Full version: Tömmer ni?
netaave
Tömmer ni era pallkragar på vintern? Trots markduk som går upp på insidan har jag så himla mycket oönskat i mina så jag funderar på att göra det.
ejjan
Nej det gör jag inte (puh vilket jobb...). Har tänkt att använda samma jord nästa år för i år hade jag massor av gödsel och fin kompost i, vi får väl se om det funkar.

Har precis sått perenner i pallkragarna, för nu är all potatis uppäten. Tänkte att perennerna får övervintra där.
Fenja
Lägg fiberduk eller något sort tak över pallkragarna så kommer inget ogräs i dem...
Mvh
Fenja
mulle
Jag har aldrig tömt mina.
På senhösten brukar jag fylla på med obrunnen kogödsel som innebär ännu mera ogräs nästa vår.
Men efter första ogräsrensningen i maj täcker jag med ett 10 cm:s lager gräsklipp och då behöver jag inte göra något under resten av säsongen.
Mulle
Ingrid på Västkusten
Tömmer inte - fylelr bara på :-)) och om jag är extra lat - tar en krage till på toppen ofch fyller den på våren :-))
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon