Full version: Bli nu inte stressade
Airamya
Kolla här! hehe wink.gif
*Felix matte*
Den har jag som startsida biggrin.gif fick den av grabben för ett tag sedan.
Ophelia
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Sparat!!!!!!!!!
Boxer
GoSatta
då känns det skönt att jag flyger till bangkok den 23e så behöver jag inte tänka på det alls smile.gif
renate
Det är väl ändå att ta i,såååååååååååå förtjust är jag inte i julen.Från den första advent börja juletid för mig,men visst är vi olika. här är nästan sommar,varmt och soligt. tongue.gif laugh.gif
mamamaggan
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif


Jomenvisst är det snart jul. Kan man inte tro när man kollar vädret. Pratade med en kompis som varit i Kiruna i helgen. Hon rapporterade om blommande vallmo!

Men som sagt , julen närmar sig. Häromdagen köpte vi de första julklapparna, varsin matberedare/mixer till sönerna. Hoppas de förstår piken och bjuder sina gamla föräldrar på något gott!
ninnisky
Var på både Ikea och Hornbach i Gbg i eftermiddags. Båda hade dukat upp fullt med julprydnader sad.gif och ute sken solen och det var 20 grader varmt.

Känner att jag redan nu vill hoppa av snälltåget JUL, långt innan det börjat rulla på allvar. Är det några fler som känner likadant biggrin.gif
amaira
Nä. *tjurig* tänker inte titta sleep.gif biggrin.gif tongue.gif

Här finns inga julkänslor och ska inte finnas. *envis*
Här är det underbar höst, med de finaste höstdagarna i mannaminne (i alla fall i mitt minne (som ju faktiskt är kortare än kort (närjag tänker efter)))


Var på Ikea i förra veckan. Långa köer i ett jullandskap ohmy.gif !!! Jag blundade hela tiden!!!!! sad.gif mad.gif

Tids nog blir det jul ... tongue.gif biggrin.gif men inte nu.
Lady Hamilton
CITAT (Airamya @ 11-10-2005, 21:27)

smile.gif Ja den tipsade Felixmatte om, för några veckorsedan

Så nu kollar o lyssnar jag på den en stund varje dag smile.gif
Flamingon - växtgalning
jag har inte firat jul på ett antal år. gillar inte den högtiden, handlar inte så mycket om gemenskap längre (är inte troende så jag kan inte köra med kristus födelse), bara ser man med alla affärer. börjar redan i oktober. nej jag personligen behöver inte en massa julgrejer 2 månader innan jul. blir helt enkelt för mycket. (och nej får inga julklappar och ger inga). däremot så fyller jag år i januari så jag brukar få en kombinerad "jul - och födelsedagspresent".
men i år får jag nog vika mig och "fira" med sambons familj som har som tradition att träffas då.

däremot så gillar jag påsken troligtvis p g a alla färger. wub.gif
LadyG
Jag skickade räknaren till min mamma som är på semester, hon blev inte riktigt lika exalterad som jag smile.gif

Jag älskar julen, och allt som hört till den. Jag älskar att få ställa fram alla mina tomtar, hänga glitter på allt och alla, se katterna förundra sig över alla konstiga prylar (att de inte lär sig?) och doften av nybakade pepparkakor och saffransbröd. Jag älskar att bjuda hem kompisarna på glögg och småprat, och jag älskar att se min mans förundrade ansiktsutryck när jag löper amok i vårt hem och försöker göra det juligt (att han aldrig lär sig?) tongue.gif

Julen är ju hela perioden fram till själva avslutningen också, inte bara klapputdelningen (som ju är ett antiklimax för de flesta). Det är gemenskapen innan, förväntningarna och asllt det roliga man kan ha.

Min dotter fick lära mig hur man gör apelsiner med nejlikor i för det hade de gjort i skolan (det var andra dottern som lärde mig det tongue.gif ) och så satt vi och pysslade. Gjorde änglar i papp och klädde med glitterpapper och bomull, vi gjorde garntomtar och fnissade.

Åh, jag kan inte vänta wub.gif wub.gif wub.gif
Lady Hamilton
wub.gif Ja jag upplever samma sak som du, inkl. katterna. Har sparat en del som barnen har gjort när de var mindre och de skall placeras i ett speciellt "julskåp" med belysning. Ja vi har mycket roligt att göra fram till JULAFTON wub.gif
Gillan
Jag älskar också allt det där som ni räknar
upp Hamilton och LadyG. Pyntet, ljusen,
färgerna och glittret.Allt pyssel och förberedelser.

Men, inte nuu ohmy.gif .En vecka före 1:a advent är det
lagomt att börja putsa all koppar och titta på
allt som ska fram. wub.gif wub.gif
Lady Hamilton
CITAT (Evgeni @ 12-10-2005, 15:12)
.....Men, inte nuu ohmy.gif .En vecka före 1:a advent är det
lagomt att börja putsa all koppar och titta på
allt som ska fram. wub.gif wub.gif

laugh.gif Ja inte tänker jag börja än.......... Men innan första advent har jag nog börjat på "så smått"

Men vad jag menade var att jag ÄLSKAR o ser verkligen FRAM EMOT JUL!
Gillan
CITAT (Hamilton @ 12-10-2005, 15:39)
CITAT (Evgeni @ 12-10-2005, 15:12)
.....Men, inte nuu ohmy.gif .En vecka före 1:a advent är det
lagomt att börja putsa all koppar och titta på
allt som ska fram. wub.gif  :wub:

laugh.gif Ja inte tänker jag börja än.......... Men innan första advent har jag nog börjat på "så smått"

Men vad jag menade var att jag ÄLSKAR o ser verkligen FRAM EMOT JUL!

OK!
Då är jag med, för det gör jag med.
Älskar julen alltså wub.gif tongue.gif
För och inte tala om all mat man får
frossa i wub.gif wub.gif
Sulawesii
Oh fy! Jag stängde ner illa kvickt.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon