Full version: Förminska brösten
Annkina
Med tanke på diskussionen om större bröst startar jag en om mindre bröst.

Hur gör man för att slippa betala en förminskning själv. Vart vänder man sig?

Alla säger att de minskar när man går ner i vikt. Tjosan heller. mad.gif

Hade kupa D vid 104 kg och E el F vid 75 kg. Är förbaaskat trött på att ha ont i nacke och axlar så jag funderar starkt på att försöka få bort delar av dom. Men som sagt. Hur gör man?

Är det någon som gjort det som kan berätta sina skräckhistorier om hur ont det gör och hur skönt det är när allt har läkt?
Reserv
CITAT (Annkina @ 06-10-2005, 22:37)
Med tanke på diskussionen om större bröst startar jag en om mindre bröst.

Hur gör man för att slippa betala en förminskning själv. Vart vänder man sig?

Alla säger att de minskar när man går ner i vikt. Tjosan heller. mad.gif

Hade kupa D vid 104 kg och E el F vid 75 kg. Är förbaaskat trött på att ha ont i nacke och axlar så jag funderar starkt på att försöka få bort delar av dom. Men som sagt. Hur gör man?

Är det någon som gjort det som kan berätta sina skräckhistorier om hur ont det gör och hur skönt det är när allt har läkt?

Just det där med värk i nacke och axlar gör att du kommer få lättare att få förtur till gratis operation, det klassas inte som skönhetsoperation då utan har med din hälsa att göra. Mor min hade enorm byst och fick förtur......... wink.gif hrmm, om jag inte missminner mig så va´kön väldans lång dit, men den som väntar på nåt gott....... rolleyes.gif
pejori
tror att landstinget betalar en sådan operation, om du med läkarintyg kan visa att dom medför stora besvär.
nacke och axlar är ett gott skäl, så gå till distriktsläkaren och prata med honom wub.gif
lycka till smile.gif
jendah
Man går till vårdcentralen eller husläkaren... de skickar remiss till plastikkirurgen (men du får troligen tjata!!!) Och så får du inte vara överviktig... Jag vägde 0,5kg över bmi 25 när jag kom till kirurgen, och fick inte plats i kön förrän jag gått ner... i vilket fall... jag kom aldrig frammåt i kön... så några övriga skräckhistorier har jag inte... då vägde jag 71 kilo och hade 85G tror jag...

Lycka till!


Kanske ska tillägga att det var sommaren 1998...
(nu väger jag för mycket igen... och har 10x så mycket problem med nacke och rygg... sad.gif )
Ophelia
Du ska vända dig till din familjeläkare och prata med honom/henne först. Ta reda på vad som gäller för DITT landsting. Alla landsting har inte alls samma regler. Du kan även vända dig direkt till ditt landsting och fråga.
grycken
Familjeläkare??? Finns sådana? Min erfarenhet av sjukvården när man går till vårdcentralen är att man får träffa olika läkare, distriktsläkare, nästan varje gång. Husläkare är väl dessutom avskaffade numera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon