Annlo
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Sambon var hos vetrenären idag med vovven. Allmän hälsokontroll eftersom han är gammal... Hör lite dåligt och lite ont i leder o så där!
Allmäntillståndet bedömdes som bra för att vara modiga 13 år! wub.gif

Men ve o fasa! ohmy.gif Han har löss!!! blink.gif

Han har aldrig haft det tidigare... fattar inte var det kommer ifrån, han träffar sällan andra hundar nära inpå?

HUr som helst så har vi köpt lössschampo nu, så ikväll ska här badas!
Nu råkar det ju vara en vovve med mycket päls så det tar sisådär en och en halv timme att bada honom.... wacko.gif

Och så ska det upprepas om två veckor wacko.gif

Men nu ska lössen väck mad.gif
wolkenkrabber
finns det inte lusbälte elelr vad det heter man kan sätta på hundar så försvinner dem?

löss har ju blivigt vaniligare på senare år, sen är det väl säsongen nu.
Vicke
Kanske han nosat på något vilt djur (kanske dött) som lössen hoppat över från?
UglyCute
Älg löss fick min hund för några år sen...
Aldrig mer säger jag bara
Det var äckligare än fästingar dock samma storlek....
kristerh
Kan de inte smitta wink.gif läste i någon tidning att de där huvudlössen som härjar i skolorna kan smitta från bla hund, är det samma sak som vanliga hundlöss wink.gif
krister
Annlo
Nja, veterinären "garanterade" att de höll sig till hundar...
Vilket jag hoppas, när jag tänker på hur jag brukar ligga på golvet och "bråka" o busa med honom...brrr! blink.gif
Jag ska schamponera honom i kväll!
pejori
CITAT (kristerh @ 20-09-2005, 20:13)
Kan de inte smitta wink.gif läste i någon tidning att de där huvudlössen som härjar i skolorna kan smitta från bla hund, är det samma sak som vanliga hundlöss wink.gif
krister

nej...det är två olika löss det wub.gif wub.gif
mäniskolöss och hundlöss kan inte leva på sina olika värdar, utan dör efter någon dag.
det är samma med lössen som igelkottar har. dom dör också på hundar och katter efter någon dag. wub.gif wub.gif
så hundens löss håller sig där, dom kan gå på katter, men det är mycket ovanligt wub.gif
Annlo
Ja nu är han i alla fall avlusad gång nr 1..... rolleyes.gif
Det är ju dock inte det lättaste att få till det överallt med schampo på vår älskade hårboll wub.gif

Han är klart missnöjd när han får duscha och blänger på mig under lugg, är stel som en pinne... Men sen får jag alltid en slick som om han säger att jag är förlåten! laugh.gif

(jag kanske inte heller skulle gilla att duscha om det tar ett dygn att bli torr tongue.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon