Full version: Nu har de åkt!
Sidor: 1, 2
Magdis
Just nu känns det bara jättekonstigt och tomt. Har lust att grina....hur ska jag kunna vara utan mitt älskade barn i flera dagar?! När de ringer om att de kommit fram kanske jag kan slappna av lite mer. Jag blir lite nojjig att de är ute på vägarna utan mig men när de kommit fram till stugan vet jag ju att de kommer att ha jätteroligt. Är bara inte van att vara utan henne...*snyft* sad.gif
Sulawesii
*Kram*
Slappna av och ha det skönt. För det ÄR skönt att vara barnfri ibland. Hon kommer ju tillbaka och då blir glädjen desto större! smile.gif
Lady Hamilton
... Har lust att grina....hur ska jag kunna vara utan mitt älskade barn i flera dagar?! Ja du konstigt nog så går det ändå smile.gif Är bara inte van att vara utan henne...*snyft* sad.gif Någon gång måste bli den första smile.gif Jag minns när jag "skickade" i väg min då 4 åriga dotter ensam på bussen till mor-mor för första gången sad.gif Usch vad det kändes och jag satte mig på bron och grät

Men nu ska du passa på att "skämmabort dig själv" Gör något roligt som du kanske inte annars kan göra. Och laga till något riktigt gott (o gärna "onyttigt")

HOPPAS ATT DU FÅR EN RIKTIGT SKÖN HELG!
efter de har ringt o sagt att de kommit fram välbehållna
Rossi
Hoppas att du får det skönt!

Saknar du inte mannen också?! smile.gif

Vi har ju inga barn men jag saknar min man väldigt mycket när han är borta över natten.
Magdis
CITAT (Rossi @ 07-10-2005, 13:20)
Hoppas att du får det skönt!

Saknar du inte mannen också?! smile.gif

Vi har ju inga barn men jag saknar min man väldigt mycket när han är borta över natten.

Jag är så van vid att han är borta så det känns inte på samma sätt. den senaste tiden t.ex. har sett ut så här: fredag-söndag konfirmandläger. Hemma måndag. Tisdag-torsdag konferens med hela Luleå Stift. Hem och äta middag på torsdag och sen direkt iväg och ha Kyrkans Unga fram till 22.00. Så på en vecka har jag sett honom en dag och några timmar.

När vi var nygifta och han skulle fara bort var det jättejobbigt för då var jag inte van.
Magdis
CITAT (Hamilton @ 07-10-2005, 13:08)
...Men nu ska du passa på att "skämmabort dig själv" Gör något roligt som du kanske inte annars kan göra. Och laga till något riktigt gott (o gärna "onyttigt")

Japp, det ska jag göra! Ikväll ska jag laga till pepparrotssoppan som Boxer gett recept på i recepttråden här på Odla och till det en glutenfri vitlöksbaguett. Imorgon blir det kåldolmar, som ingen annan i familjen gillar. Sen ska jag dricka vin och måla...får se om det resulterar i några psykedeliska bilder som jag kan bli världskänd för! laugh.gif tongue.gif rolleyes.gif
wolkenkrabber
Bah, ta nu och njut, kleta in dig i lera och lägg gurkor på ögonen, morötter i öronen, som slappna av!
Hannele
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2005, 12:49)
Är bara inte van att vara utan henne...*snyft* sad.gif

Hur roligt tror du, att dottern tycker om du säger, att du har haft tråkigt under tiden?
Man får inte bli kvarnsten för sina barn, bara en tillgång.
Ta vara på tiden!
Betty
CITAT (wolkenkrabber @ 07-10-2005, 14:17)
Bah, ta nu och njut, kleta in dig i lera och lägg gurkor på ögonen, morötter i öronen, som slappna av!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Du är ju bara sååå härlig W!!!
Magdis
CITAT (Hannele @ 07-10-2005, 14:28)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2005, 12:49)
Är bara inte van att vara utan henne...*snyft*  :(

Hur roligt tror du, att dottern tycker om du säger, att du har haft tråkigt under tiden?
Man får inte bli kvarnsten för sina barn, bara en tillgång.
Ta vara på tiden!

Det säger jag inte till henne förstås! Hon har ingen tanke på att jag kommer att ha tråkigt och det kommer jag förmodligen inte ha heller. Jag är inte en person som har tråkigt, någonsin. Jag frågade vad hon tyckte jag skulle göra medan de var borta och hon tyckte att jag skulle se på TV.....vuxenprogram och så tyckte hon att jag skulle träna! smile.gif
Sulawesii
CITAT (wolkenkrabber @ 07-10-2005, 14:17)
Bah, ta nu och njut, kleta in dig i lera och lägg gurkor på ögonen, morötter i öronen, som slappna av!

Morötter i öronen.... det var nytt.... biggrin.gif
Gillan
CITAT (Hamilton @ 07-10-2005, 13:08)
... Har lust att grina....hur ska jag kunna vara utan mitt älskade barn i flera dagar?! Ja du konstigt nog så går det ändå smile.gif Är bara inte van att vara utan henne...*snyft* sad.gif Någon gång måste bli den första smile.gif Jag minns när jag "skickade" i väg min då 4 åriga dotter ensam på bussen till mor-mor för första gången sad.gif Usch vad det kändes och jag satte mig på bron och grät

Men nu ska du passa på att "skämmabort dig själv" Gör något roligt som du kanske inte annars kan göra. Och laga till något riktigt gott (o gärna "onyttigt")

HOPPAS ATT DU FÅR EN RIKTIGT SKÖN HELG!
efter de har ringt o sagt att de kommit fram välbehållna

Ja, helsike Hamilton, du är då bara för härlig wub.gif
Och jag kan bara instämma/Evgeni
Biggan_
CITAT (wolkenkrabber @ 07-10-2005, 14:17)
Bah, ta nu och njut, kleta in dig i lera och lägg gurkor på ögonen, morötter i öronen, som slappna av!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
...och så tar du förstås ett foto på hela härligheten och visar oss ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

Ha det så skönt biggrin.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 07-10-2005, 16:23)
CITAT (wolkenkrabber @ 07-10-2005, 14:17)
Bah, ta nu och njut, kleta in dig i lera och lägg gurkor på ögonen, morötter i öronen, som slappna av!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
...och så tar du förstås ett foto på hela härligheten och visar oss ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

Ha det så skönt biggrin.gif

hihi...det låter lite väl kinky kanske! Men jag fick en bra idé till en tavla! laugh.gif
Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2005, 17:45)
CITAT (Birgitta P @ 07-10-2005, 16:23)
CITAT (wolkenkrabber @ 07-10-2005, 14:17)
Bah, ta nu och njut, kleta in dig i lera och lägg gurkor på ögonen, morötter i öronen, som slappna av!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
...och så tar du förstås ett foto på hela härligheten och visar oss ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

Ha det så skönt biggrin.gif

hihi...det låter lite väl kinky kanske! Men jag fick en bra idé till en tavla! laugh.gif

Det blir väl något picassoaktigt då, eller? biggrin.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 07-10-2005, 17:54)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2005, 17:45)
CITAT (Birgitta P @ 07-10-2005, 16:23)
CITAT (wolkenkrabber @ 07-10-2005, 14:17)
Bah, ta nu och njut, kleta in dig i lera och lägg gurkor på ögonen, morötter i öronen, som slappna av!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
...och så tar du förstås ett foto på hela härligheten och visar oss ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

Ha det så skönt biggrin.gif

hihi...det låter lite väl kinky kanske! Men jag fick en bra idé till en tavla! laugh.gif

Det blir väl något picassoaktigt då, eller? biggrin.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Ja det är så jag ser det framför mig också! biggrin.gif Eller Dalí-inspirerat kanske, jag gillar honom ännu bättre. rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2005, 12:49)
Just nu känns det bara jättekonstigt och tomt. Har lust att grina....hur ska jag kunna vara utan mitt älskade barn i flera dagar?! När de ringer om att de kommit fram kanske jag kan slappna av lite mer. Jag blir lite nojjig att de är ute på vägarna utan mig men när de kommit fram till stugan vet jag ju att de kommer att ha jätteroligt. Är bara inte van att vara utan henne...*snyft*  :(

Får mig att minnas när våra två yngsta var 1 och 2,5 år... maken ville att jag skulle ta en veckas semester (jag var hemmamamma)... ta flyget ner till syrra som ville att jag skulle komma.
Jag funderade och funderade och kom (trots påtryckningar) på att jag inte kunde åka bort och lämna småtjejerna.

Några år senare när vi kom att prata om just den tiden...förstod jag att jag avstått semesterresan enbart av egoistiska skäl mad.gif Jag trodde helt enkelt att jag var den enda som klarade av att ha hand om mat och skötsel av två svårt allergiska, astmatiska barn.
Sanningen var... pappan var minst lika kunnig... Skäms när jag minns... då var jag en riktig hönsmamma tongue.gif wub.gif

Visst ja... Magdis... passa på att njuta av tystnad och ensamhet. wub.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2005, 12:49)
Just nu känns det bara jättekonstigt och tomt. Har lust att grina....hur ska jag kunna vara utan mitt älskade barn i flera dagar?! När de ringer om att de kommit fram kanske jag kan slappna av lite mer. Jag blir lite nojjig att de är ute på vägarna utan mig men när de kommit fram till stugan vet jag ju att de kommer att ha jätteroligt. Är bara inte van att vara utan henne...*snyft*  :(

det där känner jag igen smile.gif smile.gif smile.gif
hade skilt mig, och fadern skulle ta med barnen på semester. wub.gif wub.gif
fem veckor i USA och när jag med ett glatt leende vinkade av ungarna vid bussen på våran bussterminal här i GBG trodde jag att hjärtat skulle slitas ur kroppen på mej sad.gif sad.gif
men efter någon dag, kunde jag uppskatta ledigheten, så jag gick på stan utan att tänka på middag. sleep.gif
bet lite på naglarna men det visar man inte till barnen ju, även om man blir hispig smile.gif
i vintras var dotter i indien under tsunamin...naglarna rök....i våras var hon på kos och krockade med en lastbil....det fick jag reda på på landvetter när jag hämtade henne blink.gif
på onsdag reser hon till kina på två veckor...nu äter jag naglar igen wink.gif wink.gif
med ett glatt leende..."ha det så trevligt i kina" laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 07-10-2005, 20:53)
i vintras var dotter i indien under tsunamin...naglarna rök....i våras var hon på kos och krockade med en lastbil....det fick jag reda på på landvetter när jag hämtade henne blink.gif
på onsdag reser hon till kina på två veckor...nu äter jag naglar igen wink.gif wink.gif
med ett glatt leende..."ha det så trevligt i kina" laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jesses vad hon reser mycket ohmy.gif smile.gif

Vart i Kina ska hon till?
Magdis
CITAT (Felix matte @ 07-10-2005, 20:11)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2005, 12:49)
Just nu känns det bara jättekonstigt och tomt. Har lust att grina....hur ska jag kunna vara utan mitt älskade barn i flera dagar?! När de ringer om att de kommit fram kanske jag kan slappna av lite mer. Jag blir lite nojjig att de är ute på vägarna utan mig men när de kommit fram till stugan vet jag ju att de kommer att ha jätteroligt. Är bara inte van att vara utan henne...*snyft*  sad.gif

Får mig att minnas när våra två yngsta var 1 och 2,5 år... maken ville att jag skulle ta en veckas semester (jag var hemmamamma)... ta flyget ner till syrra som ville att jag skulle komma.
Jag funderade och funderade och kom (trots påtryckningar) på att jag inte kunde åka bort och lämna småtjejerna.

Några år senare när vi kom att prata om just den tiden...förstod jag att jag avstått semesterresan enbart av egoistiska skäl mad.gif Jag trodde helt enkelt att jag var den enda som klarade av att ha hand om mat och skötsel av två svårt allergiska, astmatiska barn.
Sanningen var... pappan var minst lika kunnig... Skäms när jag minns... då var jag en riktig hönsmamma tongue.gif wub.gif

Visst ja... Magdis... passa på att njuta av tystnad och ensamhet. wub.gif

ååå....jag känner igen det där med att tro att man är ensam om att kunna ta hand om barnet! Men i vårt fall har det tyvärr inte varit någon villfarelse. I och med att maken är borta så mycket så har tösen tytt sig så oerhört mycket till mig. Maken hade aldrig nattat henne en enda gång innan hon fyllde 3 år. Den natten jag låg på operation hade hon skrikit och gråtit hela natten efter mamma. Nu känner jag absolut ingen oro att hon åker iväg med pappa förutom att jag är rädd för bilresan. Jag vet att hon har det bra med honom.
pejori
CITAT (Felix matte @ 07-10-2005, 21:19)
Jesses vad hon reser mycket ohmy.gif smile.gif

Vart i Kina ska hon till?

inte en aning ohmy.gif ohmy.gif
men jag ska fråga henne imorgon...kan vara bra att veta wub.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 07-10-2005, 22:03)
CITAT (Felix matte @ 07-10-2005, 21:19)

Jesses vad hon reser mycket ohmy.gif  :)

Vart i Kina ska hon till?

inte en aning ohmy.gif ohmy.gif
men jag ska fråga henne imorgon...kan vara bra att veta wub.gif

OK... väntar med spänning.. så kan jag surfa och se hur det ser ut dit hon ska wub.gif
Gurkan
Magdis !!!! Du måste också tänka på att trots att du har barn så existerar du själv som en egen levande individ !!

Jag tror att barn mår bra av att deras föräldrar har meningsfulla liv och inte vara är 'service personal' !

Har du ingen kompis i närheten som behöver lite sällskap ? Köp en flaska vin imorrn, åk hem till nån du gillar och sitt uppe och tjata massa strunt hela kvällen och natten. Hur ofta får du chansen att bara tänka på DIG SJÄLV ???

Vad du än gör, gör NÅNTING. För dig själv. För en gångs skull.

Trevlig helg ! Och hoppas att vi inte ser dig här imorrnkväll ... odla.nu på lördagskvällar är reserverat för oss andra losers .... smile.gif
netaave
Magdis ta Wollenkrabbers råd, lägg dig i ett skönt bad medans masken verkar, häll upp ett glas vin, tänd ljus, sätt på lite bra musik och ta med en bok i badkaret.
När du börjar huttra kan du fylla på varmvattnet. tongue.gif
Kanske du skulle piffa upp håret med en ny färg oxå, nytt nagellack kanske. rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Gurkan @ 07-10-2005, 23:01)
Magdis !!!! Du måste också tänka på att trots att du har barn så existerar du själv som en egen levande individ !!

Har du ingen kompis i närheten som behöver lite sällskap ? Köp en flaska vin imorrn, åk hem till nån du gillar och sitt uppe och tjata massa strunt hela kvällen och natten. Hur ofta får du chansen att bara tänka på DIG SJÄLV ???

Vad du än gör, gör NÅNTING. För dig själv. För en gångs skull.

Trevlig helg ! Och hoppas att vi inte ser dig här imorrnkväll ... odla.nu på lördagskvällar är reserverat för oss andra losers .... smile.gif

Jo jag vet....jag har inte haft det dåligt trots att jag saknar henne.
Nej jag har ingen väninna i närheten...mina bästa kompisar bor alla i Stockholm....men jag har korkat upp en flaska gott vin ikväll och ätit god mat och sen pratat i telefon ända till nu med en odla-kompis så jag har haf det riktigt bra! smile.gif
Gurkan
Å glöm inte morötterna i öronen ... biggrin.gif
Magdis
CITAT (Gurkan @ 07-10-2005, 23:56)
Å glöm inte morötterna i öronen ... biggrin.gif

Ehhhh....var det i öronen jag skulle ha dem...okej....måste ha missuppfattat! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gurkan
Ehhhummm ... så länge det känns bra för dig får du stoppa dom var du vill wub.gif
Magdis
CITAT (Gurkan @ 08-10-2005, 00:08)
Ehhhummm ... så länge det känns bra för dig får du stoppa dom var du vill wub.gif

Ojdå....det låter så nu alltså! Tja....än så länge har jag inga morötter någonstans men jag har ett halvt kilo i kylskåpet. rolleyes.gif
Gurkan
ojdå ... försökte spinna vidare på Wolkenkrabbers inlägg i en annan tråd ... gurkskivor på ögonen och morötter i öronen ... allt för skönhetens skull ... men för all del, stoppa dom i kylen om du tycker det är kul. tongue.gif
Magdis
CITAT (Gurkan @ 08-10-2005, 00:13)
ojdå ... försökte spinna vidare på Wolkenkrabbers inlägg i en annan tråd ... gurkskivor på ögonen och morötter i öronen ... allt för skönhetens skull ... men för all del, stoppa dom i kylen om du tycker det är kul. tongue.gif

Tja...i kylen gör de ju kanske inte så mycket nytta! Men i öronen.....hmmm....jag skulle vilja höra Wolkenkrabbers förklaring till det! Jag skulle behöva morötter i öronen på nätterna när maken är hemma, för han snarkar så hemskt, men nu kommer jag att sova hur gott som helst. rolleyes.gif
wolkenkrabber
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-10-2005, 00:19)
CITAT (Gurkan @ 08-10-2005, 00:13)
ojdå ... försökte spinna vidare på Wolkenkrabbers inlägg i en annan tråd ...  gurkskivor på ögonen och morötter i öronen ... allt för skönhetens skull ... men för all del, stoppa dom i kylen om du tycker det är kul.  :P

Tja...i kylen gör de ju kanske inte så mycket nytta! Men i öronen.....hmmm....jag skulle vilja höra Wolkenkrabbers förklaring till det! Jag skulle behöva morötter i öronen på nätterna när maken är hemma, för han snarkar så hemskt, men nu kommer jag att sova hur gott som helst. rolleyes.gif

carrotinet människa, carrotinet, du som bor norr om polcirkeln kan behöva det vintertid

bara för att du skulle få en förklaring
Magdis
CITAT (wolkenkrabber @ 08-10-2005, 00:22)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-10-2005, 00:19)
CITAT (Gurkan @ 08-10-2005, 00:13)
ojdå ... försökte spinna vidare på Wolkenkrabbers inlägg i en annan tråd ...  gurkskivor på ögonen och morötter i öronen ... allt för skönhetens skull ... men för all del, stoppa dom i kylen om du tycker det är kul.  tongue.gif

Tja...i kylen gör de ju kanske inte så mycket nytta! Men i öronen.....hmmm....jag skulle vilja höra Wolkenkrabbers förklaring till det! Jag skulle behöva morötter i öronen på nätterna när maken är hemma, för han snarkar så hemskt, men nu kommer jag att sova hur gott som helst. rolleyes.gif

carrotinet människa, carrotinet, du som bor norr om polcirkeln kan behöva det vintertid

bara för att du skulle få en förklaring

Ok....jag förstår...men i öronen??? blink.gif Jag tror jag sparar dem tills det blir mörkare här då. rolleyes.gif Leran då....måste det vá nån speciellt exklusiv lera eller kan jag gräva upp ur trädgården?
wolkenkrabber
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-10-2005, 00:27)
CITAT (wolkenkrabber @ 08-10-2005, 00:22)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-10-2005, 00:19)
CITAT (Gurkan @ 08-10-2005, 00:13)
ojdå ... försökte spinna vidare på Wolkenkrabbers inlägg i en annan tråd ...  gurkskivor på ögonen och morötter i öronen ... allt för skönhetens skull ... men för all del, stoppa dom i kylen om du tycker det är kul.  :P

Tja...i kylen gör de ju kanske inte så mycket nytta! Men i öronen.....hmmm....jag skulle vilja höra Wolkenkrabbers förklaring till det! Jag skulle behöva morötter i öronen på nätterna när maken är hemma, för han snarkar så hemskt, men nu kommer jag att sova hur gott som helst. rolleyes.gif

carrotinet människa, carrotinet, du som bor norr om polcirkeln kan behöva det vintertid

bara för att du skulle få en förklaring

Ok....jag förstår...men i öronen??? blink.gif Jag tror jag sparar dem tills det blir mörkare här då. rolleyes.gif Leran då....måste det vá nån speciellt exklusiv lera eller kan jag gräva upp ur trädgården?

trädgårds kompost går bra!
Magdis
CITAT (wolkenkrabber @ 08-10-2005, 00:30)
: Leran då....måste det vá nån speciellt exklusiv lera eller kan jag gräva upp ur trädgården?

trädgårds kompost går bra!

Ooohhh...vilken otrevlig syn! Kan jag inte bara kleta in mig med lite chokladpudding istället?
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-10-2005, 00:32)
CITAT (wolkenkrabber @ 08-10-2005, 00:30)
: Leran då....måste det vá nån speciellt exklusiv lera eller kan jag gräva upp ur trädgården?

trädgårds kompost går bra!

Ooohhh...vilken otrevlig syn! Kan jag inte bara kleta in mig med lite chokladpudding istället?

jo gör det laugh.gif laugh.gif laugh.gif
sen kan du passa på att dyka ner i ormgroppen rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Felix matte @ 07-10-2005, 22:27)
CITAT (pejori @ 07-10-2005, 22:03)
CITAT (Felix matte @ 07-10-2005, 21:19)

Jesses vad hon reser mycket ohmy.gif  smile.gif

Vart i Kina ska hon till?

inte en aning ohmy.gif ohmy.gif
men jag ska fråga henne imorgon...kan vara bra att veta wub.gif

OK... väntar med spänning.. så kan jag surfa och se hur det ser ut dit hon ska wub.gif

det blir till peking hon åker smile.gif smile.gif smile.gif
undrar om nagelbanden på mina händer finns kvar efter två veckor laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 08-10-2005, 13:33)
CITAT (Felix matte @ 07-10-2005, 22:27)
CITAT (pejori @ 07-10-2005, 22:03)
CITAT (Felix matte @ 07-10-2005, 21:19)

Jesses vad hon reser mycket ohmy.gif  smile.gif

Vart i Kina ska hon till?

inte en aning ohmy.gif ohmy.gif
men jag ska fråga henne imorgon...kan vara bra att veta wub.gif

OK... väntar med spänning.. så kan jag surfa och se hur det ser ut dit hon ska wub.gif

det blir till peking hon åker smile.gif smile.gif smile.gif
undrar om nagelbanden på mina händer finns kvar efter två veckor laugh.gif

Det är ju så mycket att se och uppleva där... son och hustru har varit och vi har sett massor med film och bilder.
Kineserna använder inte barnvagnar.. de bär barnen. Det var enbart "utlänningar" som drog vagnar.

Du får hasta iväg till apoteket och köpa NoBite... smakar äckel så då klarar sig nagelbanden tongue.gif laugh.gif
Magdis
Rapport från latmansland: Idag har jag inte gjort nån nytta överhuvudtaget! Käkade rester till lunch och funderar på att göra det till middagen också. Har just stigit upp ur ett varmt bad. Har bara slappat, snackat med folk på MSN, lyssnat på musik, sovit en hel natt utan avbrott! Jag tycker att jag sköter det riktigt bra för att vara första gången! biggrin.gif
Hannele
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-10-2005, 16:39)
Jag tycker att jag sköter det riktigt bra för att vara första gången!  :D

Ja, det gör du.
Ralf
På måndag kommer jag att bo ensam för första gången igen i mitt snart 44 åriga liv, på 24 år.
Min son ska på skolresa till Finland.
Min dotter är på skolsegling på Atlanten.
Och min fd livskamrat/sambo har flyttat.
Kommer att kännas väldigt tomt.
Magdis
CITAT (Ralf @ 08-10-2005, 17:28)
På måndag kommer jag att bo ensam för första gången igen i mitt snart 44 åriga liv, på 24 år.
Min son ska på skolresa till Finland.
Min dotter är på skolsegling på Atlanten.
Och min fd livskamrat/sambo har flyttat.
Kommer att kännas väldigt tomt.

Det var väldigt tråkigt att höra att din sambo har flyttat. sad.gif Förstår att det kommer att kännas tomt och konstigt. Barnen kommer ju tillbaka iallafall och du får försöka unna dig att göra något du inte haft möjlighet till på länge. Det konstiga är att när man har möjligheten så kommer man inte på just någonting som man vill göra unsure.gif men det är ju ganska skönt att bara skrota omkring och njuta av tystnaden också.
Många kramar till dig! smile.gif
Fialotta
CITAT (Ralf @ 08-10-2005, 17:28)
På måndag kommer jag att bo ensam för första gången igen i mitt snart 44 åriga liv, på 24 år.
Min son ska på skolresa till Finland.
Min dotter är på skolsegling på Atlanten.
Och min fd livskamrat/sambo har flyttat.
Kommer att kännas väldigt tomt.

Oj...men som sagt barnen har du ju kvar även om dom blir borta ett tag...mysigt o rå sig själv ibland wub.gif
*Felix matte*
Så tråkigt med sambon men du har ju barnen... passa på att bara ta det lugnt nu när du blir ensam i veckan... kanske upptäcker du att det kan vara riktigt skönt att få rå om sig själv och göra precis som man vill utan att någon avbryter.
Ha det gott wub.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-10-2005, 16:39)
Rapport från latmansland: Idag har jag inte gjort nån nytta överhuvudtaget! Käkade rester till lunch och funderar på att göra det till middagen också. Har just stigit upp ur ett varmt bad. Har bara slappat, snackat med folk på MSN, lyssnat på musik, sovit en hel natt utan avbrott! Jag tycker att jag sköter det riktigt bra för att vara första gången! biggrin.gif

du är ju jätteduktig ju laugh.gif laugh.gif laugh.gif
det gäller att utnytja tiden till och slappa lite, inte bara hinna en massa laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Ralf @ 08-10-2005, 17:28)
På måndag kommer jag att bo ensam för första gången igen i mitt snart 44 åriga liv, på 24 år.
Min son ska på skolresa till Finland.
Min dotter är på skolsegling på Atlanten.
Och min fd livskamrat/sambo har flyttat.
Kommer att kännas väldigt tomt.

ja...det kommer att kännas jättetomt, även om barnen finns wub.gif wub.gif
men det är inte riktigt samma sak, som att ha en partner att krama och prata vuxensaker med. wub.gif wub.gif
hoppas du så småningom hittar en ny vän att krama på wub.gif wub.gif
Magdis
Jag pratade med min lilla gullälskling i telefon både igår och idag och hon lät så gullig! smile.gif Det första hon berättade idag var förstås att hon fått godis! Hon berättade vad hon gjort idag och så efter ett tag sa hon "men du, nu måste jag gå och äta mitt bubbelgum! Hejdå!"
Det låter som att hon klarar sig ganska bra utan mamma! smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-10-2005, 22:25)
Jag pratade med min lilla gullälskling i telefon både igår och idag och hon lät så gullig! smile.gif Det första hon berättade idag var förstås att hon fått godis! Hon berättade vad hon gjort idag och så efter ett tag sa hon "men du, nu måste jag gå och äta mitt bubbelgum! Hejdå!"
Det låter som att hon klarar sig ganska bra utan mamma! smile.gif

Sånt brukar kännas i hjärteroten wub.gif tänka sig att de överlever utan oss mammor ohmy.gif laugh.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Felix matte @ 08-10-2005, 22:26)
Sånt brukar kännas i hjärteroten wub.gif tänka sig att de överlever utan oss mammor ohmy.gif laugh.gif wub.gif

För några år sen hade det aldrig gått, det är ett faktum. Hon har varit extremt mammig. Men det är inte så konstigt att det blir så när situationen har varit sådan den är, pappa nästan alltid frånvarande och ingen släkting på nära håll som man kunnat lämna över till. Men nu är hon ju en sån stor tjej! smile.gif
*Felix matte*
Apropå släkt på nära håll... det var när dottern fick lilla Hanna som de bestämde sig för att flytta hem igen... de bodde i Jönköping.
Nu väntar de tvillingar i februari... här finns både far- och morföräldrar och mostrar som kan ge hjälpande hand och barnen får ha nära kontakt med hela släkten wub.gif

Skönt att du kunde koppla av iaf... vet inte om jag hade varit lika "duktig" rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon