Sidor: 1, 2
Rossi
Själv kände jag mig helt omotiverad och röstade inte.

Hur gjorde ni andra?
Zarah P
Nope...
Jag och kyrkan är inte så engagerade i varann. wink.gif
Magdis
Jajamänsan det gjorde jag...som om jag skulle ha kunnat komma undan det rolleyes.gif Jag känner mig egentligen inte motiverad själv men eftersom maken jobbar i församlingen så gjorde jag det för hans skull. Dottern grät hjärtskärande över att inte hon fick rösta så det slutade med att hon gick hem med några kuvert och valsedlar och så sa vi att hon hade röstat smile.gif
HippieSpellan
nej faktiskt inte, men det var mest för att jag inte fått nån valsedel eller nått... min post är på villovägar..
Zarah P
CITAT (Zarah P @ 19-09-2005, 18:03)
Nope...
Jag och kyrkan är inte så engagerade i varann. wink.gif

Kom just på att jag inte fick nån röstsedel, heller...
Sambon fick en - men inte jag. Vad är det för diskriminering inom kyrkan, va?! (Skämtar bara! laugh.gif)
Rossi
Jag trodde inte heller att jag hade fått någon men min man påstår att vi har fått för flera veckor sedan men att vi slängde dem.
Maria i Helsingborg
Nej, vi gjorde slut i våras sleep.gif
Rossi
CITAT (Maria i Helsingborg @ 19-09-2005, 18:11)
Nej, vi gjorde slut i våras sleep.gif

Inget kyrkobröllop då då, eller? smile.gif
yenny
nopp... jag har inte heller röstat.. min röstsedel dök i sopkorgen samma dag som jag fick den...
ninnisky
inget röstande här heller !
Zarah P
CITAT (Rossi @ 19-09-2005, 18:10)
Jag trodde inte heller att jag hade fått någon men min man påstår att vi har fått för flera veckor sedan men att vi slängde dem.

Min sambo fick en - som han slängde - men jag fick ingen. *snyftar dramatiskt*

tongue.gif
Latmask
Nej, är inte medlem.
wolkenkrabber
Nej. får inte rösta, är ej döpt! hade inte gjort det även om jag hade varigt döpt
annama
Jag gick ur för flera år sedan så jag får inte rösta.
Betty
Jag lämnade svenska kyrkan för nästan tio år sedan, min man är inte heller medlem. Vi skulle nog inte ha röstat även om vi hade varit medlemmar.
Ophelia
Självklart!!!
Hannele
CITAT (Rossi @ 19-09-2005, 17:59)
Själv kände jag mig helt omotiverad och röstade inte.
Sverigedemokraterna gick farmåt igen på grund av lågt deltagande. sad.gif

Självklart gick familjens två förstagångsväljare för att rösta
och de blev bjudna på både glass och fika på församlingshemmet.
(Själv gick jag ur kyrkan på grund av kvinnoprästbråket.)
ÅsaF
Japp jag röstade och det var kö till röstningen. Hade jag aldrig förväntat mig. Jag röstade för att jag inte ville få in en massa konstiga partier i kyrkan och kvinnliga präster tycker jag vi ska ha.
Lena
Varför går ni inte för att rösta om ni är medlemmar i Svenska Kyrkan? Har själv gått ur för många år sedan

LENA
Lady Hamilton
smile.gif Japp! Självklart att jag röstade

(är även valförättare vid alla allmäna val, sedan mååååååånga år)
LarsV
Nä, jag röstade inte, jag helgar vilodagen.... wink.gif
Björken
Jag röstade trots att jag egentligen inte är insatt i de olika frågorna, tyvärr kanske jag ska säga, men jag vill göra vad jag kan i varje fall för att inte en massa för mig konstiga idéer ska få grogrund.
Tyvärr hjälpte inte min ynka röst långt, de lyckades.
Gossen Ruda
Tjaa, jag röstade inte och är väl knappast behörig heller. Röstade aldrig när jag fortfarande var passiv medlem i Sv kyrkan. Bryr mig inte. tongue.gif
cic
CITAT (Lena @ 19-09-2005, 19:45)
Varför går ni inte för att rösta om ni är medlemmar i Svenska Kyrkan? Har själv gått ur för många år sedan

LENA

Undrar samma sak. Varför vill man inte på verka om man nu är med..? unsure.gif

Eftersom jag inte är intresserad av att rösta i kyrkoval, gå i kyrkan osv. har jag gått ur. sleep.gif
Ophelia
CITAT (Björken @ 19-09-2005, 20:17)
Jag röstade trots att jag egentligen inte är insatt i de olika frågorna, tyvärr kanske jag ska säga, men jag vill göra vad jag kan i varje fall för att inte en massa för mig konstiga idéer ska få grogrund.
Tyvärr hjälpte inte min ynka röst långt, de lyckades.

Jodå...klart du har lyckats. Din röst var jätteviktig smile.gif Du har ju visat att DU inte accepterar idéer som inte främjar alla människor.

Sedan är det ju det här med rösträtt inte förbehållet alla överhuvudtaget oavsett om det handlar om politik eller kyrkoval. Människor har ju dött p g a sin vilja att få rösta både här och i andra länder. smile.gif

Personligen har jag väl inte den allra starkaste gudstron men hyser stor respekt för kyrkan och ser en framtid som en viktig samlingsplats oavsett religion. Jag tror på en ekumenisk kyrka. smile.gif
pisanggoreng
Inte medlem...
GoSatta
Jjag är medlem efter som jag gärna bidrar med dom små kronorna för att bevara alla våra vackra kyrkor (även fast bara en väldigt liten del går dit). Rösta? förstår ens inte varför dom har ett val? det är en religiös orginisation vad har politiska pariter där att göra?
Trädet (ZonV)
ja
Boxer
CITAT (ÅsaF @ 19-09-2005, 19:44)
Japp jag röstade och det var kö till röstningen. Hade jag aldrig förväntat mig. Jag röstade för att jag inte ville få in en massa konstiga partier i kyrkan och kvinnliga präster tycker jag vi ska ha.

Åhh! *bankar huvet i bordet* Fasen också, jag skulle ju röstat i alla fall. mad.gif

Vill inte att sverigedemokraterna ska ha något att säga till om.
Christer i Falköping
Nej, jag röstade inte. Är Missionsförbundare( men har aldrig gått ur svenska kyrkan) så det kändes inte relevant för mig.
Christer.
*Felix matte*
Så klart jag röstade, maken också. smile.gif
renate
Nej
AndreasBlomquist
Nej, är inte medlem i Svenska kyrkan. Hade jag varit det så hade jag nog stått och knackat på dörren till vallokalerna för att lägga min röst på någon annan än SD.
Jejja
Jag hade tänkt gå och rösta men glömde bort det. När jag kom på det halv åtta på kvällen kände jag ingen ork att stressa iväg till vallokalen innan de stängde.
Maria i Helsingborg
CITAT
Inget kyrkobröllop då då, eller?


Nej, Rossi, men väldigt finstämt på rådhuset smile.gif
Monica M zon 4
Nix, gick ur kyrkan när jag fyllde 18. Så jag har aldrig fått rösta i kyrkovalet. tongue.gif
Ophelia
CITAT (Boxer @ 19-09-2005, 22:01)
CITAT (ÅsaF @ 19-09-2005, 19:44)
Japp jag röstade och det var kö till röstningen. Hade jag aldrig förväntat mig. Jag röstade för att jag inte ville få in en massa konstiga partier i kyrkan och kvinnliga präster tycker jag vi ska ha.

Åhh! *bankar huvet i bordet* Fasen också, jag skulle ju röstat i alla fall. mad.gif

Vill inte att sverigedemokraterna ska ha något att säga till om.

Men nu fick de en hel del att säga till om. Och INTE kan jag tänka mig att det är en fördel för kvinnor, homosexuella och invandrare. Ja se det är ett riktitig kistet budskap de för.
Gillan
Jo, jag röstade.
Och det skrämmer sk-ten ur mig att SD ska
ha så stor framgång.

Jag VET att vi har åsiktsfrihet och allt det där,
men jag KAN inte förstå vad deras åsikter
och värderingar har i
svenska kyrkan att göra mad.gif /Evgeni
Berith
Nej. Sa upp mitt medlemsskap för en (herrans) massa år sen.
Ewa L
Vi separerade också från varandra när jag blev myndig. Då 20! Oj, det blir några år sedan.
labarradepan
nej, jag har gått ur kyrkan.
MrNorth
Jag tycker det är ganska intressant att alla media gör stora rubriker utav att sverigedemokraterna har gått framåt. VIsst, vissa kanske tycker detta är negativt, men då får man stanna upp för en sekund och fråga sig VARFÖR går de fram? Är de ett missnöjesparti a'la "ny demokrati" eller vad är det egentligen som gör att så många röstar på dem? Kan det vara så att de har argment som de andra partierna helt och håller har förbisett och inte kommer med motargument till. För bevisligen säger de nåt som gör att så många röstar på dem... och vad det är kan man ju bara spekulera i sleep.gif

Personligen skulle jag kunna tänka mig att ge en sympatiröst till Richard Jomshof som i mina ögon har blivit förskräckligt behandlad av diverse s.k. "demokratiska" skolor....

/Henrik - som inte röstade
Reserv
Är inte med i svenska kyrkan så jag slapp rösta, resten av familjen valde att sympatisera med farsgubben. Däremot så vart det nytt styre i församlingen, hädanefter så är högsta hönset i vår församling.......Pelle Svensson ! En f.d. boxare tillika f.d. advokat, och vad har han med kyrkan att göra? Inte undra på att man inte längre vill tillhöra svenska kyrkan.
Lars-Olof Arvids
Jag är troende och aktiv i Svenska kyrkan, men tycker att informationen om vad de olika partierna står för har varit i stort sett noll. Om jag då knappast vet vad jag röstar på, hur lätt är det då för en som aldrig sätter sin fot i kyrkan i vanliga fall? Några av partierna (inte alla) hade broschyrer liggande i kyrkan, så man fick ju välja något som verkade demokratiskt och vettigt. Det viktiga är ju att inte Sverigedemokraterna lyckas för bra.

Olle
Zarah P
CITAT (Lena @ 19-09-2005, 19:45)
Varför går ni inte för att rösta om ni är medlemmar i Svenska Kyrkan? Har själv gått ur för många år  sedan

LENA

Jag är medlem eftersom jag anser att kyrkan har mycket att komma med. Jag röstar inte för att jag inte är insatt i vad som händer i den där världen, över huvud taget. Kyrkan/religionen är ingenting för mig i det här stadiet av mitt liv - jag är osams med Gud - men när jag var yngre var jag troende, och det finns väl inget som säger att jag inte blir det igen?
Dessutom är våra kyrkor en del av vår kultur - och kultur bör bevaras. Det betalar jag gärna lite för...!

Det är väl som en gammal kompis. Jag säger inte upp bekantskapen bara för att vi inte setts på länge...
Sulawesii
CITAT (GoSatta @ 19-09-2005, 21:35)
Jjag är medlem efter som jag gärna bidrar med dom små kronorna för att bevara alla våra vackra kyrkor (även fast bara en väldigt liten del går dit). Rösta? förstår ens inte varför dom har ett val? det är en religiös orginisation vad har politiska pariter där att göra?

Är av samma åsikt.
Jag älskar kyrkor och tycker att det är helt underbart att besöka dem, även om det inte blir så ofta och aldrig under gudtjänst.
karjo
Jag röstade. Är inte speciellt engagerad i vanliga fall men tycker att det är en viktig verksamhet som hanterar viktiga frågor. Sedan ville jag rösta för att inte de, enligt mina åsikter, exterma åsikterna skulle få för mycket plats, tex SD, kvinnoprästmotståndare eller homomoståndare.
silos
Röstade inte.
dark_angel
ingen i min familj röstade...vad skulle man rösta om?
birgitek
Eftersom jag inte är troende eller engagerad i kyrkan så röstade jag inte. Tycker inte att jag på något sätt bör lägga mej i kyrkans angelägenheter.
Birgit Ek
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon