fjodor
Har just blivit utsparkad från mitt jobb..


Men INGEN verkar bry sig, inte ens säga adjö.

Jag kan acceptera ATT jag inte passar in i min arbetssituation.... att jag måste hitta nåt annat. Men att lämna efter SÅ många år utan att ens chefen säger NÅGOT....DET fixar jag inte....



sitter här och gråter ... men WHO CARES...




F
netaave
Låter mycket märkligt!
Kan du förklara lite mer varför du blir uppsagd. Vad säger facket om du är med där?
Passar inte in i arbetssituationen!?! men du har ju uppenbarligen jobbat där flera år!! ohmy.gif
Vad är det som händer? Har det här verkligen gått lagligt till?
Annkina
Men, vad är det för hemska kollegor du haft?!?!:angry: ohmy.gif

Hoppas du hittar något där folk kan behandla varandra med respekt!


gammelnalle
JO JAG bryr mig!!

Är i samma situation som du!!

Det har precis varit semester, kanske är det förklaringen till varför vi blivit negligerade....

och man FÅR GRÅTA även om man är man.-............




b
Reserv
Fick du ingen förklaring, ingenting? Ingen avskedspresent? Vad har du haft för taskig arbetsplats? blink.gif Hoppas att du har utbildning eller erfarenhet så du kan skaffa ett nytt bättre jobb, men en jäkla dålig stil va´det från din arbetsgivares sida, jag lider verkligen med dig, det är juh inte så förbaskat lätt att få jobb i dagens läge. Nu vet jag juh varken ålder eller kön på dig, inte heller vad du jobbat med eller var du bor. Men jag önskar dig verkligen lycka till i framtiden wub.gif
fjodor
TACK ALLA!!!


för svar.... Kanske var det semestern...... kanske ignorans... men jag känner mig VÄRDELÖS, trots alla fina svar. TUR att jag har er.



fjodor.
liv
ohmy.gif Jag tror att du kommer att få ett både roligare och bättre jobb i framtiden .
Kanske en vidareutbildn. el dyl.

Men du har rätt att få hjälp både genom arb. förm. och genom framförallt facket , om du är medlem vill säga.

Lägg dig inte platt ner utan kräv din rätt som medborgare . Det är en skyldighet samhället har mot sina invånare.

Så kom igen . Upp till kamp.
LYCKA TILL
Liv
*Felix matte*
Kanske får ditt liv en helt annan riktning nu.... Önskar dig det bästa. wub.gif

Dottern min ramlade i våras och slog sig i axel och nacke.. blev sjukskriven och därmed inget vidare vick trots att hon jobbat i företaget i drygt tre år... hon hade, precis som många andra, tre månaders anställning ... som sedan förlängdes om och om igen.
Facket fixade så hon fick skadestånd och hon skulle fått återanställning men vem vill väl gå tillbaka till sån arbetsplats mad.gif
Hon gråter inte över att hon inte fick fortsätta på sitt jobb... jublar istället för att hon kom in på lärarutbildningen. biggrin.gif
zaaritha
Lycka till!
Ophelia
Vad är det som har hänt? Varför har du fått gå?

Om din arbetssituation är dålig så har arbetsgivaren ett långtgående rehabiliteringsansvar för att kunna se till att din arbetssituation blir tillfredsställande. Har andra anställda likadant?
jendah
Känner med dig. Enormt.

Samma sak hände mig precis före semestern. Känns absolut vidrigt, förnedrande och bittert. Men jag lovar att om ett litet tag så känns det i alla fall bättre, och man börjar orka ta tag i eländet. Du är långt ifrån ensam om att råka ut för det, fast det kanske inte är någon tröst.

Hoppas att du snart känner dig bättre och snabbt hittar nytt och bättre jobb wub.gif
HippieSpellan
Men hu vad hemskt, och att du inte fick någon bättre förklaring.
Vad säger facket om det?

men jag håller med liv, det kanske är dags för en ny vändning i ditt liv, du kanske ska hålla på med något annat. Min mamma sa alltid att HÖGST tio år på samma ställe, sen måste man byta, man har inget mer att ge.

Vad jobbade du som?

ett plus är att när man blir sparkad får man akassa på en gång, om man säger upp sig så får man klara sig i tre månader först...
jendah
CITAT (HippieSpellan @ 18-08-2005, 08:22)
ett plus är att när man blir sparkad får man akassa på en gång, om man säger upp sig så får man klara sig i tre månader först...

Det är 5 dagar karens när man blir uppsagd och 45 dagar ( 2 månader + 5 dagar) om man säger upp sig själv utan "giltligt" skäl...
HippieSpellan
aah okej.. fast fem dagar är inte så farligt...
Bettson
CITAT (fjodor @ 17-08-2005, 22:55)
Har just blivit utsparkad från mitt jobb..


Men INGEN verkar bry sig, inte ens säga adjö.

Jag kan acceptera ATT jag inte passar in i min arbetssituation.... att jag måste hitta nåt annat. Men att lämna efter SÅ många år utan att ens chefen säger NÅGOT....DET fixar jag inte....



sitter här och gråter ... men WHO CARES...




F

Järnvägars så ilsk jag blir.

Orkar du så finns det bakvända sätt att visa sitt missnöje på.

Jag skulle banne mig gå runt på företaget och säga hej då. Tala om att efter så många år så vill du inte bara försvinna ut ur dörren utan ett ord utan god uppfostran säger att du i alla fall vill säga adjö.

Och så önska dom lycka till i framtiden. Har de inte skämts förut så lovar jag dig att de kommer att göra det nu.

Dvs underförstått att det är dom idioterna som borde tagit avsked. mad.gif mad.gif mad.gif

Absolut iskall artighet gör störst intryck, jag lovar.

Sedan ska du börja tänka på dig själv. Det här kanske innebär nya möjligheter till ett bättre arbete.

Man vet aldrig vad livet har i beredskap, det gäller bara att ta tillvara på sparvarna när de flyger förbi.

Ha det gott wub.gif
jendah
CITAT (HippieSpellan @ 18-08-2005, 08:43)
aah okej.. fast fem dagar är inte så farligt...

Nää, det går att leva med, det är inte precis det värsta med att bli uppsagd. Det finns mycket annat som är värre.
kristerh
Menar du att du blev utkastad utan nån slags uppsägningstid wink.gif
vad är det för arbetsgivare? och arbetskamrater? mad.gif
jag förstår att det känns hårt, kan du inte som sagts tidigare tala med facket, anmäla arbetsgivaren,
kan bara önska lycka till och hoppas att du snart får en bättre arbetsgivare.
krister
Anma
Många arbetsgivare låter sina anställda gå på dagen då de sägs upp pga övertalighet. Annars kan ju dessa anställda "hämnas under uppsägningstiden". Facket brukar vara med på detta och den anställde brukar få lön för uppsägningstiden som man då inte behöver arbeta.
Sulawesii
CITAT (fjodor @ 17-08-2005, 23:08)
men jag känner mig VÄRDELÖS

Du är INTE värdelös! Men, jag förstår att du känner så efter den behandlingen.... fy.... vad är det med folk??
Fialotta
Förstår att det känns tungt just nu...och du har rätt att va ledsen nu...jäkla
företag säger jag bara.
Ta nu nya tag...finns säkert någon som med glädje tar emot dig i sitt företag...vet inte hur gammal du är...eller vad du vill göra, men ibland kanske det är meningen att man ska byta riktlinje i livet...jätte mycke lycka till wub.gif
Tesa
Fy faen....finner inga bättre ord..
Man kan inte bara kasta bort folk som uttjänta trasor heller...

Hoppas du får det bättre i framtiden..
Lycka till!!
....och varma tröstekramar...
liv
ohmy.gif Om företaget säger upp dig skall du ha 3 mndrs lön utbetald . smile.gif
gammelnalle
fjodor får prata för sig....



själv gjorde jag en deal med företaget och får hyfsad ersättning för sveda och värk... (Mycket tack vare en odlaiots make's insats....- tänk vad hjälp man kan få här...)

men att lämna ett jobb efter så många år utan att närmsta chefen säger ett enda ord........ sånt gör
ONT!!!!!!



har sett att han (iallafall hans telfon) har försökt att ringa mig.... men jag vare sig vill eller ORKAR tala med den mannen just nu......


men skall försöka se det från den ljusa sidan:


slipper långa resor
slipper jobba nätter (urk!!)
slipper jobba helger...
kan delta i vanliga aktiviteter, så som studiecirklar etc..
kan "förverkliga" mig själv..
har möjlighet att resa till Indien... smile.gif
är "min egen" under ett bra tag...


DET räcker så länge... trots att jag verkligen mår dåligt av "slutet"..



Det ordnar sig nog!!!


b
*Felix matte*
CITAT (gammelnalle @ 18-08-2005, 22:14)
fjodor får prata för sig....  



själv gjorde jag en deal med företaget och får hyfsad ersättning för sveda och värk...  (Mycket tack vare en odlaiots make's insats....- tänk vad hjälp man kan få här...)

men att lämna ett jobb efter så många år  utan att närmsta chefen säger ett enda ord........    sånt gör
ONT!!!!!!



har sett att han (iallafall hans telfon) har försökt att ringa mig....  men jag vare sig vill eller ORKAR tala med den mannen just nu......


men skall försöka se det från den ljusa sidan:


slipper långa resor
slipper jobba nätter (urk!!)
slipper jobba helger...
kan delta i vanliga aktiviteter, så som studiecirklar etc..
kan "förverkliga" mig själv..
har möjlighet att resa till Indien...    :)
är "min egen" under ett bra tag...


DET räcker så länge... trots att jag verkligen mår dåligt av "slutet"..



Det ordnar sig nog!!!


b

Låter som Positivt tänkande wub.gif

Bra att du kan se alla "plus" trots smärtan som så klart drabbar när man blir av med sitt jobb.

Dottern vår hade ju inte jobbat mer än drygt tre år när hon fick "tack för din tid hos oss"... chockad var hon i början men nu ser hon fram emot utbildning och sedan jobb i annat yrke.

Finns inget ont som inte också har något gott med sig. smile.gif
liv
tongue.gif Bra ;gammelnalle .
Det kan inte bli sämre bara bättre .
Finns alltid nån mening med allt som händer , om man inte ser det just för stunden ser man det med facit i hand .



Fjodor det samma gäller dig .
Blomstertanten
Känner verkligen med dig Fjodor !:wub:
Det är skamligt att behandla folk så ! mad.gif

Råkade själv ut för samma sak när jag blev uppsagd på grund av arbetsbrist !

Inte ett ord eller minsta tack för de 6 slitsamma år jag haft på företaget ! mad.gif Ingen pratade med mig eller frågade överhuvudtaget efter hur jag mådde under dom 3 månaders uppsägningstid jag var tvungen att jobba kvar !

Först var jag jätteledsen , men sen blev jag bara vansinnigt förbannad på att man kan behandla folk på det viset.

Nu , 2 år senare , är jag rätt glad att jag slipper jobba kvar på ett företag som behandlar sina anställda som skit !

Tänker på dej och hoppas att allt ordnar sej !
anncharlotte
Ja Gammelnalle , att resa till Indien kan ge tröst för det mesta. Ett helt underbart land som jag ständigt längtar tillbaka till.
Har du varit där förr vet du detta, och har du inte varit där så åk så fort du kan, du kommer inte att ångra dej ! smile.gif

Och det verkar ju som ni bägge har haft ovanligt tråkiga arbetskamrater och chefer, kanske dom helt enkelt har lite dåligt samvete.
Min chef sa en gång i ett helt annat sammanhang att " dom ska inte få lov att förstöra min dag" och det ligger ju nått i det, låt dom inte göra det !
gammelnalle
CITAT (Blomstertanten @ 19-08-2005, 09:36)
Känner verkligen med dig Fjodor !:wub:
Det är skamligt att behandla folk så ! mad.gif

Råkade själv ut för samma sak när jag blev uppsagd på grund av arbetsbrist !

Inte ett ord eller minsta tack för de 6 slitsamma år jag haft på företaget ! mad.gif Ingen pratade med mig eller frågade överhuvudtaget efter hur jag mådde under dom 3 månaders uppsägningstid jag var tvungen att jobba kvar !

Först var jag jätteledsen , men sen blev jag bara vansinnigt förbannad på att man kan behandla folk på det viset.

Nu , 2 år senare , är jag rätt glad att jag slipper jobba kvar på ett företag som behandlar sina anställda som skit !

Tänker på dej och hoppas att allt ordnar sej !

mej då???








mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif




































biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

vi 3 får väl starta en förening: De renhårigas förening elller "Vi som blitt över"...


b
jendah
CITAT (gammelnalle @ 19-08-2005, 19:08)
vi 3 får väl starta en förening: De renhårigas förening elller "Vi som blitt över"...

vi 4
eller är det en sluten klubb?? biggrin.gif
gammelnalle
flå't jendah...

efter att ha läst om så kan jag inte annat än be om ursäkt



men vet du vad...?? Jag tror vi blir en STOOOOOOR klubb!!




b
jendah
ca 1 miljon medlemmar om jag hört rätt...

klart att jag förlåter biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon