Full version: Recept- och odlarbok
rosita
Är det någon som vet om det finns någon bok om odling där man också kan få recepttips på skörden? En kombibok, alltså. unsure.gif
mayababy
Vet inte vad exakt som skulle odlas...(kanske grönsaker??) Jag har iaf en favoritbok : Annas Örtagård av Anna Bergenström. Den tar upp hur man odlar kryddor på ett väldigt lustfyllt sätt och dessutom har den en underbar receptdel! wub.gif
Virgo
Det finns en perfekt bok, nämligen Kockens trädgård av Terence Conran.
Prisma förlag ISBN 91-518-3719-6.

Praktiska förslag för odling av köksväxter i trädgården, på verandan, terassen, balkongen och fönsterbrädan samt 20 recept för att göra rättvisa åt dessa fräscha råvaror.

Ett måste för alla odlare som även gillar matlagning.
imk
Jag har en serie böcker från Ica-förlaget.."stora boken om...." och bl a en som heter Stora boken om hobbyodling....i den finns både och i...men dessa böcker är 20-25 år gamla minnst...men de finns kanske i nyproduktion.

/Maja
Sulawesii
Philippe Plöninges "Chilipeppar" är en helt underbar bok om hur man odlar och tillagar chili.
grycken
"Het trädgård. Odling och recept"av Jonas Borssén och Philippe Plöninge har massor av odlartips och recept.
Berit
CITAT (Virgo @ 20-08-2005, 11:44)
Det finns en perfekt bok, nämligen Kockens trädgård av Terence Conran.
Prisma förlag  ISBN 91-518-3719-6.

Praktiska förslag för odling av köksväxter i trädgården, på verandan, terassen, balkongen och fönsterbrädan samt 20 recept för att göra rättvisa åt dessa fräscha råvaror.

Ett måste för alla odlare som även gillar matlagning.

Slut på Adlibris iaf, tyvärr. Kanske någon annan bokhandel har den unsure.gif
rosita
Tack för era tips! Jag ska gå till biblioteket och låna de böcker de har, för att välja ut vilken jag ska köpa. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon