kristerh
Vilken underbar höst vi haft, iaf i stockholm, rena sensommarvädret,
inte en frostnatt hittills wink.gif
Det verkar nästan som årstiderna har förskjutits wink.gif
kommer ni ihåg vintern som aldrig ville släppa greppet?, höll på ända in i maj. Hur länge skall sensommaren hålla på wink.gif sedan blir det höst, och vinter det får vi väl i mars-maj unsure.gif
krister
yenny
Je det verkar vara lite förskjutet tycker jag... Mina fuchsior står fortfarande ute, blommar på om än lite färre blommor.
Fast jag tycker det är skönt att det dröjer innan det blir riktigt kallt och vintern kommer. Det blir mörkt och kallt länge ändå.
kristerh
CITAT (yenny @ 04-10-2005, 17:01)
Fast jag tycker det är skönt att det dröjer innan det blir riktigt kallt och vintern kommer. Det blir mörkt och kallt länge ändå.

Jo, jag håller med, njuter av värmen, undrar bara när man kan inviga sina nyinköpta vinterkängor wink.gif biggrin.gif
krister
wolkenkrabber
här i Östersund har det varigt ytterst nära frost en gång, och lite lätt frost en gång, men vara i vissa områden, det har inte varigt någon frost i gräsmattan på min tomt än, Timjanen står med blomknopp och man börjar se kronblad på Jordärtskockorna, jag hoppas på finare väder så jag får se jordärtskockorna slå ut
Fialotta
Helt underbart väder och vi är i oktober...mina rosor blommar om och
jag njuter i fulla drag smile.gif
Magdis
Ja det känns lite märkligt att ha blommande luktärter i oktober i Piteå! Men rätt som det är kommer kylan och man blir alltid lika paff varje år trots att man vet vad som väntar. rolleyes.gif (Fast inte riktigt lika paff som Stockholmarna blir varje gång det kommer snö där nere, varje vinter ser man ju på TV att det blivit värsta trafikkaoset där när snön fallit tongue.gif )
yenny
ja man fattar inte att dom aldrig lär sej.... pendeltågen är det alltid kaos på när snön kommer.... typ: VA kom det snö i år igen blink.gif wink.gif
Magdis
CITAT (yenny @ 04-10-2005, 18:12)
ja man fattar inte att dom aldrig lär sej.... pendeltågen är det alltid kaos på när snön kommer.... typ: VA kom det snö i år igen blink.gif wink.gif

Ja...det verkar som att beredskapen är dålig inför snöoväder. Häruppe är det så självklart att det är massor av snö så det blir inget kaos.
amaira
CITAT (kristerh @ 04-10-2005, 16:55)
Vilken underbar höst vi haft, iaf i stockholm, rena sensommarvädret,

Ja det är helt LJUVLIGT wub.gif wub.gif wub.gif
Så underbara färger också. Klart djupblå himmel och "lustigt" gröna träd fortfarande fast björkarna gulnat lite och lönnarna ibland skickar eldslågor. Men annars är alla träden gröna, även om det inte är sommarens gröna nyanser.
Det är sanslöst vackra dagar och förunderligt milt wub.gif
Ska visst vara hela veckan.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag såg på gården att backsippor får blomknoppar. det är lite väl fel nu på hösten

Elisabeth
Rossi
Och vi har jordgubbar på våra jordgubbsplantor! smile.gif Fast de lär ju inte bli röda även om vi ska få upp emot 20 grader till helgen ...
yenny
CITAT (Rossi @ 04-10-2005, 19:53)
Och vi har jordgubbar på våra jordgubbsplantor! smile.gif Fast de lär ju inte bli röda även om vi ska få upp emot 20 grader till helgen ...

jag pockade 2 röda idag smile.gif
stina
Mina riddarsporrar blommar om nu...
Reserv
Är jag ensam om att ha kallt som satan och is på bilrutorna på morron? sad.gif Frost har det vart på backen och hustaket ett par veckor nu, inväntar snön och funderar på om jag ska lägga om däcken i helgen huh.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 04-10-2005, 20:49)
Är jag ensam om att ha kallt som satan och is på bilrutorna på morron? sad.gif

Ja det är du troligen! Här har det varit 5-6 grader varmt som kallast under nätterna, ingen frost.
stina
Du skojar????

Här i Stockholm går många i sandaler utan strumpor och stängd jacka är en omöjlighet på dan, nästan så den är överflödig...
Reserv
CITAT (stina @ 04-10-2005, 20:52)
Du skojar????

Här i Stockholm går många i sandaler utan strumpor och stängd jacka är en omöjlighet på dan, nästan så den är överflödig...

På dan ja, då är det väl rätt behaglig temperatur här med, ca. 10 grader. Men på morron är det inte skoj att åka till jobbet om man glömt att koppla in motorvärmaren sad.gif
*Felix matte*
Underbart solig dag har vi haft... 12 plusgrader biggrin.gif Var till brorsan igår och där blommade bl.a petunior i urnor och amplar.. lika fina som mitt i sommaren... hade tyvärr inte kameran med.

Vad jag minns så har vi haft två frostnätter och sedan upp till 9 plusgrader som lägst på nätterna.
*Felix matte*
+11 blåser 16 ms... i byarna 20 ms
karjo
Här i södra Östergötland var det frost för andra gången imorse... Och dessutom har väggubbarna satt ut snökäpparna, det tycker jag är ett säkert "hösttecken"! rolleyes.gif sad.gif
kristerh
CITAT (yenny @ 04-10-2005, 18:12)
pendeltågen är det alltid kaos på när snön kommer....

Det är kaos på pendeltågen även när det inte är snö wink.gif det räcker med lite regn wink.gif unsure.gif
krister
yenny
CITAT (kristerh @ 05-10-2005, 10:42)
CITAT (yenny @ 04-10-2005, 18:12)
pendeltågen är det alltid kaos på när snön kommer....

Det är kaos på pendeltågen även när det inte är snö wink.gif det räcker med lite regn wink.gif unsure.gif
krister

jo det är förståss väldigt sant.... det kan nog även bli stoppat av ett gruskorn rolleyes.gif för att inte tala om alla signalfel wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon