Lady Hamilton
ohmy.gif Jag skulle INTE våga köra in här........

Engelsk rondell
kristerh
Verkar ju livsfarligt wink.gif hur kör man i en sån unsure.gif
krister
yla
mammamia blink.gif
hoppas de inte kommer hit sad.gif wink.gif ohmy.gif
wolkenkrabber
CITAT (oldwolfie @ 21-09-2005, 11:16)
mammamia blink.gif
hoppas de inte kommer hit sad.gif wink.gif ohmy.gif

det är nog inte långt kvar, här har vi två rondeller som är granne med varandra laugh.gif



Men seriöst, den där rodellen eller var än det är ser inte human ut för ett öre!
Reserv
Där bör det väl räcka med ett uppkörningsprov......klarar man rondellen får man körkortet direkt laugh.gif Sicken mardröm, här vet juh en del inte ens hur man kör i en vanlig rondell blink.gif
*Felix matte*
Jag fick den för ett par år sedan och då som "ploj"... alltså, den skulle inte finnas "på riktigt" laugh.gif
karjo
Pax för att inte vara chaufför! laugh.gif tongue.gif blink.gif
Annlo
Ja huvva' den kan väl inte va' riktig?? ohmy.gif biggrin.gif

Skickade den vidare till brorsan som ska ta motorcykelkörkort på torsdag... med hälsningen att han ska vara glad att han kör upp här, det kunde vara värre.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
lolo
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Och jag som tyckte att rondeller var något vi skulle ha fler av, vid besvärliga fyrvägskorsningar. Nu vetetusan... laugh.gif tongue.gif rolleyes.gif
Gossen Ruda
CITAT (Felix matte @ 21-09-2005, 11:25)
Jag fick den för ett par år sedan och då som "ploj"... alltså, den skulle inte finnas "på riktigt" laugh.gif

Jodå, den/dom finns på riktigt. I ett annat forum var det en som sa att han hade cyklat i en sån. Först fick han stanna och lura ut hur han skulle köra men sen gick det bra. Fast undrar hur det går om man kommer som ovan förare i rusningstrafik med mörker och dimma??? Kanske är konstruktionen sponsrad av bilplåtverkstäderna?
Gillan
Oh jisses amalia!
Jag skulle , mot alla, regler försöka vända och aldrig
mer komma tillbaka laugh.gif laugh.gif '
Trodde jag kunde köra bil, men det där skulle
jag nog inte klara av laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Gossen Ruda @ 21-09-2005, 11:52)
CITAT (Felix matte @ 21-09-2005, 11:25)
Jag fick den för ett par år sedan och då som "ploj"... alltså, den skulle inte finnas "på riktigt" laugh.gif

Jodå, den/dom finns på riktigt. I ett annat forum var det en som sa att han hade cyklat i en sån. Först fick han stanna och lura ut hur han skulle köra men sen gick det bra. Fast undrar hur det går om man kommer som ovan förare i rusningstrafik med mörker och dimma??? Kanske är konstruktionen sponsrad av bilplåtverkstäderna?

Jesses då ohmy.gif tur att jag inte är på väg dit biggrin.gif
LadyG
Jag som tycker trafiken i Stockholm är läskig nog... ohmy.gif
Pirum
Jodå, den finns, i Swindon till och med smile.gif
http://www.swindonweb.com/life/lifemagi0.htm
Gillan
Magic Roundabout ohmy.gif
Ja, nog verkar den magisk alltid laugh.gif laugh.gif
Caprice

Har aldrig hört talas om något liknande...!

Verkar mer rörigt än praktiskt, tycker jag...
pisanggoreng
Svårt att förstå nyttan med alla rondellerna,
när där ändå bara är fem vägar ut ur den... blink.gif
Lady Hamilton
Nä jag kan inte heller förstå vitsen wacko.gif blink.gif wacko.gif blink.gif
pejori
har normalt inga problem med rondeller...men dena var lite i överkant.
när jag fick kolla lite, hittade jag vägen, tills jag kom på att det är vänstertrafik blink.gif blink.gif
då fick jag räkna om laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon