stina
Skönt - efter sommaruppehållet.... Svårt var det, hjärnan har sovit sött under semestern. Ett aerobicspass med mycket dans och koreografi.

Någon mer som gärna går och tränar???
Rossi
CITAT (stina @ 15-08-2005, 13:39)
Skönt - efter sommaruppehållet.... Svårt var det, hjärnan har sovit sött under semestern. Ett aerobicspass med mycket dans och koreografi.

Någon mer som gärna går och tränar???

Jodå, men här är det styrketräning, bowling och golf som gäller så jag är upptagen med träning många kvällar i veckan ...... smile.gif Både bowling och golf ger mycket mer träning än vad man tror innan man har provat på "på riktigt".
Magdis
CITAT (stina @ 15-08-2005, 13:39)
Någon mer som gärna går och tränar???

Ja jag skulle gärna göra det men jag har inte hunnit med det de senaste åren. I höst kommer jag dock ha tiden till det, sen gäller det bara att ta sig i kragen och göra det också! Gick på gym ett tag för några år sen och det kändes jättebra, skulle vilja göra det igen.
stina
Golf har jag aldrig provat men bowling - fy kattens vad jobbigt det var!!!

Jag tränar aerobics, step-up, styrka och core. Vi har en anläggning nära jobbet så jag går 4 luncher i veckan (om inget styggt jobbmöte stör!!!)
Rossi
CITAT (stina @ 15-08-2005, 13:45)
Golf har jag aldrig provat men bowling - fy kattens vad jobbigt det var!!!

Jag tränar aerobics, step-up, styrka och core. Vi har en anläggning nära jobbet så jag går 4 luncher i veckan (om inget styggt jobbmöte stör!!!)

Du är flitig du med! Heja, heja!

När det gäller bowling så är det ÄNNU jobbigare när du verkligen lär dig hur du SKA göra - både fysiskt och mentalt. Himla kul är det! Jag är licensierad bowlare och är ute och tävlar i princip varje helg under säsongen.
Rossi
CITAT (stina @ 15-08-2005, 13:45)
Vi har en anläggning nära jobbet så jag går 4 luncher i veckan (om inget styggt jobbmöte stör!!!)

Vad bra att du hinner att göra det under lunchen. Tror inte att jag hade haft ro till det. Dessutom har vi bara en halvtimmes lunch och jag måste hinna äta också så det går ju inte alls.

Det finns ett par stycken här på jobbet som går på spinning på morgonen innan jobbet men jag brukar vara här klockan sju så det går inte det heller.

Därför blir det kvällarna som får fyllas med än det ena än det andra .... Det är så mycket som man vill hinna med och så lite tid till förfogande. Trädgården behöver flera timmars skötsel i veckan och huset måste också städas då och då.
stina
Tycker det är en vanesak att gå iväg på lunchen. Sen äter jag lunch vid skrivbordet (hmmmm...) Vi har inga så fasta arbetstider och då går det ju.

I veckorna kan jag inte pyssla med trädgården eftersom jag bor i lägenhet och har trädgården på lantstället så jag får mao ägna mig åt annat i veckorna och intensivträdgårdsarbeta på helgerna.....
netaave
Ja nu längtar man till vattengympan börjar
Berit
Längtar också till vattengympan och styrketräning eftersom jag har en frozen shoulder + att jag får akupunktur + massage. Det hjälper för någon dag iaf sleep.gif
ninnisky
Styrketräning gäller här också! Men, så som jag slarvat under sommaren så kommer jag säkert att få världens träningsverk när jag sätter igång igen på onsdag wub.gif unsure.gif wub.gif
krellus
Spinning några dagar i veckan. Ska börja jogga lite samt lyfta lite skrot snart.
dammkillen
ja, jag brukar promenera
Annlo
Försöker att springa fem kilometer, tre gånger i veckan men det slarvas ju en del över sommaren! tongue.gif
På sommaren ute och på vintern på löpband på gymmet!
*Felix matte*
Trampar en mil på min motionscykel... 5 -7 dagar/vecka biggrin.gif fast jag måste erkänna att jag fuskat ifrån en hel del under sommaren tongue.gif laugh.gif sleep.gif
LadyG
CITAT (ninnisky @ 15-08-2005, 15:05)
Styrketräning gäller här också! Men, så som jag slarvat under sommaren så kommer jag säkert att få världens träningsverk när jag sätter igång igen på onsdag wub.gif unsure.gif wub.gif

Akta dig bara så du inte tar i för mycket. Om man är van att ligga på en viss nivå under andra halvan av vintern och sen tar semester några veckor är det lätt att man förtar sig när höstens träning sätter igång igen. Man kan göra sig jätteilla då sad.gif

Vi får väl se om jag lyckas följa mina egna goda råd imorgon... ohmy.gif tongue.gif

Fast så mycket som några av er tränar hinner jag då inte med (imponerande förresten, hur hinner ni?), jag tränar bara två tre gånger i veckan (självförsvar), och det räcker gott för mig smile.gif
yenny
här är det styrketräning som gäller.... fast det blev ju lite fusk i sommar... fast nu har jag kommit igång igen.
Castea
Promenerar raskt en timme om dagen.
stina
CITAT (stina @ 15-08-2005, 13:39)
Skönt - efter sommaruppehållet.... Svårt var det, hjärnan har sovit sött under semestern. Ett aerobicspass med mycket dans och koreografi.

Någon mer som gärna går och tränar???

Och idag fick jag ta uppehåll med träningen.....

sad.gif sad.gif sad.gif

Tog mej samman och gick till en kiropraktor som finns på vårt gym för jag har ont i en axel. Har haft det från och till under lång tid...

Diagnos: Inflammation i en sena och en slemsäck som jag tydligen gått med länge. Så fort jag anstränger axeln svullnar senan och det börjar göra ont.

Behandling: Knäckning och bräckning av nacke, skuldror och bröstrygg som låst sig pga den onda armen. (Läbbigt!!!!) Massage, genomgång av stretchövningar jag ska göra den här veckan. Ipren maxdos i en vecka och återbesök om en vecka.

Totalt träningsförbud i en vecka. Order att inte köra jord eller bräcka någon sten alls på landet i helgen sad.gif sad.gif sad.gif Och jag som planerat att gräva planteringsgropar för att förbereda för alla rosor och perenner som är på ingång snart från Hortogreen...

/Stina
HippieSpellan
CITAT (stina @ 15-08-2005, 13:45)
Golf har jag aldrig provat men bowling - fy kattens vad jobbigt det var!!!

Jag tränar aerobics, step-up, styrka och core. Vi har en anläggning nära jobbet så jag går 4 luncher i veckan (om inget styggt jobbmöte stör!!!)

oj du måste ha långa luncher...härligt att komma igång på förmiddagarna...
stina
Vi har inte fasta arbetstider - bara man gör sitt jobb är det inte så himlans noga när på dygnet man gör det. Går ofta in en stund på kvällen när jag kommer hem och jobbar lite istället...
Hannele
stina, hur går det?
stina
Det går jättebra med axeln!!! Har tyvärr fått lite problem i andra armen istället (musarmssymtom). Tror egentligen inte att det beror på musarbete utan på att jag använt högerarmen så mycket när jag haft ont i vänsteraxeln och alltså inte velat använda den. Pratade med min kiropraktor i går som tyckte jag skulle fortsätta med träningen ändå. Det är alltid bättre att träna än att låta bli så länge det funkar hävdade han. Så jag kör på!!!
Caprice
Springer två/ggr vecka.... ibland blir det en riktig långpromenad istället...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon