Sirpa
Finns det något mer irriterande än när bilförare med teckenspråk visar att dom tycker att man är en idiot
när det egentligen är dom själva som gjort fel??? ohmy.gif wacko.gif

Vad brukar ni göra i såna situationer, struntar ni i det eller ?
kristerh
Det är bara att skratta åt dem wink.gif tragiskt att man behöver hålla på så.
krister
pejori
jag struntar i dom smile.gif smile.gif
det är bara dom själva som mår dåligt...inte jag wub.gif
stina
Jag brukar ge dom en slängkyss och le så vackert jag kan.

Leendet är det elegantaste sättet att visa motståndaren tänderna!!!
rolleyes.gif
Rossi
Ofta hinner man inte göra så mycket.

Häromdagen kom jag i en korsning lite utanför stan. Jag kom från höger. Tittade åt båda hållen - det var fritt så jag svängde ut till vänster. Då kommer det en bil i alldeles för hög fart runt hörnan och stod på tutan och tyckte att jag hade kört ut framför honom. Uppenbarligen tyckte han att han hade kört på huvudled men så var det inte. Det var han som dels körde alldeles för fort, dels bröt mot högerregeln. Då blir jag IRRITERAD!!!! Det känns som om många i Sverige inte längre vet vad högerregeln är.
Magdis
Folk i den här stan verkar ha så panikbråttom så de inte kan vänta en tredjedels sekund. Blev arg när jag körde mot stan på stora vägen där det är 90 och jag körde nästan i 100 men ändå låg en bil alldeles i baken på mig. Sen försökte den köra om mig i innerfilen på rondellen fast den skulle svänga direkt åt höger och jag skulle rakt fram. Idiot! mad.gif
Sulawesii
Alldeles innan jag kommer till jobbet kör jag genom en korsning. Jag kör på huvudväg och har förtur. Men det är skrämmande många av bilförarna som tycker att de ska få köra först (kollar de inte skyltarna??) och blir griniga på mig som "tränger mig före". En gång stannade jag för en kvinna vid övergångsstället. Hon tittade skittjurigt på mig och tackade bilen bakom (som kommit från "visa företräde"-vägen)!! Då blev jag irriterad.
Sirpa
Jag kom körande från gata som omfattas av högerregeln och där kommer en liten bil farande o touchar min vänstra framskärm !!!!!
Tur att jag han ställa mig på bromsen mad.gif

Och föraren av den andra bilen hyttade argt med näven till mig blink.gif
Då följde jag efter bilen och då den stannade på en parkering hoppade jag ut och frågade vad det var frågan om och hur f,,n hon körde...

Då säger människan - jag inte prata svenska så bra ! Inte förstå.... wacko.gif blink.gif

jaha... rolleyes.gif
Hannele
CITAT (Sirpa @ 07-10-2005, 09:44)
när bilförare med teckenspråk visar att dom tycker att man är en idiot

Hur ofta ser man en kvinna göra så?? blink.gif wacko.gif
Ophelia
Moona, visa fingret och flina.
*Felix matte*
Ja jag säger då bara det... skulle jag råka ut för något sådant så vet jag inte om jag kunde hålla mig för skratt laugh.gif Vuxna människor ohmy.gif sad.gif
Anki på Öland
Fick igår ett brev från polisen. När jag öppnade det var det ett datautskrivet foto på min bil. Det var ett ganska dåligt foto och bilen såg ganska mörk ut. Sen läste jag då stod det att jag kört 107 km/tim. på en 70-väg. Fick riktig hjärtklappning och blev nästan förolämpad- just där vet jag att jag aldrig kör för fort eftersom det är genom en radby där det finns ett ridstall. Då tittade jag på adressen. Det var till min granne............ Jag blev väldigt lättad trots att jag visste att jag var oskyldig.
Anki
Sulawesii
Skönt att höra att det är fler än jag som råkar öppna grannens mail..... gjorde det senast igår.... fy vad hemskt....
Men, jag räknar ju med att det är min post som ligger i postlådan. wub.gif
Gillan
Jag struntar i dom.Men ibland kan man allt få lust
och följa efter dom bara för att få säga ett
och annat.

Däremot kan min dag bli fantastisk bara för att
nån " tackar" en för nåt man gjort wub.gif .Tex
flyttat på mig.Jag tycker att alldeles för många
struntar i trafikens samspel.
Det ska vara ett givande och tagande även
där tycker jag tongue.gif
humla
Jag har precis tagit körkort (2 veckor sedan) och tycker faktiskt det är skrämmande att folk faktiskt inte verkar förstå grundläggande regler som tex. högerreglen, utan verkar tänka "den på bredaste vägen kör först".

Trots att jag har så pass liten körvana har jag varit med om många situationer då folk bryter mot reglerana; kört mot enkelriktat, gjort farlig sväng över mitt körfält precis när jag kör förbi på en 90-väg, farliga omkörningar trots att jag håller hastigheten så jag blitt tvungen att gå ut på väggrenen osv.

Vad jag också märkt är att många behandlar en som har en övningskör skylt bak på bilen väldigt illa, till dem vill jag bara säga mad.gif mad.gif mad.gif Den betyder faktiskt att man inte är fullärd och säker, och behöver särkild hänsyn. Det ínnebär inte att man ska ligga två meter bakom bilen och stressa, inte att man ska tuta och köra om osv.

Jag tycker att det finns alldeles för många ute på vägarna som inte borde ha körkort överhuvudtaget. Men de har ju sådan "erfarenhet", så de är ju de bästa förarna, enligt dem själva.

Själv säger jag att de är de sämsta, efter som de totalt verkar sakna omdöme, hänsyn och samspel med övriga trafikanter.

Man tycker att de borde tänka till, när det faktiskt dör hundratals människor ute på vägarna varje år.
Ophelia
CITAT (Felix matte @ 07-10-2005, 20:31)
Ja jag säger då bara det... skulle jag råka ut för något sådant så vet jag inte om jag kunde hålla mig för skratt laugh.gif Vuxna människor ohmy.gif sad.gif

So what om det är mig du menar.
Fialotta
CITAT (stina @ 07-10-2005, 12:41)
Jag brukar ge dom en slängkyss och le så vackert jag kan.

Leendet är det elegantaste sättet att visa motståndaren tänderna!!!
rolleyes.gif

Sådär gör jag oxå.... laugh.gif ett stort leende och en liten vink brukar ta skruv...va med om en gång när jag var o handlade mat och när jag kom ut på parkering så står det en man och är förbannad på mig för att jag parkerat för nära honom....enl.mig var det inte så...men han skällde o skällde det var till en jul och jag plockade in varorna i bilen och svarade honom inte utan slet till mig en chokladask jag köpt och gav honom den och sa...God JUl till dig med ,med ett stort leende...han kom av sig kan jag säga laugh.gif rolleyes.gif
lilla mamma
kom till kristinehamn. Staden där det är högerregel i alla kors som ingenting fungerar i. Är det inte hö-regel är det rondeller, fyrvägsstopp eller trasiga trafikljus.

tacka när du kör om och den som du kör om går ut på väggren. Det är bland de finaste gesterna man kan göra.

Alla som drar vagn, släp och annat som ska gå i 80, det är bra med väggren istället för mittlinjeskörning.
Och nu ska det inte dimpa in massa sura kommentarer eftersom vi själva plöjer vägarna många mil vart år med stor boggievagn.

Långfingret är bra till att peta sig i näsan med, resten av näven att hytta med när man blir trängd
mad.gif
netaave
Något jag retar mig på är att folk nonchalerar det här med heldragen linje, det är ju faktiskt omkörningsförbud då. Går man inte åt sidan, vilket man faktiskt inte alltid kan, så ligger dom i häcken på en.
Vet inte om det är speciellt för upplänningar men ibland önskar jag polisen gjorde en drive där dom kollade sånt. Mycket pengar skulle dom dra in då....
lilla mamma
E 18 från Örebro till Kristinehamn är ökänt tros kameror för att trängsel och omkörningar över heldraget är vardagsmat
*Felix matte*
fel
*Felix matte*
CITAT (Ophelia @ 08-10-2005, 10:58)
CITAT (Felix matte @ 07-10-2005, 20:31)
Ja jag säger då bara det... skulle jag råka ut för något sådant så vet jag inte om jag kunde hålla mig för skratt laugh.gif   Vuxna människor ohmy.gif  :(

So what om det är mig du menar.

Nämen snälla du... jag hade inte ens noterat att du skulle göra så... trodde att du menade att man kunde råka ut för sånt.

och jag säger som sagt... tror inte jag skulle kunna hålla mig för skratt laugh.gif
tror det var fler än jag som kände så.
*Felix matte*
CITAT (maudan @ 08-10-2005, 11:04)
CITAT (stina @ 07-10-2005, 12:41)
Jag brukar ge dom en slängkyss och le så vackert jag kan.

Leendet är det elegantaste sättet att visa motståndaren tänderna!!!
rolleyes.gif

Sådär gör jag oxå.... laugh.gif ett stort leende och en liten vink brukar ta skruv...va med om en gång när jag var o handlade mat och när jag kom ut på parkering så står det en man och är förbannad på mig för att jag parkerat för nära honom....enl.mig var det inte så...men han skällde o skällde det var till en jul och jag plockade in varorna i bilen och svarade honom inte utan slet till mig en chokladask jag köpt och gav honom den och sa...God JUl till dig med ,med ett stort leende...han kom av sig kan jag säga laugh.gif rolleyes.gif

Vad smart att ge chokladen...det gav säkert honom en tankeställare.biggrin.gif

Ett leende kan göra under wub.gif
Magdis
CITAT (Felix matte @ 08-10-2005, 14:00)
CITAT (maudan @ 08-10-2005, 11:04)
CITAT (stina @ 07-10-2005, 12:41)
Jag brukar ge dom en slängkyss och le så vackert jag kan.

Leendet är det elegantaste sättet att visa motståndaren tänderna!!!
rolleyes.gif

Sådär gör jag oxå.... laugh.gif ett stort leende och en liten vink brukar ta skruv...va med om en gång när jag var o handlade mat och när jag kom ut på parkering så står det en man och är förbannad på mig för att jag parkerat för nära honom....enl.mig var det inte så...men han skällde o skällde det var till en jul och jag plockade in varorna i bilen och svarade honom inte utan slet till mig en chokladask jag köpt och gav honom den och sa...God JUl till dig med ,med ett stort leende...han kom av sig kan jag säga laugh.gif rolleyes.gif

Vad smart att ge chokladen...det gav säkert honom en tankeställare.biggrin.gif

Ett leende kan göra under wub.gif

Mmmm....ett oerhört effektivt sätt att avväpna folk! De tar sig säkerligen en funderare och skäms säkert lite över hur de betett sig, det skulle jag absolut ha gjort iallafall.
Kathy
CITAT (humla @ 08-10-2005, 10:35)
Jag har precis tagit körkort (2 veckor sedan) och tycker faktiskt det är skrämmande att folk faktiskt inte verkar förstå grundläggande regler som tex. högerreglen, utan verkar tänka "den på bredaste vägen kör först".

Trots att jag har så pass liten körvana har jag varit med om många situationer då folk bryter mot reglerana; kört mot enkelriktat, gjort farlig sväng över mitt körfält precis när jag kör förbi på en 90-väg, farliga omkörningar trots att jag håller hastigheten så jag blitt tvungen att gå ut på väggrenen osv.


Ja, då får du många bra, praktiska exempel på hur man inte ska köra då, alldeles gratis.
wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon