yenny
Jag har funderat över det... alltså det finns så många olika firmor på nätet som säljer, kameror, mobiler, tv mm mm Men jag har aldrig handlat av någon... hur vet man att de är seriösa?
Det kanske är någon som har erfarenhet och vet vilka man vågar handla ifrån?
Sulawesii
På t ex pricerunner.se står det ofta med betyg satta av de som handlat av internetsäljarna.
Rossi
Vi har handlat kameror från Fotokungen och Cyberphoto och är jättenöjda. Datorer har vi handlat från Dell och det har också funkat alldeles utmärkt.
Ina
Vi har handlat olika sorters elektronik, mobiler och datortillbehör från net-on-net, komplett-data och en del småfirmor och har aldrig haft några problem med vare sej leverans eller något annat... får väl kanske lägga in en brasklapp - vi har aldrig fått problem med någon av våra varor så jag vet inte hur det är att reklamera...

Cint är ett annat ställe där man kan läsa omdömen om varor och inköpsställen.
Sylvia
Jag har handlat mycket hos Scandinavian Photo och är nöjd!
GoSatta
håller man sig till större och/eller seriösa handlare brukar det ofta gå bra. handlat både i sverige och utomlands och aldrig haft några problem.

Vill man inte ge ut sitt konto nummer har många utländska företag paypal som man kan lita på.

Är man osäker är det lätt att googla på företagsnamnet och kolla om något har skrivits om dom. Lurar dom folk brukar det va lätt att hitta.
Tropeden
Netonnet har jag aldrig haft problem med och har handlat en hel del därifrån. Betalar direkt från min internetbank, funkar kanonbra!
*Felix matte*
Vi har handlat från Netonnet, Cyberphoto, Kjell & kompani m.fl som jag inte kommer ihåg namnet på... aldrig haft problem med någon.
mooo
Jag har handlat en hel del ifrån netonnet och har även provat deras serviceavdelning.

Hittils har det inte varit några problem alls.
T.ex när digitalkamran gick sönder så fick vi en ny...
Snabbt och utan knot.
Castea
Har följande erfarenheter beträffande nätköp av elektronik.

Min dator är köpt på nätet via IQ Use Inga problem alls, och de har ett jättebra serviceavtal.

Min fina digitalkamera köpte jag på Pixmania
Jättesnabb leverans (under 48 timmar). Och kameran kostade 1000 kr mindre än i en "riktig" butik. Dock var jag tvungen att "legitimera mig" innan de registrerade mitt köp på VISA-kortet. Men det räckte med att maila in en print-screen-bild på mitt internetbank-konto.

Elgiganten har jag köpt ett kylskåp hos via nätet, men det gick mindre bra. De drog priset 2 ggr på mitt VISA-kort, och det tog en månad av turer hit och dit innan de kunde lösa problemet. mad.gif
yenny
CITAT (GoSatta @ 08-07-2005, 15:41)
håller man sig till större och/eller seriösa handlare brukar det ofta gå bra. handlat både i sverige och utomlands och aldrig haft några problem.

Vill man inte ge ut sitt konto nummer har många utländska företag paypal som man kan lita på.

Är man osäker är det lätt att googla på företagsnamnet och kolla om något har skrivits om dom. Lurar dom folk brukar det va lätt att hitta.

Det var ju just det att jag inte ens känner till namnet på företagen... har inte en susning om vilka som är stora eller seriösa.

Men att googla dom kanske inte är en sån dum idé....
mkall
Är väl den hittills som är mest vågad då sleep.gif Har handlat marinelektronik (för 8,000 kr) fr USA Mp3 spelare m tillbehör fr USA, delar till min gamla Pontiac fr USA, Tändstift fr USA (1/4 av priset i Sverige) Digitalkamera fr Pixmania (Frankrike), Däck fr Tyskland.

Allt är inhandlat på nätet o betalt med mitt Visa betalkort.

Även om man räknar med tull o moms fr USA så är det mesta billigare iallafall blink.gif wacko.gif

Har iallafall aldrig haft några problem, värre med div halvskumma firmor i Sverige

Mvh Mattias
oscaria
Jag köpte min kamera för drygt 9.000 på fyndbörsen och tjänade 2.000. Hittade den på Pricerunner. Jag mailade innan för jag hade en hel del frågor både om kameran och försäkring och fick utförligt svar dagen efter. När jag beställde kameran kom den på två dagar. De hade skickat fel minneskort som jag beställt och när jag ringde fick jag ett större till ett billigare pris. Jag betalade på postförskott för jag lämnar aldrig ut mitt Visa-kort på nätet. Första gången jag köpt något på nätet och jag är helnöjd.
Caprice
Vi har handlat ifrån många, bla Dell och Netonnet, aldrig problem....

Tror snarare man ska kolla upp vilka man inte ska handla ifrån...



Caprice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon