Full version: Oh, vilken körmusik!
Castea
Vet att det finns fler anhängare av körmusik här på Odla. Måste bara få dela med mig av något jag tycker var helt underbart. Var igår kväll i Västerås Domkyrka där körer och sinfonietta framförde musik av den nutida kompositören Steve Dobrogosz (han är verksam i Sverige sedan 70-talet).

Oh, så vacker körmusik detta var! Makalöst!

Hittade en webbsida där man kan provlyssna på 4 st låtar ur hans körverk "Mass" och "Requiem". Det är de första 4 låtarna på den webbsidan.

HÄR!

Mycket njutning hoppas jag er också!

Ps. Det är Hi-Fi eller Lo-Fi-länkarna ni ska trycka på för att lyssna. Vill man ladda hem låtarna som mp3:or får man registera sig på sidan. Gratis!
*Felix matte*
Tack för länken! wub.gif

Skön bakgrundsmusik till surfandet wub.gif

Hittar ju hur mycket som helst via den länken biggrin.gif
Castea
Varsågod, det var så litet så!

Ja visst finns det mycket fint att lyssna till på denna webbsida. Blir så glad att man som registrerad medlem kan ladda hem många av låtarna också om man blir extra förtjust i dem.
lena:-)
Oj, Steve Dobrogosz har jag bara lyssnat till i jazz-sammanhang. Hans samarbete med Radka Toneff är helt underbart. Lyssna gärna på "fairytales" , vad jag kan se så är det fritt att ladda ner på denna sidan. Fairytales
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon