Full version: Visning
Carex
Var på visning av en lägenhet idag som jag gärna vill ha, jag tror att jag har uppfört mig enligt alla konstens regler, men nu vill jag ta del av forumets samlade expertis!;)
Har ni några tips?
Castea
Till att börja med - hyresrätt eller bostadsrätt?

Och vad är det du vill ha tips om? Kan du specificera litet?
Carex
Hyres.
netaave
Ligg på lite, ring och fråga vad du har för chanser, visa att du verkligen är intresserad.
Carex
Tja, allmäna tips. Detta var mitt livs första visning och jag använde mig av sunt förnuft som att vara intresserad, trevlig, komma i god tid. Tänkte mer på om ni hade spontana tips.
Vill så gärna ha den lägenheten, den är underbar, ganska stor, BILLIG! luftig och ljus. Dessutom har den uteplats!:D
Castea
Ja, gör det! Ring och maila dem. Hör om de vill ha någon rekommendation av dig som hyresgäst. (Någon bekant till dig kan skriva ett enklare rekommendationsbrev i så fall).

Sen om du får lägenheten och ska flytta:
*skaffa hemförsäkring
*välja elbolag
*adressändra till privatpersoner och företag du är kund hos
*telefonabonnemang
*internet?

Och framför allt - glädjas åt ditt nya hem!

Här finns en del info om hyresrätter: Längre ner på sidan!
Carex
Ska man höra av sig och fråga saker även om tiden gått ut och de nu behandlar ansökningarna? Dvs. tiden för visningarna. Om ni förstår, lite virrig.wink.gif
Kan man på något sätt inom ramen för normalt beteende verka för tjatig och för angelägen?
*Felix matte*
Vet inte om det har någon större betydelse med rekommendationer,
Det viktigaste är att man har stabil ekonomi, fast inkomst
och sist men inte minst viktigt... att man inte har några betalningsanmärkningar.
Carex
Tack för tipsen! Fick inte lägenheten:(
Hur ska man göra när man har en rekomendation? Helt ny på detta så förklara som ni skulle gjort för en idiot;)
Anki på Öland
Men hyreslägenheter går väl i turordning?! Vill inte den som står först ha den, så blir den som står tvåa i kön erbjuden, osv. Den som tackar ja skall sen bli godkänd av hyresvärlden. Och där går dom nog mest, om inte enbart, på inkomst och betalningsanmärkningar.
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon