Full version: Är jag beroende ?
Sidor: 1, 2
Snöflinga
Sitter här efter en jättelyckad kräftfest med många vänner ... Timmen närmar sig 4.00

Och lik förbaskat innan jag rullar in mig i dunet, måste jag slå på datorn och se vad som timat på Småprat sad.gif

Helt sjukt alltså.... Finns det något typ :anonyma småpratare unsure.gif

Nattiskram, till alla ni som sover.............................
cic
Det du känner är helt normalt.. *låter som en gammal psykolog*

ohmy.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
silos
Ett MYCKET normalt beteende smile.gif smile.gif
Betty
Inget fel på dig så vitt jag kan se, lika frisk som oss alla andra här... rolleyes.gif laugh.gif
Fialotta
laugh.gif Fullt nomalt...händer samma sak här titt som tätt tongue.gif
ninnisky
Låter bekant wub.gif Beroende? JAAAAAA wub.gif wub.gif
wolkenkrabber
HeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeJ Snöflinga

och välkommen till A.O.M. (Anonyma Odla.nu Missbrukare)
Biggan_
Jag sällar mej till skaran, A.O.M, men tror inte på någon framgångsrik rehabilitering ohmy.gif laugh.gif
LadyG
Det är bara mänskligt att vara nyfiken smile.gif

Klart du vill kolla upp så att dina nätvänner har det bra också, innan du knyter dig? På samma sätt som man kastar ett getöga på hur katterna har det innan man går och lägger sig, eller går ett varv och tittar till huset. Det bevisar bara att du är mänsklig biggrin.gif
yla
beroende sedan 05-11-2002
ingen rehabilitering finns som är värd namnet trots vissa uppehåll är jag tebax alltid tebax
finns ingen meducin heller faktiskt

fast man har inte konstaterat några förgiftningssymptom ännu
men kroppsligt så kan de vara illa
ifall man inte har kamera så man tvingas ut i ur o skur för o fota de som m åste visas tillexempel dessa lingon

som inte bara tvingade mej djupt in i skogen utan också blev jag tvunget att plocka dom o sedan laga o röra


så odla.nuberoende är inte helt fel

laugh.gif biggrin.gif
LadyG
Vilka UNDERBARA bilder! wub.gif

Du är verkligen skicklig med kameran! wub.gif
netaave
A.O.M. biggrin.gif Ja där platsar man ju helt klart..... tongue.gif
*Felix matte*
Får nog erkänna att jag också tillhör i A.O.M laugh.gif biggrin.gif
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
jag har uppnått den aktningsvärda ålder, då jag måste upp på natten och p..ka. laugh.gif laugh.gif
vad gör jag? huh.gif huh.gif
går på toa...och kollar odla laugh.gif laugh.gif
helt klart en kandidat till AOM så det är helt normalt med andra ord laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 11-09-2005, 13:12)
laugh.gif  :lol:  :lol:
jag har uppnått den aktningsvärda ålder, då jag måste upp på natten och p..ka. laugh.gif  :lol:
vad gör jag? huh.gif  :huh:
går på toa...och kollar odla laugh.gif  :lol:
helt klart en kandidat till AOM så det är helt normalt med andra ord laugh.gif  :lol:  :lol:  :rolleyes:

Då är jag yngre än dej tongue.gif sover hela natten laugh.gif
Biggan_
Tror nog att en del av oss behöver lite stödsamtal laugh.gif laugh.gif laugh.gif
wolkenkrabber
jag anmäler mig osm stödpersson!

Cirkelmöten hålls på måndagar och onsdagar vid 17:00 biggrin.gif
Biggan_
CITAT (wolkenkrabber @ 11-09-2005, 13:28)
jag anmäler mig osm stödpersson!

Cirkelmöten hålls på måndagar och onsdagar vid 17:00 biggrin.gif

Måndagar jobbar jag, men skall försöka närvara på onsdagar laugh.gif
Tack för att du ställer upp! laugh.gif
stina
Har varit på landet i helgen UTAN dator!!! Väl hemma igen är det bråttom, bråttom. Måste bara sätta på en tvättmaskin innan datorn slås på. Jäklar - inget tvättmedel. En snabb galopp ner till affären, hem igen och på med tvättmaskinen. Mot datorn och Odla!!!! Attans, maken ropar från köket: Kom, jag har kokat några ägg och tagit fram lite mackor!!! Oh nej.... Jag kommer, jag ska bara..... nej förrestan - det är ju massor att läsa efter två dagar. Får käka lite först så jag kan surfa runt i lugn och ro sen.

ÄNTLIGEN!!! Ligger i sängen och bläddrar saligt bland de olästa inläggen!!! Frid och fröjd!!!!

/Stina
*Felix matte*
CITAT (stina @ 11-09-2005, 13:33)
Har varit på landet i helgen UTAN dator!!! Väl hemma igen är det bråttom, bråttom. Måste bara sätta på en tvättmaskin innan datorn slås på. Jäklar - inget tvättmedel. En snabb galopp ner till affären, hem igen och på med tvättmaskinen. Mot datorn och Odla!!!! Attans, maken ropar från köket: Kom, jag har kokat några ägg och tagit fram lite mackor!!! Oh nej.... Jag kommer, jag ska bara..... nej förrestan - det är ju massor att läsa efter två dagar. Får käka lite först så jag kan surfa runt i lugn och ro sen.

ÄNTLIGEN!!! Ligger i sängen och bläddrar saligt bland de olästa inläggen!!! Frid och fröjd!!!!

/Stina

M.a.o Beroende... du också! laugh.gif
Biggan_
CITAT (stina @ 11-09-2005, 13:33)
Har varit på landet i helgen UTAN dator!!! Väl hemma igen är det bråttom, bråttom. Måste bara sätta på en tvättmaskin innan datorn slås på. Jäklar - inget tvättmedel. En snabb galopp ner till affären, hem igen och på med tvättmaskinen. Mot datorn och Odla!!!! Attans, maken ropar från köket: Kom, jag har kokat några ägg och tagit fram lite mackor!!! Oh nej.... Jag kommer, jag ska bara..... nej förrestan - det är ju massor att läsa efter två dagar. Får käka lite först så jag kan surfa runt i lugn och ro sen.

ÄNTLIGEN!!! Ligger i sängen och bläddrar saligt bland de olästa inläggen!!! Frid och fröjd!!!!

/Stina

Ligger i sängen? Så sjuk blir man väl inte av den här åkomman? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
stina
Absolut!!! Blir knäsvag och yrslig av irver!!!!
Biggan_
CITAT (stina @ 11-09-2005, 13:40)
Absolut!!! Blir knäsvag och yrslig av irver!!!!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (stina @ 11-09-2005, 13:40)
Absolut!!! Blir knäsvag och yrslig av irver!!!!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Anki på Öland
Gjorde likadant som du Snöflinga. Kom hem från 60-årsfirande sent i fredagsnatt (eller tidigt lördagmorgon hur man nu ser det......) och först kollade jag Odla innan det var dags att krypa ner under täcket.
Anki
Biggan_
Allvarliga följdsjukdomar, bl.a musarm och sömnbrist ohmy.gif laugh.gif
wolkenkrabber
CITAT (Birgitta P @ 11-09-2005, 14:18)
Allvarliga följdsjukdomar, bl.a musarm och sömnbrist ohmy.gif laugh.gif

risken finns att man blir socialt avskuren från resten av samhället
stina
Skilsmässa pga asocialt beteende... ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif
yenny
Måste nog också anmäla mej till A.O.M.
Nu har även jag börjat byta sticklingar och tigga fröer...
det går bara utför blink.gif
Fast jisses va skoj man har biggrin.gif
Reserv
CITAT (stina @ 11-09-2005, 13:33)
ÄNTLIGEN!!! bläddrar saligt bland de olästa inläggen!!! Frid och fröjd!!!!

/Stina

Men nu är det juh tydligen inte så, brevlådan var knökfull nu när jag kom hem och inte var det positiva tongångar i meddelandena heller. Sen läser man att man trampat nån på tårna så man i princip krossat foten på vederbörande sad.gif Många påtalar att helgen vart tråkig, och nån att nu ska dom inte skriva här mer för att "dysterkvistarna" verkar ha fått fäste ordentligt unsure.gif huh.gif Och är det nu så så har jag inte heller nåt mer att tillföra, tycker bara att det är sorgligt att somliga ska få hållas när dom trackar ner på folk som försöker upprätthålla en viss trevnad. Och till dom trasiga tårna vill jag bara tillägga, det var inte nån av oss som avsåg att förlöjliga varken din tråd eller det du skrev. Det du skrev var juh det bästa jag läst på länge, men eftersom det bara fortsatte tjafsas så fick vi väl spexa bort dom humorbefriade personerna från tråden. Jag ber så mycket om ursäkt för att jag mot din vilja fortsatte spexa bort dom som bara klagar på småprat, jag tror att jag tar samma gropjävel som Ordenarie och Posse! sad.gif
wolkenkrabber
CITAT (Reserv @ 11-09-2005, 18:46)
CITAT (stina @ 11-09-2005, 13:33)


ÄNTLIGEN!!!  bläddrar saligt bland de olästa inläggen!!! Frid och fröjd!!!!

/Stina

Men nu är det juh tydligen inte så, brevlådan var knökfull nu när jag kom hem och inte var det positiva tongångar i meddelandena heller. Sen läser man att man trampat nån på tårna så man i princip krossat foten på vederbörande sad.gif Många påtalar att helgen vart tråkig, och nån att nu ska dom inte skriva här mer för att "dysterkvistarna" verkar ha fått fäste ordentligt unsure.gif huh.gif Och är det nu så så har jag inte heller nåt mer att tillföra, tycker bara att det är sorgligt att somliga ska få hållas när dom trackar ner på folk som försöker upprätthålla en viss trevnad. Och till dom trasiga tårna vill jag bara tillägga, det var inte nån av oss som avsåg att förlöjliga varken din tråd eller det du skrev. Det du skrev var juh det bästa jag läst på länge, men eftersom det bara fortsatte tjafsas så fick vi väl spexa bort dom humorbefriade personerna från tråden. Jag ber så mycket om ursäkt för att jag mot din vilja fortsatte spexa bort dom som bara klagar på småprat, jag tror att jag tar samma gropjävel som Ordenarie och Posse! sad.gif

Liiiiiiiiiiiiiiiiiiiite fel tråd va?
Reserv
CITAT (wolkenkrabber @ 11-09-2005, 19:48)
CITAT (Reserv @ 11-09-2005, 18:46)
CITAT (stina @ 11-09-2005, 13:33)


ÄNTLIGEN!!!  bläddrar saligt bland de olästa inläggen!!! Frid och fröjd!!!!

/Stina

Men nu är det juh tydligen inte så, brevlådan var knökfull nu när jag kom hem och inte var det positiva tongångar i meddelandena heller. Sen läser man att man trampat nån på tårna så man i princip krossat foten på vederbörande sad.gif Många påtalar att helgen vart tråkig, och nån att nu ska dom inte skriva här mer för att "dysterkvistarna" verkar ha fått fäste ordentligt unsure.gif huh.gif Och är det nu så så har jag inte heller nåt mer att tillföra, tycker bara att det är sorgligt att somliga ska få hållas när dom trackar ner på folk som försöker upprätthålla en viss trevnad. Och till dom trasiga tårna vill jag bara tillägga, det var inte nån av oss som avsåg att förlöjliga varken din tråd eller det du skrev. Det du skrev var juh det bästa jag läst på länge, men eftersom det bara fortsatte tjafsas så fick vi väl spexa bort dom humorbefriade personerna från tråden. Jag ber så mycket om ursäkt för att jag mot din vilja fortsatte spexa bort dom som bara klagar på småprat, jag tror att jag tar samma gropjävel som Ordenarie och Posse! sad.gif

Liiiiiiiiiiiiiiiiiiiite fel tråd va?

Näe, tycker jag inte. unsure.gif Det första man gör är att slå på datorn och logga in på Odla.nu, trodde att det va´det tråden handlade om. Sen att jag berätta att jag fått lessna pm under helgen som talar om att folk tycker att det blitt dålig stämmning här för alla "dysterkvistarna" som bara gnäller, sånt är kanske inte kul för dig att läsa, tror du jag tycker att det är nå roligt att få dom då? blink.gif Liiiiiite fel tråd? Näe, men liiiiiite fel inställningar folk har till andra som faktiskt försökte få upp stämmningen och nu lämnar odla som lessna männskor, p.g.a. alla jävla gnällspikar. Dom va´inte många, men desto gnälligare istället sleep.gif
*Felix matte*
I den här tråden pratar vi om A.O.M. (Anonyma Odla.nu Missbrukare) tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Reserv
CITAT (Felix matte @ 11-09-2005, 21:20)
I den här tråden pratar vi om A.O.M. (Anonyma Odla.nu Missbrukare) tongue.gif laugh.gif biggrin.gif

Okay, ursäkta, jag hör nog inte hemma här då, för jag vart mycket plötsligt en f.d. missbrukare. huh.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 11-09-2005, 21:21)
CITAT (Felix matte @ 11-09-2005, 21:20)
I den här tråden pratar vi om A.O.M. (Anonyma Odla.nu Missbrukare)  :P  :lol:  :D

Okay, ursäkta, jag hör nog inte hemma här då, för jag vart mycket plötsligt en f.d. missbrukare. huh.gif

Inte vara sån nu wub.gif behöver inte be om ursäkt smile.gif
Snöflinga
Hej, alla A.O.M. har vaknat nu rolleyes.gif

Har läst och är glad för all respons, jag är således icke ensam, känns tryggt smile.gif och wolkenkrabber, kommer till möten, både måndagar och onsdagar.... ( kan vi inte ta nå´n lördag åxå, med ost och vin och verkligen tala ut ? )

Visst, Reserv, tråkigt med all negativ post sad.gif Men kände också att du var inne på fel tråd ...... Varför inte skapa en egen unsure.gif

Ha de´alla i klubben tongue.gif
yla
ja ska mötena vara i nån slags telefonkonferens då för annars blir vi väl beroende av nåt annat laugh.gif biggrin.gif



((säger till reserven att , japp , fel tråd den här e en trevlig tråd o behöver inte spammas eller göras tråkig))
wolkenkrabber
CITAT (Snöflinga @ 11-09-2005, 21:44)
Hej, alla A.O.M.   har vaknat nu  :rolleyes:

   Har läst och är glad för all respons, jag är således icke ensam, känns tryggt  :)  och wolkenkrabber, kommer till möten, både måndagar och onsdagar....  ( kan vi inte ta nå´n lördag åxå, med ost och vin och verkligen tala ut ? )

  Visst, Reserv, tråkigt med all negativ post  :(  Men kände också att du var inne på fel tråd ......  Varför inte skapa en egen  :unsure:

 Ha de´alla i klubben    :P

vi får nog låta vinet lagras tills i januari, är lite för ung för att lagligt dricka ännu. men visst låter lördagsmlöen med ost fin fint,


Yla @ annars kan man ta en onlinekonferens på datorn rolleyes.gif



hehehe
yla
CITAT (wolkenkrabber @ 11-09-2005, 21:54)
CITAT (Snöflinga @ 11-09-2005, 21:44)
Hej, alla A.O.M.   har vaknat nu  :rolleyes:

   Har läst och är glad för all respons, jag är således icke ensam, känns tryggt  :)  och wolkenkrabber, kommer till möten, både måndagar och onsdagar....  ( kan vi inte ta nå´n lördag åxå, med ost och vin och verkligen tala ut ? )

  Visst, Reserv, tråkigt med all negativ post  :(  Men kände också att du var inne på fel tråd ......  Varför inte skapa en egen  :unsure:

 Ha de´alla i klubben    :P

vi får nog låta vinet lagras tills i januari, är lite för ung för att lagligt dricka ännu. men visst låter lördagsmlöen med ost fin fint,


Yla @ annars kan man ta en nlinekonferend på datorn rolleyes.gif



hehehe

en bra ide då får du vara sammanordnare tongue.gif
*Felix matte*
Kanske är Skype att rekommendera om det blir telefonmöte biggrin.gif

brorsan är flitig användare tongue.gif
stennie
Lika bra att erkänna...här är en till som är obotligt fast... tongue.gif
Milex
En till ........

biggrin.gif
wolkenkrabber
dags att börja föra medlemsregistar? vi kanske blir nog många att be om statligt stöd?
*Felix matte*
CITAT (wolkenkrabber @ 11-09-2005, 22:15)
dags att börja föra medlemsregistar? vi kanske blir nog många att be om statligt stöd?

Bilda förening så kan vi nog få en Kanslist också ... lönebidragare. tongue.gif
en som håller reda på vem som ville ha pelargonstickling, solrosfrön eller palmfrön och har hand om medlemsmöten mm laugh.gif
yla
CITAT (Felix matte @ 11-09-2005, 22:22)
CITAT (wolkenkrabber @ 11-09-2005, 22:15)
dags att börja föra medlemsregistar? vi kanske blir nog många att be om statligt stöd?

Bilda förening så kan vi nog få en Kanslist också ... lönebidragare. tongue.gif
en som håller reda på vem som ville ha pelargonstickling, solrosfrön eller palmfrön och har hand om medlemsmöten mm laugh.gif

strålande tongue.gif
Fenja
CITAT (Felix matte @ 11-09-2005, 21:56)
Kanske är Skype att rekommendera om det blir telefonmöte biggrin.gif

brorsan är flitig användare tongue.gif

Min sambo och son använder Skype dagligen och är mycket nöjda! Jag har faktiskt funderat på att testa, det verkar vara ett kul alternativ till att sitta och chatta.
Mvh
Fenja
Snöflinga
YES laugh.gif Fast nu sitter jag här igen, fast jag inte borde wub.gif

Suss på kudden alla klubbmedlemmar rolleyes.gif
Berith
Ny dag... ny vecka... nya föresatser om att minska dosen. Precis som föresatsen att börja banta, är ju alltid lättare att börja en måndag för att inte förstöra helgen. wink.gif

Ska bara läsa inläggen från igår kväll och natt först. Sen ska jag göra en massa annat under dagen så jag helt enkelt inte blir frestad att kolla om det kommer några kuliga inlägg... Sen räcker det ju med att titta in i kväll och läsa dagens skörd. Men jag skulle ju också kunna titta in en stund vid lunchtid kanske....? unsure.gif
*Felix matte*
CITAT (Berith @ 12-09-2005, 07:05)
Ny dag... ny vecka... nya föresatser om att minska dosen. Precis som föresatsen att börja banta, är ju alltid lättare att börja en måndag för att inte förstöra helgen. wink.gif

Ska bara läsa inläggen från igår kväll och natt först. Sen ska jag göra en massa annat under dagen så jag helt enkelt inte blir frestad att kolla om det kommer några kuliga inlägg... Sen räcker det ju med att titta in i kväll och läsa dagens skörd. Men jag skulle ju också kunna titta in en stund vid lunchtid kanske....?  :unsure:

En till medlem rolleyes.gif biggrin.gif
liv
tongue.gif har varit så fullt upp sista veckorna så jag har inte hunnit deltaga , men jag är nog lite medberoende wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon