Full version: Dolda telefonnummer
Bettson
Jag blir lite konfys. Det ringer från ett dolt telefonnummer till min företagstelefon. Så fort jag svarar så lägger det på.

Det ringer 3-5 ggr per dag och under tiden jag hade semester så fylldes telefonsvararen.

Man undrar vad det kan vara. Är det inbrottsrekognosering, eller någon som beställt tillgänglighetsräkning( finns det tro) eller vad sjutton kan det vara.
¨
Varför ringa överhuvudtaget om man ändå läger på wacko.gif
Kathy
CITAT (Bettson @ 15-08-2005, 15:30)
Jag blir lite konfys. Det ringer från ett dolt telefonnummer till min företagstelefon. Så fort jag svarar så lägger det på.

Det ringer 3-5 ggr per dag och under tiden jag hade semester så fylldes telefonsvararen.

Man undrar vad det kan vara. Är det inbrottsrekognosering, eller någon som beställt tillgänglighetsräkning( finns det tro) eller vad sjutton kan det vara.
¨
Varför ringa överhuvudtaget om man ändå läger på wacko.gif

Du har kanske en hemlig beundrare som gärna vill prata med dig...men blir nervös då han hör din röst, och lägger på luren. wink.gif
carol
Kan väl vara telefonförsäljare, en del ringer väl upp med hjälp av dator? Har hört att de ringer till flera samtidigt och om flera också svarar så lägger dom på och ringer upp igen senare. Men det kan ju vara något annat åxå... otrevligt... huh.gif unsure.gif
Bettson
CITAT (carol @ 15-08-2005, 15:45)
Kan väl vara telefonförsäljare, en del ringer väl upp med hjälp av dator? Har hört att de ringer till flera samtidigt och om flera också svarar så lägger dom på och ringer upp igen senare. Men det kan ju vara något annat åxå... otrevligt... huh.gif unsure.gif

Aha..... kan det vara så. Jag har begärt spårning från Telia nu. Om det är någon av deras kunder så kan de ta fram lista, men är det nanna operatör så kan de inte se något.

Mycket napp måste de få för det har hållit på sedan midsommar. Dessutom så fylldes telefonsvararen under min semester.

Det är i så fall en avancerad form att trakasseri, tycker jag. Har annat att göra än att springa och svara för att en dator ska ringa upp. Järnvägar när jag får tag på dom.

mad.gif
Annlo
Usch ja visst är det otrevligt... mad.gif
Men jag tror också att det är telefonförsäljare... De bestämmer inte själva när de ska ringa upp nästa kund utan det ringer upp direkt efter att de lagt på med den föregående kunden! Oftast ialla fall...
birgitek
Tror också att det är telefonförsäljare, datorn ringer upp flera nummer samtidigt och säljaren tar det första svaret, övr samtal bryts. Vet inte om NIX fungerar för företag, jag har det hemma och det är jätteskönt att slippa telefonsäljare.
Birgit Ek
Bettson
CITAT (Annlo @ 15-08-2005, 15:56)
Usch ja visst är det otrevligt... mad.gif
Men jag tror också att det är telefonförsäljare... De bestämmer inte själva när de ska ringa upp nästa kund utan det ringer upp direkt efter att de lagt på med den föregående kunden! Oftast ialla fall...

man vill ju inte ha det som i USA. Där vågar folk inte svara om de inte känner igen numret därför att just datorer ringer upp. Det finn sförinspelade rekalmbudskap så det är nästa lika illa som att försöka avbryta dessa som ringer upp och läser från koncept idag.

Odta i USA så går bandspelare med inspelad text och inte förrän man svarar ja så får man prata med en människa. Innan dess går banspelaren och kan gå uppemot tjugo minuter då telefonen är blockerad.

Sånt vill man inte ha hit.
Bettson
De anvädner sig av datorer för att spara arbetstid. Säljaren skall vara effektiv.

Men vem bryr sig om min tid. Bara och springa och svara för att genast få brutet samtal i örat för att inom någon timme bli uppringd på nytt.

Snacka om nonchalans mot kunderna. mad.gif
pejori
hm...tror nog mer på att det är någon som har ett horn i sidan på dej bettson sad.gif sad.gif
antingen någon privatperson som är sur på dej, eller någon kund som känner sig orättvist behandlad. huh.gif huh.gif
tänk bakåt vad som hänt, samt vad som hände när det första samtalet kom. dom är närmare än du tror unsure.gif unsure.gif
Bettson
CITAT (pejori @ 15-08-2005, 16:22)
hm...tror nog mer på att det är någon som har ett horn i sidan på dej bettson sad.gif sad.gif
antingen någon privatperson som är sur på dej, eller någon kund som känner sig orättvist behandlad. huh.gif huh.gif
tänk bakåt vad som hänt, samt vad som hände när det första samtalet kom. dom är närmare än du tror unsure.gif unsure.gif

Är jag så hemsk....... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
inte då laugh.gif laugh.gif
men hur gick det med staketgrannen? är han sur kanske?
laugh.gif laugh.gif
Bettson
Nej han var alldeles förkrossad när han fick räkningen.

Vi har inte sagt ett ont ord till karlen fasten både sonen och jag har haft god lust att strypa honom. Eller åtminstone minska luften och sparka han på smalbenen.

Vi gjorde i ordning en räkning där vi tagit upp allla kostnader utom arbete. Vi tom tog milersättning för inköp av material. Det hade vi aldrig gjort annars om han hade hjälpt till och inte uppfört sig illa. Men bara för att demonstrera vårt missnäje lite.

Vi var så trevliga mot honom , gav honom räkningen på nästan sjutusen spänn och påpekade att då var ändå inte arbetet med så det var billigt.

Han fick betala sin halva på tretusenfemhundra fast det tog tre veckor innan han hostade fram pengarna. Fast han kunde då inte ha någon som helst brist på varan eftersom han köpte ett nytt renoveringsobjekt på PowerMeet.

Vi är fortfarande trevliga mot honom men vi väser gubbdj*l i mungipan när vi går därifrån. wink.gif
Bettson
För övrigt har jag mailat till post & telestyrelsen. Det ska bli intressant oc se vad de svarar.
Ewa L
CITAT (Bettson @ 15-08-2005, 16:31)
Nej han var alldeles förkrossad när han fick räkningen.

Vad skönt att den historien fick ett hyfsat lyckligt slut. Har funderat över hur det gick.

Min första tanke ang. din telefonmarodör var också datorieserade försäljare, men tycker frekvensen är för hög. Visst ringer de ofta, men inte så ofta. unsure.gif
Bettson
De bommar igen telefonsvararen omjag är borta några dagar. De ringer ju tills det kommer ett svar och går då telefonsvararen igång så får man sitta och rensa. Sedna kan man undra eftersom telefonsvararen var full hur många av mina egna viktiga samtal som jag missar pga detta okynne.

Attans är att de har dolt telfonnummer. Om de inte har telia som jag har så kan inte telia spåra heller. Då går det i princip inte att bli av med.

Bara finna sig i att bli fortsattt trakasserad eller fixa en lagändring.

Förmodligen blir det den senare grejen.
Bettson
CITAT (Ewa L @ 16-08-2005, 10:26)
CITAT (Bettson @ 15-08-2005, 16:31)
Nej han var alldeles förkrossad när han fick räkningen.

Vad skönt att den historien fick ett hyfsat lyckligt slut. Har funderat över hur det gick.


Det värsta med den grejen var att grannen lyckades få hela familjen i obalans och vara oense.

Kan rapportera att den balanden är återställd. Fast det tog lite tid, framförallt med sonen.

Grejen var nog egentligen att grannen tänkte sig att flytta , nu fick han inte det hus han ville ha så hanhar kommit på att han måste bo kvar ett tag till.
Gossen Ruda
CITAT (Bettson @ 15-08-2005, 16:02)
CITAT (Annlo @ 15-08-2005, 15:56)
Usch ja visst är det otrevligt... mad.gif
Men jag tror också att det är telefonförsäljare... De bestämmer inte själva när de ska ringa upp nästa kund utan det ringer upp direkt efter att de lagt på med den föregående kunden! Oftast ialla fall...

man vill ju inte ha det som i USA. Där vågar folk inte svara om de inte känner igen numret därför att just datorer ringer upp. Det finn sförinspelade rekalmbudskap så det är nästa lika illa som att försöka avbryta dessa som ringer upp och läser från koncept idag.

Odta i USA så går bandspelare med inspelad text och inte förrän man svarar ja så får man prata med en människa. Innan dess går banspelaren och kan gå uppemot tjugo minuter då telefonen är blockerad.

Sånt vill man inte ha hit.

Ingen risk i Sverige. B-sluttiden är satt till 90 sekunder. Lägger man på kan inte den uppringande hålla samtalet längre. Tiden är satt för att man skall kunna byta telefon eller liknande. Ringer man däremot själv upp klipps samtalet direkt om man lägger på, A-slut.
Bettson
CITAT (Gossen Ruda @ 16-08-2005, 11:18)
[Ingen risk i Sverige. B-sluttiden är satt till 90 sekunder. Lägger man på kan inte den uppringande hålla samtalet längre. Tiden är satt för att man skall kunna byta telefon eller liknande. Ringer man däremot själv upp klipps samtalet direkt om man lägger på, A-slut.

Har dom ändrat tiden? Förr var den sju minuter. Kollade det när mina barn var små och ständigt och jämt lyfte av luren. Man var livrädd för stora teleräkningar så dyrt som det var att ringa förr.
Bettson
Jag mailade post & Telestyrelsen i förra veckan.

Fick faktiskt omgående ett svar som förmodligen var ett standardsvar. Helt i det blå. Det utreddes hette det att man även skulle kunna driva tvister i allmänna reklamationsnämnden där beloppet understeg 1000 kr.

Jag tackade för att de inte läst mitt mail och påpekade att jag knappast kunde driva en tvist där jag inte visste vem motparten var. Dessutom handlade det inte om pengar utan om olägenheten av att springa och svara för att sedan bara få ett klick i örat eller fylld telefonsvarare som gör att mina "riktiga" affärssamtal går mig förbi.

Enligt min mening borde uppringning med dator förbjudas av den anledningen. Endast manuell uppringning så att mottagaren slipper tomma samtal.

Dessutom så anser jag att telefonförsäljning till företagare ej får ske från dolt nummer. Man måste få veta vem motparten är.

Nu helt plötsligt så betraktades mitt andra mail som en anmälan och ärendet ligger nu hos en handläggare.

Detta kanske bara är ett ptoblem för mig, ni andra kanske inte är drabbade. Men ni som är det. Skicka gärna en anmälan ni också. Ju fler dessto bättre.

Telefonen är snart annars ett media som inte fungerar. Folk är inte anträffbara när man vill nå dom och man kan inte freda sig utan att missa sina viktiga samtal.
MrNorth
Jag brukar inte svara på samtal med dolt nummer... vet inte varför.

Svar inte heller på onormalt långa nummer utan vettig landskod framför (får ibland samtal från japan, filippinerna och storbritannien och de landskoderna känner jag igen). 9 fall av 10 är det telefonförsäljare med dessa "skumma" telefonnummer. Har svarat på nåt enstaka...

/Henrik
Rossi
Det finns avancerade telefonsvarare där man kan programmera dem så att om det ringer ett dolt nummer så går inte telefonsvararen igång. Det finns fler varianter - olika svarsmeddelanden till olika nummer etc. etc.

Vet tyvärr inte vilket märke.
Bettson
CITAT (MrNorth @ 17-08-2005, 11:37)
Jag brukar inte svara på samtal med dolt nummer... vet inte varför.

Svar inte heller på onormalt långa nummer utan vettig landskod framför (får ibland samtal från japan, filippinerna och storbritannien och de landskoderna känner jag igen). 9 fall av 10 är det telefonförsäljare med dessa "skumma" telefonnummer. Har svarat på nåt enstaka...

/Henrik

Dom utländska samtalen brukar jag slippa.

Men dolda telefonfnummer kan ju vara Länsstyrelsen, revisorn eller något annat som har valt att inte visa direktnumren.

Man borde kunna tycka att de i denna teknikens tidevarv skulle kunna visa på displayen vilket företag det är om man nu är rädd om direktnumren.
birgitek
Iofs kan vem som helst dölja sitt telefonnummer, det är bara att slå #31# innan man slår abonnentnumret.
Birgit Ek
jendah
CITAT (Bettson @ 17-08-2005, 11:39)
Man borde kunna tycka att de i denna teknikens tidevarv skulle kunna visa på displayen vilket företag det är om man nu är rädd om direktnumren.

Det beror på vad företaget vill...
När min man ringde från sitt förra jobb såg jag bara växelnummret här - men när en kompis på annat företag ringer så ser jag hennes direktnummer.
Mitt fd jobb valde att visa direktnummer för att slippa många samtal av typen "någon hos er har ringt mig - vem kan det vara?" till växeln..

Har man bara växelnummret kan man ju slå upp nummret på gula sidorna smile.gif
Pirum
Jag tycker det är otrevligt med anonyma telefonsamtal, inga seriösa företag borde ringa utan att visa sitt nummer. Samma med myndigheter anser jag, där borde väl numret kunna gå via en växel ifall det är känsligt med direktnummer.

Just nu störs jag mest av att några krogägare i södra Sverige av nån anledning fått in mitt nummer i mobilen och ideligen ringer fel. Eller, nån gång i månaden iaf. De fattar inte när jag förklarar. Jag skulle önska att man helt kunde blockera vissa nummer. Hos operatören alltså, så de inte ens kommer fram till min telefon.
jendah
Absolut. Seriöst företag - minst växelnummer smile.gif

Appropå felringningar... Telia gav mig Nordbankens fd växelnummer när jag flyttade hem till Sverige för fem år sen (plus att det bara skiljde en närliggande siffra mot ett stadsdelskontor, och bara en närliggande siffra skillnad från en butik i närheten)... Det ringde många gånger om dagen i 1,5 år...
Var överlycklig när jag flyttade vidare och bytte nummer...
Hade hänvisning på nummret dock - så det hände att diverse knasbollar ringde vidare och trodde de skulle komma till Nordbanken... wacko.gif

Svarar förresten inte heller gärna på anonyma...
Tyvärr är nästan alla samtal anonyma just nu eftersom det är fel på vår telefonkabel och Telia inte precis prioriterar att laga den, fast det knappt går att använda telefonen för man hör inte vad den andre säger i allt bruset sad.gif
farbror B

Gick, med hjälp av en länk här, med i NIX-registret och haar inte haft en försäljare på tråden på två månader smile.gif

(där försvann 75 % av alla telefonsamtal hem till mej....) unsure.gif
Bettson
CITAT (farbror B @ 17-08-2005, 12:15)

Gick, med hjälp av en länk här, med i NIX-registret och haar inte haft en försäljare på tråden på två månader smile.gif

(där försvann 75 % av alla telefonsamtal hem till mej....) unsure.gif

Har också gått med i NIX, men tyvärr gäller det ju bara privata telefonen.

Numera har privata telefonen nästan tystnat, det ringer bara till sonen.

Två gånger bara idag har jag fått galloppera uppför trappan för att mötas av ett klick i luren.

Kan det vara socialstyrelsen som infört ny metod för motion tro??? tongue.gif
kristerh
CITAT (Bettson @ 17-08-2005, 12:46)
Två gånger bara idag har jag fått galloppera uppför trappan för att mötas av ett klick i luren.

Kan det vara socialstyrelsen som infört ny metod för motion tro??? tongue.gif

Om du inte vill springa finns det jättebra trådlösa telefoner wink.gif laugh.gif
krister
Bettson
Jo har en sådan. Men jag och teknik vet du.......

Antingen glömmer jag den på nedervåningen och då får jag tala i basen, Vilket alla säger låter som om jag talade ien låda. Måste nästan lägga huvet intill för att folk ska höra.

Sedan så är det det här med missade samtal respektive telefonsvararen.

Ibland registreras missade samtal bara i handenheten ibland bara i basen.

Det är ungeför som att tömma mailen i flera olika datorer. Man vet inte var man har något.

Förmodligen är detta handhavandefel (skit bakom spakarna) men jag lyckas inte förstå handboken riktigt. Verkar nästan som om den var direktöversatt ord för ord från kinesiska eller nåt. wink.gif
Anma
GRRRR!!! Jag har nu tre gånger fått ett samtal från tel. nr 0337xxxxxx
vilket visade sig att gå till TRANSCOM AKTIEBOLAG.
Det sjuka är att när jag svarat har dom lagt på (dator, antagligen) och när jag till sist ringde upp numret var det så klart ett inspelat meddelande. Lyssnade och valde att få mer info om dem, i förhoppningen att jag tillslut skulle få skälla på någon. Men det gick ju inte det.

Anledningen att jag blev arg är att jag har hemligt nummer!!! Noll respekt!
Hittade företaget på nätet och där fanns ett nr till deras växel i Borås. Synd att det var efter kl 16.00 och det var stängt. Nu kommer jag ju ha hunnit lugna ner mig till imorgon. mad.gif
Reserv
Nähä då, vi kan reta upp dig i morron så du kokar av ilska om du vill tongue.gif
Hannele
CITAT (Bettson @ 15-08-2005, 16:02)
Det finn sförinspelade rekalmbudskap så det är nästa lika illa som att försöka avbryta dessa som ringer upp och läser från koncept idag.

Det fanns ju telefonbolag för något år sedan, att man fick ringa gratis,
om man lät dem läsa upp reklam i telefonen. Finns dom kvar?
jendah
TRANSCOM AKTIEBOLAG
Usch... de var på oss också ett tag... lyckligtvis mest dagtid då vi inte var hemma. Tror de ringde närmare 20 gånger inom en vecka (stod på nummervisaren)... Och vi är med i nix-registret.

Skäms på dem!!!!
Gossen Ruda
CITAT (Bettson @ 17-08-2005, 08:28)
CITAT (Gossen Ruda @ 16-08-2005, 11:18)
[Ingen risk i Sverige. B-sluttiden är satt till 90 sekunder. Lägger man på kan inte den uppringande hålla samtalet längre. Tiden är satt för att man skall kunna byta telefon eller liknande. Ringer man däremot själv upp klipps samtalet direkt om man lägger på, A-slut.

Har dom ändrat tiden? Förr var den sju minuter. Kollade det när mina barn var små och ständigt och jämt lyfte av luren. Man var livrädd för stora teleräkningar så dyrt som det var att ringa förr.

Har missat den här tråden ett tag. Vet inte riktigt när dom nuvarande tiderna kom men jag har för mig att det var strax efter Cobra-telefonen introducerades. Ställde man tillbaka den lite slarvigt kunde det hända att knappen i mitten inte trycktes in så samtalet bröts. Fast jag har för mig att tiderna då var längre, nu är det dock som jag skrev tidigare. Åtminstone hos Telia, dom andra bolagen känner jag inte till. Men dom är härmapor så förmodligen är det samma där. laugh.gif

Om anknytningens nummer syns när man ringer från en företagstelefon beror på flera saker. Först måste växeln vara ISDN-ansluten, annars går det inte att överföra numret. Sen måste växeln vara programmerad för att ankn skall visas, det går att välja. Till sist måste stationen vara programmerad för att godkänna A-nrpresentation.
Bettson
CITAT (Anne R @ 22-08-2005, 16:34)
GRRRR!!! Jag har nu tre gånger fått ett samtal från tel. nr 0337xxxxxx
vilket visade sig att gå till TRANSCOM AKTIEBOLAG.
Det sjuka är att när jag svarat har dom lagt på (dator, antagligen) och när jag till sist ringde upp numret var det så klart ett inspelat meddelande. Lyssnade och valde att få mer info om dem, i förhoppningen att jag tillslut skulle få skälla på någon. Men det gick ju inte det.

Anledningen att jag blev arg är att jag har hemligt nummer!!! Noll respekt!
Hittade företaget på nätet och där fanns ett nr till deras växel i Borås. Synd att det var efter kl 16.00 och det var stängt. Nu kommer jag ju ha hunnit lugna ner mig till imorgon. mad.gif

Vad glad att det åtminstone är ett företag som visar sitt nummer som trakasserar dig.

Hos mig står det dolt nummer. Eftersom uppringaren använder annan operatör än vad jag gör så går det heller inte att spåra.

Klaga hos post och telestyrelsen. Ju flera klagomål utöver mitt de får desto större chans är det att bli av med otyget. mad.gif
*Felix matte*
Nu har det gått drygt en vecka sedan senaste anonyma samtalet

Så förb... irriterande att bara höra ett klick när man lyfter luren och till på köpet så har vi NIX. Det har hänt till o från under en tid nu i juli-augusti.

För ett par veckor sedan ringde också en snubbe från Tele... nånting... han började med att presentera sig och jag frågade om han var ute för att sälja något...han ville erbjuda oss billigare telefoni och då kunde jag inte behärska mig...
Vad vet du om vårat telefoni och vad det kostar mad.gif och för det andra... hur sjutton vågar du ringa hit.. vi har NIX mad.gif
Han bad om ursäkt och jag la på. smile.gif

Jag förstår att du Bettson blir sjuhe... rasande när till o me telefonsvararen fylls av dessa onödiga.
HippieSpellan
NIX fungerar i princip INTE ALLS, det är nästan ren och skär lurendrejeri, för på vissa ställen så är det inte ens säkert att ett nummer finns som säljaren/intervjuaren ringer, utan det är bara ett hopplock av siffror.
så om nån erbjuder er nix för pengar så säg NIX till dem istället=) bättre att säga "nej nej nej nej nej" om någon försäljare ringer

sen har transcom vart på oss också, ringde i två månader...utan att säga ett ord så klart...
*Felix matte*
CITAT (HippieSpellan @ 22-08-2005, 22:50)
NIX fungerar i princip INTE ALLS, det är nästan ren och skär lurendrejeri, för på vissa ställen så är det inte ens säkert att ett nummer finns som säljaren/intervjuaren ringer, utan det är bara ett hopplock av siffror.
så om nån erbjuder er nix för pengar så säg NIX till dem istället=) bättre att säga "nej nej nej nej nej" om någon försäljare ringer

sen har transcom vart på oss också, ringde i två månader...utan att säga ett ord så klart...

NIX kostar inte ett öre... och visst fungerar det.... under de år vi haft NIX så har vi fått max 5 "förbjudna" samtal.

NIX-telefon
HippieSpellan
har inte haft nix och har haft mindre än 8 sådana samtal under min livstid

iallafall satt jag som telefonintervjuare ett tag och det var så många som var sura på OSS för att de betalat för att slippa bli uppringd(nån sån där nej tack lista), skrek och hade sig, vi fick ju bara ett nr.
Bettson
Men Hipespellan!

Man betalar inte för att vara med i NIX. Det är kostnadsfritt. Däremot så måste alla som bedriver telefonförsäljning till privatpersoner kontrollera om numret finns med i nix-registret innan de ringer upp.

Det uppringande företaget måste datera upp sitt nixregister var tredje månad. Därför tar det tre månader innan man blir av med sådana samtal.

Undantag är om du handlat hos företaget förut och därmed finns med i deras kundregister. Då får de ringa.

FÖretag som inte följer dessa bestämmelser kan få på följd, hamna på någon svart lista någonstans förmodligen. Det företag där du arbetade som telefonförsäljare verkar inte ha varit speciellt seriöst.

Men dessa uppringande datorer. fy och blääääää.....
Anma
CITAT (Reserv @ 22-08-2005, 16:36)
Nähä då, vi kan reta upp dig i morron så du kokar av ilska om du vill tongue.gif

biggrin.gif Då är det bara att sätta i gång då, ni har knappt 45 minuter på er. rolleyes.gif

CITAT (HippieSpellan @ 22-08-2005, 23:23)
iallafall satt jag som telefonintervjuare ett tag och det var så många som var sura på OSS för att de betalat för att slippa bli uppringd(nån sån där nej tack lista), skrek och hade sig, vi fick ju bara ett nr.

Ja, visst är det så att det är säljarna man skäller på, vem ska man annars kunna göra det på? Det borde ingå i utbildningen för säljare att lära sig att ta det. Eller så borde förteagen se till att folk med nix eller hemligt nummer inte får såndana samtal. Så himla svårt är det ju inte att kolla om ett nummer är hemligt.


Angående samtalet från Transcom aktiebolag:
Man kunde välja att lyssna på info om företaget eller att välja att lyssna på info om nix. Rösten sa att det är så många som blivit irrterade av dessa samtal så nu har lagen ändrat så att det är förbjudet för dem att ha skyddat nummer. Det lustiga i det hela var att jag inte fick någon info om vad dom ville sälja, endast info om deras företag.
Bettson
OCh inte kunde du komma i kontakt med dom heller för att säga att du inte ville bli uppringd i fortsättningen, eller?
Anma
CITAT (Bettson @ 23-08-2005, 08:47)
OCh inte kunde du komma i kontakt med dom heller för att säga att du inte ville bli uppringd i fortsättningen, eller?

Nej, så klart, men hittade på deras hemsida numret till växeln. Tjejen ville ha mitt nr för att kunna be försäljningschefen ringa upp. Gav det inte med motiveringen att jag vägrar att lämna mitt hemliga nummer till ett företag som sysslar med telefonförsäljning. Skulle ringa tillbaka efter 11 för att kolla om chefen var inne då.
HippieSpellan
nej det finns INGET telefonförsäljar/intervjubolag som är seriöst.

men jag tycker inte det är så farligt när de ringer, de flesta är trevliga och tar ett nej när man säger det... men jag gillar all post också, även räkningar(gillar bara inte att betala dem), så alla är väl olika.
Yin o Yang
CITAT (Felix matte @ 22-08-2005, 23:12)
NIX kostar inte ett öre...  och visst fungerar det.... under de år vi haft NIX så har vi fått max 5 "förbjudna" samtal.

NIX-telefon


Har också NIX-telefon och tycker det fungerar skapligt smile.gif . Däremot har vi också börjat drabbas av telefonsamtal som bara bryter så snart man lyfter luren mad.gif mad.gif . Skyddat nr står det på presentatören, men vi svarar ändå eftersom jag bl a är god man åt person med hemligt nummer. Kan ju vara något viktigt som denna person vill mig. Fruktansvärt irriterande är det och nog måste det gå att göra något åt mad.gif blink.gif
Anma
Nu har jag pratat med Transcom och enligt dem ringer dom för min telefons och bredbandsföretags räkning. Ringde dem också och det slutade med att jag sa upp mina avtal hos dem. Kan de inte respektera att man inte vill ha försäljarsamtal får de klara sig utan mig som kund. Dessutom syns det inte hos dem att mitt nummer är hemligt för att jag inte har abonemanget där! mad.gif
Så Here I come Telia!
Synd att jag har tre månaders uppsägningstid på det andra företaget för nu har Telia jättebra erbjudanden på bredband. Hoppas att de har det om tre månader också...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon