Linda_A
Jag blir OTROLIGT trött på allt just nu.

Först är jag så otroligt smart att jag missade knoppen på min Callistophylla. och jag tänkte vara lite smart och låta sticklingen som jag ska ta med på lördag, hamna i lite sand/vatten. så jag klippte självklart så att den hamnade utan rötter någonstans. *slår mig själv hårt*

Diskade och muttrade lite så för mig själv om mig själv i mindre vackra ordlag.

Pratade med min moder som lovade att sätta skottpengar på mig.

Gick ut med vovven, mötte min älskade tantjävel(ni får ursäkta men det finns inget bättre ord för henne). Jag har klarat mig nu någon månad utan att få höra hennes älskade röst. Men idag självklart ska hon "tracka" mig för att jag inte låter min hund hälsa på hennes. mad.gif
Och sen ska hon prata med min hund som det vore synd om henne.
blink.gif
Så med andra ord blir jag ännu närmare att smälla av nu. Men nej jag är en större(läs bättre inte större som i att jag är rundare än henne) person än henne.. Så jag lät det vara.
Sen ska min älskade hund självklart träffa på en katt. Med andra ord galen hund i koppel.

Utöver detta mår jag inte speciellt bra idag. Håller på att bli sjuk känns det som.

BLÄH säger jag bara.

Så nu har jag fått det ur mig och det känns lite bättre.
pejori
ta en kopp varmt citronthe och gå och lägg dig nån timma smile.gif smile.gif
så går du upp igen, en ny start på dagen alltså biggrin.gif
MrNorth
Det låter bra!! Själv hade jag gärna vilat upp mig nån dag, men tyvärr brända jag mina 5 veckor under "sommaren" så nu är det ingen ledighet tills nån gång under julen... sad.gif nån klämdag blir det väl där?

/Henrik
silos
Så är det att vissa dagar blir riktigt tokiga;då är det nog allra bäst att bara vara;stänga sig inom sig och bara njuta wub.gif
Snöflinga
Klapp på huvudet från mej sleep.gif Men du får ursäkta..... du gav mej dagens skratt laugh.gif
Kakaduan
Då blir det snart bättre! Efter regn kommer sol!

Säg till "tantjäveln" att din hund har en ovanligt smittsam sjukdom (hitta på något spännande namn) så slipper du henne i fortsättningen!

smile.gif
Kakaduan
Linda_A
pejori: Funderar på det!
MrNorth: Vad är det som låter det bra? Jag tycker inte något av det som har hänt låter bra..tongue.gif
silos: Njuta och njuta. Av att allt går som det gjort. laugh.gif
Snöflinga: Bättre att någon njuter av det än att alla hade gråtit. biggrin.gif

Kakaduan: Jag hoppas. biggrin.gif Mest lessen över hoya knoppen. sad.gif
silos
Jag tror nog att vi människor mår dåligt av att "behålla" inom oss det som har hänt alldeles för länge!?
Linda_A
troligen.. Därav att jag skrev nu känns det bättre när jag skrivit av mig.
pejori
det är alltid bra att skriva av sig smile.gif smile.gif
det kommer nya knoppar snart ska du se...gjort är gjort... wub.gif
Inga från Närke
Hoppas du mår bättre imorgon och ta vara på de sista fina höstdagarna.
silos
Att bada i bastu är bra när man mår dåligt smile.gif
Linda_A
Ni är alla så otroligt snälla. wub.gif

Troligen jag hoppas att den orkar slå ut trots allt satt den i jorden i krukan så jag har tur så.

Det känns bättre efter att legat i badet ett bra tag. Fast jag måste nog tyvärr inse att jag har blivit dålig. sad.gif
Carex
Ta och kasta lite gammlat porslin i något hårt så det krasar riktigt, det hjälper nog;)
Linda_A
CITAT (Carex @ 06-10-2005, 15:03)
Ta och kasta lite gammlat porslin i något hårt så det krasar riktigt, det hjälper nog;)

kan jag inte få kasta det på tanten? *jag vill, jag verkligen vill' laugh.gif biggrin.gif
Linda_A
Det stackars oskydliga offret.

pejori
sätt den i sand och plastpåse, så slår den nog ut ändå smile.gif smile.gif
klipp av ett annat skott och ta med dej på lördag istället vet jag smile.gif
Snöflinga
Håll ut !!!! Efter regn kommer sol rolleyes.gif (gud så töntigt)........
Rossi
CITAT (MrNorth @ 06-10-2005, 11:40)
Det låter bra!! Själv hade jag gärna vilat upp mig nån dag, men tyvärr brända jag mina 5 veckor under "sommaren" så nu är det ingen ledighet tills nån gång under julen... sad.gif nån klämdag blir det väl där?

/Henrik

Inte så många, tyvärr. sad.gif Det är en arbetsgivarvänlig jul i år ...
Linda_A
CITAT (pejori @ 06-10-2005, 21:44)
sätt den i sand och plastpåse, så slår den nog ut ändå smile.gif smile.gif
klipp av ett annat skott och ta med dej på lördag istället vet jag smile.gif

Det är redan gjort. Fast jag satt den i jord just nu.

Hehe det blev 4 skott med det skottet som jag nog kunde gjort till 2 skott.. Så jag har så att det blir över.. *s*


Snöflinga: Helt klart. biggrin.gif Eller ifrån mitt synhåll, efter regn kommer hoyablommning. biggrin.gif
Snöflinga
YES rolleyes.gif
pejori
CITAT (Snöflinga @ 06-10-2005, 20:58)
Håll ut !!!! Efter regn kommer sol rolleyes.gif (gud så töntigt)........

snarare snö laugh.gif laugh.gif
Annkina
CITAT (Kakaduan @ 06-10-2005, 11:44)
Då blir det snart bättre! Efter regn kommer sol!

Säg till "tantjäveln" att din hund har en ovanligt smittsam sjukdom (hitta på något spännande namn) så slipper du henne i fortsättningen!

smile.gif
Kakaduan

Eller som min bror brukade säga om sin stövare när tanterna tyckte han var elak och inte lät den hälsa på alla små hundar.

tanterna: Men min hund är sååååå snäll.
bror: Det är inte min, den brukar bita småhundar.
Linda_A
CITAT (Annkina @ 06-10-2005, 23:42)
CITAT (Kakaduan @ 06-10-2005, 11:44)
Då blir det snart bättre! Efter regn kommer sol!

Säg till "tantjäveln" att din hund har en ovanligt smittsam sjukdom (hitta på något spännande namn) så slipper du henne i fortsättningen!

smile.gif
Kakaduan

Eller som min bror brukade säga om sin stövare när tanterna tyckte han var elak och inte lät den hälsa på alla små hundar.

tanterna: Men min hund är sååååå snäll.
bror: Det är inte min, den brukar bita småhundar.

Problemet för mig att säga så att jag har en ras som har "problem" med vad folk tror om min hund. Jag anser inte att jag ska spä på det genom att säga att hon biter hundar när hon inte gör det.

Nu kanske jag är orealistisk men varför behöva ljuga. Sanningen är att JAG som hennes ägare väljer att hon inte ska hälsa. Förstår inte varför man ska ta illa upp därför.
Jag pratade om detta med en annan hundägare. Man behöver inte låta hundarna hälsa varje gång man ser dem. Det finns många orsaker till att man inte hinner/vill just denna gången. Men hon som jag har märkt att många blir "sura" om man inte hälsar varje gång man ser dem.(pratar nu om hundarna)

(annkina detta är inte riktat mot dig)
Anma
CITAT (Linda_A @ 07-10-2005, 08:13)
Det finns många orsaker till att man inte hinner/vill just denna gången. Men hon som jag har märkt att många blir "sura" om man inte hälsar varje gång man ser dem.(pratar nu om hundarna)

Ja, och det är inte bara för att man själv vill/hinner just då, även för hundens skull och träning är det bra att dom inte får hälsa varje gång. Jag håller på och tränar min blandras på detta nu och har berättat det för de hundägare vi brukar möta ofta.
Meningen är att jag ska vara roligare än något annat i hela världen. (För min hund, alltså... tongue.gif ) Det går väl så där, alla andra retningar fungerar men inte mötet med hundar... Hur ska jag få Gibson att fatta att jag är roligare än en hundkompis?! biggrin.gif Fast han har blivit bättre mot förut, måste jag ju tillägga till min hunds försvar...
Annkina
CITAT (Linda_A @ 07-10-2005, 08:13)
CITAT (Annkina @ 06-10-2005, 23:42)
CITAT (Kakaduan @ 06-10-2005, 11:44)
Då blir det snart bättre! Efter regn kommer sol!

Säg till "tantjäveln" att din hund har en ovanligt smittsam sjukdom (hitta på något spännande namn) så slipper du henne i fortsättningen!

smile.gif
Kakaduan

Eller som min bror brukade säga om sin stövare när tanterna tyckte han var elak och inte lät den hälsa på alla små hundar.

tanterna: Men min hund är sååååå snäll.
bror: Det är inte min, den brukar bita småhundar.

Problemet för mig att säga så att jag har en ras som har "problem" med vad folk tror om min hund. Jag anser inte att jag ska spä på det genom att säga att hon biter hundar när hon inte gör det.

Nu kanske jag är orealistisk men varför behöva ljuga. Sanningen är att JAG som hennes ägare väljer att hon inte ska hälsa. Förstår inte varför man ska ta illa upp därför.
Jag pratade om detta med en annan hundägare. Man behöver inte låta hundarna hälsa varje gång man ser dem. Det finns många orsaker till att man inte hinner/vill just denna gången. Men hon som jag har märkt att många blir "sura" om man inte hälsar varje gång man ser dem.(pratar nu om hundarna)

(annkina detta är inte riktat mot dig)

Håller fullständigt med dig!
silos
Jag låter inte mina hundar hälsa på andra hundar. Jag har alltid 2-3 hundar med mig så det skulle bara bli jobbigt för hundarna och mig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon