Christoffer
Min kompis ska gifta sig i sommar och nu undrar jag
vad man brukar ge som present vid sådana tillfällen?
Han har i stort sett allt han behöver, så någon köksgrej
kanske man inte ska köpa.

Hjälp mig! Vad har ni gett när ni var i min situation?
Vad fick ni, om ni nu är gifta?

hoppas, hoppas

Christoffer
Ina
När min bästa väninna skulle gifta sig skaffade jag en gammal vackert sliten keramikkruka. Den fyllde jag med lupiner och sen var vi några stycken som samlade ihop pengar. På kortet skrev vi att brudparet skulle göra något extra lyxigt på bröllopsresan. Äta på nån' dyr restaurang eller köpa något fint som de inte skulle haft råd med annars. Dom kom hem med en superexklusiv konstbok som de inte skulle kunnat köpa utan vår sponsring.

Alltså; billig, personlig gåva + pengar till en dyr personligt vald grej.
Christoffer
Det var mig ett trevligt och inspirerande tips! wub.gif
Monique
biggrin.gif biggrin.gif Ina, tack för tipset, har inget brudpar men väl en 40 åring,kommer att passa utmärkt. Tack tack wub.gif
Ina
Vad kul at ni uppskattar min idé!!! Jag är nog inte ensam om den men jag tycker att den är rätt bra själv också... rolleyes.gif
Cilla
Jag brukar numera ge bort utflykter, båtrundturer och dagsäventyr till folk, och uppskattar mycket att få det själv. Lyxigt för mig är att få en dag eller kväll med vännerna när man gör något alla tycker om.

Ett stort äventyr var en skattjakt som jag fick där alla vänner samlades i skogen och jag gick från ställe till ställe via upphittade kartor. På varje ställe fanns nya vänner och en del kul jag skulle göra. Bland annat red vi en sträcka, satt vid en eld och letade i askan vid ett annat, målade en sköld vid ett tredje mm.

Mindre äventyr jag givit har varit en skridskodag i skärgården, en båtrundtur i Stockholm från krog till krog, en halvdag på ett SPA. Ofta med fler vänner än bara den som fyller eller de som gifter sig.

Och så ger jag mina egengjorda äppelträd också förstås. Detta brukar sluta i att jag planterar och beskär och sköter dem några år också...
Hannele
Jag tycker att upplevelser av olika sätt är trevliga;
vin och ostar och exotiska frukter?
Konsert- eller biobiljetter? För två.
Presentkort till bokaffär?
Blommor, blommor, blommor...
Carina
Har de trädgård så är mitt förslag ett vackert vårdträd! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon