AvalonC
Jag och min pojkvän ska i slutet av Juli bila upp till Östersund från Borås....

Det är en sträcka på 80 mil genom sverige och lite trist att köra bara rakt av...



Så nu undrar jag... är det någon som har något tips på vad man kan svänga in på på vägen????

Vi har funderat på att svänga in på en STRUTSFARM och äta trutskött, för det har vi aldrig gjort...

Kanske kasta ut min pojkvän från ett flygplan med FALLSKÄRM på ryggen....

Jag vill gärna se någon trädgård som är vacker... :smile: :smile:


Snälla, ge förslag.... Inga förslag är för små eller tokiga!!!!
Vi ska nästan genom halva sverige, så något måste det ju finnas att göra... *ler*
andersen
Jag tycker att ni ska ta en av stickare till ragunda,biskgården och titta på den thailänska paviljongen.

Thai tempel
mulle
Åk den förtjusande vägen nr 83 över Ockelbo, besök
Wij och Träslottet och njut av det storslagna landskapet!
Vi körde för ett år sedan längs de mindre vägarna från Gävle till Östersund och det var toppen.
Hemåt tog vi de stora lederna och då var det bara trist skog!
Mulle
HippieSpellan
ja du jag vet inte, kör mellan Höga Kusten och Göteborg, också lite mer än 80 mil, men jag sjunger hela vägen så det går så snabbt=)
dammkillen
passa på att se dammen i Träslottet i Arbrå om ni åker in där.
Växbo kvarn, iofs en väldigt sidokörning ca 1 mil från Arbrå. i växbo kvarn är det massa vatten =) , ja det är ju uppdämt förstås, jag tror Prinsessan Madeline var där =) , prinsessan är väl hertiginna av Hälsingland eller var det är, därav hennes besök där.

dom håller på med Lin i växbo kvarn, det ska visst finnas ett försäljningsställe där också men jag har aldrig besökt det. Men det är en väldigt sidokörning så det kanske blir lite drygt om man ska köra från Borås till Östersund.

När ni kör förbi Bollnäs, innan Arbrå alltså, se för sjutton till att åka in till Mobackes trädgårdscenter. blommor blommor blommor, växter växter växter. ja allt inom trädgård, träd, buskar, rosor, klätterväxter, dammar, zoo, cafe, visningsträdgård.

När ni åker förbi Järvsö. se till att besöka Järvzoo, en djurpark för nordiska djur, där man går tre kilometer på en trätrall upphöjd över marken, björn, varg, lo, med mera med mera. Nu även med rovdjurscenter där visst man kan se vargar utanför ett fönster om de vill visa sig =) jag har inte varit där än men man har ju läst i tidningen.

Är ni skidintresserade? passa på att ta en sväng upp till Öjeberget och kolla in skidbackarna. avtagsväg i järvsö. längst upp finns det restaurang med utsikt över Järvsö, så tycker man om utsikter så, där är en.

Stenegård har ju en visningsträdgård, ligger också i Järvsö.

tycker ni kyrkor är vackra? kolla in kyrkan i järvsö, lär vara sveriges största landsortskyrka.

ett smultronställe i järvsö är Torön, en väldig avkörning från eran rutt =) men den är rolig för det är en restaurang med badstrand som ligger ute på en ö, halvö i Ljusnan, och det som är fränt är att man går över till ön på en 200 meter lång pontonbro. det är ca 5 km utanför järvsö.

utanför Delsbo ca 1-1.5 mil ligger Avholmsberget, helt enorm utsikt över en insjö som heter norra och södra Dellen. Den lär vara skapad av ett meteroitnedslag. helt enormt stor sjö till ytan för övrigt i dom här trakterna, och den utsikten där är makalös. det är restaurang där, på sommaren brukar dom ha öppet. ligger uppe på ett berg.
netaave
Ta resan som den kommer, stanna vid städernas turistbyråer och kolla lite vad som finns. Fika, bada och gör vad ni känner för.
AvalonC
Förra året så gjorde vi en överrenskommelse med hamburgekedjan MAX att vi skulle åka runt och äta på alla deras restauranger...

Mot att vi skickade in kvittona på det vi åt, och skrev en redogörelse om våran resa så skulle vi få maten gratis....


(Fast det blev ingen resa... tänk så mycket skräpmat!!!!!! Vi skulle få äta 2 ggr gratis på varje ställe och det hade blivit en massa mat...)
lilla mamma
Stannar i Nybble längs riksväg 26 och sover i husvagn hos oss.
Går på Värmlands säby herrgård, badar i Vänern och åker till Kristinehamn
åker bojort och äter glass vid picassoskulpturen och tittar på min VACKRA laugh.gif trädgård
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon