Hannele
Kerstin Engstrand har väl inte stulit min lista om lättskötta växter...??

Den här boken hade jag tänkt skriva - men jag är väl för lat för det...! tongue.gif
Almdalen
Har du läst den eller är du för lat för det?????
laugh.gif laugh.gif
Hannele
Jag fick en hängmatta som födelsedagspresent!
Kanske bra att kompinera med bokläsning...?
rolleyes.gif
Kristina zon 3
Hörde om boken på radion i morse. Visst borde det vara så för alla. Att trädgården är till för att njutas av. Men vad är lat och vad är njutning. Jag jobbar 5 dagar i veckan, inomhus, stillasittande Så för mig är lathet/njutning att få vara utomhus i friska luften och få kroppsarbeta. (lata hjärnan) Ibland kan jag bli lite trött på grannar som uttrycker sig -vad du håller på hela tiden. (fast ofta känns det som om det är helt ok att dona med gräsmattan, skärna, krafsa, ösa ut en massa saker som ska döda vissa en del (mossa) och få annat att växa (gräs). Lite gräs är väl ok, att ha någonstans att sätta ned barfotafötter på, men mossan är också väldigt mjuk och go att gå på, och inte behöver man klippa. Jag gillar blommor, buskar, träd , så att man riktigt innesluts i trädgården, gärna lite charmigt vildvuxet, många små krypin. Är inne nu på tredje året i min trädgård, och jobbar glatt på med att få bort gräsmatta, skapa nya sittplatser och framförallt få till min stil. Detta forumet är underbart skulle aldrig ha kommit så långt utan alla häftiga idéer, bra tips, och så det helt otroliga jag frågar något och vips så finns det en massa människor som erbjuder hjälp mycket bättre än böcker:wub:

Kristina
Gossen Ruda
För Hannele kanske det skulle passa med boken inläst på band? laugh.gif
Louise i Göteborg
CITAT (Kristina zon 3 @ 09-05-2003, 08:31)
Ibland kan jag bli lite trött på grannar som uttrycker sig -vad du håller på hela tiden.

....Va mycket jobb du måste lägga ner....., hur hinner du....., hur orkar du....


Osv i all oändlighet. Notera särskilt att det är samma grannar, vännar, släktingar som påpekar att det är mycket mossa igräsmattan, att dom där kirskålen, svalörten, rävsvansarna, knölklockorna, maskrosorna borde du nog försöka bli av med... sad.gif

Jag blir så trött på andras åsikter om min trägård - aldrig på mitt eget trädgårdsdonande. Synd att det svenska ordet för denna verksamhet innehåller termen arbete, mycket tyngande för vårt lutherska samvete.
Sara
Louise: Det där luktar avundsjuka ända hit... huh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon