Ninni1
Har tänkt att gräva ner ett vanligt vitt badkar som damm på uteplatsen som ska anläggas till våren. Sökte här på forumet och såg i en tråd startad av "boxbum" i sep förra året att hon? planerade lägga blå duk i badkaret.
Går det inte att ha den precis som den är, alltså vit??
Det kanske inte ser naturligt ut eller växterna (som jag planerar att sätta dit) kanske inte trivs. Det känns som om det skulle vara lättare med ett "naturligt" badkar, man kan tappa ur vattnet enkelt tex.

Vad tro's??

Mvh Ninni
KURT
Enda problemet är att den inte kommer att förbli vit, det kommer ju att ske algpåväxt och likande, och det syns ju tydligare på en ljus nyans. Men annars är det ju inget problem. Att lägga i en duk medför ju också problem, det blir ju inte lika slätt som en målad yta.

Det finns ju bassänger i svart plast annars, jag vet inte vad de kostar men de borde ju vara billiga? Fördelen med en plastbassäng är b l a formen (inte avlång) samt att de ofta har olika nivåer, en djup del och en grundare del.
Kajsa på Sydåsen
Hej Kurt!
Kunde det inte vara idé att bara måla badkaret i svart?
Platinum
Har du ett badkar står så visst kan du använda det, men som KURT säger så kommer det att bli grönt med tiden av alger på emaljen. Nivåskillnader kan du ju göra med bottenmaterial, dammlera eller vad du nu tänker välja.
Tjosan
Gå till macken.
köp en färgsprayburk.
Spraya, klart!
Grå
Fiska upp färgflagor efter 2 månader...
ängsvädd
Måla rekommenderas inte. Jag skulle prova att ha det som det är. Ska du tömma dammen på vintern, eller är det risk att den fryser?

Man kan lägga dammduk i badkaret också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon