Galaxie
Har försökt få fatt i följande på olika sätt, men inte lyckats...

Söker Affischrullar, Pappersbobiner, Pappersrullar, typ innerullarna i toarullarna men de skall vara betydligt längre, starkare, större, kraftigare och bredare.
Diametern bör vara 8,5 - 10 cm och längden minst 40 cm.
Färg, tryck eller dylikt har ingen betydelse.

Söker även plastremsor i hårdplast (hårdareplast) med en bredd på ca 1-1,5 cm - längd ingen större betydelse. Färgen kan vara vilken som...
Du kanske får spillmaterial över vid tillverkning av ngt. annat...

Hoppas på turen !!

Jag kan betala en slant + porto.


Om jag får håll i ovanstående delar, så skall jag dela med mig av mitt projekt här på forumet. Det finns en inblandning av växter !!

Galaxie
wub.gif
Lilla My
Har du kollat med t ex tryckerier? Vet inte hur mkt papper som levereras på rulle men det kunde ju vara värt ett försök?
silos
Fotobutiker har också rullar av papp och de ge bort dessa bara man frågar.
Gurkan
Kolla med "Arkitektkopia" och liknande ställen som gör stora utskrifter och håller på med kopiering o.dyl.

Eller butiker som gör av med mycket omslagspapper.
Galaxie
Tack för alla bra tips. Skall kolla!

Har du andra tips, så är jag idel öra...


Galaxie




wub.gif wub.gif wink.gif
tullmejs
Köp ett gäng jubileumsbomber och förena nytta med nöje. Inte de billigaste papprören, men de roligaste.
solkatten
Tygaffärer får också en massa tomrullar över, kolla där...
Gurkan
Stora pappersbobiner finns hos såna som säljer plastgolv och heltäckningsmattor, kolla hos golvfirmor och byggvaruhus. Dom är nog lite mer än 10cm i diameter dock, kanske 12.

Kan också köpas på byggvaruhuset, man har dom när man gjuter plintar. Finns i olika diametrar.

Plastremsor finns hos många som tar emot avemballerar gods som kommer på lastpallar, dom är väl sådär 1,5cm breda och 1mm tjocka.

Eftersom jag gillar fyrverkerier tycker jag också att du ska gå lite på tullmejs linje ... biggrin.gif

Men nu börjar det bli spännande, vad ska du ha allt "skräpet" till ?????????
Galaxie
wub.gif laugh.gif

Jag skall naturligtvis tillverka "bomber" - Nej, när jag hittat allt (skräp) och fått ordning på grejorna, så lovar jag visa vad jag gjort.

Det har med växtriket att göra, men är än så länge en hemlis!!

Uppfinnare - delar inte sina idéer hur som helst.

Men era idéer är underbara, skall springa runt i butikerna och fråga


Galaxie - Tack så länge......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon