Full version: I slutet av sommaren
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
farbror B
Frågar igen, har ni fått nån färg i sommar då?
*nyfiken*
kristerh
Välkommen tillb från semestern farbrorn,
nej jag har inte orkat sola på semestern, jag har inget tålamod till det.
krister
andersen
Nej absolut inte det är ju farligt. Hudcancer är en sjukdom som har ökat och det finns en klart samband med solande, så för min del så har jag alltid kepa och t-tröja på mej.
farbror B
såg mej i spegeln efter duschen idag och kunde konstatera att jag blivit några nyanser brunare, men bara på armarna... när jag håller dom mot min vita mage ser det kul ut..... laugh.gif
lavendel2
Vad då" i slutet av sommaren"????
Det är inte ens augusti än...förhoppningsvis finns det mycket tid kvar att återerövra solbrännan som bleknat dom två senaste veckorna!
tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Lavendel
farbror B
tongue.gif
Haha Lavendel2 det har du rätt i, jag vill inte att sommarn ska vara slut ännu, jag brukar gå i sandaler in i november och bada i sjön till i september... laugh.gif
netaave
Välkommen tillbaka!
farbror B

Tack!


värmer
lavendel2
CITAT (farbror B @ 29-07-2005, 17:21)
tongue.gif
Haha Lavendel2 det har du rätt i, jag vill inte att sommarn ska vara slut ännu, jag brukar gå i sandaler in i november och bada i sjön till i september... laugh.gif

Några sandaler i november tänker jag inte gå i...har varit och köpt vinterstövlar idag...så snygga...bara liiiite dyra! tongue.gif
Men dom där sista baden i september är helt ljuvliga! tongue.gif
Lavendel
Rossi
CITAT (farbror B @ 29-07-2005, 17:11)
såg mej i spegeln efter duschen idag och kunde konstatera att jag blivit några nyanser brunare, men bara på armarna... när jag håller dom mot min vita mage ser det kul ut..... laugh.gif

Fyra nyanser av brunt? *ler*

Välkommen tillbaka!

Farbrorn is back on track.
farbror B

Hej Rossi=)
å tack
smile.gif
Rossi
CITAT (farbror B @ 29-07-2005, 17:50)

Hej Rossi=)
å tack
smile.gif

Hej farbrorn!

Kul att du är tillbaka! Kram på dig!

Rossi
yenny
Tja... wink.gif nån nyans av brunt fins här nog... mest syns den om man jämför med magen smile.gif
farbror B
haha din mage också vit?
yenny
CITAT (farbror B @ 29-07-2005, 18:32)
haha din mage också vit?

jupp... den är ju det... så fiiin så biggrin.gif
farbror B
tur man inte är ensam då *skrattar* laugh.gif
yenny
Nej vi är i alla fall två biggrin.gif laugh.gif
farbror B
finns säkert fler därute wink.gif
Lena i Torslanda
Min man fick i förrgår diagnosticerat att han har förstadie till malign hudcancer på tre ställen i ansiktet, vilket orsakats av sol. Nu blir det till att skydda sig ordenligt!! Jag har de senaste åren verkligen ifrågasatt jakten på solbränna. Den sitter i några veckor och sedan är man som vanligt igen. Varför är det så viktigt? Hudcancerfallen ökar rejält varje år. Min man tillhör dem som blir snabbt brun, är mörk och bränner sig normalt inte, alltså inte ens i riskgruppen. Jag har själv likadan hudtyp, blir väldigt brun, mkt pigment. Men jag kommer def. att vara mtk försiktig i fortsättningen. Jag vill bli gammal!
Rossi
CITAT (farbror B @ 29-07-2005, 19:01)
finns säkert fler därute wink.gif

Min är brun! laugh.gif
yenny
CITAT (Rossi @ 29-07-2005, 19:24)
CITAT (farbror B @ 29-07-2005, 19:01)
finns säkert fler därute  ;)

Min är brun! laugh.gif

Äh va fuskigt sad.gif laugh.gif biggrin.gif
farbror B
CITAT (Rossi @ 29-07-2005, 19:24)
CITAT (farbror B @ 29-07-2005, 19:01)
finns säkert fler därute  ;)

Min är brun! laugh.gif

orättvist!
laugh.gif
pejori
min är också brun biggrin.gif biggrin.gif
Sylvia
Jag solar inte alls, har dels inget tålamod, dels inget behov. Trots att jag bor på en ö har jag inte ens satt lilltån i havet...
Ciczi
Jo lite färg har man fått men det är inte mycket. Jag har spenderat hela sommaren med att totalrenovera lägenhet och då blir man inte brun. Bara dammig! laugh.gif
Den lilla färg jag fått kommer från att ha suttit ute på luncherna på jobb. Dvs en halvtimme om dagen.

Men badat har jag. När det var som varmast körde vi ner och tog ett kvällsdopp innan sängdags. Det var supernice att skölja av sig byggdammet och svalka sig på köpet.

Ciczi
farbror B
CITAT (pejori @ 29-07-2005, 19:46)
min är också brun biggrin.gif biggrin.gif

äsch inga flera som är vita? laugh.gif
brittmarie
Jag är vit. Har försökt att undvika solen så mycket som möjligt eftersom jag lätt får soleksem, och det är inte roligt när det kliar. Har klarat mig väldigt bra i år, så nu under semestern så tänker jag vistas mer i solen.
farbror B
ska också se om jag kan hinna få mer sol på mej sista veckorna..
rabalder
Färg och färg...
Jag är inte grön illafall tongue.gif
farbror B
haha näe, grönt är för fingrarna, tänkte mer på brunare nyanser *skrattar*
Ophelia
Fräknar har jag fått. Själva solandet försöker jag vara måttlig med.
*Felix matte*
Mycket färg har jag fått och magen är också brun tongue.gif biggrin.gif
Anki på Öland
CITAT (Sylvia @ 29-07-2005, 19:49)
Jag solar inte alls, har dels inget tålamod, dels inget behov. Trots att jag bor på en ö har jag inte ens satt lilltån i havet...

Samma här. Fast eftersom jag är utomhus och grejar mycket har jag en normal "bonnabränna".
Anki
Magdis
Jodå, har blivit ovanligt mycket brun i år faktiskt. Tyvärr syns det också väldigt tydligt att jag haft kläder med tre helt olika urringning också. Det syns ju i och för sig bara när jag har bikini och det kommer jag väl inte att ha så mycket mer i sommar antar jag.

Varför har inte du blivit brun om magen då Farbror? Har du varit så blyg så du inte vågat ta av dig tröjan eller har ni inte haft något solsken där nere i Dalarna? tongue.gif
farbror B
Njae, inte springer jag väl omkring utan tröja inte... ligger sällan och solar heller, badar gärna, men pressar aldrig i solen..
har väl vit hy också kanske, blir inte såå brun ändå. sen har jag mestadels jobbat i solen och då blir man ju knappast vit om magen *skrattar*
Credo
Jag har väldigt ljus hy och solar aldrig. För det första är det så tråkigt att sola. Och för det andra så försvinner solbrännan ändå ganska snabbt men rynkorna den efterlämnar får man leva med resten av livet...
Blomstertanten
CITAT (farbror B @ 29-07-2005, 20:37)
haha näe, grönt är för fingrarna, tänkte mer på brunare nyanser *skrattar*

unsure.gif Mina fingrar är inte gröna ! ohmy.gif

Mer åt det bruna hållet !
Smutsbrunt tongue.gif

Annars är jag rätt så solbrun ! Utom på magen och bakdelen. biggrin.gif
Och fötterna har som vanligt ränder efter tofflorna tongue.gif
Jag orkar aldrig ligga och sola, solen tar ju ändå när man är ute o jobbar i trädgården eller sitter i skuggan och fikar.
*Felix matte*
CITAT (Credo @ 30-07-2005, 00:13)
Jag har väldigt ljus hy och solar aldrig. För det första är det så tråkigt att sola. Och för det andra så försvinner solbrännan ändå ganska snabbt men rynkorna den efterlämnar får man leva med resten av livet...

Jag är blond (numera gråhårig) och har ljus hy... sitter så gott som aldrig i direkt sol... mest under parasoll... men är ändå så brun att jag dagligen får fråga om jag varit på utlandssemester... beror nog på hur mycket pigment vi har ... hur bruna vi blir rolleyes.gif
Castea
Sällar mig till bleknosarna. Är ute mycket, men blir aldrig minsta brun. Porslinsblek med fräknar, och nöjd med det. smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Blomstertanten @ 30-07-2005, 00:15)
Och fötterna har som vanligt ränder efter tofflorna tongue.gif

känner jag igen tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
zaaritha
Jag får kliande plitor när jag är ute i solsken........
farbror B
visst är det nåt särskilt med jobb-bränna?
dom tjejerna och killarna man ser på stranden, som är jämnt och fint helbruna, dom måste ju ha solat hela vintern för att bli såna, eller..?

snacka trist det måste ha vart.. blink.gif
Magdis
CITAT (farbror B @ 30-07-2005, 00:05)
sen har jag mestadels jobbat i solen och då blir man ju knappast vit om magen *skrattar*

Då kanske du ser ut som en halv GB-sandwich istället då, vit på ena sidan och brun på den andra? laugh.gif
farbror B
hehe, näe blir inte brun i vilket fall..
lite mörkare kanske, men bara marginellt.. laugh.gif
netaave
CITAT (Lena i Torslanda @ 29-07-2005, 19:23)
Min man fick i förrgår diagnosticerat att han har förstadie till malign hudcancer på tre ställen i ansiktet, vilket orsakats av sol. Nu blir det till att skydda sig ordenligt!! Jag har de senaste åren verkligen ifrågasatt jakten på solbränna. Den sitter i några veckor och sedan är man som vanligt igen. Varför är det så viktigt? Hudcancerfallen ökar rejält varje år. Min man tillhör dem som blir snabbt brun, är mörk och bränner sig normalt inte, alltså inte ens i riskgruppen. Jag har själv likadan hudtyp, blir väldigt brun, mkt pigment. Men jag kommer def. att vara mtk försiktig i fortsättningen. Jag vill bli gammal!

Oj oj oj, håller tummarna för att det går bra!

Jag är så mörk att jag brukar få frågan om jag är svensk medborgare när vi åker till Singö, där det är förbjudet för ickesvenskar att vistas på ett område. Militärt skyddsområde heter det visst.

Jag är aldrig i solen efter april, sitter bara under parasoll, gissa vem som är brunast i vår familj? tongue.gif Pigmentet är olika, yngsta dottern är en blekfis, medans äldsta är som jag.
farbror B
Det är så olika detta med solens strålar.. en del blir bruna utan ansträngning, en del blir kräftröda helt utan att hinna med och jag, jag blir vit laugh.gif
Fialotta
Jag solar aldrig...men man kommer ju inte undan solen när man jobbar i trädgården så brun blir jag på benen och armarna...inte magen...den får va vit o fin tongue.gif
Min granne dog förra året i melanom bara 48 år...så jag passar mig lite mer nu unsure.gif
farbror B
mm man ska nog vara försiktigt med sånt för mycket solande..
Magdis
CITAT (farbror B @ 30-07-2005, 10:41)
Det är så olika detta med solens strålar.. en del blir bruna utan ansträngning, en del blir kräftröda helt utan att hinna med och jag, jag blir vit laugh.gif

Du kanske blir blekt av solen istället! Jag behöver inte pressa för att bli brun, det räcker med att vara ute. Idag skiner ju solen faktiskt som aldrig förr, så ska det vara när Piteå dansar och ler!
farbror B
jaså så det är i Piteå man ska vara för att bli brun?

aha laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon