mamman
Hi hi så skrattretande...
Jag trodde jagENSAM kommit på en genialisk idé när jag tjatade på min sambo att släpa hem det ni kallar för pallkragar.
Dom skulle jag minsann odla i sa jag. Vad é dé för påhitt suckade han,.....
Och så finns det en hel klubb för denna verksamhet.
Jag kan inte bärga mig tills han kommer hem och jag får visa att det inte alls var någon dum idé, men att det inte var min alldeles egna idé..
Här skall jag förkovra mig inför nästa års odlingssesong. tongue.gif biggrin.gif wub.gif
Malvia
Hej och välkommen hit!
Så dum var du väl inte som kom på att odla i pallkragar.
Men visst är det smart.

Själv så har jag odlat i 6 pallkragar denna säsong som var den första.
Med lite olika resultat och erfarenheter.
Yin o Yang
Välkommen i gänget! Jag är också nybörjare och har i år odlat i pallkragar för första gången smile.gif . Har aldrig haft så fina morötter och samma med den gula löken. Mangolden blev jäääääääääättestor laugh.gif tongue.gif och för första gången lyckades jag få fram krondill sleep.gif . Allt som inte fungerat i det vanliga grönsakslandet blev kanonbra i pallkragarna. På köpet blev det mer plats för potatis och jordgubbar. Lycka till!
Eva i Skåne
DUM var väl det sista du kan kallas!!! smile.gif
Att det sen fanns andra som kommit på samma sak före dig, det kan ju inte du hjälpa laugh.gif

Välkommen i gänget! wub.gif
Hannele
Du kan ju också variera odlandet i vackra flätade korgar:

Tomater & tobaksblommor, gladiolus.
mamman
Hej
Och vad spännande det skall bli till våren.
Kul att ha hittat till ert forum som verkar ha full aktivitet.
Detta med pallkragar kommer nog att passa mig som är lite lat.
Jag gissar att det är lite mindre ogräsframfart i dessa,. samt att man ju kan bestämma arbetshöjden helt och hållet.
Dock går det väl åt massor av jord om man vill högt upp. Kan man inte fylla ut lite med storstenar i botten???