Full version: Sandlåda
marbosm
Hej,
Jag har en fråga som i.o.f.s. inte rör odling men i alla fall trädgård. Jag har en dotter som så gärna vill ha en sandlåda av det lite större formatet i trädgården. Nu är det så att vi har ganska mycket katter som springer över vår trädgård och jag vill ju inte att hennes sandlåda ska bli en gigantisk kattlåda. Jag har för mig att jag har sett en ritning någon stans på en sandlåda med lock och när man fäller upp locket blir det sittplatser av detta. Jag hittar nu tyvärr inte ritningen. Kanske någon av er vet var jag kan hitta den? Tycker dess utom att lock-idén verkar suverän eftersom hennes sandlåda kommer att vara väldigt nära vår enorma fläder och den fäller ju ett och annat bär framöver...

Hoppas någon kan hjälpa mig även om ämnet är lite "OT"

Mvh
Marie
peter
Jag vet ju inte var i landet du bor, men "gör det själv" byggföretaget Silvan säljer sådana sandlådor med lock som blir två kantbänkar. Förra sommaren så tog de 249 kr för dem om jag minns rätt. Vilket ju faktiskt kan vara billigare än att bygga själv.
Funderat på densamma till mina barn.
http://www.silvanbygg.se/
Ralf
Knappt det går att köpa virke till en låda för det priset!! Köp snarast möjligt! smile.gif o slipp arbetet.
marbosm
Jag bor i Linköping. Vi har kikat runt på byggvaruhusen här och dessa finns endast som beställningsvara. Dess utom har förra ägaren till vårt hus lämnat massor med virke under vår altan. Han hade ingenstans att ta med den och vi protesterade inte smile.gif Därför vill jag väldigt gärna hitta en ritning... Har för mig att jag sett en i någon trädgårdstidning eller dyligt.

Mvh
Marie
Tommy
Undrar om in te K-Rauta hade en sån i sista reklamutskicket jag fick... eller var det Maxi?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon