Full version: Google Earth
Castea
Har ni testat Google Earth någon gång? Finns en helt ok fri fin programversion att ladda hem till höger på webbsidan.

Google Earth visar jorden fotograferad från olika satelliter. Man kan zooma in många städer på riktigt bra detaljnivå.

Har återupplevt många semesterminnen nu, och drömrest till andra hittills obesökta ställen.

wub.gif
yla
det är gjort o jaghar varit ute o rest massor runt globen de e verkligen häftigt rolleyes.gif
Magda16
Jag kan se mitt hus och det är nästan så att jag kan se bilarna parkerade. Det är skitcoolt att se sitt ormåde uppifrån och det blir ett helt annat perspektiv. Hela Åkersberga som jag bor i är ned på husnivå och att se staden uppifrån är verkligen kul, men alla ställen verkar inte ligga lika "högupplöst" och detaljrikt. Jag gissar att de minsta städerna inte är fotograferade på samma sätt. sleep.gif
pisanggoreng
Tror inte det har med storleken på städerna att göra. Landskrona, tex, är högupplöst, medan en stad som Jakarta inte är det...
Elisabeth-Västkustkolonisten
är det någon som vet hur mycket plats det tar??
wolkenkrabber
inte så mycket plats, den har huvudsakliga kartor i sig, men de mer höuplösta tar den hem ifrån googles server medans man går runt, på så sätt kan kartorna uppdateras konstant utan att du måste ta ner ny programvara.



JAg tycker google earth är As bra, men jag väntar på mer högupplösning i Östersund... och flertalet förorter norr om stockholm
*Felix matte*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-10-2005, 10:02)
är det någon som vet hur mycket plats det tar??

22.1 MB visar min
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Felix matte @ 22-10-2005, 10:05)
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-10-2005, 10:02)
är det någon som vet hur mycket plats det tar??

22.1 MB visar min

Om det inte är mer så skall jag nog ladda ner den också. Har hört i olika forum att Alla gillar den
Jejja
Jag och gubben satt igårkväll till nästan halv 2 och tittade runt på världen. Det var jättehäftigt!
GoSatta
jo den är beroendeframkallande.

Det är ju ett amerikanskt företag så dom jobbar mest på att fylla pp med högupplösta bilder där. Men den har mer högupplösta bilder än deras webb tjänst med satelitbilder.
LarsV
Ja, det här gav ju en ganska hisnande känsla. Just nu sitter jag och tittar på en webkamera placerad i södra Afrika (i Botswana) vid ett vattenhål. Det verkar vara live och där står ett hjortdjur och dricker vatten. Konstig känsla. Och nu är där fyra strutsar. Eller också är det inspelat. Jag ska testa länken vid ett senare tillfälle och se om det är samma bilder då.

National Geographic
ninnisky
har just igen, vet inte vilken gång i ordningen det är, varit i Förbjudna Staden i Peking för att strax därefter ta en titt på Vatikanen i Rom!
Har haft Google earth som en klar favorit ganska länge nu, efter ett tips från yngste sonen wub.gif biggrin.gif .

Underbart beroendeframkallande wub.gif wub.gif och lärande!
LarsV
CITAT (LarsV @ 23-10-2005, 11:01)
Ja, det här gav ju en ganska hisnande känsla. Just nu sitter jag och tittar på en webkamera placerad i södra Afrika (i Botswana) vid ett vattenhål. Det verkar vara live och där står ett hjortdjur och dricker vatten. Konstig känsla. Och nu är där fyra strutsar. Eller också är det inspelat. Jag ska testa länken vid ett senare tillfälle och se om det är samma bilder då.

National Geographic

Jodå, visst var det live. Nu är det lika mörkt där som här. Och där fanns ju många webkameror i Afrika, kanske även på andra platser??
annama
Har också fallit för att "resa" med Google earth. Har hittat var i Queens NY min kusin bor och huset som min bullterrierkompis i San Francisco bor i. Har "varit" i många huvudstäder och andra större städer i Europa. Har bl.a. hittat var vi bodde när vi var i Venedig l959. Tycker siten är fantastisk.
Castea
CITAT (LarsV @ 23-10-2005, 11:01)
Ja, det här gav ju en ganska hisnande känsla. Just nu sitter jag och tittar på en webkamera placerad i södra Afrika (i Botswana) vid ett vattenhål. Det verkar vara live och där står ett hjortdjur och dricker vatten. Konstig känsla. Och nu är där fyra strutsar. Eller också är det inspelat. Jag ska testa länken vid ett senare tillfälle och se om det är samma bilder då.

National Geographic

Tack för länken! Såg två giraffer där idag! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon