Full version: Obstinat
Sidor: 1, 2
kristerh
Tycker ni inte att jag är lätt bråkig idag, jag är inte så farlig som det verkar på mina inlägg wub.gif känner mig som en gringubbe som ständigt måste säga emot wink.gif men jag älskar häftiga diskussioner, hoppas ni inte tycker jag
är alltför odräglig wink.gif tongue.gif ps jag är skytt... märks det?
krister
pejori
japp... det märks biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
så farlig är du inte biggrin.gif biggrin.gif wub.gif
andersen
Du är inte ensam om att säja emot här är en till,och så skall det väll vara på ett forum eller? smile.gif
kristerh
Jo, jag tycker det är helt ok, så länge man inte går till personangrepp eller tar till svordomar. Dessutom har jag jättekul, fast jag kanske retar upp någon wink.gif
krister
Bettson
CITAT (kristerh @ 17-08-2005, 16:50)
Jo, jag tycker det är helt ok, så länge man inte går till personangrepp eller tar till svordomar. Dessutom har jag jättekul, fast jag kanske retar upp någon wink.gif
krister

Och vem skulle du reta upp då? Inte mig i alla fall.

Du är så snäll och beskedlig så man kan nästan tro att du vart hotad med att jultomten bara ...... kommer till de snälla barnen tongue.gif
yenny
Måste bara fråga....hur är man då man är skytt?
Reserv
CITAT (yenny @ 17-08-2005, 21:43)
Måste bara fråga....hur är man då man är skytt?

Som min sambo sleep.gif allmänt stor i käften, inte rädd för faen själv och kaxar med allt och alla. rolleyes.gif Men inte är väl Krister sån inte? wink.gif En stor fördel hos dessa kaxiga personer är att dom står för sina åsikter, men att få sambon att be om ursäkt när hon gått för långt, det går inte. "man ska inte be om ursäkt för nåt man sagt, för det jag sagt menar jag och står för" det är hennes paroll wacko.gif Men jag vet ialla fall att hon inte ljuger, om hon bara inte var så förbaskat rakt på sak. "Att trampa i klaveret" det uttrycket måste nån ha kommit på efter att ha drabbats av en skytt tongue.gif
Airamya
Skyttar är obotligt optimistiska (kallas ibland zodiakens clowner) och älskar att köra fort. De har ofta en, för mig, helt oemotståndlig charm. De är sanningsälskare och säger ofta alldeles för mycket och alldeles för rakt, utan att ens märka det... De vill inget ont, nånsin, de bara pladdrar på i all oskuldsfullhet och kastar sanningar åt höger och vänster, vilket inte alltid är så lätt för omgivningen att hantera. wink.gif
Humor och sanning är vad de är, vad de andas och vad de utstrålar. En helt ljuvlig kombination tycker jag biggrin.gif
Fialotta
CITAT (Airamya @ 17-08-2005, 21:56)
Skyttar är obotligt optimistiska (kallas ibland zodiakens clowner) och älskar att köra fort. De har ofta en, för mig, helt oemotståndlig charm. De är sanningsälskare och säger ofta alldeles för mycket och alldeles för rakt, utan att ens märka det... De vill inget ont, nånsin, de bara pladdrar på i all oskuldsfullhet och kastar sanningar åt höger och vänster, vilket inte alltid är så lätt för omgivningen att hantera. wink.gif
Humor och sanning är vad de är, vad de andas och vad de utstrålar. En helt ljuvlig kombination tycker jag biggrin.gif

Oj...nu fick man veta vad man går för...hade ingen aning...jag är skytt och har bara kommit fram till att skyttar är självständiga ungefär och det stämmer bra in på mig...och kontrollfreak...som jag vet själv...men det där va ju inte dumt att läsa...tackar så mycket wub.gif tongue.gif
Boxer
Jag är också en skytt, och "obstinat clown" är mitt mellannamn. tongue.gif *Boxer i en liten ask* sleep.gif
Bettson
Jag är nog skytt jag också tongue.gif
Gåsis
Och jag har en 14åring som är skytt. Slänger sig raklång på köksgolvet och vrålar "Om jag ändå visste vad som var med mig?"
Så kul är det - men underbart wub.gif

Så jag håller helt med om att skyttar är nåt särskilt...

"Sätt, sätt, sätt INTE in skeden i micron... har inte du MVG i hemkunskap?, vad lär ni er egentligen?"

"Att laga micromat..." Skytt.... laugh.gif laugh.gif wub.gif

/Åsa
Reserv
Jag är juh då vattuman, men det är som dom säger "man blir som dom man umgås med" rolleyes.gif Skyttar är nog smittbärare på nåt vis wink.gif
Bettson
Min man är också skytt. De ni, ska inte gå enligt expertisen.

Jag är sju dagar äldre än honom. Han omtalar vitt och brett att han är gift med en äldre kvinna.

Man blir vis med åren kontrar jag, fast jag kan inte fårstå hur man kan få så........ mycket vett på sju dagar. Vad vaar det någon sa om sista ordet? laugh.gif
Gåsis
Vad kommer efter skytt - stenbock?
För det är jag som har en skytt som dotter blink.gif
Reserv
Japp!
*Felix matte*
Hänger nog inte riktigt med här... kanske beror på att jag inte hunnit läsa så många av dagens inlägg men jag har svårt att tro att du kristerh skulle vara "odräglig". Diskussioner är väl alltid kul och som du säger så länge man inte går till personangrepp... biggrin.gif

Vädur är jag smile.gif
Fialotta
CITAT (Bettson @ 17-08-2005, 22:11)
Min man är också skytt. De ni, ska inte gå enligt expertisen.

Jag är sju dagar äldre än honom. Han omtalar vitt och brett att han är gift med en äldre kvinna.

Man blir vis med åren kontrar jag, fast jag kan inte fårstå hur man kan få så........ mycket vett på sju dagar. Vad vaar det någon sa om sista ordet? laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Precis....."asg"
Airamya
CITAT (Bettson @ 17-08-2005, 22:11)
Min man är också skytt. De ni, ska inte gå enligt expertisen.

Nu blev jag nyfiken... Vad är det som inte ska gå? Jag antar att du är född i nåt tecken som inte anses vara kompatibelt med skytt?
yenny
CITAT (Reserv @ 17-08-2005, 21:55)
CITAT (yenny @ 17-08-2005, 21:43)
Måste bara fråga....hur är man då man är skytt?

Som min sambo sleep.gif allmänt stor i käften, inte rädd för faen själv och kaxar med allt och alla. rolleyes.gif Men inte är väl Krister sån inte? wink.gif En stor fördel hos dessa kaxiga personer är att dom står för sina åsikter, men att få sambon att be om ursäkt när hon gått för långt, det går inte. "man ska inte be om ursäkt för nåt man sagt, för det jag sagt menar jag och står för" det är hennes paroll wacko.gif Men jag vet ialla fall att hon inte ljuger, om hon bara inte var så förbaskat rakt på sak. "Att trampa i klaveret" det uttrycket måste nån ha kommit på efter att ha drabbats av en skytt tongue.gif

Det stämmer en hel del på killen min.... fast han är jättebra på att be om ursäkt.... han står för det han säger men fattar när han gått för långt.
*Felix matte*
Överensstämmelseguide. tongue.gif
Magdis
Tycker inte heller att Krister har visat sig odräglig på något vis. Obstinat får man lov att vara! biggrin.gif
yenny
CITAT (Airamya @ 17-08-2005, 21:56)
Skyttar är obotligt optimistiska (kallas ibland zodiakens clowner) och älskar att köra fort. De har ofta en, för mig, helt oemotståndlig charm. De är sanningsälskare och säger ofta alldeles för mycket och alldeles för rakt, utan att ens märka det... De vill inget ont, nånsin, de bara pladdrar på i all oskuldsfullhet och kastar sanningar åt höger och vänster, vilket inte alltid är så lätt för omgivningen att hantera. wink.gif
Humor och sanning är vad de är, vad de andas och vad de utstrålar. En helt ljuvlig kombination tycker jag biggrin.gif

stämmer det med väldigt bra!
Magdis
CITAT (Felix matte @ 17-08-2005, 22:19)

Uh-oh! Katastrof med vädur och jungfru i äktenskap! Illa, illa!
Fialotta
CITAT (Felix matte @ 17-08-2005, 22:19)

Hallå felix matte......
skytten o oxe....var katastrof och jag är gift med katastrofen laugh.gif laugh.gif




jaha...har misstänkt det tongue.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (maudan @ 17-08-2005, 22:22)
CITAT (Felix matte @ 17-08-2005, 22:19)

Hallå felix matte......
skytten o oxe....var katastrof och jag är gift med katastrofen laugh.gif laugh.gif



inte jag som sa det laugh.gif
stennie
Mitt X var skytt, jag är jungfru...som sagt dom går inte ihop tongue.gif
Boxer
En typisk skytt
yenny
Allt jag fick var: Ganska bra, Sådär och Kan gå .... tvilling och skytt....
fast hur mycket ska man tro på sånt!?
Fast jag tycker det är kul att läsa om...
Airamya
Vädur och jungfru... skytt och oxe.... Jaaa, det är klart att ni har era kontroverser, men att påstå att det skulle bli katastrof eller inte funka - det är att dra förhastade slutsatser... Det är ju så att alla människor influeras av mer än bara sitt soltecken. Man kan vara Vädur med starka planeter i Jungfruns tecken t ex, o då är man ganska mycket jungfru också, trots att man är vädur... o då blir plötsligt bilden en helt annan.
Så lägg genast på luren, ni som håller på o ringer skilsmässoadvokaten pga vad ni läser här på Odla wink.gif tongue.gif
Fialotta
CITAT (Boxer @ 17-08-2005, 22:24)

Tack Boxer...va ju massor där som stämde...en del saker...låtsades jag inte läsa....... tongue.gif
Bettson
CITAT (Airamya @ 17-08-2005, 22:18)
CITAT (Bettson @ 17-08-2005, 22:11)
Min man är också skytt. De ni, ska inte gå enligt expertisen.

Nu blev jag nyfiken... Vad är det som inte ska gå? Jag antar att du är född i nåt tecken som inte anses vara kompatibelt med skytt?

Skytt gift med skytt, det skall inte gå sägs det.
Boxer
*Pust* Jag kan tydligen behålla min vädur. wub.gif sicken röta!
Airamya
CITAT (Bettson @ 17-08-2005, 22:28)
CITAT (Airamya @ 17-08-2005, 22:18)
CITAT (Bettson @ 17-08-2005, 22:11)
Min man är också skytt. De ni, ska inte gå enligt expertisen.

Nu blev jag nyfiken... Vad är det som inte ska gå? Jag antar att du är född i nåt tecken som inte anses vara kompatibelt med skytt?

Skytt gift med skytt, det skall inte gå sägs det.

Jag refererar till vad jag skrev här alldeles nyss... biggrin.gif
yenny
CITAT (Airamya @ 17-08-2005, 22:26)
Vädur och jungfru... skytt och oxe.... Jaaa, det är klart att ni har era kontroverser, men att påstå att det skulle bli katastrof eller inte funka - det är att dra förhastade slutsatser... Det är ju så att alla människor influeras av mer än bara sitt soltecken. Man kan vara Vädur med starka planeter i Jungfruns tecken t ex, o då är man ganska mycket jungfru också, trots att man är vädur... o då blir plötsligt bilden en helt annan.
Så lägg genast på luren, ni som håller på o ringer skilsmässoadvokaten pga vad ni läser här på Odla wink.gif tongue.gif

Ja jag har tydligen väldigt mycket i lejonet också... och det går tydligen toppenbra ihop med skytten biggrin.gif
Fialotta
Behåller min Katastrof oxå....lite kul med utmaningen som finns i honom tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Airamya @ 17-08-2005, 22:26)
Vädur och jungfru... skytt och oxe.... Jaaa, det är klart att ni har era kontroverser, men att påstå att det skulle bli katastrof eller inte funka - det är att dra förhastade slutsatser... Det är ju så att alla människor influeras av mer än bara sitt soltecken. Man kan vara Vädur med starka planeter i Jungfruns tecken t ex, o då är man ganska mycket jungfru också, trots att man är vädur... o då blir plötsligt bilden en helt annan.
Så lägg genast på luren, ni som håller på o ringer skilsmässoadvokaten pga vad ni läser här på Odla wink.gif tongue.gif

Instämmer laugh.gif Vädur... är sedan fyrtio år tillbaka gift med Jungfru...har aldrig velat byta wub.gif
Reserv
Hah, inte undra på att man har många ungar laugh.gif laugh.gif Kanonkompis, kanonsex och kanon livspartner. Kan det bli bättre? Vattuman och skytt, det har vi känt sen vi gick i skolan att allt skulle va´kanon tongue.gif
Airamya
CITAT (Reserv @ 17-08-2005, 22:36)
Hah, inte undra på att man har många ungar laugh.gif laugh.gif Kanonkompis, kanonsex och kanon livspartner. Kan det bli bättre? Vattuman och skytt, det har vi känt sen vi gick i skolan att allt skulle va´kanon tongue.gif

Just den kombon - vattuman o skytt - får alla astrologer att stirra drömskt ut i etern laugh.gif De kallas 'det perfekta paret'.
Inte undra på att jag, vattukvinna o astrolog, högg min skytt o såg till att han satte en ring på mitt finger så fort han blev ledig wink.gif laugh.gif wub.gif
gammelnalle
Förskräcligt vad ni kommer in på "HOROSKÅP"...

Jag är tjockskallig, egna åsikter, vänsterhänt, (ambidexter), skiljer mig gärna från mängden och är målmedveten, behov av kommunikation på alla plan, är deras benägenhet att tappa sugen. lätt att starta en massa projekt och lämna dem halvfärdiga,glada diskussioner ,skydda mig själv och familjen mot alla hot , god och livlig fantasi,Organisation är vitalt för mig som behöver ha kontroll över livet,utgår från att jag alltid vet bäst.









tro f.n det.jag har klippt ihop FLERA stjärntecken
birgitek
CITAT (kristerh @ 17-08-2005, 16:43)
tongue.gif ps jag är skytt... märks det?
krister

Är också skytt, är vi tvärviggar på nåt sätt?
Birgit Ek
kristerh
CITAT (birgitek @ 18-08-2005, 08:16)
CITAT (kristerh @ 17-08-2005, 16:43)
tongue.gif ps jag är skytt... märks det?
krister

Är också skytt, är vi tvärviggar på nåt sätt?
Birgit Ek

ja vi är nog tvärviggar på så sätt att vi alltid säger vad vi tycker oavsett "motstånd" skrattar när jag läser era inlägg om hur skytten är, allt stämmer in på mig laugh.gif det mesta iaf unsure.gif

Jag är den på jobbet som alla kommer till om de vill ha något sagt men inte vågar... samtidigt är jag nog lite av en konspiratör, kan egga folk emot varann och sedan skratta när de börjar munhuggas... lite taskigt kanske men jag tycker nog att folk är för fega överlag och jag sätter dem på "uppfostringsanstalt" hos mig tills de lär sig att uttrycka vad de egentligen tycker, även till chefer... men ändå med finess o takt,
det har slutat med att jag blivit kontaktombud på jobbet.

bra att ingen tog illa vid sig efter alla mina inlägg igår men som sagt jag undviker personangrepp och försöker hålla mig på mattan med lite hyfs unsure.gif
Jag kände själv igår att: näe vad jag håller på o käftar emot, jag brukar ju som sagt hålla mig i styr och tycker att jag lyckas ganska bra i övriga inlägg laugh.gif
krister
Fialotta
CITAT (kristerh @ 18-08-2005, 09:42)
CITAT (birgitek @ 18-08-2005, 08:16)
CITAT (kristerh @ 17-08-2005, 16:43)
tongue.gif ps jag är skytt... märks det?
krister

Är också skytt, är vi tvärviggar på nåt sätt?
Birgit Ek

ja vi är nog tvärviggar på så sätt att vi alltid säger vad vi tycker oavsett "motstånd" skrattar när jag läser era inlägg om hur skytten är, allt stämmer in på mig laugh.gif det mesta iaf unsure.gif

Jag är den på jobbet som alla kommer till om de vill ha något sagt men inte vågar... samtidigt är jag nog lite av en konspiratör, kan egga folk emot varann och sedan skratta när de börjar munhuggas... lite taskigt kanske men jag tycker nog att folk är för fega överlag och jag sätter dem på "uppfostringsanstalt" hos mig tills de lär sig att uttrycka vad de egentligen tycker, även till chefer... men ändå med finess o takt,
det har slutat med att jag blivit kontaktombud på jobbet.

bra att ingen tog illa vid sig efter alla mina inlägg igår men som sagt jag undviker personangrepp och försöker hålla mig på mattan med lite hyfs unsure.gif
Jag kände själv igår att: näe vad jag håller på o käftar emot, jag brukar ju som sagt hålla mig i styr och tycker att jag lyckas ganska bra i övriga inlägg laugh.gif
krister

Bra Krister...var dig själv....ingen aning om vad du pratar om för inlägg i går...men jag tycker du är rak och det gillar jag smile.gif
kristerh
CITAT (maudan @ 18-08-2005, 09:46)
ingen aning om vad du pratar om för inlägg i går...men jag tycker du är rak och det gillar jag smile.gif

De var ju bla den där länken om tjeckisk mjölk laugh.gif
krister
Fialotta
CITAT (kristerh @ 18-08-2005, 09:51)
CITAT (maudan @ 18-08-2005, 09:46)
ingen aning om vad du pratar om för inlägg i går...men jag tycker du är rak och det gillar jag smile.gif

De var ju bla den där länken om tjeckisk mjölk laugh.gif
krister

Jaha...den har jag inte varit inne i än...ska kolla där då... laugh.gif tongue.gif
Fialotta
CITAT (kristerh @ 18-08-2005, 09:51)
CITAT (maudan @ 18-08-2005, 09:46)
ingen aning om vad du pratar om för inlägg i går...men jag tycker du är rak och det gillar jag smile.gif

De var ju bla den där länken om tjeckisk mjölk laugh.gif
krister

Inge konstigt där......dricker inte mjölk kanske därför jag inte läst där laugh.gif tongue.gif
Ha en bra dag smile.gif
AnnammA
Min man är skytt, och jag en envis stenbock, för det sägs det , att envisa det är stenbockar wink.gif laugh.gif tongue.gif ...
(Ska man gå djupare in i astrologin handlar det även om vilket tecken månen och andra planeter står i när man föds, för att påverka ens personliga egenskaper...)


AnnA
AnnammA
CITAT (AnnammA @ 18-08-2005, 10:39)
Min man är skytt, och jag en envis stenbock, för det sägs det , att envisa det är stenbockar wink.gif laugh.gif tongue.gif ...
(Ska man gå djupare in i astrologin handlar det även om vilket tecken månen och andra planeter står i när man föds, för att påverka ens personliga egenskaper...)


AnnA

Apropå horoskopdiskussionen, som jag bara råkade hitta, innan jag läste de sista inläggen.( Är lite seg idag: var ute och käkade med jobbet igår, och Irish Coffee:n var schtarkkk!!! blink.gif wacko.gif rolleyes.gif ,men vi hade trevligt! smile.gif tongue.gif smile.gif )


AnnA
Malvia
Är också skytt, känner igen beskrivningen, är gift med en "envis" stenbock.
Har hört att det inte ska fungera så bra, men varit gifta i 25 år så........

Har tre st vädursbarn, läste en bok om det tecknet - ha!
Boken rekomenderade att man inte skulle ha mer än ett Vädursbarn.

Kul med horoskåp, om man inte tar det så allvarligt.
Tesa
Ojdå...mitt äktenskap med ett lejon är visst en helkatastrof...konstigt också att vi lyckats få till 4 ungar och att jag trots ett och annat "krig" anser att min make är min bästa vän också...för stenbockar och lejon ska väl helst inte vistas i samma rum ens...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon