Full version: nybörjare!
cebi65
Hej! Kanske kan nån vänlig själ tipsa mig om hur jag ska få min lilla stenlagda bakgård att grönska...
Jag bor i Holland och bakom huset har vi en liten L-formad bakgård- helt stenlagd. Jag har en idé om att vid L´ets topp, om ni fattar- bygga en låda/upphöjd bädd att odla på. Fått för mig att jag bör ha en lastpall under med ram uppe på så att det finns luft och chans för dränering, och sen på pallen lägga typ säckväv för att hålla jorden på plats. Låter detta rimligt? Vad kan jag odla tro? Skulle gärna vilja ha lite örter och grönsaker.
Tacksam för svar!
Vänlig hälsningar, Lotta rolleyes.gif
pisanggoreng
Det låter rimligt (även om somliga nog ställer pallkragarna direkt på stenplattor också). Har du bara rätt djup så kan du odla "vad som helst" sen...
Malvia
Hej, jag har tre pallkragar på stenplattor. Har tre pallar ,den 1-2 kragar som jag plastar insidan på, tidningspapper i botten lite kompost o hästgödsel. Sen kogödsel och bara att odla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon