Lady Hamilton
Jag tycker att det har vi smile.gif

silos
Var finns bron ohmy.gif
Lady Hamilton
Norr om Härnösand........Högakustenbron!
*Felix matte*
Nämen huuu så hemskt...nu krampar mina ben, bara jag tittar på bilden .. vet inte varför, men när den nya bron höll på att byggas och vi åkte över den gamla så bestämde jag mig för att aldrig utsätta mig för så stor påfrestning som det skulle innebära att åka över den.
Sedan dess tar vi flyget ner... jo jag vet att vi missar mycken vacker natur men... sad.gif
Lady Hamilton
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Var hittar du alla dina roliga gubbar!?
*Felix matte*
CITAT (Hamilton @ 07-10-2005, 20:40)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Var hittar du alla dina roliga gubbar!?

HÄR!
Gurkan
Visst är den fin ... men en bro från Sverige till Sverige ... hmmmm ...

Välkommen till Europa (lite dis emellan bara) :
Magdis
Höga kusten bron är fantastisk! Håller med om att den är vackrast i Sverige! smile.gif
wolkenkrabber
vackrare broar har man sett, det där är ju bara betongpinnar och stålvajrar
Magdis
CITAT (wolkenkrabber @ 07-10-2005, 21:41)
vackrare broar har man sett, det där är ju bara betongpinnar och stålvajrar

Det är hela Höga kusten som gör det...inte bara bron.
Anki på Öland
Ölandsbron är ganska fin den också.



Anki
Gurkan
"Hur många bultar finns det i Ölandsbron ??"

För er som gillade "NileCity105,6".

Boom shakalak !!
Lady Hamilton
CITAT (Gurkan @ 07-10-2005, 21:31)
Visst är den fin ... men en bro från Sverige till Sverige ... hmmmm ...

Välkommen till Europa (lite dis emellan bara) :

rolleyes.gif Nu tycker jag att vi ska hålla oss till Sverige laugh.gif
I mitt tycke är öresundsbron åtminstone 1/2 Dansk
Ciczi
Själva brodelen av Öresundsbron är faktiskt till största delen på svenskt territorialvatten. Men hela förbindelsen löper mellan två länder ja.

Förresten på vilken sida står tullen?



Ciczi
astrid.m.s
Visst är Höga Kusten bron häftig men den gamla Sandöbron är roligare att åka över tycker jag eftersom det är så högt upp.

Sandöbron
ninnisky
Gillar Höga Kusten skarpt - och nya bron är häftig. Sandöbron var det ju ständigt "hål" i biggrin.gif biggrin.gif så den seglade vi under biggrin.gif
Månskensbonden
Mellan småbyarna Hälgnäs och Hälgbo på efter gamla vägen till Insjön finns en sån där vägskylt med en 'lussekatt'....'Sevärdhet' ni vet....bredvid vägen.
Och man måste liksom stanna och spana ner mot den halvt övervuxna bäck som rinner där, och bland sly och blader ser man då en uråldrig gammal valvbro över bäcken. Vägen till och från bron är borta sedan länge. Och bron är så smal att man undrar om ens en gammal hästkärra fick plats.
Den är lite välvd ovanpå, och har ett själbärande valv under. Allt av handhuggna stenar som låser sig själva i bron.
Nu mossbevuxen och pensionerad sedan urminnes tider står den där än, med sina ben stadigt på var sida om den lilla bäcken. Få ser den längre. Ingen går på den längre. Men den står där ännu....orubblig....ståndaktig....tidlös.
DET är en vacker bro! rolleyes.gif

(Måste nog ta ett kort av den nån gång... smile.gif )
pejori
tycker nog att alla broar är vackra i motljus eller i solnedgångar smile.gif smile.gif
kollar in älvsborgsbron från balkongen på kvällarna....helt underbart vacker smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon