Full version: Samhällsfrågorna
Sidor: 1, 2, 3, 4
Farbror Blå
Står du på dej i sakfrågorna?
Finns så många som anser att inget egentligen spelar nån roll och att "min röst kan väl inte förändra nåt"

Tänk om!
Tänk så här:
MIN röst kan få andra att stålla sej upp å säja sin röst.. kanske vi blir starka då?

JAg tycker t ex att Sandra Bullock e sexig..
Reserv
CITAT (Farbror Blå @ 16-10-2005, 14:39)
JAg tycker t ex att Sandra Bullock e sexig..[/b]

Och vem tycker inte det? blink.gif ta nåt som vi kan ha olika åsikter om ändå tongue.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 16-10-2005, 14:39)
JAg tycker t ex att Sandra Bullock e sexig..[/b]

Det var en viktig sakfråga! Jag håller med dig där. Sen vill jag också påpeka att jag tycker att det är snyggt med långa platta magar.
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-10-2005, 14:45)
CITAT (Farbror Blå @ 16-10-2005, 14:39)
JAg tycker t ex att Sandra Bullock e sexig..[/b]

Det var en viktig sakfråga! Jag håller med dig där. Sen vill jag också påpeka att jag tycker att det är snyggt med långa platta magar.

Nja wink.gif platta magar, ja, men långa? unsure.gif Det passar liksom inte in med dom långa slanka benen som ska sitta under, det blir lite oproportionerligt men både en lång överkropp och långa ben. huh.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 16-10-2005, 14:49)
Nja wink.gif platta magar, ja, men långa? unsure.gif Det passar liksom inte in med dom långa slanka benen som ska sitta under, det blir lite oproportionerligt men både en lång överkropp och långa ben. huh.gif

Nja det behöver det inte vara. Det beror väl på hur lång man är som helhet unsure.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-10-2005, 14:53)
CITAT (Reserv @ 16-10-2005, 14:49)
Nja wink.gif platta magar, ja, men långa? unsure.gif  Det passar liksom inte in med dom långa slanka benen som ska sitta under, det blir lite oproportionerligt men både en lång överkropp och långa ben. huh.gif

Nja det behöver det inte vara. Det beror väl på hur lång man är som helhet unsure.gif

Tja, klart fotomodellerna är väl både platta om magen och har både långa överkroppar och långa ben, fast så jädra vackra kroppar har dom inte dom flesta av modellerna. Ser mest ut som anorexiapatienter, näe, det ska va´lite att hålla i också. Det ena behöver juhinte utesluta det andra rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 16-10-2005, 14:57)
Tja, klart fotomodellerna är väl både platta om magen och har både långa överkroppar och långa ben, fast så jädra vackra kroppar har dom inte dom flesta av modellerna. Ser mest ut som anorexiapatienter, näe, det ska va´lite att hålla i också. Det ena behöver juhinte utesluta det andra rolleyes.gif

Fast nu tänkte jag mest på att jag tyckte det var snyggt på killar. Behöver inte alls vá nån fotomodell heller. sleep.gif
Ophelia
Ja jag står på mig. Ligger inte för mig att vika undan för att jag tror min röst inte skulle ha betydelse. Därför röstar jag bl a i alla val. Människor har dött, dör och kommer att dö för att andra ska ha en möjlighet att göra sin röst hörd. Tar man inte det ansvaret så spottar man på kropparna som kämpat för en grundläggande rättighet.
birgitek
Betr. att stå för sina åsikter så hävdar jag med bestämdhet att Denzel Waschington är världens vackraste man, med Johny Deep som tvåa.
Birgit Ek
Magdis
Och min åsikt är att att det ofta är de små detaljerna som gör det...som att det är snyggt när man ser höftbenen på killar....om killen är tillräckligt smal alltså wink.gif Det är en ofta underskattad detalj tycker jag! tongue.gif
Farbror Blå
CITAT (birgitek @ 16-10-2005, 15:06)
Betr. att stå för sina åsikter så hävdar jag med bestämdhet att Denzel Waschington är världens vackraste man, med Johny Deep som tvåa.
Birgit Ek

Bra Birgit!
Man ska stå för sina åsikter tycker jag!
Åsa Jinder är inte bara begåvad utan också hiimla trevlig, dessutom söt
Björken
Viktigt att stå för sina åsikter. Det försöker jag att göra och det får man ofta bära hundhuvud för men det bryr jag mig inte om.
Jag tycker t ex att det är föräldrarna och inte skolans ansvar att fostra barnen.
Ophelia
CITAT (birgitek @ 16-10-2005, 15:06)
Betr. att stå för sina åsikter så hävdar jag med bestämdhet att Denzel Waschington är världens vackraste man, med Johny Deep som tvåa.
Birgit Ek

Ja Denzel är ursnygg....
lavendel2
tongue.gif Och jag står för min åsikt att Viggo Mortensen(Aragon i Sagan om ringen) är den enda attraktiva mannen jag sett på film på länge!!!
Det finns en som slår honom..men det var några år sen..Sam Neill som Merlin..så läcker så jag höll på att krypa in i tvn!!!!
rolleyes.gif Lavendel
jendah
CITAT (lavendel2 @ 16-10-2005, 17:31)
Det finns en som slår honom..men det var några år sen..Sam Neill som Merlin..så läcker så jag höll på att krypa in i tvn!!!!

Mmmmm....
Sam Neill...
Trodde det bara var jag som mindes honom rolleyes.gif
lavendel2
CITAT (jendah @ 16-10-2005, 18:53)
[Mmmmm....
Sam Neill...
Trodde det bara var jag som mindes honom rolleyes.gif

Hur kan man glömma den mannen? tongue.gif
jendah
CITAT (lavendel2 @ 16-10-2005, 19:23)
Hur kan man glömma den mannen? tongue.gif

Tja... jag får förklara ganska länge innan de flesta jag känner vet vem han är... Det brukar lossna när man säger tempelriddaren i Ivanhoe tongue.gif


Apprpå Ivanhoe.... Han var inte så dum han heller laugh.gif
lavendel2
CITAT (jendah @ 16-10-2005, 19:51)
Tja... jag får förklara ganska länge innan de flesta jag känner vet vem han är... Det brukar lossna när man säger tempelriddaren i Ivanhoe tongue.gif


Apprpå Ivanhoe.... Han var inte så dum han heller laugh.gif

Jag kommer ihåg att jag tyckte att han som spelade Ivanhoe var rätt läcker..när jag ser den nu tycker jag inte det....det är Sam som gäller! tongue.gif

Och sen blev jag förförd av Sam i Jurrasic Park!

Och sen:Sam som Merlin....så otroligt attraktiv!!!!!! rolleyes.gif

Fast jag tycker att Viggo Mortensen spelar i samma liga! rolleyes.gif
jendah
CITAT (lavendel2 @ 16-10-2005, 20:45)
Och sen:Sam som Merlin....så otroligt attraktiv!!!!!! rolleyes.gif

Fast jag tycker att Viggo Mortensen spelar i samma liga! rolleyes.gif

Fullständigt medhåll på båda punkterna smile.gif
*Felix matte*
Att "stå på sig" och göra sin stämma hörd, tycker jag är livsviktigt. smile.gif
Magdis
Just nu tycker jag att det inte borde få finnas någon träningsvärk.

"För övrigt anser jag att Kartago måste förstöras" (Magistern....hjääääälp...vad är det det heter på latin nu igen? Det har vi funderat på ända sen vi var i Kartago 1999. "Et ceteram....Kartago esse delendam"...nånting.) rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-10-2005, 21:00)
Just nu tycker jag att det inte borde få finnas någon träningsvärk.

Träningsvärk ska du vara glad för... den visar att du har ork att röra på dig tongue.gif
LadyG
Träninsvärk är gôtt, i lagom doser är det en skön bekräftelse på att man gjort något smile.gif
Magdis
CITAT (LadyG @ 16-10-2005, 21:04)
Träninsvärk är gôtt, i lagom doser är det en skön bekräftelse på att man gjort något smile.gif

Jo jag får väl skylla mig själv också antar jag, för idag sa jag till maken att nu är det nog bäst jag går till gymet för nu har jag varit utan träningsvärk en dag tongue.gif Och voilá, där kom den igen! Det är jobbigt att ha den i ryggen, annars är det inte så farligt.
pejori
sam neill!!!! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
äch...tacka vet jag sam elliott istället,...med denzel som god tvåa laugh.gif laugh.gif
lavendel2
CITAT (jendah @ 16-10-2005, 20:52)
CITAT (lavendel2 @ 16-10-2005, 20:45)
Och sen:Sam som Merlin....så otroligt attraktiv!!!!!! rolleyes.gif

Fast jag tycker att Viggo Mortensen spelar i samma liga! rolleyes.gif

Fullständigt medhåll på båda punkterna smile.gif

Godnatt ,Jendah!! rolleyes.gif
Kul att prata med nån som gillar samma män som jag..det är ovanligt! rolleyes.gif
Vi hörs...Lavendel
Farbror Blå
CITAT (pejori @ 16-10-2005, 21:19)
sam neill!!!! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
äch...tacka vet jag sam elliott istället,...med denzel som god tvåa laugh.gif laugh.gif

Äntligen nån som talar mitt språk!
Sam Elliott är en karlakarl, särskilt med cowboymustascherna, dom där breeda. Jar försökt odla såna läänge wink.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 18-10-2005, 21:35)
Sam Elliott är en karlakarl, särskilt med cowboymustascherna, dom där breeda. Jar försökt odla såna läänge wink.gif[/b]

Jasså är det det du håller på med?! tongue.gif Trodde du tänkte extraknäcka som jultomte! rolleyes.gif
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-10-2005, 21:37)
CITAT (Farbror Blå @ 18-10-2005, 21:35)
Sam Elliott är en karlakarl, särskilt med cowboymustascherna, dom där breeda. Jar försökt odla såna läänge  ;)[/b]

Jasså är det det du håller på med?! tongue.gif Trodde du tänkte extraknäcka som jultomte! rolleyes.gif

Vadå, jag har ju både klippt mej å ansat skägget* unsure.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 18-10-2005, 21:53)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-10-2005, 21:37)
CITAT (Farbror Blå @ 18-10-2005, 21:35)
Sam Elliott är en karlakarl, särskilt med cowboymustascherna, dom där breeda. Jar försökt odla såna läänge  wink.gif[/b]

Jasså är det det du håller på med?! tongue.gif Trodde du tänkte extraknäcka som jultomte! rolleyes.gif

Vadå, jag har ju både klippt mej å ansat skägget* unsure.gif

Har du? Nyligen eller? Då får jag väl ta på mig glasögonen och titta lite noggrannare då! tongue.gif
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-10-2005, 21:55)
CITAT (Farbror Blå @ 18-10-2005, 21:53)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-10-2005, 21:37)
CITAT (Farbror Blå @ 18-10-2005, 21:35)
Sam Elliott är en karlakarl, särskilt med cowboymustascherna, dom där breeda. Jar försökt odla såna läänge  wink.gif[/b]

Jasså är det det du håller på med?! tongue.gif Trodde du tänkte extraknäcka som jultomte! rolleyes.gif

Vadå, jag har ju både klippt mej å ansat skägget* unsure.gif

Har du? Nyligen eller? Då får jag väl ta på mig glasögonen och titta lite noggrannare då! tongue.gif

Får nog skaffa mer än glasögon om de ska synas genom skärmen?? blink.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 18-10-2005, 22:00)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-10-2005, 21:55)
CITAT (Farbror Blå @ 18-10-2005, 21:53)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-10-2005, 21:37)
CITAT (Farbror Blå @ 18-10-2005, 21:35)
Sam Elliott är en karlakarl, särskilt med cowboymustascherna, dom där breeda. Jar försökt odla såna läänge  wink.gif[/b]

Jasså är det det du håller på med?! tongue.gif Trodde du tänkte extraknäcka som jultomte! rolleyes.gif

Vadå, jag har ju både klippt mej å ansat skägget* unsure.gif

Har du? Nyligen eller? Då får jag väl ta på mig glasögonen och titta lite noggrannare då! tongue.gif

Får nog skaffa mer än glasögon om de ska synas genom skärmen?? blink.gif

Jamen du anar inte vilka magiska krafter jag har! Every step you take...every move you make! I´ve been watching you! tongue.gif
Farbror Blå
Läskigt blink.gif blink.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 18-10-2005, 22:04)
Läskigt blink.gif blink.gif

Mmmm! Kommer du att sova gott inatt? rolleyes.gif
Borde du förresten inte ta och vattna den där blomman som står i ditt sovrumsfönster...den ser lite hängig ut.
Farbror Blå
Drar ur alla kontakter till datorn, begär hemligt nummer å spikar för fönstren. Hänger upp vitlök å krucifix*
unsure.gif unsure.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 18-10-2005, 22:10)
Drar ur alla kontakter till datorn, begär hemligt nummer å spikar för fönstren. Hänger upp vitlök å krucifix*
unsure.gif unsure.gif

Oj oj oj...ja gör det du....se om det hjälper! Glöm inte att byta lås på dörren också...eller kanske byta adress! Försöka skrämma iväg en prästfru med ett krucifix...wacko.gif jag säger då det...och vitlök som är så gott! tongue.gif
Farbror Blå
Birgit såg du Denzel nu då? Training day på ettan fredagen?=) smile.gif
Magdis
Jag tycker det är trist att vi har över ett halvår framför oss av mörker och kyla då allt känns helt dött och man bara kan sitta och längta tills man kan gå ut och jobba i trädgården igen. sad.gif
yenny
Jag håller med om att det är trist med mörker....
men samtidigt tycker jag att det är väldigt mysigt att
få plocka fram en massa ljus...
sätta upp ljusslingor i trädgården och få
sitta inne och häcka lite utan att behöva ha
dåligt samvete att man sitter inne fast det är fint väder.
fast självklart kommer jag att älska när
våren kommer och jag slipper sitta inne och häcka
biggrin.gif
Magdis
Ja ett litet tag kunde det ju få vara vinter och mörkt men ett halvår! sad.gif
Jag bor ju egentligen på helt fel ställe när jag ogillar vintern. Kanske ska övertala maken att ta en SKUT-tjänst istället! smile.gif
*Felix matte*
Vart skulle du då önska att ni for.
Magdis
CITAT (Felix matte @ 22-10-2005, 22:34)
Vart skulle du då önska att ni for.

Vet inte riktigt, till något varmt land, åtminstone varmare än det är här. En f.d kollega till maken arbetar numera i Rom. Vi har åtminstone en orsak att åka dit nu och någonstans att bo när vi är där. Tänk att bo där och odla apelsiner och citroner i trädgården! smile.gif
*Felix matte*
Tycker absolut att ni ska ta er en funderare.. jaadu... apelsiner och citroner att plocka i trädgården..*drömmer* wub.gif
yenny
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-10-2005, 22:24)
Ja ett litet tag kunde det ju få vara vinter och mörkt men ett halvår! sad.gif
Jag bor ju egentligen på helt fel ställe när jag ogillar vintern. Kanske ska övertala maken att ta en SKUT-tjänst istället! smile.gif

Nä... ett halvår är på tok för långt! det håller jag verkligen med om!
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 18-10-2005, 21:53)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-10-2005, 21:37)
CITAT (Farbror Blå @ 18-10-2005, 21:35)
Sam Elliott är en karlakarl, särskilt med cowboymustascherna, dom där breeda. Jar försökt odla såna läänge  wink.gif[/b]

Jasså är det det du håller på med?! tongue.gif Trodde du tänkte extraknäcka som jultomte! rolleyes.gif

Vadå, jag har ju både klippt mej å ansat skägget* unsure.gif

Ja nu ser jag ju! Snyggt! smile.gif Men bara så du vet...jag vill inte ha något öra med posten nu bara! Gärna små blombebisar men inga kroppsdelar! unsure.gif
Hannele
CITAT (Farbror Blå @ 16-10-2005, 14:39)
JAg tycker t ex att Sandra Bullock e sexig..

Vem är hon? Förmodligen tycker jag inte att hon är sexig.. wink.gif
yenny
CITAT (Hannele @ 22-10-2005, 23:21)
CITAT (Farbror Blå @ 16-10-2005, 14:39)
JAg tycker t ex att Sandra Bullock e sexig..

Vem är hon? Förmodligen tycker jag inte att hon är sexig.. wink.gif

Jag tycker hon är söt!
pejori
sandra är söt...angelina jolie är sexig smile.gif

jag såg honom farbror blå....denzel alltså laugh.gif
Ophelia
Ja Denzel skulle absolut få äta oliver från MIN navel. Han är otroligt läcker på alla sätt smile.gif
yenny
CITAT (pejori @ 22-10-2005, 23:29)
sandra är söt...angelina jolie är sexig smile.gif

Vem e hon?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon