Full version: Countrylovers...
gammelnalle
22.30 Lost Highway - countryns historia
Engelsk dokumentärserie. Del 3 av 4: Utanför Nashville. Det dök upp andra orter där countryn frodades, bl.a. Bakersfield, kallat Buckersfield efter Buck Owens. I kvällens program möter vi Merle Haggard, Willie Nelson och senare storstjärnor som Dwight Yoakam och Emmylou Harris. * Från 15/1




I'll be watching....


b
Fialotta
CITAT (gammelnalle @ 18-08-2005, 20:00)
22.30 Lost Highway - countryns historia
Engelsk dokumentärserie. Del 3 av 4: Utanför Nashville. Det dök upp andra orter där countryn frodades, bl.a. Bakersfield, kallat Buckersfield efter Buck Owens. I kvällens program möter vi Merle Haggard, Willie Nelson och senare storstjärnor som Dwight Yoakam och Emmylou Harris. * Från 15/1




I'll be watching....


b

Ska jag absolut se...Tackk nalle hade glömt de annars wub.gif
*Felix matte*
CITAT (gammelnalle @ 18-08-2005, 20:00)
22.30 Lost Highway - countryns historia
Engelsk dokumentärserie. Del 3 av 4: Utanför Nashville. Det dök upp andra orter där countryn frodades, bl.a. Bakersfield, kallat Buckersfield efter Buck Owens. I kvällens program möter vi Merle Haggard, Willie Nelson och senare storstjärnor som Dwight Yoakam och Emmylou Harris. * Från 15/1




I'll be watching....


b

Spelar in smile.gif Tack för påminnelse wub.gif
gammelnalle
Om jag minns rätt (ibland KAN det bli fel) så svarade Merle Haggard på frågan:
Vad tänkte du på när du skrev (Tennessee Ernie Fords Stora HIT) 16 Tons ?


svaret kom direkt:

MONEY!!




Chet Atkins "Mr Guitar" anser att Merle Haggard var en av hans stora inspirationskällor och Chet utvecklade Merles "fingerpicking" till det Chet är (var) världsmästare på.... Chet-fingerpicking..


b

DAX att titta nu!!


EDIT: SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ FEL SÅ!!! Mina synapser har nog skadats av för mycket sol!!

Merle var nog rätt, men FEL Merle... TRAVIS skall det givetvis va!!!


Ber alla om ursäkt...


Nu har jag haft fel 3 gånger... en 1961 och en nu i vintras.... samt nu..


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

det går utför, som Stenmark sa..



smile.gif
Berit
Du är rolig du, nallen laugh.gif laugh.gif laugh.gif
labarradepan
jag har skrivit upp det i mobilen så ringer den ikväll biggrin.gif o påminner mig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon