Full version: Bög hat
shiva
Nu är det homovecka i storstan! Massor av bögar och flator överallt. Stockholm får verkligen en "ny" profi en vecka om året. I "min" verksammhet är dom flesta bögar, och flera av mina bästa vänner är bögar, jag har inga problem med det. Men vad jag inte förstår är hatet från vissa grupper. : Bögar är ofta snygga, trevliga och har bra smak! Alltså är det för oss killar bra att Dom inte konkurerar med oss "vanliga" killar! Skinnskallar och dom flesta araber hatar bögar, sammtidigt som inga tjejer vill ha dom! Dom borde tycka att konkuransen blir mindre om fler blir bögar. Alltså; bögar är bra, fler kvinnor och större chans för "straigta"!!! tongue.gif
Magnus. rolleyes.gif rolleyes.gif
HippieSpellan
HAHA jag måste vara trött, läste "bög hatt" och tänkte "o vad intressant, har någon uppfunnit en hatt för bögar(wh00t?)".

Det är väl alla former av "avvikelse" de inte gillar, tanken på det okända.

Men då måste jag få berätta att jag som hetrotjej drömde iförrgårnatt att jag var homosexuell man, rakt i en sk böghög=)bara någon flyktig dröm men ändå laugh.gif
lite underligt,men det var säkert något jag hade sett på tv wub.gif
kristerh
Kul med lite action i stan, de är välkommna, jag tycker det är tragiskt med dessa skinnskallar, de måste ha blivit lagerskadade nånstans i tillverkningsprocessen wink.gif biggrin.gif
krister
farbror B

Jag hyser ingen homofobi och kan inte försvara några angrepp mot deom, men kan nån svara på detta:


*Varför ska sexuella minoriteter genomföra temaveckor och marscher och sånt? Vad är egentligen poängen?

*Om man visar upp transor i sambatåg, gör det att vi "straighta" accepterar dom som mer normala?

*Vilka ska få ha festivaler då? Bögar å flator e okej. Transor, bisexuella..
Vilka sen?

*Finns det inte otrooooligt många andra grupper som behöver få komma fram och synas? Handikappade,mörkhyade, adoptivbarn, brottsoffer, nysvenskar, cancersjuka, ensamstående mammor....

.. som mycket bättre behöver vår uppmärksamhet!

Varför ska det vara okej med en gayfestival överhuvudtaget??
Om jag startar en straightfestival, kommer jag antagligen att buntas ihop med skinnskallarna vi pratade om.

Fram för teman om grupper som är störrel, inte bara sexminoriteter!!

GoSatta
det handlar inte att framstå som normal utan att visa att det finns "anorlunda" människor i vårt samhälle.

"
*Vilka ska få ha festivaler då?" alla får väl ha festivaler? Det drivs helt privat och de får väl alla göra?

"Handikappade,mörkhyade, adoptivbarn, brottsoffer, nysvenskar, cancersjuka, ensamstående mammor...." Ja då kan dom också starta föreningar / företag som engagerar sig i det och gör en egen festival om dom nu vill ha det.

"Varför ska det vara okej med en gayfestival överhuvudtaget??"
Ja varför skulle det INTE vara okey?
Fialotta
CITAT (shiva @ 04-08-2005, 03:34)
Nu är det homovecka i storstan! Massor av bögar och flator överallt. Stockholm får verkligen en "ny" profi en vecka om året. I "min" verksammhet är dom flesta bögar, och flera av mina bästa vänner är bögar, jag har inga problem med det. Men vad jag inte förstår är hatet från vissa grupper. : Bögar är ofta snygga, trevliga och har bra smak! Alltså är det för oss killar bra att Dom inte konkurerar med oss "vanliga" killar! Skinnskallar och dom flesta araber hatar bögar, sammtidigt som inga tjejer vill ha dom! Dom borde tycka att konkuransen blir mindre om fler blir bögar. Alltså; bögar är bra, fler kvinnor och större chans för "straigta"!!! tongue.gif
Magnus. rolleyes.gif rolleyes.gif

Håller med dig här...jag arbetar oxå med snygga bögar...trevliga o roliga....nu kanske inte alla är så...men det är ju inte vi andra heller ibland
smile.gif
Vi har kul ihop som sjutton smile.gif
birgitek
Nu tror jag inte bögar är snyggare o trevligare än andra, det finns nog både och, precis som i alla andra grupper.
Fast snyggingarna Magnus Carlsson, Richard Wolf och Peter Jöback är väl homosexuella.

Allvarligt talat kan jag inte förstå att någon blir störd av någon annans sexuella läggning, så länge allt är frivilligt mellan vuxna människor.
Birgit Ek
Hannele
CITAT (birgitek @ 04-08-2005, 10:21)
Nu tror jag inte bögar är snyggare o trevligare än andra

Dom sköter om sej själva och sin kropp bättre.
Enligt undersökninger har de ofta högre utbildning och tjänar mer
och har mer att spendera eftersom de ofta har ingen försörjningsbörda.

Men något jag inte förstår, att någons sexuell läggning skulle var intressant,
eller hinder för att skaffa barn, till exempelvis.
Vi har inte sex inför våra barn, det har ju inte homosexuella heller.

Nej, allt det där hatet är ens egen osäkerhet och okunskap.
Det är ju ofta unga pojkar som hatar mest, innan de hittat sin egen sexuella roll.
Flickor har mer tolerans för avvikelser, säger alla undersökningar.
kristerh
CITAT (Hannele @ 04-08-2005, 10:29)
Nej, allt det där hatet är ens egen osäkerhet och okunskap.
Det är ju ofta unga pojkar som hatar mest, innan de hittat sin egen sexuella roll.
Flickor har mer tolerans för avvikelser, säger alla undersökningar.

Helt rätt Hannele,
det är nog där skon klämmer wink.gif folk vet för lite och är rädda för det okända.
krister
Gillan
Jag förstår faktiskt inte vad som är intressant med vilken sexuell läggning folk har.
Iinte heller vilken religion du tillhör eller vilken hudfärg du har osv.

Vad som intresserar mig är vem du är och hur du beter dig som människa : rolleyes.gif
pejori
mycket av våldet mot bögar och flator bottnar i rädsla och okunskap smile.gif
jag tor att syftet med festivalen är att "visa att man finns" för alla som inte vågat "komma ut" och att visa att man inte är ensam rolleyes.gif
sedan är det ju så att det som syns mycket och ofta blir till slut något som folk rycker på axlarna åt, istället för att bli skrämda. unsure.gif
när du ser något tillräkligt ofta, blir det normalt wub.gif

med det tycker jag inte att homo, bi och transexuella är onormala wub.gif
Castea
CITAT (GoSatta @ 04-08-2005, 10:06)
*Vilka ska få ha festivaler då?" alla får väl ha festivaler? Det drivs helt privat och de får väl alla göra?

"Varför ska det vara okej med en gayfestival överhuvudtaget??"
Ja varför skulle det INTE vara okey?

Exakt! Det är väl bara att haka på de fester och festivaler man är intresserad av, eller anordna något själv om man vill, oavsett vem man råkar vara på denna planet. Man får se till att ha kul i det liv man givits, och inte bara vara bitter och avundsjuk på andras livsglädje.

Har ni förresten tänkt på vad korkade frågor som ställs till homosexuella ibland?

"När kom du på att du var homosexuell?"

Man frågar ju knappast en straight person samma fråga: "När kom du på att du var heterosexuell?"
netaave
Jag såg ett så härligt tv-program i går kväll om två homosexuella killar som deltog i en danstävling.
Jag som varit på en hel del sådana i mitt liv kände igen både känsla, stämning och "allt omkring" det var ingen skillnad alls, härligt att se.
pejori
CITAT (Castea @ 04-08-2005, 13:03)
Har ni förresten tänkt på vad korkade frågor som ställs till homosexuella ibland?

"När kom du på att du var homosexuell?"

Man frågar ju knappast en straight person samma fråga: "När kom du på att du var heterosexuell?"

SÅ SANT. smile.gif
festivaler är kul...fram för fler festivaler.
dom är roliga att gå på , så det kan aldrig bli för många biggrin.gif
Svante, zon 1
CITAT (Castea @ 04-08-2005, 13:03)
Har ni förresten tänkt på vad korkade frågor som ställs till homosexuella ibland?

"När kom du på att du var homosexuell?"

Man frågar ju knappast en straight person samma fråga: "När kom du på att du var heterosexuell?"

Är det så korkat? Vi lever ju trots allt i ett samhälle där de flesta utgår från att andra människor är heterosexuella. En hel del homosexuella beskriver ju också sin pubertet som en förvirrande period där det tillslut kändes som att en pusselbit föll på plats när de insåg att de var homosexuella. Då är det väl inte så konstigt att man frågar om den upplevelsen?
Gossen Ruda
Jag vågar väl inte skriva allt jag anser för då får jag säkert stämpeln homofob på mig, en klyscha jag för övrigt inte förstår innebörden av. Men angående festivalen så sjunker min förståelse långt under 0-värdet när jag ser karlar(?) stå och fjanta sig iklädda kalsonger tillsammans med diverse andra halvnakna och utspökade individer. Är det ett gäng exhibonister som vill skrika ut att dom klarat av ett bakvänt mandomsprov, att visa att dom INTE är män?

Undrar förresten om SPK och FFIB är välkomna på festivalen? Dom är ju också förföljda pga sin sexuella läggning. Ja, Svenska PedofilKlubben och Föreningen För Incestens Bevarande.

Fast det är klart att media måste bevaka festivalen, det är ju en förtryckt minoritet som flippar ut och så går den ju i STOCKHOLM! Undrar om en heterofestival i Göteborg med 100.000 besökare ens skulle nämnas i TV?

Den obekväma Rudan slår till igen. Jag hukar mig bakom skärmen och inväntar tittarstormen. tongue.gif rolleyes.gif biggrin.gif laugh.gif
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2005, 16:44)
Är det ett gäng exhibonister

Undrar om en heterofestival i Göteborg med 100.000 besökare ens skulle nämnas i TV?
Det är väl kul att det finns exhibonister? rolleyes.gif

Att liknande karneval utanför huvudstaden inte skulle uppmärksammas, är helt säkert.
Vem såg någon sändning av HammarkulleKarnevalen, 30 år nästa år?

Hammarkulle i Göteborg.
Hur många stockholmare känner till det?
Ophelia
Jag tillhör den där kategorin som faktiskt inte bryr mig om homosexuelitet. Anser att det viktigaste är att kunna känna kärlek.

Sedan så tycker jag nog att frågan gällande SPK och FFIB är lite knepig. Varför dra in barn i vuxna människors sexualitet?? Vad har egentligen dessa grupper med homosexuella att göra?
Smekajsa
Så sant som det är sagt Gossen Ruda !!!!
Ophelia
CITAT (farbror B @ 04-08-2005, 09:57)

Jag hyser ingen homofobi och kan inte försvara några angrepp mot deom, men kan nån svara på detta:


*Varför ska sexuella minoriteter genomföra temaveckor och marscher och sånt? Vad är egentligen poängen?

*Om man visar upp transor i sambatåg, gör det att vi "straighta" accepterar dom som mer normala?

*Vilka ska få ha festivaler då? Bögar å flator e okej. Transor, bisexuella..
Vilka sen?

*Finns det inte otrooooligt många andra grupper som behöver få komma fram och synas? Handikappade,mörkhyade, adoptivbarn, brottsoffer, nysvenskar, cancersjuka, ensamstående mammor....

.. som mycket bättre behöver vår uppmärksamhet!

Varför ska det vara okej med en gayfestival överhuvudtaget??
Om jag startar en straightfestival, kommer jag antagligen att buntas ihop med skinnskallarna vi pratade om.

Fram för teman om grupper som är störrel, inte bara sexminoriteter!!


Vad hindrar dem då?????

Det är väl inget som hindrar att du inte startar en festival.
Svante, zon 1
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2005, 16:44)
Jag vågar väl inte skriva allt jag anser för då får jag säkert stämpeln homofob på mig, en klyscha jag för övrigt inte förstår innebörden av. Men angående festivalen så sjunker min förståelse långt under 0-värdet när jag ser karlar(?) stå och fjanta sig iklädda kalsonger tillsammans med diverse andra halvnakna och utspökade individer. Är det ett gäng exhibonister som vill skrika ut att dom klarat av ett bakvänt mandomsprov, att visa att dom INTE är män?

Undrar förresten om SPK och FFIB är välkomna på festivalen? Dom är ju också förföljda pga sin sexuella läggning. Ja, Svenska PedofilKlubben och Föreningen För Incestens Bevarande.

Fy vilket vedervärdigt elakt inlägg! Du borde skämmas!

Homofob betyder någon som tycker illa om homosexuella. Din jämförelse med pedofiler och folk som begår incest visar med all önskvärd tydlighet vad du tycker. Jag har anmält ditt inläg till foruminnehavarna och jag hoppas innerligt att de sparkar ut dig!
GoSatta
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2005, 16:44)
Jag vågar väl inte skriva allt jag anser för då får jag säkert stämpeln homofob på mig, en klyscha jag för övrigt inte förstår innebörden av. Men angående festivalen så sjunker min förståelse långt under 0-värdet när jag ser karlar(?) stå och fjanta sig iklädda kalsonger tillsammans med diverse andra halvnakna och utspökade individer. Är det ett gäng exhibonister som vill skrika ut att dom klarat av ett bakvänt mandomsprov, att visa att dom INTE är män?

Undrar förresten om SPK och FFIB är välkomna på festivalen? Dom är ju också förföljda pga sin sexuella läggning. Ja, Svenska PedofilKlubben och Föreningen För Incestens Bevarande.

Fast det är klart att media måste bevaka festivalen, det är ju en förtryckt minoritet som flippar ut och så går den ju i STOCKHOLM! Undrar om en heterofestival i Göteborg med 100.000 besökare ens skulle nämnas i TV?

Den obekväma Rudan slår till igen. Jag hukar mig bakom skärmen och inväntar tittarstormen. tongue.gif rolleyes.gif biggrin.gif laugh.gif

ja det va väl bland det sjukaste jag har läst på länge på detta forum, hur kan man gämföra pedofiler med vuxna människor som inte skadar någon och inte gör någon illa? sjukt sjukt
Fialotta
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2005, 16:44)
Jag vågar väl inte skriva allt jag anser för då får jag säkert stämpeln homofob på mig, en klyscha jag för övrigt inte förstår innebörden av. Men angående festivalen så sjunker min förståelse långt under 0-värdet när jag ser karlar(?) stå och fjanta sig iklädda kalsonger tillsammans med diverse andra halvnakna och utspökade individer. Är det ett gäng exhibonister som vill skrika ut att dom klarat av ett bakvänt mandomsprov, att visa att dom INTE är män?

Undrar förresten om SPK och FFIB är välkomna på festivalen? Dom är ju också förföljda pga sin sexuella läggning. Ja, Svenska PedofilKlubben och Föreningen För Incestens Bevarande.

Fast det är klart att media måste bevaka festivalen, det är ju en förtryckt minoritet som flippar ut och så går den ju i STOCKHOLM! Undrar om en heterofestival i Göteborg med 100.000 besökare ens skulle nämnas i TV?

Den obekväma Rudan slår till igen. Jag hukar mig bakom skärmen och inväntar tittarstormen. tongue.gif rolleyes.gif biggrin.gif laugh.gif

Du kan inte mena allvar...måste vara en provokation från din sida ohmy.gif
Svante, zon 1
Låt mig presentera lite fakta (från http://www.rfsl.se/?p=412):

CITAT
Enligt studie gjorda av Hans Hanner vid Stockholms universitet (”Psykisk hälsa och ohälsa hos ungdomar 16-24 år som attraheras av personer av sitt eget kön”, 2002) hade 36,8% av de 1285 svarande någon gång försökt ta sitt eget liv. 73% av de tillfrågade skämdes ibland för att de gillar någon av sitt eget kön. Enligt olika undersökningar (USA, Norge, Sverige) så är det mellan 1,5 till 7 gånger högre risk att homo/bisexuella försöker ta sitt liv jämfört med heterosexuella ungdomar i motsvarande ålder.


Det är bland annat inlägg som Rudas ovan som ser till att det är så här.
Hannele
CITAT (Smekajsa @ 04-08-2005, 16:53)
Så sant som det är sagt Gossen Ruda !!!!

CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2005, 16:44)
Undrar förresten om SPK och FFIB är välkomna på festivalen? Dom är ju också förföljda pga sin sexuella läggning. Ja, Svenska PedofilKlubben och Föreningen För Incestens Bevarande.
Extremt lågt, Gossen Ruda.
Jag vet inte, om dessa föreningar existerar, men
vad skulle de i så fall ha med att göra vad två vuxna gör med varandra?
Gossen Ruda
CITAT (Svante @ zon 1,04-08-2005, 17:27)
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2005, 16:44)
Jag vågar väl inte skriva allt jag anser för då får jag säkert stämpeln homofob på mig, en klyscha jag för övrigt inte förstår innebörden av. Men angående festivalen så sjunker min förståelse långt under 0-värdet när jag ser karlar(?) stå och fjanta sig iklädda kalsonger tillsammans med diverse andra halvnakna och utspökade individer. Är det ett gäng exhibonister som vill skrika ut att dom klarat av ett bakvänt mandomsprov, att visa att dom INTE är män?

Undrar förresten om SPK och FFIB är välkomna på festivalen? Dom är ju också förföljda pga sin sexuella läggning. Ja, Svenska PedofilKlubben och Föreningen För Incestens Bevarande.

Fy vilket vedervärdigt elakt inlägg! Du borde skämmas!

Homofob betyder någon som tycker illa om homosexuella. Din jämförelse med pedofiler och folk som begår incest visar med all önskvärd tydlighet vad du tycker. Jag har anmält ditt inläg till foruminnehavarna och jag hoppas innerligt att de sparkar ut dig!

Vadå elakt??? Brukar DU stå ett lastbilsflak endast iklädd kalsonger? Är det ett normalt beteende?
pejori
tror att det bor ett pyttelitet troll i gossen ruda jag smile.gif smile.gif
för jag tror inte att du kan försvara sådana grupper och föreningar, om du inte är pedofil själv vill säga. sad.gif
att jämnföra homosexuella med kriminella är inte så käckt kanske sad.gif
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2005, 16:44)
Undrar förresten om SPK och FFIB är välkomna på festivalen? Dom är ju också förföljda pga sin sexuella läggning. Ja, Svenska PedofilKlubben och Föreningen För Incestens Bevarande.

Det är så man nästan blir mållös...


Homosexualitet är inget brott. Varken i lag eller moral.
Både incest och Pedofili är det.


Att ens nämna dessa vidrigheter som minioriteter som skulle platsa i Pridefestivalen är verkligen sjukt.

Jag vill säga så mycket om det här men är så himla upprörd så att jag faktiskt inte får ihop det i text.
Gossen Ruda
Nu har jag fått igång er!!!!

Hannele, jag tror inte du hade gillat att möta en riktig exhibonist en mörk kväll. Det är nämligen en blottare, en man, alltid en man, som bara kan känna sexull lust genom att visa upp snoppen för främmande kvinnor.

Beträffande pedofiler. Det finns människor som finner njutning av att se på nakna barn eller på bilder av nakna barn. Inga övergrepp, bara titta. Det är märkligt nog förbjudet.

Incest. En förälder får inte ha sex med ett barn som är äldre än 15 år. Däremot med grannens lika gamla barn. Märkligt. Vet inte om sex mellan syskon är förbjudet men knappast acceptabelt. Syskonbröllop är däremot inte tillåtet trots att det finns syskonpar som vill gifta sig.

Visst finns det "äkta" homofiler, alla förbud i olika kulturer och religioner indikerar detta. Vad som styr könsuppfattningen är väl fortfarande en öppen fråga. En kanadensisk forskare gjorde ett experiment med en gosse men det fick fatala följder. Vad jag vänder mig mot är bögflummet som sprider sig som en löpeld.

-Igår fästmö, idag fästman. Jag är bög, hurra vad jag är bra!

Verkar bara vara en kul grej för en del.
Ophelia
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2005, 18:21)
CITAT (Svante @ zon 1,04-08-2005, 17:27)
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2005, 16:44)
Jag vågar väl inte skriva allt jag anser för då får jag säkert stämpeln homofob på mig, en klyscha jag för övrigt inte förstår innebörden av. Men angående festivalen så sjunker min förståelse långt under 0-värdet när jag ser karlar(?) stå och fjanta sig iklädda kalsonger tillsammans med diverse andra halvnakna och utspökade individer. Är det ett gäng exhibonister som vill skrika ut att dom klarat av ett bakvänt mandomsprov, att visa att dom INTE är män?

Undrar förresten om SPK och FFIB är välkomna på festivalen? Dom är ju också förföljda pga sin sexuella läggning. Ja, Svenska PedofilKlubben och Föreningen För Incestens Bevarande.

Fy vilket vedervärdigt elakt inlägg! Du borde skämmas!

Homofob betyder någon som tycker illa om homosexuella. Din jämförelse med pedofiler och folk som begår incest visar med all önskvärd tydlighet vad du tycker. Jag har anmält ditt inläg till foruminnehavarna och jag hoppas innerligt att de sparkar ut dig!

Vadå elakt??? Brukar DU stå ett lastbilsflak endast iklädd kalsonger? Är det ett normalt beteende?

Vad är det för fel att visa upp sina spiror. Syns säkert bättre från ett lastbilsflak biggrin.gif

Tror säkert att en och annan inte har något emot att visa upp sig i annan mundering än kallingar om du frågar. smile.gif

Här där jag bor finns en kille (som numera är pappa och gift). I sin gröna ungdom roade sig han med att "moona" för polisen (som aldrig fick tag på honom). Förvisso inte från ett lastbilsflak. Han visade ju lite mer av sin kropp. Tycker nog att han är ganska normal. Han har ett underbart sinne för humor faktiskt och barnen är kanongulliga. biggrin.gif
Gossen Ruda
CITAT (pejori @ 04-08-2005, 18:28)
tror att det bor ett pyttelitet troll i gossen ruda jag smile.gif smile.gif
för jag tror inte att du kan försvara sådana grupper och föreningar, om du inte är pedofil själv vill säga. sad.gif
att jämnföra homosexuella med kriminella är inte så käckt kanske sad.gif

Käkade småspik till frukost. laugh.gif

Vad som är kriminellt skiljer sig mellan kulturer. Pedofili var helt accepterat i Romarriket, en tid som många drar fram eftersom även homofili var accepterat. Fast bara för den som utförde det, den som tog emot en snopp i anus ramlade ner betydligt på samhällsstegen.
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2005, 18:36)
Hannele, jag tror inte du hade gillat att möta en riktig exhibonist en mörk kväll. Det är nämligen en blottare
Jag har mött en rysk präst.. tongue.gif Jag är inte speciellt rädd för människor.

Gossen Ruda, du lyser med din totala okunnighet, som blandar ihop blottare och exihibionister.
Dessutom är inte alla homosexuella exhibionistiskt lagda, utan blyga i sin ensamhet.
shiva
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2005, 18:36)
Hannele, jag tror inte du hade gillat att möta en riktig exhibonist en mörk kväll. Det är nämligen en blottare, en man, alltid en man, som bara kan känna sexull lust genom att visa upp snoppen för främmande kvinnor.

Det är klart att det är en MAN! Kan bli svårt för en KVINNA att visa snoppen, eller missförstog jag Dig?
cic
CITAT (shiva @ 04-08-2005, 19:41)

Det är klart att det är en MAN! Kan bli svårt för en KVINNA att visa snoppen, eller missförstog jag Dig?

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Anma
Jag har förstått att jag inte ska öppna denna tråd mer... Har en nära anhörig som är "en sån där bög som visar spirorna...". Han är den snällaste och ärligaste person jag känner. Dessutom vågar han stå för sin läggning och sina åsikter utan att slås ner av motståndet. För honom är det lika naturligt och roligt att spexa med klädseln som det är för en annan att påta i trädgården och visa upp vad man åtsakommit.

Jag kommer inte att öppna denna tråd mer, är alldeles för känslig för påhopp mot homosexuella, borde lära mig av min släktning som bara rycker på axlarna mot sånt och står rak i ryggen och fortsätter att vara som han är!
Hannele
CITAT (Anne R @ 04-08-2005, 19:50)
Jag har förstått att jag inte ska öppna denna tråd mer... Har en nära anhörig som är "en sån där bög som visar spirorna...". Han är den snällaste och ärligaste person jag känner. Dessutom vågar han stå för sin läggning och sina åsikter utan att slås ner av motståndet.
Jag har även nära vänner som är flator.

Anne, Gossen Rudas fördomar kan du strunta i, han är rädd för "riktiga" kvinnor också.
rabalder
Hata svarta, hata judar, flator,bögar,araber m.m. Dessa människor har mkt att lära! Igentligen är det synd om dessa eftersom de inte har förmågan att se människan... Ofta är det korkade fyrkantiga personer som har sådana åsikter. Det kan också vara ungdommar som ska vara tuffa inför sina kompisar. Jag tycker det är viktigt att alla föräldrar inte överför sina fördommar till sina barn!
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2005, 18:36)
Det finns människor som finner njutning av att se på nakna barn eller på bilder av nakna barn. Inga övergrepp, bara titta. Det är märkligt nog förbjudet.

HM...varje gång någon tittar på en sådan bild, utsätts det barnet för övergrepp en gång till. huh.gif
att vissa kulturer tillåter sex med barn, gör det inte mer rätt i någon annan kultur unsure.gif
jag anser att man har ett val, om man vill tillhöra romarna 1600 FR eller dagens kultur wub.gif
Christer i Falköping
Det gjordes en ganska intressant studie i England för några år sedan(läste om den i Expressen tror jag). Där samlade de ihop två hundra heterosexuella män. Hundra var homofober och hundra struntade fullständigt i om någon var homosexuell. De fick alla se på bögporrfilmer. Av de hundra som inte brydde sig om ifall någon var homosexuell, hände inget. Men 98 av homofoberna blev sexuellt upphetsade laugh.gif Av det kunde man dra slutsatsen att homofober till större delen var homosexuella, men inte klarade av att hantera det. Därmed säger jag inte att alla homofober är bögar eller att undesökningen var helt vetenskaplig, men nog ger det en tankeställare.
Christer.
pejori
har också läst nått liknande wub.gif wub.gif
det stämmer nog rätt bra även om inte alla homofober är smygbögar wub.gif
Hannele
CITAT (Castea @ 04-08-2005, 13:03) *
Exakt! Det är väl bara att haka på de fester och festivaler man är intresserad av, eller anordna något själv

Viss är det kul med festivaler, man behöver inte åka utomlads för att uppleva det. kompiskram.gif
Tesa
Ärligt talat så skiter jag i vad folk har för sig i sängkammaren...så länge det är vuxna människor..
MEN jag tycker det är väldigt motsägelsefullt att HBTmänniskor ena stunden tycker att deras sexliv inte ska ha nån betydelse när man bemöter dem och i nästa stund i allra högsta grad anspelar på just SEX när de festivalar...jag blir lite förvirrad...
Är det DET som ändå ska förknippas med dem??
Förstår inte varför man måste manifestera sin sexualitet...bättre då att manifestera sin kärlek..
Lady Hamilton
tråden är ca 2 år gammal................ whist.gif
Tesa
CITAT (Lady Hamilton @ 05-08-2007, 22:40) *
tråden är ca 2 år gammal................ whist.gif

..ojdå...såg inte det , jag... duh.gif
...och förstår inte riktigt varför den poppade upp.. confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon