Maria i Helsingborg
Hur går det för er? Vi skördar rädisor, spenat, ruccola och sockerärtor och mer är på G smile.gif



Bilderna finns i vårt album.
pisanggoreng
Det växer som bara den här också! biggrin.gif T.o.m. mina indonesiska tomater bär frukt på friland/pallkrage... tongue.gif
Helen B
Hej, så här ser det ut hos oss just nu:


Det växer som tusan! Jag planterade cosmos runt majsen( i mitten pallisen) och den har vuxit enormt. Man ser nästan inte majsen...men det är massor med kolvar som är på väg att mogna, så det verkar funka i alla fall smile.gif

Det är kul att jämföra bilder på pallisarna nu och i maj - stor skillnad.
Idag skördade jag en squash, morötter,amandine potatis (några tomater och paprika fr växthuset)har ingen kyckling att nacka så den köptes laugh.gif så åt vi en god middag. Vad det känns lyxigt när man skördar från landet!
Imorgon ska jag skörda all vitlök.
pisanggoreng
Jag har helt förlorat kontrollen över mitt pallkrageland! laugh.gif

Yin o Yang
Växer så det knakar hos mig också tongue.gif (har tyvärr inga bilder). Inte verkar Du ha tappat kontrollen pisanggoreng - men vilken läcker bild smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon