Full version: Ur barnamun!
Sidor: 1, 2
Magdis
Istället för att bara sprida skit och tråkigheter här på forumet så kan vi väl sprida lite glädje?! De små bjuder ofta på glada skratt, så vi kan väl dela med oss av dem?

Min 4-åriga dotter kommer ofta med roliga kommentarer så jag kan ju börja med att dela med mig av de senaste och så får jag väl fylla på dag från dag!

Häromdan deklarerade hon att hennes känslor för mig hade tagit semester! Brukar även säga till sin mor att hon liknar en skrynklig skämtteckning! laugh.gif
netaave
Makens systerson var 3-4 år och var med sin mamma i trädgården
Svägerskan bad honom springa till komposten med några rabarberblad.
Morgonen efter hittade hon rabarberbladen i postlådan.

Vad säger man när man hör postbilen, jo "kom posten?"
Inte lätt att hålla isär allting när man är liten. biggrin.gif
farbror B
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2005, 11:46)
Istället för att bara sprida skit och tråkigheter här på forumet så kan vi väl sprida lite glädje?! De små bjuder ofta på glada skratt, så vi kan väl dela med oss av dem?

Min 4-åriga dotter kommer ofta med roliga kommentarer så jag kan ju börja med att dela med mig av de senaste och så får jag väl fylla på dag från dag!

Häromdan deklarerade hon att hennes känslor för mig hade tagit semester! Brukar även säga till sin mor att hon liknar en skrynklig skämtteckning! laugh.gif

Sött!

var bara glad att dotterns känslor är på semester och inte är långtidssjukskrivna eller utbrända i dessa dagar rolleyes.gif
Biggan_
Hört av dagispersonalen på mitt barnbarns dagis
Mitt barnbarn och en annan tjej sitter och leker då plötsligt tjejen säger:
Ha, ha, för min mamma har fått körkort
Då kläcker mitt barnbarn ur sig:
Ha, ha, för min mamma har busskort
Kathy
CITAT (Birgitta P @ 11-08-2005, 11:56)
Hört av dagispersonalen på mitt barnbarns dagis
Mitt barnbarn och en annan tjej sitter och leker då plötsligt tjejen säger:
Ha, ha, för min mamma har fått körkort
Då kläcker mitt barnbarn ur sig:
Ha, ha, för min mamma har busskort

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
biggrin.gif biggrin.gif Bra tråd! Mitt barnbarn var vid två års ålder med mig ner till våran
bäck och däxer massor med harsyra som jag lät henne smaka på.Väl till-
baka uppe i trädgården utbrister hon till morfar : Vad gott det var med kolsyra! laugh.gif Det har vi fortfarande åtta år senare roligt åt.Speciellt
hon själv laugh.gif laugh.gif
solkatten
Jag säger bara:
www.avigsidan.com

Här kan man ha roligt en bra stund.
Magdis
Nu gottgjordes jag litegrann för dotterns semestrande känslor för mig; hon kom nyss och sa "mamma du är min idol!" Ojdå..varför det, undrade jag. "Jo för du är så duktig på att hitta min saker!"
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2005, 13:52)
Nu gottgjordes jag litegrann för dotterns semestrande känslor för mig; hon kom nyss och sa "mamma du är min idol!" Ojdå..varför det, undrade jag. "Jo för du är så duktig på att hitta min saker!"

Då måste jag vara superidol för hela min familj, mest åt maken tongue.gif
Magdis
Klistrar in utdrag ur makens internetdagbok om vår dotter:

I söndags var vi ute och cyklade. Jag hade hittat en skogsväg som jag ville utforska lite närmare, så jag tog Magdis cykel, eftersom den har barnstol bakpå, satte dottern där och cyklade iväg. Mycket trevlig tur, må jag säga, både jag och dottern trivdes. Vi stannade då och då och tittade på olika saker, stora stenar, myrstackar osv. Sen kom vi till ett älgtorn och jag försökte förklara att när det är älgjakt klättrar jägaren upp i älgtornet för att kunna se bättre. När han får syn på en älg plockar han fram bössan för att skjuta den.

Sen cyklade vi vidare och då frågade dottern: Finns det inga människotorn?
Magdis
Tar ett urklipp till på en gång:

Dotterm pratade lite om hår nyss:
Jag har gult hår
Mamma har brunt hår
Pappa har... eh... eh... ett annat hår

(pappa är så gott som flintskallig)
råse-marie
precis hemkommen från skogen med typ 9 kantareller......... sleep.gif
(var hittar ni alla era ..... unsure.gif )

Nåväl gubben ropa att här är det björkar och dottern kommer fram till mg och mormor och viskar -det är bäst vi är tysta så vi inte skrämmer björken laugh.gif wub.gif

imorse när vi höll på att steka ägg till vår picknick tala hon om att hon ville
bli kock och jobba på Mac donalds huh.gif då skulle gubben och jag få äta där VARJE DAG biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif och det är ju verklingen nåt man önskar laugh.gif laugh.gif laugh.gif wink.gif
Magdis
Kom att tänka på fler retsamma saker som hon gjort mot sin stackars mor...ett tag höll hon hela tiden på och gjorde högljudda demonstrativa rysningar så fort hon fick syn på mig och sa "Oooh...I hurves!"

Förstår även ni som inte är norrlänningar vad det innebär? laugh.gif laugh.gif
Diabolique
När jag jobbade på dagis så fick barnen med sig bananer i skogen, och så lämnade de kvar skalen för att se om de var kvar nästa gång de skulle ut i skogen. Skalen var borta, och då funderade de på vart de hade tagit vägen.

Carl var övertygad om att det måste ha varit ett skaldjur som hade tagit dem. biggrin.gif

Väl hemma på dagiset fick alla barnen rita hur de trodde att skaldjuret såg ut...

Åh vad jag saknar de barnen ibland...
lisselbo
-96 så skulle vi flytta och hade visning på huset precis i middagstid.
Mäklaren kom och vi beslutade oss för att på och äta på pizzeria.
Väl så sitter vi där jag min sambo (som det var då) och våra två barn, vi beställer och får in läsken i väntan på pizzorna.

Efter en liten stund så hör man ett dunkande bakom en vägg som delvis hade färgat glas som dekoration.

Våran dotter som då var 3½ år vänder sig om och tittar mot väggen och frågar:

"Vill han ut?"

Vi tittar frågande på varandra jag och min sambo och sedan börjar vi gapskratta, det är ju pizzabagaren som håller till där bakom väggen.
AvalonC
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2005, 15:39)
"Oooh...I hurves!"

Förstår även ni som inte är norrlänningar vad det innebär? laugh.gif laugh.gif

Jag har försökt i 2,5 år att lära mig norrlänska....

Min pojkväns familj har jätteskoj åt mig när jag inte förstår ett ord av vad de säger!!!!
Magdis
CITAT (AvalonC @ 11-08-2005, 19:22)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2005, 15:39)
"Oooh...I hurves!"

Förstår även ni som inte är norrlänningar vad det innebär?  :lol:  :lol:

Jag har försökt i 2,5 år att lära mig norrlänska....

Min pojkväns familj har jätteskoj åt mig när jag inte förstår ett ord av vad de säger!!!!

Jag har inte heller lärt mig så mycket egentligen. När makens släkt sätter igång och pratar Skelleftebondska så suckar jag bara och stänger öronen. Min dotter pratar en lustig blandning av norrländska och rospiggska, ungefär som jag biggrin.gif
Bettson
En bekant till mig jobbade på SJ. NÄr SJ delades upp i flera bolag så blev banverket hans arbetsplats.

Yngste sonen härde ständigt och jämt att pappa jobbade numera på banverket.

En dag sa han. Men mamma , vad gör pappa på barnverket hela dagarna?
Gör han barn eller?

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
belle
När min kusin var liten och nyss hade börjat skolan kom hon hem en dag och sa: Mamma, idag hr visjungit om mascara i skolan!!!.... Öh? Jaha....vad var det för sång då? Jo, Så här: Tryggare´kan ingen vara än Guds lilla barnmascara..... rolleyes.gif

Denna lilla flicka är numera vuxen och kommer att medverka i sommartorpet på måndag (Jenny heter hon)
Magdis
Ikväll efter middagen åkte min man iväg för att jobba och strax efter att han åkt ringde hans mobiltelefon som han glömt. TYPISKT!!! hördes dotterns arga röst inifrån vardagsrummet. TYYYYYPISKT PAPPA ATT INTE TA MED SIG MOBILTELEFONEN! DET ÄR JUST LIKT HONOM DET!

Maken har inte bara ett fruntimmer som håller pli på honom utan två! laugh.gif
Magdis
Dessa kryptiska visdomsord fick jag av 4-åriga dottern idag:
Om man är underbar, då vet man att man är underbar. Men om man inte är underbar, då vet man inte att man inte är underbar!
Björken
Ja de små är bra härliga. Mitt ena barnbarn började nyss i F-klassen, efter ett par dagar frågade mamman som vanligt hur det varit i skolan och fick till svar följande: Jo mamma egentligen skulle jag ju inte prata om det men du förstår Kristian är kär i mig, han bara följer efter vart jag än går. Mamma frågade då och det gillar du inte eller. Nja, jag är ju inte kär i honom än så det är lite jobbigt.

Det ska börjas i tid, annat var det när en annan var i den åldern då såg man inte ens det motsatta könet knappt.
Latmask
Jätterolig tråd! laugh.gif

Sonen är inte så gammal så han börjat prata än, men min bästa väninnas kusindotter har gjort en del roliga saker. Efter att hela familjen tittat på nyår med kungafamiljen hör de den treåriga dottern mumla på toaletten.

När de kikar in sitter hon på pottan och säger högtidligt om och om igen

"Fööör Sverige, iii tiden"

Hon såg även en militärparad där alla stod och gjorde honnör med glasartad blick. Efter en stund sa hon "men blir det aldrig grön gubbe?!"

Då vet man hur man ser ut vid övergångsställen. laugh.gif
HippieSpellan
Min systerson är mycket talför, nyss fyllda 3.
Så frågade min syster honom när de var på väg till affären "behöver du gå på pottan?"
"ja" svarade han
"tror du att du kan hålla dig?" frågade syster.
"jadå jag har mycket tålamod i snoppen"
Annlo
Min lilla tjej som är sex år älskar att sjunga med till diverse poplåtar... Bäst är dock Nanne grönvall för stunden...

Hon nynnar med lite tyst där hon inte riktigt hör vad hon sjunger och sedan klämmer hon i med refrängen: "Hon är som HÄXAN ABER" När Nanne sjunger "ÄR SOM FÖRHÄXAD AV DIG"... wub.gif rolleyes.gif

Då gäller det att hålla god min och se lagom glad ut "Du sjunger så fint du lilla hjärtat" wub.gif wub.gif wub.gif
Magdis
Jag och dottern pratade om Pippi Långstrump imorse, hon förklarade vilka t.ex Lilla gubben och Herr Nilsson är och Tant Pruselius. Jag frågade henne om hon tyckte att jag är en tant. Nej, du är en tönt! blev det blixtsnabba svaret! Har man bett om det så.... laugh.gif
Lotta150
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2005, 14:50)
Tar ett urklipp till på en gång:

Dotterm pratade lite om hår nyss:
Jag har gult hår
Mamma har brunt hår
Pappa har... eh... eh... ett annat hår

(pappa är så gott som flintskallig)

Vår sons kompis (då i 5-6 årsåldern) frågade min man (som alltså också är flintskallig) varför han hade skinn på sitt hår...
Lotta150
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-09-2005, 16:07)
Jag och dottern pratade om Pippi Långstrump imorse, hon förklarade vilka t.ex Lilla gubben och Herr Nilsson är och Tant Pruselius. Jag frågade henne om hon tyckte att jag är en tant. Nej, du är en tönt! blev det blixtsnabba svaret! Har man bett om det så.... laugh.gif

Du får uppfostra dottern bättre..... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag har sedan småbarnsben lärt mina ungar (som nu är 19 o 20) att om jag frågar "ser jag så där tantig ut" så ska dom svara "näääää, mamma, du ser mycket yngre ut!!". Sitter fortfarande i ryggmärgen på dom tongue.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (Lotta150 @ 30-09-2005, 16:29)
Du får uppfostra dottern bättre..... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag har sedan småbarnsben lärt mina ungar (som nu är 19 o 20) att om jag frågar "ser jag så där tantig ut" så ska dom svara "näääää, mamma, du ser mycket yngre ut!!". Sitter fortfarande i ryggmärgen på dom tongue.gif laugh.gif

Hehe...jag får ta och lära henne det! Fast hon tycker inte att jag är nån tant, hon tycker att jag är en mamma, det brukar hon säga! Jag antar att barn kanske inte tycker att deras egen mamma ser gammal ut. Annat är det mina systerdöttrar, de kunde bara inte fatta att jag är lillasyster till deras mamma! Jag är ju större, enligt dem! laugh.gif
cic
CITAT (Annlo @ 31-08-2005, 19:58)
Min lilla tjej som är sex år älskar att sjunga med till diverse poplåtar... Bäst är dock Nanne grönvall för stunden...

Hon nynnar med lite tyst där hon inte riktigt hör vad hon sjunger och sedan klämmer hon i med refrängen: "Hon är som HÄXAN ABER" När Nanne sjunger "ÄR SOM FÖRHÄXAD AV DIG"... wub.gif  :rolleyes:

Då gäller det att hålla god min och se lagom glad ut "Du sjunger så fint du lilla hjärtat" wub.gif  :wub:  :wub:

laugh.gif laugh.gif

Min lillasyster hade sin egen text på "It must have been love" med Roxette... Musse pigg löve, man ni nome naaav (låter ju så.. Hon hatar mig för att jag påminner henne lite då och då..) biggrin.gif
Castea
Läste en gång om en liten flicka som lyssnade på Cher:s låt "Are you strong enough" och frågade sin mamma: "Varför sjunger hon om stroganoff?"

laugh.gif
Magdis
*Fniss* Min dotter brukar också sjunga engelska sånger ibland och det låter så gulligt. Jag har hört henne prata danska också som hon hört från Cartoon Network.

Imorse var hon så gullig när hon just vaknat och krupit ner i min säng. Hon sa "mamma jag älskar dig, även om vi bråkar ibland! Jag älskar dig vad som än händer!
Lady Hamilton
När mina barn var ca: 1 o 3 år bad jag flickan att "hålla ett öga" på lillebror medans jag skulle hämta posten.
Men jag hann bara utanför dörren innan jag hörde hur pojken skrek, jag rusade in (o trodde åtminstone att han ramlat o slagit sig halvt fördärvad) När jag kommer in ser jag dottern "vilt kämpande" med sin lillebror........
och hennes ena hand var "klistrad" mot lillebrors ena öga.......................
wub.gif wub.gif

Hon skulle ju hålla ett öga på honom.........
wolkenkrabber
CITAT (Hamilton @ 03-10-2005, 19:24)
När mina barn var ca: 1 o 3 år bad jag flickan att "hålla ett öga" på lillebror medans jag skulle hämta posten.
Men jag hann bara utanför dörren innan jag hörde hur pojken skrek, jag rusade in (o trodde åtminstone att han ramlat o slagit sig halvt fördärvad) När jag kommer in ser jag dottern "vilt kämpande" med sin lillebror........
och hennes ena hand var "klistrad" mot lillebrors ena öga.......................
 :wub:  :wub:

Hon skulle ju hålla ett öga på honom.........

det var sannamig ett ordagrannt barn



man har ju stjälv sagt lite udda saker som barn...

min Eva

min Ivar som bor bakom köket

Skruveln

ja ni kan ju gissa vad det är....
Castea
Sagt av min systerson som liten:

"Nä, mamma, jag får så ont i andan"
(när han inte orkade blåsa fler balonger till sin födelsedag)

"Jag vill ha en sån där k-pissare"
(när han började bli intresserad av leksaksvapen)

"Snygga örhängen"
(kommentar vid resning av midsommarstång)
Magdis
När jag borstade tänderna på min 4-åriga dotter igår kväll så berättade jag om tandtrollen och att när man borstar tänderna så tar man bort deras mat och tänderna blir så rena och blanka att tandtrollen inte har nånstans att bo heller. Så slipper man få hål i tänderna. Hon funderade i två sekunder och sen sa hon: Det vore ännu enklare om man inte hade några tänder! laugh.gif
Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-10-2005, 10:24)
När jag borstade tänderna på min 4-åriga dotter igår kväll så berättade jag om tandtrollen och att när man borstar tänderna så tar man bort deras mat och tänderna blir så rena och blanka att tandtrollen inte har nånstans att bo heller. Så slipper man få hål i tänderna. Hon funderade i två sekunder och sen sa hon: Det vore ännu enklare om man inte hade några tänder! laugh.gif

ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Grodan*
En gång när min dotter Angelica var i 3-årsåldern, det hör till saken att hon inte tål gluten, frågade hon mig: "Mamma, vad hette du när du var liten?" Jag svarade lite förvånat att jag hette Cecilia då precis som nu. Då säger hon blixtsnabbt: "Jaha! Så när jag blir stor kommer jag heta Angelica och vara glutenfri!"

Nu vid 13 års ålder är hon (fortfarande) mycket rapp i munnen. En dag försökte hon slå i sin pappa en dålig lögn och han ville markera att han inte gick på det så han sa: "Om det står idiot i pannan på mig så sudda bort det!". Då svarar ungen bara: "Det står med bläck!"
*Felix matte*
CITAT (*Grodan* @ 21-10-2005, 10:42)
En gång när min dotter Angelica var i 3-årsåldern, det hör till saken att hon inte tål gluten, frågade hon mig: "Mamma, vad hette du när du var liten?" Jag svarade lite förvånat att jag hette Cecilia då precis som nu. Då säger hon blixtsnabbt: "Jaha! Så när jag blir stor kommer jag heta Angelica och vara glutenfri!"

Nu vid 13 års ålder är hon (fortfarande) mycket rapp i munnen. En dag försökte hon slå i sin pappa en dålig lögn och han ville markera att han inte gick på det så han sa: "Om det står idiot i pannan på mig så sudda bort det!". Då svarar ungen bara: "Det står med bläck!"

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (*Grodan* @ 21-10-2005, 10:42)
En gång när min dotter Angelica var i 3-årsåldern, det hör till saken att hon inte tål gluten, frågade hon mig: "Mamma, vad hette du när du var liten?" Jag svarade lite förvånat att jag hette Cecilia då precis som nu. Då säger hon blixtsnabbt: "Jaha! Så när jag blir stor kommer jag heta Angelica och vara glutenfri!"

Nu vid 13 års ålder är hon (fortfarande) mycket rapp i munnen. En dag försökte hon slå i sin pappa en dålig lögn och han ville markera att han inte gick på det så han sa: "Om det står idiot i pannan på mig så sudda bort det!". Då svarar ungen bara: "Det står med bläck!"

Bäst idag laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Vilken bra kontakt de måste ha wub.gif
trelleborgska f-52
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Oj, vad många roliga historier.
När jag har mer tid, än just nu,
ska jag skriva nåt kul som mina barnbarn
har levererat.

// Stina
LadyAdina
CITAT (Felix matte @ 21-10-2005, 11:46)
CITAT (*Grodan* @ 21-10-2005, 10:42)
En gång när min dotter Angelica var i 3-årsåldern, det hör till saken att hon inte tål gluten, frågade hon mig: "Mamma, vad hette du när du var liten?" Jag svarade lite förvånat att jag hette Cecilia då precis som nu. Då säger hon blixtsnabbt: "Jaha! Så när jag blir stor kommer jag heta Angelica och vara glutenfri!"

Nu vid 13 års ålder är hon (fortfarande) mycket rapp i munnen. En dag försökte hon slå i sin pappa en dålig lögn och han ville markera att han inte gick på det så han sa: "Om det står idiot i pannan på mig så sudda bort det!". Då svarar ungen bara: "Det står med bläck!"

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif *ramlar nästan av stolen*
*Grodan*
CITAT (Evgeni @ 21-10-2005, 10:53)
Vilken bra kontakt de måste ha wub.gif

Ja, och en god portion humor har de båda två. wub.gif Många intressanta diskussioner blir det! smile.gif
Magdis
Imorse fick jag verkligen ett positivt uppvaknande! smile.gif 4-åriga dottern ville ligga på mitt bröst som hon ofta brukade göra när hon var bebis. "Vilka fina tuttar du har!" berömde hon mig först....hehe, tack tack! "Du är så varm och mjuk! Du är söt, jättesöt, supersöt, stensöt, dundersöt!
Det var många komplimanger på en gång det, det är klart man är på gott humör idag! smile.gif
Latmask
När vi ändå kom in på tonårsspydiga kommentarer som jag för övrigt skrattade mycket gott åt nyss - så ska jag berätta om ett ex lillasysters kommentar.

Vi alla tre satt inne i hans rum och lyssnade på musik. In kommer deras mamma och säger till flickan (13 år):
- Jaha, sitter du här du?
- Näe. Det är trickfilm...

biggrin.gif biggrin.gif
Inga från Närke
Jag har inga egna historier men jag lägger in några som jag hittat på nätet.

Lekte hund
Johan kom hem alldeles blöt. - Men Johan, varför är du så blöt? frågar mamma. - Vi lekte hund o jag var stolpen.

Färskt bröd
Lasse kinkar vid matbordet och klagar på brödet. Pappa blir otålig och säger:
-Om Karl XII:s soldater hade fått det här brödet skulle dom varit lyckliga!
-Det tror jag det, svarar Lasse, då var det ju färskt.

Lydig flicka
Lilla Karolina är en morgon ensam hemma och bestämmer sig för att klä sig själv. För att inte bli överraskad låser hon dörren. I samma ögonblick kommer Göran, lekkamraten, och tar i dörren.
- Hej Göran! Du kan inte komma in nu för jag står i bara nattlinnet, min mamma har sagt att småflickor inte ska visa sig för småpojkar i bara nattlinnet.
- Men jag vill komma in.
Plötsligt hörs en glad röst: - Nu kan du komma in, för jag har tagit av mig nattlinnet!
*Grodan*
CITAT (Latmask @ 23-10-2005, 13:58)
När vi ändå kom in på tonårsspydiga kommentarer som jag för övrigt skrattade mycket gott åt nyss - så ska jag berätta om ett ex lillasysters kommentar.

Vi alla tre satt inne i hans rum och lyssnade på musik. In kommer deras mamma och säger till flickan (13 år):
- Jaha, sitter du här du?
- Näe. Det är trickfilm...

biggrin.gif  :D

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Den med socker på!
*Felix matte*
Idag har barnbarnet Emelie 2år8mån varit hos oss från tidig morgon till kväll (föräldrarna var på gammelfammos begravning 20 mil härifrån)
På em frågade jag om hon ville ha macka med makrill i tomatsås .. hon gillar det...
ja svarade hon men ångrade sig när mackan var gjord.. jag åt upp den och gjorde en till, satt vid köksbordet och åt då hon kom med stora dockan i famn och sa...Här sitter du och äter min macka laugh.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Felix matte @ 29-10-2005, 22:44)
Idag har barnbarnet Emelie 2år8mån varit hos oss från tidig morgon till kväll (föräldrarna var på gammelfammos begravning 20 mil härifrån)
På em frågade jag om hon ville ha macka med makrill i tomatsås .. hon gillar det...
ja svarade hon men ångrade sig när mackan var gjord.. jag åt upp den och gjorde en till, satt vid köksbordet och åt då hon kom med stora dockan i famn och sa...Här sitter du och äter min macka laugh.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Vi har haft besök av min mamma och hennes nye man och min mormor i veckan. Idag åkte de till Kalix och var hos min syster med familj. När de hade åkt imorse kom Caroline och sa anklagande..."Vet du vad, de städade inte efter sig i mitt rum!" wub.gif laugh.gif (De hade sovit på extrasängar i hennes rum men de skulle ju komma tillbaka och sova här inatt igen så sängarna stod kvar)
*Felix matte*
Ja se di barna laugh.gif wub.gif wub.gif så klart hon hade rätt att klaga på gäster som inte städade upp efter sig. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon