Full version: Brittsommar..
Sidor: 1, 2
ingmet
Stockholmskusten..Sitter nu kl 21:04 på altanen... i kulingvindarna och surfar... det är så varmt och skönt.. och relativt myggfritt.. Det står 22grader på utetermometern!!!.. så här varmt var det länge sedan det var... Det verkar som solen ska bestå veckan ut.. Hoppas ni övriga har det lika skönt..
kerstin z5-6
Var vänlig håll ut ett lakan o rikta den vinden i nordöstlig riktning laugh.gif
stina
Men kors i jösse namn vad det blåser.... Sitter inne i Sumpan och det skakar i fönsterrutorna!!!

Stina
pejori
här är det förbaske mej ingen brittsommar mad.gif mad.gif mad.gif
här blåser halv storm och regnar av och till sad.gif sad.gif
här är det stenhårt HÖST!!!! sad.gif sad.gif
*Felix matte*
Hoppas... gör man ju alltid. smile.gif

Men... här regnar och regnar och termometern visar +9,4 sad.gif
bikiv
CITAT (ingmet @ 29-08-2005, 21:04)
Det står 22grader på utetermometern!!!.. så här varmt var det länge sedan det var... Det verkar som solen ska bestå veckan ut.. Hoppas ni övriga har det lika skönt..

Ja, här är det skönt och varmt, men STARKA vindar. Önskar jag kunde sitta på balkongen i +20 grader men det blåser så håret står rakt upp!

Men, fortfarande är det väl sommar???

Hoppas på att den håller i sig åtminstone 3 - 4 veckor än tills Brittsommaren i första veckan av oktober får oss att minnas hur det kan vara på sommaren!
Eva i Skåne
Ja, visst är augusti en av våra sommarmånader och efter det vill vi gärna ha sensommar en månad fram till brittsommaren i oktober biggrin.gif
Efter det får man kanske acceptera att det blir höst

Här i Skåne har vi också sommarvärme, men blåsigt.


Jag ska köra till min stuga och njuta av solen tisdag-onsdag wub.gif
Kanske det t o m kan bli så varmt att det går att ta ett dopp till i poolen
wolkenkrabber
CITAT (pejori @ 29-08-2005, 21:11)
här är det förbaske mej ingen brittsommar mad.gif mad.gif mad.gif
här blåser halv storm och regnar av och till sad.gif sad.gif
här är det stenhårt HÖST!!!! sad.gif sad.gif

samma här sad.gif men vad är nytt vädret har arigt piss så länge att vinter deprissionen startade flera veckor sedan
pejori
CITAT (wolkenkrabber @ 29-08-2005, 21:31)
att vinter deprissionen startade flera veckor sedan

här med sad.gif sad.gif sad.gif biggrin.gif biggrin.gif
Anki på Öland
Har haft härligt sommarväder men lite för blåsigt hela helgen och även idag. Någon mycket lokal regnskur har snabbt dragit förbi.
Men det kommer...... snart har vi alla riktigt sommarväder igen tyckte jag det såg ut som på "vädret"!
Anki
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 29-08-2005, 21:33)
CITAT (wolkenkrabber @ 29-08-2005, 21:31)
att vinter deprissionen startade flera veckor sedan

här med sad.gif sad.gif sad.gif biggrin.gif biggrin.gif

Nämen ohmy.gif så här är det ju varje år tongue.gif

Inte ska man deppa bara för att solen inte skiner
inte heller när höststormar viner
Ty på vädret kan ingen männska rå
vi får tacka och ta emot det vi får. biggrin.gif

En gång för många år sedan skrev jag denna

Vädret det klagar många på
fast ingen på vädrets makter kan rå
Använd din tid till nåt
mycket bättre
först då kan du alla
ljusglimtar se

Hitta nåt fint i regniga dagar
Se hur det grönskar i alla hagar
Se hur blommorna de slår ut
Njut av allt detta
innan sommarn är slut.

mulle
Nu blev vinden varm också här!
Mmmmmm...
Mulle
Hannele
CITAT (ingmet @ 29-08-2005, 21:04)
Det står 22grader på utetermometern!!!..

Det är fortfarande riktig sommar. smile.gif
Britsommar är den 7 oktober, när heliga Birgitta har namnsdag.
Fialotta
CITAT (Hannele @ 29-08-2005, 21:46)
CITAT (ingmet @ 29-08-2005, 21:04)
Det står 22grader på utetermometern!!!..

Det är fortfarande riktig sommar. smile.gif
Britsommar är den 7 oktober, när heliga Birgitta har namnsdag.

Just de...då har jag namnsdag....alltså är det jag som är den heliga....eller tongue.gif rolleyes.gif
wolkenkrabber
JAG BER ALLA OM URSÄKT FÖR ATT JAG POSTAR EN BILD!!!

men alla tjatar om orkenen i new orleans så då vill jag pilla om den som är på väg hit, just nuär den över torndheimstrakent och vinden är ca 33/m sekunden, mn den lär försvagas inan den når hit på riktigt, men det knakar i knutarna redan nu


© met.no
Reserv
17 grader och ljumma vindar, utlovat 20-25 grader på Fredag, tror jag först när jag ser det rolleyes.gif
bikiv
CITAT (maudan @ 29-08-2005, 21:48)
Just de...då har jag namnsdag....alltså är det jag som är den heliga....eller tongue.gif  :rolleyes:

Eller jag???
Snöflinga
Snygg väderbild smile.gif En vän sa att augusti är en sommarmånad, men tja, nej lite mera förhöst anser jag.

Här blåser det som attan, putsade rumsfönstren i dag och fick hålla i både det ena och det andra. Men fint blev det och ljust som aldrig förr, inte gjorts på ,kommer inte ihåg när, dessutom har maken mani på att spaya blommorna så det var alldeles usch. ohmy.gif

Alltså ett tips, spara fönsterputsen, så syns det när man väl kommer till skott tongue.gif
Fialotta
CITAT (bikiv @ 29-08-2005, 22:08)
CITAT (maudan @ 29-08-2005, 21:48)
Just de...då har jag namnsdag....alltså är det jag som är den heliga....eller tongue.gif  rolleyes.gif

Eller jag???

laugh.gif Då är det två heliga på forumet laugh.gif tongue.gif
Reserv
CITAT (maudan @ 29-08-2005, 22:38)
CITAT (bikiv @ 29-08-2005, 22:08)
CITAT (maudan @ 29-08-2005, 21:48)
Just de...då har jag namnsdag....alltså är det jag som är den heliga....eller tongue.gif  rolleyes.gif

Eller jag???

laugh.gif Då är det två heliga på forumet laugh.gif tongue.gif

Oldwolfie heter juh också Birgitta, om det stämmer som det står i hennes album, hela Odla blir juh heligt snart rolleyes.gif tongue.gif
mulle
Då är det ju bra att det finns smådjävlar också...
tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Mulle
Milex
CITAT (wolkenkrabber @ 29-08-2005, 21:59)
JAG BER ALLA OM URSÄKT FÖR ATT JAG POSTAR EN BILD!!!

men alla tjatar om orkenen i new orleans så då vill jag pilla om den som är på väg hit, just nuär den över torndheimstrakent och vinden är ca 33/m sekunden, mn den lär försvagas inan den når  hit på riktigt, men det knakar i knutarna redan nu

Fräck bild Wolken!
Här har vinden avtagit i kväll. Från drygt 20 mitt på dagen och är det nu nere i behagliga 12. Huset har slutat knaka smile.gif

Stort pådrag på utsidan Koster idag. En fransman hade ramlat överbord från segelbåt. Två räddningshelikoptrar och 4 båtar från Kustbevakning och sjöräddning fick ge sig ut. Efter 1 1/2 timme hittades mannen död.
Naturligtvis väldigt tragiskt. Men jag kan ändå känna att det är så onödigt. Om man inte prompt måste så bör man väl kunna hålla sig i hamn en sån här dag mad.gif. Man riskerar ju inte bara sitt eget liv utan även räddningsgubbarnas.
Fialotta
CITAT (Reserv @ 29-08-2005, 22:45)
CITAT (maudan @ 29-08-2005, 22:38)
CITAT (bikiv @ 29-08-2005, 22:08)
CITAT (maudan @ 29-08-2005, 21:48)
Just de...då har jag namnsdag....alltså är det jag som är den heliga....eller tongue.gif  rolleyes.gif

Eller jag???

laugh.gif Då är det två heliga på forumet laugh.gif tongue.gif

Oldwolfie heter juh också Birgitta, om det stämmer som det står i hennes album, hela Odla blir juh heligt snart rolleyes.gif tongue.gif

laugh.gif laugh.gif Ja...det är ju de vi försökt säga hela tiden...heligt forum detta tongue.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Milex @ 29-08-2005, 22:55)
Man riskerar ju inte bara sitt eget liv utan även räddningsgubbarnas.

Precis!.. så borde fler tänka!
wolkenkrabber
Hej hopp nu jävlar har man vknat med bullet och brak, väggarna knanar träden vinder skorstenen tjuter och flnsterna dallrar, här blåser det årest första riktiga höst storm/orkan smile.gif
Biggan_
CITAT (maudan @ 29-08-2005, 22:57)
CITAT (Reserv @ 29-08-2005, 22:45)
CITAT (maudan @ 29-08-2005, 22:38)
CITAT (bikiv @ 29-08-2005, 22:08)
CITAT (maudan @ 29-08-2005, 21:48)
Just de...då har jag namnsdag....alltså är det jag som är den heliga....eller tongue.gif  rolleyes.gif

Eller jag???

laugh.gif Då är det två heliga på forumet laugh.gif tongue.gif

Oldwolfie heter juh också Birgitta, om det stämmer som det står i hennes album, hela Odla blir juh heligt snart rolleyes.gif tongue.gif

laugh.gif laugh.gif Ja...det är ju de vi försökt säga hela tiden...heligt forum detta tongue.gif laugh.gif

...och här kommer jag och spär på laugh.gif
Rossi
CITAT (Hannele @ 29-08-2005, 21:46)
CITAT (ingmet @ 29-08-2005, 21:04)
Det står 22grader på utetermometern!!!..

Det är fortfarande riktig sommar. smile.gif
Britsommar är den 7 oktober, när heliga Birgitta har namnsdag.

Håller med Hannele. ohmy.gif

Brittsommar/indiansommar infaller senare. Det är helt enkelt sensommar vi har. Och här nere i Skåne är det riktig sommarvärme.
Yin o Yang
I Degerfors blåste det något vansinnigt igår mad.gif . Försökte jobba lite i trädgården på kvällen, men icke att det gick sad.gif . Jag mår så dåligt när det blåser, blir yr och får riktiga svindelanfall wacko.gif . Men gudskelov har det mojnat idag och solen lyser från klarblå himmel smile.gif wub.gif . Enligt väderrapporterna ska ju resten av veckan bli kanonfin tongue.gif . Hoppas det stämmer så att gurkor och tomater fortsätter att frodas i växthuset. Plockade av 3 stora slanggurkor igår och en hel skål med tomater. Mums!
Hannele
CITAT (Yin o Yang @ 30-08-2005, 09:01)
I Degerfors blåste det något vansinnigt igår  :angry:

Våra söner är ute och vindsurfar just nu. sleep.gif
Jag tycker det är lite mysigt när det blåser.
Det är varmt och soligt, det går utmärkt att jobba i trädgården.
Kanske får man ta på sej en tröja eller jacka.
titti49zon6
liten titti49 ansluter sig till dom heliga brudarna wub.gif wub.gif wub.gif
Fialotta
CITAT (titti49 @ 30-08-2005, 10:38)
liten titti49 ansluter sig till dom heliga brudarna wub.gif wub.gif wub.gif

Många heliga blir det tongue.gif wub.gif
ingmet
CITAT (ingmet @ 29-08-2005, 21:04)
Stockholmskusten..Sitter nu kl 21:04 på altanen... i kulingvindarna och surfar... det är så varmt och skönt.. och relativt myggfritt.. Det står 22grader på utetermometern!!!.. så här varmt var det länge sedan det var... Det verkar som solen ska bestå veckan ut.. Hoppas ni övriga har det lika skönt..

Värmen består och det fläktar fortfarande friskt. Tog ett varv runt tomten i morse och konstaterade att några av mina ståtliga rosenskäror (nästan 2 m höga) hade vikt sig.. likaså hade det japanska plommonträdet på dryga 2 m vält i sin enormt tunga kruka.. Den varma vinden fick sitt pris..suck.. sad.gif
pejori
det är något bättre idag smile.gif smile.gif
blåser fortfarande en del, speciellt i kastvindarna, men det är behaglig temp. och soligt smile.gif smile.gif
wolkenkrabber
Gaah! det är som att cykla i en uppförsbacke när man cyklar ner för pga vindarna, och ett av våra äppelträd lutar sad.gif
mulle
Och en av mina bönställningar välte och rev naturligtvis upp bönorna med rötterna. mad.gif
Mulle
pejori
det är sååå tråkigt när blåsten förstör allt man kämpat för hela sommaren och ibland flera år sad.gif sad.gif
ändå fortsätter man trottsa naturkrafterna varje år smile.gif smile.gif
Hannele
CITAT (pejori @ 30-08-2005, 14:36)
det är sååå tråkigt när blåsten förstör

Vi bor ca 1 km från havet och vi märker inget som blivit förstört.
Kanske någon flätad tvättkorg blåst omkull ibland under stormen.
pejori
CITAT (Hannele @ 30-08-2005, 14:48)
Vi bor ca 1 km från havet och vi märker inget som blivit förstört.
Kanske någon flätad tvättkorg blåst omkull ibland under stormen.

här tycker jag alla höga växter lägger sig sad.gif sad.gif
värst är balkongen.
surfinorna blåser sönder helt och begoniorna bryts av, men det är iofs. ett blåshål sad.gif
Sulawesii
Innan jobbet i morse var jag tvungen att gå ut och plocka upp krukskärvor och ställa upp alla växter(utom en) som står i kruka.
Endast min Rocotopeppar och Balsaminen var skadade(vad jag sett ännu). Peppar´n lär inte bli fin igen... sad.gif
*Felix matte*
SOL och 15 plus har vi haft idag biggrin.gif
Rossi
Ja, var är det det blåser så hemskt? Här i Skåne är sommarväder och vi går omkring i shorts och linne och bara njuter av värmen.
kerstin z5-6
Mitt stora gamla äppelträd 50 +blåste ner idag -la sig över mina Gallicarosor o bröt av en hel del ..<magnolian och Flamingo lönnen gick oskadda ur striden på ett hårstrå
E4 norr Umeå var belamrad av nerblåst björk ...
Vem blåser nordlig vind-???Varma vinder var det -o från söder tack ! blink.gif blink.gif
*Felix matte*
Men fy så tråkigt.... här har inte blåst alls.
Reserv
Här ser ut som nån tornado dragit fram, sad.gif Tomaterna ligger avbrutna på flertalet ställem, 1½ meters Körveln är av vid roten så det blir till att skörda redan nu och allt på en gång sad.gif Alla riddarsporrarna är väck och Liljorna likaså sad.gif jag som började misströsta när regnet inte ville sluta, men det här va´bara för mycket. Syrenerna verkar ha lyft en bit från backen för rötterna svävar liksom lite ovanpå huh.gif
silos
OOOUJ:så vackert wub.gif
bikiv
Solrosorna har klarat båsten men en jättefin ampel orkade inte emot vindarna... ramlade ner och krukan spräckt på flera ställen!

Tråkigt för er som fått förstört! Men, man kan ju vara glad över att det inte är i början av säsongen, snart ska ju allt försvinna iaf!

Nu har det slutat blåsa och jag tror det blir en fin sensommardag i morgon!

Hälsar en av de heliga! wacko.gif
renate
Här har det blåst med,men inte storm.Det var soligt och fint hela dagen,har varit i skogen och plockat lingon och svamp tillsammans med hunden.lite trädgårdsarbete i eftermiddag.Än så länge är det sommar.
Hannele
Snart kan vi prata om brittsommar, soligt och +17° idag. smile.gif
Hannele
Helt underbara milda kvällar också, fortfarande.

pejori
visst har det varit en fin dag. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon