Full version: Maskrosorna blommar !
Eva i Skåne
I middags när jag gick hem i den isande nordanvinden såg jag på två olika ställen maskrosor i full prakt vid söderväggar, så vi ska inte misströsta rolleyes.gif .
Som tur var växte maskrosorna inte vid min vägg, för där vill jag inte ha dem, men visst är de vackra ? wub.gif

Jag har efter flera års idogs arbete nästan utrotat dem på min tomt fast en och annan ny dyker alltid upp, men när jag ser dem lysa i vägkanter och ibland på hela ängar så tycker jag de är fina.
smile.gif smile.gif smile.gif
Berith
Jag såg också maskrosor idag!:wub:

Men det var här i Mstad, och när man ser maskrosorna vid just den väggen då vet man att det är vår. Trottoaren sopas ju emellanåt men maskrosorna får ändå sitta kvar. Kanske att det är fler än jag som har dom som vårtecken.... smile.gif
Tommy
Det enda som blommar här är kinderna i isande blåsten...
Almdalen
Såg också att de var på väg upp men jag har bestämmt mig hos mig får de inte stanna, så jag tog fram upptagaren och fick upp så många som syntes. Vet att det är en tämligen hopplös kamp då jag har hästhagar runtomkring som är fyllda med de fina solarna. Men kanske kan de stanna där??
rolleyes.gif
Ingegerd
Eva i Skåne
Vill ni läsa om fler vårtecken från Skåne:

Forsythia i full blom (jag var tvungen att gå fram och titta), utslagen scilla lite varstans, en utslagen vårkrage i en rabatt med många stora knoppar, en utslagen tulpan i en rabatt, blommande violer i ogräskanten och en stor brummande humla biggrin.gif wub.gif
Betty
Jag utbrister i ett avundsjukt Åhååååå... wub.gif
Adri-Anne
Dags att göra maskrosvin snart!

Är damejeannen rengjord?
Kajsa
Om man blir avundsjuk, här är svinkallt, och allt har stannat upp.
Tror jag ska flytta till Skåne när jag blir pensionär. wub.gif
Almdalen
Du är så välkommen, det är underbart här även om det varit lite kyligt de senaste dagarna. Våren är här!!!!

wub.gif
Ingegerd
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon