Full version: Bambu
Göteborgstjej
Var får jag tag i bambu? alltså inte växter/frön för plantering utan jag vill ha tjocka bamburör från ca 7 cm i diameter. Någon som vet?
Kana
Jag är inte helt säker på vad du menar, men om det är typ pinnar du tänker på så har väl de flesta plantskolor någon typ av bamburör att använda till klätterstöd och sådant? De kanske brukar vara något smalare dock men kanske kan de beställa?

K.
Göteborgstjej
Jo jag menar bambupinnar men i tjockare format, alltså med större ihålighet. Men var? Plantskola? Blomsteraffär? Jag vet inte ens var man köper vanliga smala pinnar?
Kana
Vanliga bambupinnar har "alla" tongue.gif För att nämna de senaste ställena jag sett dem på, Plantagen i Sisjön och i Tagene, Blomsterlandet på Backaplan och Obs i Bäckebol, d.v.s. alla sådana affärer jag varit i. Jag tänkte köpa sådana och bygga en luktärtsspaljé av nämligen så jag har spanat lite och det verkar ingå i standardsortimentet.

K.
L-E
Det finns på Göfab Gardencenter, ca 10 cm i diameter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon