Full version: Gnäll, gnäll.
Gossen Ruda
Jo, jag känner mig gnällig. Ett par veckor har jag haft lite väl mycket huvudvärk men inte kommit på orsaken. Samtidigt har blodtrycket varit lite väl högt, med en toppnotering på 165/115 trots maxdos betablockerare. Trodde att värken och trycket hängde ihop men igår när jag körde hem från landet fattade jag vad det var. Värken drog sig framåt mot pannan samtidigt som jag fick nästäppa. Bihåleinflammation!!!!!

Så idag sökte jag min läkare för att få den vanliga dosen Vibramycin men då är givetvis mottagningen stängd den här veckan!!! Och läkaren han hänvisar till hade redan stängt sin telefontid. Hoppas på morrondagen.

Lite lustigt att en bihåleinflammation han få blodtrycket att rusa i höjden men sambandet har jag och min läkare konstaterat förut. Jag kom inte på den möjligheten med en gång för jag har inte haft nån ordentlig förkylning sen förra vintern men sen kom jag på att jag hade en liten snuva för ett par veckor sen. Det räckte tydligen.

Så, nu har jag fått gnälla ifrån mig. rolleyes.gif
*Felix matte*
Har du testat med nässpray? Det kan lätta ganska bra i väntan på Vibramycin... vet av egen erfarenhet och så kan du också badda ansiktet med varmvatten...ett tredje tips... fyll på hett vatten i tvättstället el bunke... stänk i några droppar Vademecum Classic Koncentrerat munvatten... lägg en handduk över huvudet och andas in ångorna.... det hjälper till att öppna bihålorna.
Krya på dig! wub.gif
Lady Hamilton
sad.gif Stackars dig! Jag vet vad du går igenom
När jag har bihåleinflammation är jag ärligt talat döende...................
Tidigare hamnade jag på akuten flera gånger, för att jag blev väldigt dålig.
smile.gif Men nu har jag medicin o recept hemma så att jag kan börja behandla direkt.
Och inte tycker jag att det är konstigt att ditt BT blir högt! ohmy.gif
Det blir ju "stopp i huvet" när bihålorna sväller igen

wub.gif Skickar tröste kramar till dig o önskar dig ett snabbt tillfrisknande
Betty
Stackars dig, jag vet hur du känner dig, jag har själv nätt och jämnt hunnit friskna till från min senaste bihåleinflammation. Här får du en tröstande kram
Gossen Ruda
CITAT (Felix matte @ 10-10-2005, 21:27)
Har du testat med nässpray? Det kan lätta ganska bra i väntan på Vibramycin... vet av egen erfarenhet och så kan du också badda ansiktet med varmvatten...ett tredje tips... fyll på hett vatten i tvättstället el bunke... stänk i några droppar Vademecum Classic Koncentrerat munvatten... lägg en handduk över huvudet och andas in ångorna.... det hjälper till att öppna bihålorna.
Krya på dig! wub.gif

Tack för tipsen, vissa har jag provat. Nässpray har jag men den hjälper inte fullt ut. Varmvatten kör jag med också, en plastpåse med varmvatten för ligga på pannan och då släpper det lite. Varmt vatten i handfatet provade jag för många år sen, sprickan i det då nästan nya handfatet finns kvar än. smile.gif

Tack ni andra också också, det värmer. Man kan ju bli galen av värken, det hjälper knappt med värktabletter och jag har en del starka såna att prova med.
netaave
Stoppa lite rå lök i näsborrarna, det retar tårkanalerna som då öppnar sig och det lättar lite på trycket i bihålegångarna eftersom det lossnar där också då.
*Felix matte*
CITAT (Gossen Ruda @ 10-10-2005, 21:35)
Tack för tipsen, vissa har jag provat. Nässpray har jag men den hjälper inte fullt ut. Varmvatten kör jag med också, en plastpåse med varmvatten för ligga på pannan och då släpper det lite. Varmt vatten i handfatet provade jag för många år sen, sprickan i det då nästan nya handfatet finns kvar än. smile.gif

Tack ni andra också också, det värmer. Man kan ju bli galen av värken, det hjälper knappt med värktabletter och jag har en del starka såna att prova med.

Du behöver inte ta varmare vatten än det som finns i kranen... jag har kurerat mig med den metoden idag och jag lovar att det lättar mer än Voltaren.
Fenja
CITAT (Felix matte @ 10-10-2005, 21:27)
Har du testat med nässpray? Det kan lätta ganska bra i väntan på Vibramycin... vet av egen erfarenhet och så kan du också badda ansiktet med varmvatten...ett tredje tips... fyll på hett vatten i tvättstället el bunke... stänk i några droppar Vademecum Classic Koncentrerat munvatten... lägg en handduk över huvudet och andas in ångorna.... det hjälper till att öppna bihålorna.
Krya på dig! wub.gif

Nässpray är också blodtryckshöjande....
Mvh
Fenja
*Felix matte*
CITAT (Fenja @ 10-10-2005, 22:06)
Nässpray är också blodtryckshöjande....
Mvh
Fenja

ohmy.gif ... det visste jag inte... men jag har ju lågt så för mig är det ingen fara...bra att få veta för maken har högt. wub.gif
amaira
ohmy.gif Stackars dig Ruda wub.gif *försöker trösta*

evarina
Usch halingen!
Hoppas du mår bättre snart!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon