Full version: är det bara jag?
shiva
Här kommer min sena lördagkväll rapport!
Jag var på en av mina stammkrogar, gick ut för att ta lite luft, då kommer en tokig kille (svensk) fram till mig, sliter tag i min skjorta, skriker i mitt öra, VARFÖR BLEV JAG UTKASTAD! Hur faan skulle jag kunna veta det, svarade jag. Då började han slåss som en galning, vakterna hoppade imellan och drog undan honom. Då skriker han något som har en koppling till detta forum,: din javla finska PUMPA-SKALLE!!!! Jag började såklart gapskratta till följd av att tönten blev ännu argare. Vadå PUMPA-SKALLE? Mitt huvud är faktiskt normalstort!
Jag har inget emot att kallas för Finne, men det är inte något fel på min huvudstorlek! Men, va faan, så är det när jar ska ut.
Är det några andra - pumpa-skallar här eller är jag unik?

tongue.gif
LadyG
Låt inte stollar som druckit för mycket förstöra din kväll. Det är inte ditt fel att somliga inte tål alkohol. rolleyes.gif

Hoppas resten av kvällen var rolig smile.gif
Tatta
Just Pumpa-skalle är väl inte så ofta man fått höra *s* wink.gif

Nja aasså.. jag är rätt skonad från bråkstakar på krogen.
Kan ju dock bero på att folk i allmänhet inte tycker det är någån idé att slåss med en tjej på 150cm lånng laugh.gif
AnitaO
CITAT (Tatta @ 02-10-2005, 09:44)
Kan ju dock bero på att folk i allmänhet inte tycker det är någån idé att slåss med en tjej på 150cm lånng laugh.gif

laugh.gif laugh.gif
Pumpa-skalle var ett nytt uttryck för mig, men jag tror inte det har med ditt utseende att göra Shiva.
Det är väl bara en variant av "tjockskalle".

Men jisses alltså vilka människor du stöter på när du är på krogrunda.
Du får vara rädd om dig så det inte händer nåt allvarligare snart.
Hannele
CITAT (Tatta @ 02-10-2005, 09:44)
Kan ju dock bero på att folk i allmänhet inte tycker det är någån idé att slåss med en tjej på 150cm lånng  :lol:

Är det därför jag inte blivit nerslagen ännu, när jag ryter till stora starka småfulla karlar
på stan och i spårvagnar att uppföra sej?! laugh.gif
Min nästan tvåmeterslång make blev påhoppad av en full okänd kroggäst, så sånt händer.
pejori
jag är en pumpaskalle också smile.gif smile.gif
kan sitta i en full lokal och se hur dom tar sikte på mej rolleyes.gif rolleyes.gif
sen har jag inte vett på att vara tyst heller, så det blir en del tjafs. wub.gif
räddas oftast av min arga röst, som väcker upp de döda laugh.gif laugh.gif
Magdis
Usch vad otäckt Shiva! Det verkar faktiskt som att vissa personer är mer utsatta för attacker än andra, som om det är något i utseendet eller kroppshållningen som provocerar. Jag antar att jag inte ser särskilt provocerande ut för jag brukar inte råka illa ut. Nu menar jag absolut inte att det skulle vara något fel på ditt utseende eller huvudstorlek Shiva!Felet ligger naturligtvis hos idioterna som attackerar dig, som inte kan behärska sitt primitiva grottbeteende. rolleyes.gif

Jag tycker det låter väldigt obehagligt att du råkar så illa ut när du går ut. Du borde kanske skaffa dig pepparspray eller nåt liknande för att försvara dig så det inte går ännu mer illa sad.gif
Berith
Det låter som "en vanlig dag på jobbet". ohmy.gif Byt jobb!
yenny
Hmmm.... låter inte bra det där... jobbigt att hela tiden hamna i sånt där, bor du i ett stökigt område? kanske byta ställen att hänga på?
Själv är jag en liten sak på 1.60 så jag brukar inte stöta mej med stora killar som är muckiga direkt....
Sen så hör jag nog inte direkt hemma på krogen, jag hänger hellre hemma hos kompisar eller i min egen soffa eller på ett Café. Så det är nog inte så stor risk att jag hamnar i bråk.
LadyG
Med tanke på hur vanligt det är med överfall och överfallsvåldtäkter (tio stycken bara i september, i Stockholm) så tycker jag att alla borde få gå en kurs i självförsvar, antingen privat eller ännu hellre genom jobbet.

Självförsvar är så mycket mer än bara lära sig parera slag och ta sig loss. Det är t ex självförsvar att inte gå ensam genom mörka parker, undvika svarttaxi, inte gå med okända män, inte dricka för mycket och en massa annat. Visst låter det som självklarheter, men ibland måste man få höra det från någon annan för att inse att ett visst beteende är ett riskbeteende.

Det är för jäkligt att kvinnor inte kan gå genom stan på natten utan att riskera att bli våldtagna. Men man behöver inte bli ett offer: http://www.expressen.se/index.jsp?a=445514

Visst önksar jag att det vore annorlunda, att det inte var farligt för kvinnor att gå ensamma på stan hem från krogen eller sent från jobbet. Men det är farligt, och det gör mig ledsen.
Ophelia
Jag tror att jag inte ser ut som ett offer eller uppför mig som ett sådant och får kanske därför vara ifred. Är både stor och kan säkert se stark ut samt har en orädd attityd som kommer sig från ett och annat nyttigt kunnande inom försvarsfronten. Har haft arbete där detta varit en naturlig del i utbildningen. Är i dagsläget inte ett dugg rädd, inte ens för fan själv för honom har jag träffat ett par gånger i olika tappningar. Är dock mycket medveten om att alla har sin överman.
Eva i Skåne
Pumpaskalle - ett uttryck jag aldrig hört förrut.
Om det inte använts som skällsord skulle jag kunna tycka att det är ett lustigt uttryck.


En försynt fråga Shiva:

En pumpa är ju ganska slät. Har du rakat huvud så associationen kom därav?

wink.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (yenny @ 02-10-2005, 18:01)
Sen så hör jag nog inte direkt hemma på krogen, jag hänger hellre hemma hos kompisar eller i min egen soffa eller på ett Café. Så det är nog inte så stor risk att jag hamnar i bråk.

samma här. I soffhörnan kan jag bara bråka med gubben min och det blir inte av det heller.

Jag skulle aldrig gå ensam genom stan på kvällen och visst är det trist att det skall var så.

Men Shiva nåt konstigt är det ju att du alltid råkar ut för det eller? Jag känner inte dig, vet inte hur du är men nåt är det som lockar.....

Är du på nogot sätt provocerande utan att tänka på det? Nåt måste det ju vara för att råka ut dör det en gång, ja men så kort tid därefter igen....

Tänk efter själv för vi som inte känner dig kann ju inte svaret

Elisabeth
Fialotta
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 02-10-2005, 19:08)
CITAT (yenny @ 02-10-2005, 18:01)
Sen så hör jag nog inte direkt hemma på krogen, jag hänger hellre hemma hos kompisar eller i min egen soffa eller på ett Café. Så det är nog inte så stor risk att jag hamnar i bråk.

samma här. I soffhörnan kan jag bara bråka med gubben min och det blir inte av det heller.

Jag skulle aldrig gå ensam genom stan på kvällen och visst är det trist att det skall var så.

Men Shiva nåt konstigt är det ju att du alltid råkar ut för det eller? Jag känner inte dig, vet inte hur du är men nåt är det som lockar.....

Är du på nogot sätt provocerande utan att tänka på det? Nåt måste det ju vara för att råka ut dör det en gång, ja men så kort tid därefter igen....

Tänk efter själv för vi som inte känner dig kann ju inte svaret

Elisabeth

Ja...det där va jag lite inne på oxå...berätta lite shiva...lite löst bara smile.gif
Reserv
Det räcker med att va´stor antingen på bredden eller längden för att folk ska tycka att det är en häftig utmaning att mucka med oss. sad.gif Jag gillar inte längre att gå på krogen då jag nästan alltid hamnade i slagsmål, inte för att jag startat dom, men för att andra ville både starta och slutföra slagsmålen. Såna gånger kan man tacka gudarna för att man är 196 cm och många stöddiga ynglingar når helt enkelt inte upp, dom tycker man ser uppkäftig ut för att man har en bra hållning (trots min längd). Alltså, vi behöver inte agera speciellt störigt för att dra till oss diverse typer som vill ha kvällens utmaning, sorgligt men sant huh.gif


Alltså, nu heter juh inte jag Shiva, men det är så här man kan ha det i största allmänhet, vi behöver inte va´ett dugg provocerande för att dra till oss skiten
LadyG
CITAT (Reserv @ 02-10-2005, 19:17)
Det räcker med att va´stor antingen på bredden eller längden för att folk ska tycka att det är en häftig utmaning att mucka med oss. sad.gif Jag gillar inte längre att gå på krogen då jag nästan alltid hamnade i slagsmål, inte för att jag startat dom, men för att andra ville både starta och slutföra slagsmålen. Såna gånger kan man tacka gudarna för att man är 196 cm och många stöddiga ynglingar når helt enkelt inte upp, dom tycker man ser uppkäftig ut för att man har en bra hållning (trots min längd). Alltså, vi behöver inte agera speciellt störigt för att dra till oss diverse typer som vill ha kvällens utmaning, sorgligt men sant huh.gif

Så taskigt sad.gif Det är för jäkligt att inte folk kan uppföra sig.

Det är alltid trevligt med karlar som har en rak och snygg hållning, så fortsätt med det och låt inte buset få dig att kröka rygg. smile.gif

Det är inte heller riktigt sant att det bara är män som muckar gräl, inte nu längre. Sist jag läste nått från BRÅ var det ungefär 4 av 10 bråk som börjades av en kvinna/tjej. Enligt polisen har tjejer kortare stubin än killar när de har öl i kroppen. Vet inte om jag tror på det.

smile.gif
pejori
min son har en vän som råkar illa ut hela tiden ohmy.gif ohmy.gif han är både lång och stor, men det verkar som om folk stör sig på hans glada attityd hela tiden sad.gif sad.gif
killen är både verbal och en "brudmagnet" och det är kanske det som är orsaken till att alla killar muckar med honom....dom ser honom som ett hot mot deras tjejer blink.gif blink.gif
en tanke bara shiva, att killarna uppfattar det som om du raggar, när du konverserar damer smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vet inte var mitt inlägg har tagit vägen, cybehimmlen kanske?

Ja fulla tjejer/kvinnor är inte roliga och när sedan deras karlar föröker reda upp det hela då blir det i regel bråk.

Vi har stora starka söner och svärsöner men ingen av dom har råkat i bråk (än så länge) .

Attityd, kanske är det det som är anledning? Men nåt måste det vara att det alltid drabbar samma person

Edelweiss
AnnammA
CITAT (Eva i Skåne @ 02-10-2005, 19:04)
Pumpaskalle - ett uttryck jag aldrig hört förrut.
Om det inte använts som skällsord skulle jag kunna tycka att det är ett lustigt uttryck.


En försynt fråga Shiva:

En pumpa är ju ganska slät. Har du rakat huvud så associationen kom därav?

wink.gif

Det kan ju vara för det börjar dra sig mot Halloween... tongue.gif unsure.gif wink.gif blink.gif

Annars är det tråkigt med folk som inte kan gå ut och ha roligt när de går ut... unsure.gif sleep.gif

AnnA
silos
Det kanske vore bra om du började fundera vad dessa krogbesök ge dig ohmy.gif
AnnammA
CITAT (AnnammA @ 03-10-2005, 09:58)
CITAT (Eva i Skåne @ 02-10-2005, 19:04)
Pumpaskalle - ett uttryck jag aldrig hört förrut.
Om det inte använts som skällsord skulle jag kunna tycka att det är ett lustigt uttryck.


En försynt fråga Shiva:

En pumpa är ju ganska slät. Har du rakat huvud så associationen kom därav?

wink.gif

Det kan ju vara för det börjar dra sig mot Halloween... tongue.gif unsure.gif wink.gif blink.gif

Annars är det tråkigt med folk som inte kan gå ut och ha roligt när de går ut... unsure.gif sleep.gif

AnnA

Ett tillägg: Jag har själv råkat ut för en galen tjej en gång(i min, ack du glada, tongue.gif ungdom rolleyes.gif laugh.gif tongue.gif )som hoppade på mig för att hennes kille bjöd upp mig och vi dansade.Ty värr råkade min tjejkompis också komma i vägen, och ngn vecka senare fick jag gå till tandläkaren sad.gif mad.gif ... Visserligen bad tjejen senare om ursäkt, men det kändes lite smått tradigt att gå ut och dansa ett tag... huh.gif

AnnA
kristerh
Ett bra tips är att inte svara "idioterna" när de kommer o vill mucka
ignorera bara, den metoden kör jag med och det funkar jättebra, får de inte svar eller muthugg så går de vidare till någon annan ...
och sedan behöver man inte passera precis brevid bråkstaken utan att passera nån bit ifrån wink.gif
krister
Eva i Skåne
Det ligger mycket i Kristers svar.
Alla bråk går kanske inte att undvika, men genom att inte låta sig provoceras, hellre backa än ge svar på tal, så kan man komma undan en hel del.
Sen kan ju bråkstaken bli provocerad av att man backar också och då är det inte lätt sad.gif blink.gif
kristerh
CITAT (Eva i Skåne @ 03-10-2005, 13:26)
Sen kan ju bråkstaken bli provocerad av att man backar också och då är det inte lätt sad.gif blink.gif

jag upplever att de blir så paffa att de helt tappar "tråden" och går vidare till nästa objekt, jag har iaf aldrig varit med om att de blir provocerade av att man går iväg. De skall behandlas som luft, de finns inte helt enkelt...
krister
Annlo
CITAT (Reserv @ 02-10-2005, 19:17)
Det räcker med att va´stor antingen på bredden eller längden för att folk ska tycka att det är en häftig utmaning att mucka med oss. sad.gif  Jag gillar inte längre att gå på krogen då jag nästan alltid hamnade i slagsmål, inte för att jag startat dom, men för att andra ville både starta och slutföra slagsmålen. Såna gånger kan man tacka gudarna för att man är 196 cm och många stöddiga ynglingar når helt enkelt inte upp, dom tycker man ser uppkäftig ut för att man har en bra hållning (trots min längd). Alltså, vi behöver inte agera speciellt störigt för att dra till oss diverse typer som vill ha kvällens utmaning, sorgligt men sant huh.gif


Alltså, nu heter juh inte jag Shiva, men det är så här man kan ha det i största allmänhet, vi behöver inte va´ett dugg provocerande för att dra till oss skiten

Njae, håller inte med dig fullt ut där...

Min sambo har jobbat som dörrvakt i nästan 15 år. Han är 2 m och bra grov. Men han har nästan aldrig varit i bråk när han jobbat! Däremot har de flesta av hans kollegor varit med om både det ena o det andra!

Jag tror i hans (min sambo alltså) fall att det handlar om attityd. Han har en otroligt mild framtoning trots sin storlek och folk verkar inte reta sig på honom i första taget wub.gif (förutom att han kan reta gallfeber på mig ibland tongue.gif )

Som tur är så har han slutat jobbat som vakt för flera år sedan för nu verkar krogmiljön ha hårdnat! sad.gif

Måste ju tillägga att jag inte menar att du reserv måste ha attityd laugh.gif men ibland kan det vara orsaken!
liv
Le mot världen så ler världen till dig.'
Leendet du skickar ut kommer alltid tillbaka.
LadyG
CITAT (liv @ 03-10-2005, 20:48)
Le mot världen så ler världen till dig.'
Leendet du skickar ut kommer alltid tillbaka.

Klokt sagt!!
liv
Hoppsann jag var inte klart med mitt inlägg , det bara flög iväg . Jag tror mycket på vilkna attityder vi har , vilket kroppsspråk vi visar . Tänk efter lite , varför tror du att just du drabbas så ofta av konflikter . De flesta gör ju inte det .
Du kanske skall prova en annan metod nästa gång du går ut blink.gif blink.gif
Reserv
CITAT (liv @ 03-10-2005, 20:48)
Le mot världen så ler världen till dig.'
Leendet du skickar ut kommer alltid tillbaka.

Jag har en rätt mjuk framtoning, men längden stör många, även hållningen då också. Att le har jag redan kommit på att man ska unvika när folk kommer för att mucka, - va´fan flinar du åt gubbjävel, ska du ha dej en smäll din jävel? eller, - Är du efterbliven eller nåt va´? eller varför inte, - står du och stöddar upp dig din jävel?. Att inte svara på såna tilltal retar tyvärr dom som är ute efter bråk, och svarar man så har man uppmuntrat idioterna, man behöver inte alls ha nån taskig attityd för att oprovocerat råka illa ut. Grabbar i tonåren som har god hållning och ser glada och trevliga ut verkar också va´ett populärt objekt för dom som söker bråk, och tyvärr så är det oftast såna som ser mindre svenska ut som startar bråken.
cic
CITAT (Reserv @ 03-10-2005, 21:00)
och tyvärr så är det oftast såna som ser mindre svenska ut som startar bråken.

Det är verkligen olika vilka man upplever som "bråkiga". Jag bor "granne" med ett stort (bostads-)miljonprojekt med MÅNGA invandrare, men det är dom små nazistskinheadsen som skriker okvädningsord på stan och på bussen. VÄLDIGT obehagligt. Råkade faktiskt ut för en sådan liten grabb sent på lördagskvällen.
liv
Men något måste det väl vara att en del alltid råkar illa ut . Jag känner många långa ståtliga män som är ute jätteofta och aldrig åker illa ut .

Och man behöver ju inte stå och le , utan man kan väl bara ha ett vänligt utryck .

Och inte är det väl bråk överallt .
Kanske prova lite nya ställen .

Det är ju väldigt tråkigt att gå ut och roa sig och så hamna i bråk .
*Felix matte*
Jag har som närmsta granne en grabb på 202 cm, har i familjen karlar som är 196 och 204 cm långa. De har aldrig råkat i bråk... två av dem bor i storstäder.

Den här tråden fått 30 inlägg men inte en endaste kommentar av shiva/Magnus
trådens skapare. wink.gif
lilla mamma
Och jag som är så lång och redig med mina 150 cm har problem att överhuvudtaget synas någonstans. mest bekymmer är det när jag blir nedtrampad och påtrampad, då blir jag arg.

Fulla fruntimmer och katiga skinheads, vilket pack!!

En invandrad kompis råkade ut för blöjskins i Kristinehamn och en av de små skrek: ÅK HEM J_A SVARTSKALLE åt henne. Vad göra, hon skrattade och gick. Kvar stod den lille trettonåringen och hade tappat sina smörslantar.

Hohoo, kan någon ge mig förslag hur jag syns. I affärer vill min man att jag ska ha en hjälm med påklistrad cykelflagga så han ser mig bakom hyllorna
Kul, nej!
Reserv
CITAT (lilla mamma @ 03-10-2005, 22:58)
Hohoo, kan någon ge mig förslag hur jag syns. I affärer vill min man att jag ska ha en hjälm med påklistrad cykelflagga så han ser mig bakom hyllorna
Kul, nej!

Punkfrilla, spikes, chockrosa hår rolleyes.gif Ser dom dig inte då, så beror det inte på dig utan på att alla andra är blinda laugh.gif
lilla mamma
Vilken syn, barna skäms, mannen gråter och håret går av. laugh.gif
AndreasBlomquist
Jag tror inte att man råkar ut för bråk bara för att man är lång och bred. Jag själv är 197 cm lång och väger 101 kilo, mestadels muskler. Jag jobbar i hotell & restaurangbranschen och visst händer det att folk muckar gräl men det är ju inte med mig som person utan därför att jag just då jobbar och att de inte uppskattar de eventuella beslut/regler som tas/gäller. Hittills har jag dock bara hamnat i slagsmål 2 gånger på jobbet och det har alltid slutat med att personen som muckat har blivit golvad och slutligen förts bort av polis. När jag har varit ute privat, vilket jag numera sällan är pga familjen så har jag inte heller då hamnat i bråk. Jo, en gång men det var med ett par nazister som skrek saker efter min flickvän.

Oftast så går det ju att snacka sig ur alla "obehagliga" situationer. Jag tror att man kan vända nästa alla "hotfulla" situationer till sin fördel genom att använda talet.
lilla mamma
Och lite selleri!

Instämmer helt i det du säger Andreas
pejori
CITAT (Reserv @ 03-10-2005, 23:01)
chockrosa hår

DET HAR JAG"!!! ialla fall luggen laugh.gif laugh.gif laugh.gif
råse-marie
ohmy.gif få se...... biggrin.gif wub.gif
pejori
CITAT (råse-marie @ 04-10-2005, 05:59)
ohmy.gif få se...... biggrin.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif tror inte det laugh.gif laugh.gif
shiva
CITAT (Felix matte @ 03-10-2005, 21:18)
Jag har som närmsta granne en grabb på 202 cm, har i familjen karlar som är 196 och 204 cm långa. De har aldrig råkat i bråk... två av dem bor i storstäder.

Den här tråden fått 30 inlägg men inte en endaste kommentar av shiva/Magnus
trådens skapare. wink.gif

Ställa en fråga eller ifrågasätta? Mycket krångligt för vissa. Jag själv har problem med stavning och kontroversiella kommentarer, men jag vet ialla fall vad jag skrivit.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon