råse-marie
Vet inte vad som hänt med datorn ibland när jag ska ut på nätet går det inte det är helt dött .det går itne att göra systemåterställning för programmet svarar inte... sad.gif
Det går inte ens att stänga av datorn normalt .....

efter ett tag kan det gå att sätta på den och då funkar det igen efter att den har kört igenom något ...vad det nu är blink.gif
Inga från Närke
Den blir inte för varm nu när det är så varmt ute.
Ja det kanske inte beror på det jag är inte så kunnig, men kan tänka mig att den ger upp om inte fläkten orkar med i denna värme som vi har.
andersen
CITAT (råse-marie @ 09-07-2005, 18:18)
Vet inte vad som hänt med datorn ibland när jag ska ut på nätet går det inte det är helt dött .det går itne att göra systemåterställning för programmet svarar inte... sad.gif
Det går inte ens att stänga av datorn normalt .....

efter ett tag kan det gå att sätta på den och då funkar det igen efter att den har kört igenom något ...vad det nu är blink.gif

Har du något ledigt utrymme kvar på hårddisken? allternativt att det kan vara som Inga säjer datorn är för varm,prova att öppna datorn och titta om du har en massa damm i fläktarna i så fall blås rent med dammsugaren.

Var noga med att du har dragit ut el sladden och att du ej har någon statisk elektrositet i dej, ta tag i ett element eller något annat som är jordat och sedan dammsug fläktarna i datorn.
Tapio
Halaj!

Det som händer när datorn blir överhettad är att den blir trög som sirap i uppförsbacke. Allt funkar precis som det ska, det är bara det att det går saaaaakta.

//T
Jill-Ulrika
CITAT (råse-marie @ 09-07-2005, 18:18)
Vet inte vad som hänt med datorn  ibland när  jag  ska ut  på nätet går det inte  det är  helt dött .det går itne att göra systemåterställning  för programmet svarar inte... sad.gif
Det går inte ens att stänga av datorn normalt .....

efter ett tag  kan det gå att sätta på den och då funkar det igen efter att den har kört igenom  något  ...vad det nu är    :blink:

Det kan bero på massa olika saker. Själv har jag och mitt stackars adsl-modem varit med om liknande saker den sista tiden, ieftermiddags blev skärmen svart (då var det åskan) och i förra veckan var det driftsstörningar på Comhem-abonnemanget. Hör med din internetleverantör om det inte kan vara något sånt.blink.gif
Kanske ska tillägga att det i samband med driftsstörningarna inte gick att stänga av modemet det stod bara och blinkade. Men nu är iallafall jag "back on track" rolleyes.gif
*Felix matte*
Har du testat köra Defragmentering... om inte så tycker jag att du ska göra... har du för lite utrymme så säger den till och defragmenterar inte.

När min dator uppförde sig på det viset berodde det på att jag hade alldeles för lite tomt utrymme... då fick jag rensa bort onödigt jag hade sparat och så brände jag ner en massa bilder på cd och frigjorde därmed en massa utrymme.

Om fläkten slammat igen pga damm så bör du känna "brandlukt" eftersom den är till för att kyla...så var det iaf med våran för ett par år sedan... det luktade bränt och när vi öppnade "burken" såg vi att fläkten inte snurrade.. om vi inte varit hemma då hade en brand kunnat ödelägga hela huset. sad.gif
AnitaO
Har drabbats av exakt samma sak.
Allt bara hänger sig. Inget funkar och man får knäppa av datorn.
Vi har testat en massa olika möjligheter men hittar inga fel.
Det blir nog för oss att lämna in den på någon datafirma för felsökning.
*Felix matte*
CITAT (råse-marie @ 09-07-2005, 18:18)
det igen efter att den har kört igenom något ...vad det nu är blink.gif

kan det kanske vara Filallokerings.... något sånt tror jag att min gjorde tongue.gif
HippieSpellan
kör antivirus koll(helst med två antivirusprogram), trojan koll och sådant, defraga, diskrensa och går inte det, formatera=)
Sommartorparn
Rutinkollar:

Kolla att din hårddisk inte är för full. Måste ha 1/4 av utrymmet ledigt för att kunna jobba utan problem.

Töm ditt internetcache.

Kör diskrensning.

Skanna hela hårddisken för fel. (Kryssa i båda rutorna o starta om)

Defragmentera

Scanna hela datorn för virus

Kolla att du inte har något oönskat reklam eller spionprogram i datorn som belastar ditt surfande. Det gör du lämpligtvis med programmet AdAware som du kan ladda hem gratis från www.lavasoft.de

Det kanske är Windows som vill att du ska ladda hem Microsofts uppdateringar? I så fall kan det vara värt att göra det, men först sedan du har kollat att det inte är något annat problem.

Allt detta är rutingrejor som du bör göra en eller ett par gånger i månaden för att unvika problem.

Hör av dig om du behöver förklaringar på hur du gör dessa saker. Vad har du för system?
råse-marie
Tack ska kolla och hör av mig om jag inte fattar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon