Sidor: 1, 2
wolkenkrabber
”Snoppfälla” ska stoppa våldtäkter
Föresedd med hullingar – fastnar på gärningsmannen
Den bärs inuti kvinnan och fastnar på mannens penis med mikroskopiska hullingar.
Nästa år kan Rapex finns på marknaden - uppfinningen som tar våldtäktsmannen på bar gärning.
Sonette Ehlers, 57, är kvinnan bakom Rapex. Hon bor i Sydafrika där det sker 50 000 våldtäkter varje år, mörkertalet sägs vara fyra gånger så högt.
– Ingenting har någonsin gjorts för att hjälpa kvinnor att slippa bli våldtagna, och jag tyckte det var hög tid att göra det, säger hon.

Biter sig fast i penis
Hon blev inspirerad att skapa sin produkt efter att hon för 20 år sedan mötte en våldtagen kvinna som sa att hon önskade att hon hade ”haft tänder där det behövdes”
Rapex är gjord av latex men formar ett litet rör när den bärs inuti vaginan. I röret finns en rad små hullingar. När en våldtäktsman försöker fullborda våldtäkten fastnar penis i kondomen och med hjälp av hullingarna biter sig Rapex fast i skinnet på snoppen, uppger Reuters.
Sonette Ehlers förhoppning är att kvinnan ska hinna sätta sig i säkerhet under tiden mannen försöker bli kvitt hennes Rapex.
– Han kommer att bli upptagen med annat. Jag kan lova att han kommer att få ont, han kommer åka raka vägen till sjukhuset, säger hon.
Sonette Ehlers säger att Rapex är utprovad av kvinnor och att den är bekväm att bära. Man har också testat den på en penis, som dock var av plast, för att se om prototypen fungerade. Ännu har ingen levande man testat Rapex och tur är väl det. När mannen försöker ta bort anordningen biter den sig längre in i skinnet och kan bara avlägsnas med en operation. Det ger sjukhuspersonalen en chans att ringa polisen.

"Kan öka våldet mot kvinnor"
Eftersom Rapex också har en inbygd kondom förhindrar det att kvinnan blir smittad av HIV och andra könssjukdomar av våldtäktsmannen. HIV-spridningen i Sydafrika är lavinartad. Var femte person är smittad och landet har därmed flest smittade i världen, uppger Reuters.
Men alla är inte odelat positiva till uppfinningen. Kritiker menar att den kan öka våldet mot kvinnor.
– Om en kvinna bär en sådan här anordning kan det göra våldtäktsmannen rasande och möjligen kan han skada kvinnan ytterligare, säger Sam Waterhouse vid föreningen Rape Crisis.
Andra kritiker menar att metoden är medeltida och barbarisk. Sonette Ehlers säger att det påståendet i stället borde riktas mot själva våldtäkten.
– Det här handlar inte om hämnd, men våldtäkten - den hatar jag.

Länk till artikeln med bilder:Länken


Jag ger min röst efter at jag har sett lite aktivitet och debatt
Sulawesii
Ville stoppa in nåt sådär..... nä tack! Jag tar och slår ihjäl honom istället!
Pirum
Låter änna farligt, om mannen har HIV så är det väl livsfarligt om han börjar blöda i kvinnan. Dessutom finns väl risken att han blir förbannad och slår ihjäl henne, speciellt om han är full eller knarkad och känner mindre smärta. "med hjälp av hullingarna biter sig Rapex fast i skinnet på snoppen", tror inte detta räcker för att paralysera honom av smärta, då krävs nog rakblad etc. När (om) detta skydd blir känt kommer männen ändå att kolla kvinnan och tvinga henne ta ur skyddet eller plikta med livet, sannolikt. sad.gif
Reserv
Efter en fullbordad våldtäkt på ena dottern och ett våldtäcktsförsök på andra så tror jag inte att dom skulle tveka att stoppa upp nåt sånt där när dom går på krogen. Mycket finurlig sak, hoppas att den är lika effektiv som det står.
Björken
Röstade för......allt för att stoppa våldtäktsmän som sedan inte får några straff för att det inte går att bevisa mm mm Hittade en omvänd tanke när det gäller det där med hur rätten resonerar om våldtäkter. Det gäller hur man kan resonera när det gäller män.

En tänkvärd historia i dessa tider

Det var alltså en kompis till mig som blev utsatt för väpnat rån. Eller, ja kompis vet jag nu inte, men bekant. En bekant - det är ju inte vem som helst som blir utsatt för sånt ju. Hur som helst, han var på väg hem från krogen en kväll när en maskerad kvinna kom ifatt honom bakifrån, tryckte en pistol i ryggen på honom och sa: Pengarna eller livet. Så han gav henne sin plånbok då.
Hon blev fast sen och det blev rättegång och grejer. Ja, alltså, det är ju säkert inget fel på honom, egentligen, men, jag menar, det är ju faktiskt ett par små saker man undrar över, faktiskt. Jag menar, för det första: Vad i all sin dar gjorde han ute vid den tiden på natten! Alltså, halv ett på natten, mitt i centrala Stockholm! Jag menar, lite får han ju faktiskt skylla sig själv också, va?
För det andra måste man ju säga att han var minst sagt utmanande klädd, alltså. Kritstrecksrandig kostym och slips och blanka skor, jag menar, vem som helst kunde ju se att han hade en plånbok, man behöver nu faktiskt inte gå runt och skylta med det på det där sättet! Men så gick det ju som det gick också, ju.
Och för det tredje: Varför gjorde han inget motstånd? Va? Okej, pistol i ryggen säger ni, men det visade sig senare att det bara var en vattenpistol! Hon hade inte alls haft för avsikt att skjuta honom eller någonting, men han lämnar villigt ifrån sig plånboken, sådär bara, utan vidare! Allt detta visar faktiskt mer än tydligt att han egentligen ville det själv.
Och det är ju inte så konstigt - alla människor har ju ett naturligt behov av att ge. Och speciellt män, jag menar, så har det ju varit ända från stenåldern att mannen har ett naturligt behov av att försörja en kvinna. Dessutom framkom det vid rättegången en hel rad förmildrande omständigheter som gjorde att straffet sänktes: För det första hade kvinnans försvarsadvokat kallat in några av hans kompisar som skulle vittna om hans karaktär. Han hade nämligen under kvällen vid flera tillfällen setts bjuda sina vänner på drinkar. Fullständigt strödde pengar omkring sig, gjorde han. Och det säger ju en hel del om hans karaktär, jag menar, han är sån, helt enkelt. För det andra så hade hon ju varit på samma krog då, och sett honom bjuda runt sig sådär. Och sen så gjorde han ju som sagt inget motstånd sen heller.
Alltså, hur i all världen skulle hon plötsligt kunna förstå att han som verkat så positiv hela kvällen sedan plötsligt inte ville? Ja, och sedan tog det hela ju inte så lång tid heller, han hann ju egentligen inte lida särskilt mycket. Försvarsadvokaten hade också kallat in en psykologisk expert som kunde vittna om en av de grundläggande biologiska skillnaderna mellan kvinnor och män: Det är nämligen så att kvinnor helt enkelt behöver mer pengar än män - de har större pengadrift, som det heter på fackspråk. Jag menar, kvinnor ska ha till smink, mensskydd och behå, så är det bara, helt enkelt. Jaja. Så det slutade med att hon frikändes, såklart. Lyckligtvis, får man ju säga. Jag menar, någon rättvisa måste det ju ändå finnas här i världen
Pirum
Bra och tänkvärd historia björken. Vansinnigt att brottsoffer behandlas sämre i rättegångar eller försäkringsbolag bara för att de betett sig på ett visst sätt eller varit fulla. Jag menar, man blir ju inte mindre våldtagen eller rånad bara för att man varit full. Enligt min mening ska man kunna gå packad i en mörk gränd och vifta med en bunt sedlar, och eventuella rånare ska ändå ha precis lika höga straff som om man hade varit nykter. Att det sen är DUMT att vifta med sedelbuntar, det är en annan sak.
*Felix matte*
Bockar för ... och min åsikt är att alla som begår våldtäkt ska utan undantag kastreras!

Reserv.. så hemskt att två av döttrarna råkat ut för odjuren. sad.gif
Hoppas bara att de fått all hjälp som finns att uppbringa wub.gif
jag blir sååå förb... så eg. skulle alla odjur få ett ...i pannan. mad.gif
mulle
Bockade för!
Man kanske dessutom kan smörja in taggarna med något så att snoppen trillar av så småningom?
Mulle
Reserv
CITAT (Felix matte @ 31-08-2005, 21:36)
Bockar för ... och min åsikt är att alla som begår våldtäkt ska utan undantag kastreras!

Reserv.. så hemskt att två av döttrarna råkat ut för odjuren. sad.gif
Hoppas bara att de fått all hjälp som finns att uppbringa wub.gif
jag blir sååå förb... så eg. skulle alla odjur få ett ...i pannan. mad.gif

Näe, hjälpen har nog mest bestått i att vi föräldrar har fått stötta, trösta och peppa dom tillbaks till vardagen. I båda fallen så las förundersökningarna ner p.g.a. att brott kunde inte styrkas för våldtäcktsförsöket och gärningsman saknades vid våldtäckten. Alltså, för henne så saknades han inte alls, han fanns där i allra högsta grad. Men polisen fick aldrig tag i han, därför formulerar dom sig så förbannat dumt, det vart som ett slag i ansiktet på flickan. Ingen hjälp från nåt håll har hon fått, inte ens brottsofferjouren. sad.gif
Gillan
Både niger och bockar för...
Och OJ vilken tänkvärd story Björken, men det är väl tyvärr
så verkligheten ser ut i allt för många fall, för att det skall
vara acceptabelt sad.gif mad.gif
Tatta
Läste just artikeln i Aftonbladet.
Tänkte på en gång att "Ja, vilken bra grej".
Men längst ner stod det nåt om att "Tänk om de blir mer våldsamma så att de börjar slå å så..." (kanske inte ordgrant då men).
Hmm, ingen självklarhet.
OM de fastnar med snoppen i fällan har de ju redan lyckats med vad de tänkt att göra. Skadan i själen & för flickan kropp är ju redan gjord.
Insatsen att stoppa våldtäckten borde ske INNAN själva utförandet.

Men om de ändå lyckas så är jag för kastrering med slö skridsko.

Å ja, jag vet vad det innebär att bli utsatt för sexuella närmanden. Men det är en annan historia.
wolkenkrabber
jag förstade för, och jag håller med Felix matte om att de borde kastreras, sen borde dem märkas i pannan med, som en skamm påle, gammla metoder men de borde funka
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 31-08-2005, 21:43)
CITAT (Felix matte @ 31-08-2005, 21:36)
Bockar  för ... och min åsikt är att alla som begår våldtäkt ska utan undantag kastreras!

Reserv.. så hemskt att två av döttrarna råkat ut för odjuren. sad.gif
Hoppas bara att de fått all hjälp som finns att uppbringa wub.gif
jag blir sååå förb... så eg. skulle alla odjur få ett ...i pannan. mad.gif

Näe, hjälpen har nog mest bestått i att vi föräldrar har fått stötta, trösta och peppa dom tillbaks till vardagen. I båda fallen så las förundersökningarna ner p.g.a. att brott kunde inte styrkas för våldtäcktsförsöket och gärningsman saknades vid våldtäckten. Alltså, för henne så saknades han inte alls, han fanns där i allra högsta grad. Men polisen fick aldrig tag i han, därför formulerar dom sig så förbannat dumt, det vart som ett slag i ansiktet på flickan. Ingen hjälp från nåt håll har hon fått, inte ens brottsofferjouren. sad.gif

Men sååå tråkigt sad.gif då är det ungefär som med grannens dotter... hon kommer nog aldrig att må riktigt bra.
Det är
som oftast så att det är så synd om förövarna.. Stackars dem... har nog haft taskig barndom... el nåt liknande... Sånt får mig att nästan spy och sedan ta till yxan. mad.gif
Latmask
Om den används i rätt syfte - visst. Det kan jag köpa. Men elaka onda kvinnor finns också... tänk om den används i fel syfte? wacko.gif

Sånt kan man väl aldrig gardera sig mot, men om jag vore man skulle jag nog inte våga ha ett one-night-stand efter att en sån pryl kom ut på marknaden, skulle inte våga stoppa in den i nån jag inte känner väldigt väl... wub.gif
mulle
Och det var ju väldigt klokt tänkt, Latmask! Så långt funderade jag inte.
Mulle
pejori
svår fråga det där huh.gif huh.gif
är för, men då ska den inte tas bort efteråt, utan dom får dras med den i evighet, samt att det kunde tatueras i pannan, så att vi singlar inte slösar tid på honom som inte kan mer. rolleyes.gif rolleyes.gif
emot... jag skulle inte vilja stoppa in nått där, det har kvinnor fått göra tillräckligt vid tex menstruation. och som redan sagts, då är skadan redan skedd. sad.gif sad.gif

men idén är onekligen bra laugh.gif laugh.gif
så jag är en vet ej smile.gif
Zarah P
Den borde kompletteras med snabbt verkande sömnmedel som försätter fanskapet (ursäkta franskan...) i medvetslöst tillstånd tills han plockats in på sjukhuset och polisen kommit på plats.
I övrigt älskar jag idén!
Ju elakare desto bättre - så många kvinnor som fått sina liv förstörda (och även en del män, när man tänker på saken) kan äntligen våga gå ut igen, utan att förskräckt titta runt varje gatuhörn innan de vågar gå...!
pejori
CITAT (Zarah P @ 31-08-2005, 22:41)
Den borde kompletteras med snabbt verkande sömnmedel som försätter fanskapet (ursäkta franskan...) i medvetslöst tillstånd tills han plockats in på sjukhuset och polisen kommit på plats.
I övrigt älskar jag idén!
Ju elakare desto bättre - så många kvinnor som fått sina liv förstörda (och även en del män, när man tänker på saken) kan äntligen våga gå ut igen, utan att förskräckt titta runt varje gatuhörn innan de vågar gå...!

du menar att männen skulle ha den i a.....let? ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
oohii!!!! det skulle jag vilja se laugh.gif laugh.gif laugh.gif
mulle
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Undrar om den goda Sonette tänkte så långt...
Vid det här laget, mina vänner, vrider jag mig av skratt!
Mulle
Eva i Skåne
Håller med Mulle.
Trots det allvarliga ämnet har det blivit en del humor i inläggen. smile.gif




Har inte lagt min röst än......
men det får nog bli för






Men sen funderar jag på en sak.
En våldtäkt kan ju inträffa var som och när som i stort sätt. Då skulle kvinnor, unga som gamla, behöva "iklädda" sig detta skydd nästan alltid wacko.gif
Låter inget vidare....
HippieSpellan
som latmask säger, det finns ju andra som ska in förutom våldtäktsmän...
många som blir våldtagna är för berusade för att veta något, tänk om tjejen glömmer bort att hon har den, så sitter killen där i rävsaxen.

fungerar det på fingrar också tror ni?hur får man ut den då om man ska ha "riktigt" sex? aja, måste nästan säga att det är bra i teorin, men brister i praktiken...
mulle
Åhhh, du milde - jag vrider mig ännu mera...
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ser också ni andra framför er vilka sketcher man kunde göra?
Mulle
Carex
Ytterst trevlig idé, om än något morbid, men det gör kanske inte så mkt...Knivig fråga, skulle egentligen inte behövas, som med så många andra saker, men klart man har haft mobilen på när man varit ute själv i natten, hållit sig till de mindre skumma gränderna osv. Ska väl stoppas innan, så pepparspray eller liknande är väl egentligen bättre, men som kompletterande skydd så funkar det nog, tvivlar dock på att jag skulle vilja bära den. Tänk om man glömmer den när det är någon man tycker om...stackarn, men det finns väl gränser för hur glömsk man får vara
Fille
bra vapen in tredja världen

frågan är bara om det inte blir mer som ett vapen i vårt land skulle inte förvåna mig att det blir olagligt


kanske ska ändra modet.. först innan i sverige...
AnitaO
CITAT (Sulawesii @ 31-08-2005, 21:15)
Ville stoppa in nåt sådär..... nä tack! Jag tar och slår ihjäl honom istället!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
Jo föresten, ni kvinnor och ni som har döttrar i första hand (grabbarna skiter i det här) har ni utrustat er själva och döttrarna med överfallslarm? Det är en mycket bra och billig livförsäkring, ca. 50 spänn på Claes Olsson, Biltema och lite andra ställen. Det är juh lätt för er att bära med er i fickan när ni är ute och går, ska till eller från krogen, eller ut och rasta hunden. Alla tre jäntorna har minst varsitt i fickan, lilljänta som bara är 7 håller sig innanför tomtgränserna, än så länge och behöver inget. Grabbarna tycker att jag är löjlig som vill att dom åtminstånne ska bära med sig ett. Jag är nog en överbeskyddande farsa, men jag vet inte vad jag skulle ta mig till om nåt hände barnen (igen sad.gif )
Gillan
CITAT (Reserv @ 01-09-2005, 08:48)
Jo föresten, ni kvinnor och ni som har döttrar i första hand (grabbarna skiter i det här) har ni utrustat er själva och döttrarna med överfallslarm? Det är en mycket bra och billig livförsäkring, ca. 50 spänn på Claes Olsson, Biltema och lite andra ställen. Det är juh lätt för er att bära med er i fickan när ni är ute och går, ska till eller från krogen, eller ut och rasta hunden. Alla tre jäntorna har minst varsitt i fickan, lilljänta som bara är 7 håller sig innanför tomtgränserna, än så länge och behöver inget. Grabbarna tycker att jag är löjlig som vill att dom åtminstånne ska bära med sig ett. Jag är nog en överbeskyddande farsa, men jag vet inte vad jag skulle ta mig till om nåt hände barnen (igen sad.gif )

Om alla barn ändå hade en sån farsa Reserv, skulle
nog världen se åtminstonde lite bättre ut smile.gif smile.gif
Fialotta
CITAT (Reserv @ 01-09-2005, 08:48)
Jo föresten, ni kvinnor och ni som har döttrar i första hand (grabbarna skiter i det här) har ni utrustat er själva och döttrarna med överfallslarm? Det är en mycket bra och billig livförsäkring, ca. 50 spänn på Claes Olsson, Biltema och lite andra ställen. Det är juh lätt för er att bära med er i fickan när ni är ute och går, ska till eller från krogen, eller ut och rasta hunden. Alla tre jäntorna har minst varsitt i fickan, lilljänta som bara är 7 håller sig innanför tomtgränserna, än så länge och behöver inget. Grabbarna tycker att jag är löjlig som vill att dom åtminstånne ska bära med sig ett. Jag är nog en överbeskyddande farsa, men jag vet inte vad jag skulle ta mig till om nåt hände barnen (igen sad.gif )

Mina tjejer har varsin....ett måste i dag ju...jag är orolig att det ska hända dom nåt sånt....tycker du verkar vara en omtänksam pappa wub.gif
Svante, zon 1
Tja... Om jag trodde att det funkade i praktiken skulle jag nog vara för men jag är inte så optimistisk. Reservs förslag om ett överfallslarm är nog bättre i så fall.
pejori
gillar reservs förslag också. ska utrusta mej själv med ett sånt. smile.gif smile.gif
dotter jobbar som väktare, under tiden hon pluggar så hon klarar sig smile.gif

annars kan man använda en cigarrsnoppare, så klipps den av vid otillbörigt införande laugh.gif laugh.gif laugh.gif
en snoppgilliotin helt enkelt rolleyes.gif rolleyes.gif
Tesa
Tänkte ju också på det med snoppgiljotin men usch så blodigt och dant det skulle bli...men om den där saken började krympa efter att den satt sig fast och till slut stoppade blodflödet så att pillesnoppen till slut svartnade och trillade av...Det hade funkat tycker jag... tongue.gif
Reserv
Dotra som var med om den fullbordade tyckte att det borde vart ett rakblad längst in blink.gif
Tatta
Med tanke på att de flesta våldtäckter händer bland de människor man trodde sig känna bör man då använda denna jämt :eek:

Den gången jag var med om att en man tog sig friheter som han inte borde gjort var jag på en privat fest med enbart, nästan, kända ansikten.

Kan bli lite jobbigt läge om man ska ha den jämt...
pejori
CITAT (Tatta @ 01-09-2005, 12:29)
Med tanke på att de flesta våldtäckter händer bland de människor man trodde sig känna bör man då använda denna jämt :eek:

Den gången jag var med om att en man tog sig friheter som han inte borde gjort var jag på en privat fest med enbart, nästan, kända ansikten.

Kan bli lite jobbigt läge om man ska ha den jämt...

just det...det är därför jag är både för och emot huh.gif huh.gif
så det bidde "vet inte" smile.gif smile.gif
har heller ingen lust att gå med en sÅn inne jämt laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 01-09-2005, 14:09)
CITAT (Tatta @ 01-09-2005, 12:29)
Med tanke på att de flesta våldtäckter händer bland de människor man trodde sig känna bör man då använda denna jämt :eek:

Den gången jag var med om att en man tog sig friheter som han inte borde gjort var jag på en privat fest med enbart, nästan, kända ansikten.

Kan bli lite jobbigt läge om man ska ha den jämt...

just det...det är därför jag är både för och emot huh.gif huh.gif
så det bidde "vet inte" smile.gif smile.gif
har heller ingen lust att gå med en sÅn inne jämt laugh.gif

Men om dom installerar en liten vibrator , då skulle det kanske va´lite trevligare för er rolleyes.gif Näe, nu va´gubben ful i tanken, ska inte säga mer i den här tråden unsure.gif huh.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 01-09-2005, 15:28)
CITAT (pejori @ 01-09-2005, 14:09)
CITAT (Tatta @ 01-09-2005, 12:29)
Med tanke på att de flesta våldtäckter händer bland de människor man trodde sig känna bör man då använda denna jämt :eek:

Den gången jag var med om att en man tog sig friheter som han inte borde gjort var jag på en privat fest med enbart, nästan, kända ansikten.

Kan bli lite jobbigt läge om man ska ha den jämt...

just det...det är därför jag är både för och emot huh.gif huh.gif
så det bidde "vet inte" smile.gif smile.gif
har heller ingen lust att gå med en sÅn inne jämt laugh.gif

Men om dom installerar en liten vibrator , då skulle det kanske va´lite trevligare för er rolleyes.gif Näe, nu va´gubben ful i tanken, ska inte säga mer i den här tråden unsure.gif huh.gif

Två flugor i en smäll? ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Tatta
CITAT (Reserv @ 01-09-2005, 15:28)
Men om dom installerar en liten vibrator , då skulle det kanske va´lite trevligare för er rolleyes.gif Näe, nu va´gubben ful i tanken, ska inte säga mer i den här tråden unsure.gif huh.gif

hmm.. kanslke tål att tänkas på sleep.gif
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ser alla kärringar framför mej som knäar iväg storstönandes, med diverse spasmer i kroppen laugh.gif laugh.gif laugh.gif
det skulle kunna vara männens varningssignal om att den finns laugh.gif laugh.gif
men JESUS vad kul det ser ut när männen kört upp den i rö...n laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 01-09-2005, 17:00)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ser alla kärringar framför mej som knäar iväg storstönandes, med diverse spasmer i kroppen laugh.gif laugh.gif laugh.gif
det skulle kunna vara männens varningssignal om att den finns laugh.gif laugh.gif
men JESUS vad kul det ser ut när männen kört upp den i rö...n laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Fantasin är det inget fel på! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Birgitta P @ 01-09-2005, 17:29)
Fantasin är det inget fel på! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

japp....den frodas laugh.gif laugh.gif laugh.gif
det värsta är att jag vissualiserar också, så jag "ser" det tydligt framför mej laugh.gif laugh.gif
vrider mej av skratt laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Sulawesii
CITAT (mulle @ 31-08-2005, 21:42)
Bockade för!
Man kanske dessutom kan smörja in taggarna med något så att snoppen trillar av så småningom?
Mulle

laugh.gif
Sulawesii
För att en sån där ska verka så måste man ju bli våldtagen. Jag satsar hellre på larm (vilket jag tänkt skaffa i evigheter...), pepparspray, yxa o dyl, så att jag slipper bli det..... om det nu går vägen.
Latmask
Nyckelknippe körde jag med förut. Handen knuten i handväskan med nycklarna i handen och en nyckel utstickande mellan fingrarna.

Om nån kommer och försöker sig på nåt kan man ge dem en knytnäve mot ansiktet, gärna ögonen och det kommer inte vara kul för dem...

Lätt sak att skydda sig med om man inte har nåt annat bättre tillhands.

Har även gått en del självförsvar bl a i och med min väktarutbildning, och har tränat kampsport en del så lite hoppas jag på att kunna försvara mig. Fast jag inte är en liten tjej är jag rädd som en hare inombords, livrädd för att råka ut för nåt... blink.gif
*Felix matte*
CITAT (Sulawesii @ 01-09-2005, 18:07)
För att en sån där ska verka så måste man ju bli våldtagen. Jag satsar hellre på larm (vilket jag tänkt skaffa i evigheter...), pepparspray, yxa o dyl, så att jag slipper bli det..... om det nu går vägen.

Ja herregud så roliga ni är laugh.gif laugh.gif laugh.gif

pejori.. vrider mig av skratt jag också laugh.gif
Tatta
CITAT (Latmask @ 01-09-2005, 19:21)
Nyckelknippe körde jag med förut. Handen knuten i handväskan med nycklarna i handen och en nyckel utstickande mellan fingrarna.

Om nån kommer och försöker sig på nåt kan man ge dem en knytnäve mot ansiktet, gärna ögonen och det kommer inte vara kul för dem...

Lätt sak att skydda sig med om man inte har nåt annat bättre tillhands.

Har även gått en del självförsvar bl a i och med min väktarutbildning, och har tränat kampsport en del så lite hoppas jag på att kunna försvara mig. Fast jag inte är en liten tjej är jag rädd som en hare inombords, livrädd för att råka ut för nåt... blink.gif

Å jag är tvärtom, har inte fattat att man "ska" va rädd smile.gif
Trots att jag har erfarenhet av att alla inte är snälla så, pja. Jag har gått hem mitt i natten ensam o.s.v. Å då är jag 153cm lång å knappa 50 kilo så jag har inte mycket att sätta emot.

Dock när jag går till parkeringen på kvällarna efter jobbet brukar jag också köra med nycklarna i handen. Måste gå i en knäpptyst kulvert då nämligen å det som skrämmer mig mest är nä rman inte ser en enda människa, eller bara en enda...
HippieSpellan
CITAT (Tatta @ 01-09-2005, 19:53)
Å jag är tvärtom, har inte fattat att man "ska" va rädd smile.gif
Trots att jag har erfarenhet av att alla inte är snälla så, pja. Jag har gått hem mitt i natten ensam o.s.v. Å då är jag 153cm lång å knappa 50 kilo så jag har inte mycket att sätta emot.

samma här, "tror inte" att någon elaking kan intressera sig för mig. även om jag är större än lockerskan tatta
wolkenkrabber
Gaah ni är ju nästan en fara för allt och alla om ni går och spänner er med nyckarl i högsta högg för att picka ut folks ägon, tänk om det kommer bara en vilsen snubbe och ni är uppjagad, och stick ut ögat på han och han ville bara veta vägen, passa er för onödig skada och stämmningar av skadat oskyldigt folk

(även om jag förstår att ni vill skydda er)
pejori
ha!!!!...testade att springa omkring mitt i natten, lättklädd som bara den, i ett ensligt skogsparti utan belysning rolleyes.gif rolleyes.gif
tutade och levde runt, men inte kom det någon våldtäcktsman för det sad.gif sad.gif sad.gif blink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Fialotta
CITAT (pejori @ 01-09-2005, 20:40)
ha!!!!...testade att springa omkring mitt i natten, lättklädd som bara den, i ett ensligt skogsparti utan belysning rolleyes.gif  :rolleyes:
tutade och levde runt, men inte kom det någon våldtäcktsman för det sad.gif  :(  :(  :blink:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Har inte heller haft nån (tur) tongue.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif
Ti bee
CITAT (Zarah P @ 31-08-2005, 22:41)
Den borde kompletteras med snabbt verkande sömnmedel som försätter fanskapet (ursäkta franskan...) i medvetslöst tillstånd tills han plockats in på sjukhuset och polisen kommit på plats.
I övrigt älskar jag idén!
Ju elakare desto bättre - så många kvinnor som fått sina liv förstörda (och även en del män, när man tänker på saken) kan äntligen våga gå ut igen, utan att förskräckt titta runt varje gatuhörn innan de vågar gå...!

Helt i min linje! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon