Full version: Fiskedrag....
Anita S
Lyckades jag tillförskaffa mej själv. När jag fiskade med sambo och två barn vid Lysingsbadet, för en vecka sedan. Efter ett bottennapp, så satte sig draget i mitt lår!!!! Jag försökte ta ut det själv..aj! Så jag bad min sambo ta bort det ("jag lägger mej på bryggan så jag inte svimmar").
-Sven , kan du ta bort draget?
Han gjorde ett försök.... AJJJJ! skrek jag!!!
Strax därpå kom det en tysk på bron. Han hade en förstahjälpenväska. Han tog tog fram en kniv... (och jag tänkte, en läkare som vet vad han gör, han kommer att skära bort draget här och nu). Kniven räckte han till min sambo och sa "cut the line". Sven skar av linan... Därefter sa tysken något om artz- läkare... Tysken hade sedan vänligheten att "fixeren" mitt drag med tejp... så det inte dinglade hit och dit, när vi gick från bro till bro, för att komma till fastland. . . Min sambo hämtade bilen och körde mig till akuten i Västervik. ...Fredagkväll 19 15. Inkom...
Utkom 23 45.
4,5 timmar...... Jag med ett drag som de tog bort på 1 min, gör det inget att vänta... Men mannen bervid som hade huggit sig med klyvyxan, i foten, och huggit in mellan stortån och nästa!!! 4cm!! Efter 3 timmar bad han om smärtstillande! Han hade lyckats stoppa blodflödet med hjälp av sandalens kardborreknäppning. Dragit åt hårt över tårna... Puss på dej!
HippieSpellan
krokar och rakblad, det är mina stora fobier.. som tur använder jag rakaparat och fiskar aldrig... att du klarade dig...
Snöflinga
Skönt att det fixade sig, fast usch sad.gif

För många många år sedan, satt vi hela fam., 2 vuxna 2barn och en cockerspaniel i en båt. Alla med kastspön, utom hunden smile.gif Men den stackaren fick ett drag genom örat , ve och fasa ohmy.gif

Som tur var hade vi en avbitartång med, så det var bara att knipsa av och dra ut! Lufsen, som han hette var alltsedandess motsträvig att följa med på våra fisketurer..... Frid vare över hans minne (blev 14 år)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon