Chrihanna
Jag känner att jag har svårt att prata med min sambo om lite djupare saker. Jag saknar diskussioner med mening. Han trivs med att endast ha "ytliga" samtal...

Var hittar jag sidor på nätet som kan tillfredsställa mina behov? Eller kanske tips på hur jag kan (om det nu går) få honom intresserad av att öppna sig mer?
yla
argus
här diskuteras det en hel del
gammelnalle
CITAT (oldwolfie @ 01-10-2005, 08:05)
argus
här diskuteras det en hel del

intressant länk ,,,,men mest dikter..

Jag känner som Chrihanna (tror jag iaf) att jag skulle behöva ventilera vissa djupare saker..

Och VISST är ni här på ODLA underbara... men ibland vill man ha distans..


så kom gärna med fler länkar!!

björn
yla
CITAT (gammelnalle @ 01-10-2005, 19:42)
CITAT (oldwolfie @ 01-10-2005, 08:05)
argus
här  diskuteras det   en hel del

intressant länk ,,,,men mest dikter..

Jag känner som Chrihanna (tror jag iaf) att jag skulle behöva ventilera vissa djupare saker..

Och VISST är ni här på ODLA underbara... men ibland vill man ha distans..


så kom gärna med fler länkar!!

björn

men dom har ju ett diskkussionsforum
hittade du inte det huh.gif
zaaritha
Tar det lång tid att få komma med??
yla
nää de brukar gå ganska så fort
zaaritha
Har försökt, men ej fått nå´t svar!
zaaritha
Har "kommit in" nu--men kommer ej in på "Forum", eller "Chat"
Cofra
Kanske snacka på nåt sånt här ställe:
http://debatt.passagen.se/

Annars finns det ju mängder med sidor som är till för att träffa nya partners men såvitt jag förstog ditt inlägg så är du bara intresserad av att prata lite.

Hälsningar ifrån en Christian som håller på och lagar mat.
gammelnalle
CITAT (Cofra @ 02-10-2005, 10:48)
Kanske snacka på nåt sånt här ställe:
http://debatt.passagen.se/

Annars finns det ju mängder med sidor som är till för att träffa nya partners men såvitt jag förstog ditt inlägg så är du bara intresserad av att prata lite.

Hälsningar ifrån en Christian som håller på och lagar mat.

DEN verkar intressant för mig...

TACK...

men får man verkligen skriva så här....

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?catego...500000002790918



björn
Gillan
CITAT (gammelnalle @ 02-10-2005, 11:06)
CITAT (Cofra @ 02-10-2005, 10:48)
Kanske snacka på nåt sånt här ställe:
http://debatt.passagen.se/

Annars finns det ju mängder med sidor som är till för att träffa nya partners men såvitt jag förstog ditt inlägg så är du bara intresserad av att prata lite.

Hälsningar ifrån en Christian som håller på och lagar mat.

DEN verkar intressant för mig...

TACK...

men får man verkligen skriva så här....

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?catego...500000002790918



björn

Ja, det kan man verkligen undra wink.gif ohmy.gif
Castea
Forum Pelikana, kanske?
Gurkan
Ett barnsligt inlägg kan man tycka ... men han fick iallafall svar.
Sirpa
Ett annat tips är att byta sambo till någon som du kan ha djupare samtal med sleep.gif sleep.gif
Airamya
Djupa diskussioner med mening. Det kan vara mycket det... Vad innebär det för dig? Andlighet? Filosofi? Psykologi? Föräldraprat? Beteendevetenskap? Fotvård? Hälsa o livsstil? etc
För mig kan det vara alla de där sakerna och lite till. Konsten att rädda livet på en orkidé t ex wub.gif
Men jag har snurrat omkring en del genom årens lopp och forum och diskussionsställen finns det gott om.
Några har redan nämnts. De jag känner till utöver dem är : Cognito - för den som vill diskutera filosofi och psykologi mest. Har man lätt för engelska så kan man gräva runt i Delphi, där det finns miljoner forum, där finns nåt för alla tror jag, ett av de andliga är Realm of Being . Är man intresserad av historia så kan ju Skalman vara ett alternativ. Forum som jag aldrig varit aktiv i men som jag vet om att de existerar är: Forumet.nu och webforum

Är nog ungefär vad jag kommer på just nu... Men säg till om det är nåt speciellt ämne du gärna diskuterar så ska jag se om jag kan hitta nåt ställe åt dig smile.gif
Ti bee
Alltförföräldrar (www.alltforforaldrar....någonting, det var ett tag sedan jag var där...) har en massa snackämnen, inte bara om föräldraskap.
Fast det finns ganska gott om folk som tar ut sina aggressioner där också, en hoper vettiga åsikter och 'strö-puckon', som vanligt då... rolleyes.gif smile.gif
Chrihanna
Åh tack så mycket för alla svar! Jag har läst mycket på de flesta sidor ni föreslagit! Det är härligt att få ta del av andras åsikter och tankar! Det är så berikande att läsa att det finns andra som tänker som jag, och så många som tänker på helt andra sätt. Och det är just det senare som gör att just jag växer som människa, att jag försöker vara mottaglig för nya tankar...

Vad jag undrar mest över just nu är att varför vissa människor inte bryr sig om att utvecklas.... Som inte strävar efter att ständigt lära sig mer genom att "bolla tankar".... För mig känns det nästan som meningen med livet (oj vad djup jag blir) att vilja sträva framåt i tanken. Att vilja lära sig mer och mer och mer....

Hur tänker ni?
silos
Varje dag;så länge vi lever ger nya möjligheter till lärdomar eller stagnation.
Ibland behöver vi människor bara vara utan någon som helst tanke på att göra,att bli någonting,att lära sig någonting.
Jag själv tänker att den största lärdomen far jag av att våga vara stilla,för då kommer det ett naturligt behov av att göra i sinom tid utan den eviga stressen som vi människor upplever i dagens samhälle som är så stressad:alltså vilka är det som stressar;det är alltid människorna själva!
Berit
CITAT (Sirpa @ 04-10-2005, 08:04)
Ett annat tips är att byta sambo till någon som du kan ha djupare samtal med  -_-   sleep.gif

Det är väl ingen dum idé smile.gif Jag kände en kvinna som var tillsammans i 30 år med en man (tyvärr är hon död nu) dom pratade aldrig med varandra om meningsfulla saker . Hur som helst så kom det fram till slut att han hade levt ett annat liv som hon inte visste om, så självklart hade dom inte något att prata om sad.gif . Jag säger inte att det är så i ditt fall, men jag ser i din profil att du är relativt ung och har chansen än, att träffa någon som är mera på din våglängd.

Take care wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon