AvalonC
Jag och min pojkvän flyttade ut till ett underbart hus.
Men vi har ett problem. POSTEN!!!!

Vi bor 2 mil utanför Borås och jag har ett väldigt ovanligt efternamn. Min farbror som jag inte träffat på 15 år visade sig också bo i denna byn.


Problemet är att postverket inte orkar läsa hela adressen. De känner igen hans (vårat) efternamn och lägger den i högen för att skickas till honom.
Problemet är att han bor utomlands stora delar av året, så hans post lagras på Box, så han kan inte heller se när posten kommit fel.

Jag har även fått post som varit adresserad till andra som inte ens är i närheten av mitt namn eller postadress. (Bl.a från kronofogden och försäkringsbolag, stackars de människor som inte får sin post...)

Så... vad kan man göra???? Både jag och min farbror har klagat på posten, de senaste gångerna jag har ringt och sagt mitt efternamn så har de bara suckat och typ "-jasså, du igen"... Så de vet att problemet finns.
(Alltså det har hänt flera gånger...)

Kan man anmäla dem på något sätt? Jag menar, man betalar ju porto för att posten SKA KOMMA FRAM....

Några förslag???
råse-marie
har du provat att prata med brevbäraren ???
netaave
Ring till sorteringskontoret!
solkatten
Har det varit hela tiden eller bara i sommar? Sommarvikarier har gjort att posten strulat i hela landet.
Be alla andra i byn att också klaga till posten när de får fel post eller när deras post kommer till någon annan. Så att det inte bara är du!!
Under de 5-6 åren jag har bott här så har tror jag 1-2 brev kommit fel och det kan man ju acceptera.
Kakaduan
Själv fick jag min post levererad (av sommarvikarie) till grannen en sommar. Grannen var på semester och kom med en bunt några veckor senare. Ringde och talade med postkontoret där jag bor - det var den ordinarie brevbäraren som var tillbaks. Hon tyckte att det väl inte gjorde så mycket - jag fick ju ändå så lite post!

Den ni!

Kakaduan
wolkenkrabber
CITAT (Kakaduan @ 26-08-2005, 15:55)
Själv fick jag min post levererad (av sommarvikarie) till grannen en sommar. Grannen var på semester och kom med en bunt några veckor senare. Ringde och talade med postkontoret där jag bor - det var den ordinarie brevbäraren som var tillbaks. Hon tyckte att det väl inte gjorde så mycket - jag fick ju ändå så lite post!

Den ni!

Kakaduan

så lite post ohmy.gif pyttsan tänk om det var räkningar eller sticklingar!
Rossi
CITAT (solkatten @ 26-08-2005, 09:54)
Under de 5-6 åren jag har bott här så har tror jag 1-2 brev kommit fel och det kan man ju acceptera.

Hur vet du det? smile.gif

Här händer det också att posten kommer fel men det brukar rätta till sig.

Någon gång hade ungarna i byn roat sig med att byta de där klisterlapparna som markerar vilken tidning man ska ha..... Jag fick inte min veckotidning på flera veckor. Sen när jag pratade med grannen så råkade hon nämna av en slump att hon hade fått en veckotidning i flera veckor utan att prenumerera på den!
Bettson
Ännu värre är det när folksom har postbox inte tämer denna mer än 1 gång per vecka.

Om postit sorterar fel så ligger brevet först en vekca i boxen. Sedan kanske mottagaren tar en vecka på sig i bästa fall att ta med posten tillbaka till boxen. DÅ är ett brev försenat fjorton dagar.

Om de glämmer i flera veckors tid eller ännu värre slänger post som inte är till dom själva, ja då går det som det går.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon