Full version: Olika storlek på
Gillan
Är det nån vänlig själ som har
lust /kan förklara för mig hur
det kommer sig att tex:
ett album med 14 bilder tar ca 1100MB,
medans ett annat med15 bilder tar 737KB
ohmy.gif

Jag är ledsen att jag är tjatig, men det snurrar
ganska friskt i mitt huvud nu wub.gif blink.gif

/Evgeni
KURT
Bilder kan ta mycket olika plats, b l a beroende på storlek, kvalite och format. Om du tycker att det är alltför trångt på Odla.nu så finns det ju också många andra ställen på nätet som man kan skapa fria album.
Inga från Närke
Om bilden har mycket färg eller är mörk tar den större plats även om du minskar den till samma storlek, har jag märkt i alla fall. Kan bero på det. Inget vetenskapligt men en tanke.
amaira
Nä, kan inte/ har inte lust biggrin.gif Då måste jag ju tänka ohmy.gif och det kanske ändå inte ger resultat.
Däremot kan jag/har jag lust wub.gif att tala om att jag tycker ert kök är uuunderbart. Ett sånt härligt hus!
Gillan
CITAT (amaira @ 05-10-2005, 15:56)
Nä, kan inte/ har inte lust biggrin.gif Då måste jag ju tänka ohmy.gif och det kanske ändå inte ger resultat.
Däremot kan jag/har jag lust wub.gif att tala om att jag tycker ert kök är uuunderbart. Ett sånt härligt hus!

Ups wub.gif
tack så hemskt mycket smile.gif
Det tog ett år och det var värt varenda minut. smile.gif


det här med att tänka och att det
ändå inte ger resultat.Det vet jag precis hur
det är laugh.gif


Det berodde inte på platsbrist att jag funderade.
Jag noterade hur det var och blev fundersam bara wub.gif
Gillan
CITAT (KURT @ 05-10-2005, 15:31)
Bilder kan ta mycket olika plats, b l a beroende på storlek, kvalite och format. Om du tycker att det är alltför trångt på Odla.nu så finns det ju också många andra ställen på nätet som man kan skapa fria album.

Oj,var det en pik eller wink.gif
Det kommer växter och blommor wub.gif
Det är ett löfte sleep.gif
Hannele
Jag visar aldrig större bilder än max 70 kB och max 600 pixlar bred.
Då kan alla se dem utan att bli irriterade.

12 kB och 266 pixlar bred bild.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon