Full version: Men se det snöar
Sidor: 1, 2
ÅsaF
Nu har vintern kommit till Falun. Det snöar för fullt och har gjort så ett tag. Börjar bli alldeles vitt på gräset och hustaken. ohmy.gif
Castea
Oooh! wub.gif

Vill också ha litet/mycket, här i Västerås är det mörkgrått och det blötaste regn man kan oönska.
pejori
AAAAHG!!! ohmy.gif ohmy.gif
*ramlade av stolen *
hemska tanke, men dom säger ju att denna vinter ska bli svinkall laugh.gif
wolkenkrabber
Stckars liten sad.gif jag lider med dig, men det är inte varmt här heller sad.gif men ingen snö iaf smile.gif
ÅsaF
Nu har det visst slutat snöa och den har inte tinat bort heller utan ligger vit på tak och gräs. Återstår att se om den regnar bort imorgon. Lite ljusare ute blev det i alla fall. Man får trösta sig med det. smile.gif
pejori
CITAT (ÅsaF @ 22-10-2005, 17:51)
Nu har det visst slutat snöa och den har inte tinat bort heller utan ligger vit på tak och gräs. Återstår att se om den regnar bort imorgon. Lite ljusare ute blev det i alla fall. Man får trösta sig med det. smile.gif

det är den enda trösten smile.gif
man ser var man sätter fötterna i skogen på kvällen laugh.gif laugh.gif
Berit
CITAT (ÅsaF @ 22-10-2005, 15:26)
Nu har vintern kommit till Falun. Det snöar för fullt och har gjort så ett tag. Börjar bli alldeles vitt på gräset och hustaken.  :o

Vaa, är det snö i Falun unsure.gif . Jag bor i Svärdsjö 2,5 mil utanför stan, inte en flinga så långt ögat når. rolleyes.gif
kristerh
Nästan så man börjar längta till lite snö wink.gif men det dröjer nog här i stockholm.
krister
LadyG
CITAT (kristerh @ 22-10-2005, 18:49)
Nästan så man börjar längta till lite snö wink.gif men det dröjer nog här i stockholm.
krister

Som tur är, tycker jag. Jag gillar inte snö. smile.gif

Jag borde bo i spanien halva året, eller Nya Zealand. *suck* Den som ändå hade råd...
kristerh
CITAT (LadyG @ 22-10-2005, 18:50)
Som tur är, tycker jag. Jag gillar inte snö. smile.gif

Inte jag heller egentligen wink.gif men nån månad kunde väl vara vit.
krister
pisanggoreng
Nu, klockan 19, har vi 13 grader ute... smile.gif

(Ingen snö i sikte.)
LadyG
CITAT (kristerh @ 22-10-2005, 18:57)
CITAT (LadyG @ 22-10-2005, 18:50)
Som tur är, tycker jag. Jag gillar inte snö. smile.gif

Inte jag heller egentligen wink.gif men nån månad kunde väl vara vit.
krister

Det får gärna börja snöa dagen före julafton så det ligger till annanda'n, men sen ska eländet bort smile.gif

Nej, för barnens skull kan jag stå ut. Tack gode gud för att de snart är stora biggrin.gif
ÅsaF
CITAT (Berit @ 22-10-2005, 18:07)
CITAT (ÅsaF @ 22-10-2005, 15:26)
Nu har vintern kommit till Falun. Det snöar för fullt och har gjort så ett tag. Börjar bli alldeles vitt på gräset och hustaken.  ohmy.gif

Vaa, är det snö i Falun unsure.gif . Jag bor i Svärdsjö 2,5 mil utanför stan, inte en flinga så långt ögat når. rolleyes.gif

Japp. Det snöade flera timmar här idag. Stora och jätteblöta flingor.
Berit
Talade just med en väninna i stan och hörde att snön till och med ligger kvar, men det kan ju inte vara för gott iaf. För mig får snön gärna vänta till december månad wink.gif
Hannele
CITAT (ÅsaF @ 22-10-2005, 15:26)
Det snöar för fullt och har gjort så ett tag. Börjar bli alldeles vitt på gräset och hustaken. ohmy.gif

Och här har det varit fortfarande +14° idag. ohmy.gif
SaraS
Åh, jag som älskar snö!! Men den ska vara torr och vit. Jag är nära att emigrera varje slaskig, mörk och regning mälardalsvinter.

Hur tänker ni som inte gillar snö? Hur upplever ni den? Jag associerar till ljus, gnistrande dagar med rakbladsljus, torr luft och snödoftande iskyla. Det bästa väder av alla, och en massa trevliga utomhusaktiviteter.

Jag gissar att i inte tänker på samma...?
pejori
jag gillar inte snö. smile.gif
jag upplever den som ett stort hinder i min livsföring smile.gif
jag assosierar den till ett evigt skottande för att få fram bilen, att jag blir väkt kl. 02.00 av plogbilen, att jag halkar omkull, för att jag inte ser var jag ska sätta fötterna, skrapande av bilrutor, frusna lås och stelfrusna händer och fötter smile.gif smile.gif smile.gif
ljuset på kvällen är väl det enda positiva med snö laugh.gif
Hannele
CITAT (pejori @ 22-10-2005, 20:30)
jag assosierar den till ett evigt skottande för att få fram bilen

Roligaste gratismotion jag vet. smile.gif
pejori
CITAT (Hannele @ 22-10-2005, 20:33)
CITAT (pejori @ 22-10-2005, 20:30)
jag assosierar den till ett evigt skottande för att få fram bilen

Roligaste gratismotion jag vet. smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
näää fy...det överlåter jag med varm hand till någon med hel rygg laugh.gif
netaave
CITAT (LadyG @ 22-10-2005, 19:19)
Det får gärna börja snöa dagen före julafton så det ligger till annanda'n, men sen ska eländet bort smile.gif

Nej, för barnens skull kan jag stå ut. Tack gode gud för att de snart är stora biggrin.gif

Det ska vara vitt på marken första advent så man får den rätta känslan när man sätter upp julstjärnan. Den kan sen ligga kvar till slutet av januari och då ska det var vår på en gång minst 15 gr och massor snödroppar i rabatten. tongue.gif
*Felix matte*
Snö är eg jämrans fint att ha på backen som ju tappat sommarens grönska och knappt något blommar längre rolleyes.gif sedan så blir det sååå ljust och hela världen ser nystädad ut.wub.gif Jag tror baske mig att jag börjar gilla snön...men det räcker gott med max 5cm... fast idag har det mesta försvunnit... sol några plusgrader och takdropp som i april biggrin.gif
pejori
CITAT (Felix matte @ 22-10-2005, 22:02)
Snö är eg jämrans fint att ha på backen som ju tappat sommarens grönska och knappt något blommar längre rolleyes.gif sedan så blir det sååå ljust och hela världen ser nystädad ut.wub.gif Jag tror baske mig att jag börjar gilla snön...men det räcker gott med max 5cm... fast idag har det mesta försvunnit... sol några plusgrader och takdropp som i april biggrin.gif

5 cm. kan jag gå med på rolleyes.gif rolleyes.gif
men inte en mm till!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
och inte för kallt, det räcker med två minusgrader, så kan snödropparna visa sig i feb. laugh.gif laugh.gif
ÅsaF
Å snön fortsätter att falla. Nu ser det ut som riktig vinter ute. Det är bara vägarna som snön inte biter på.
fifi
Hejsan
Här uppe i Lappland ligger det ca 5 cm snö sedan lördag morgon. Solen skiner från en klarblå himmel idag söndag och det är -5 grader kallt.

Solidagon riktigt lyser gul, hög och stolt i allt det vita.

Småfåglarna kivas och trivs vid mitt fågelbord utanför fönstret. Äntligen är det vinter och allt är så vitt och rent. Snön lyser upp marken och vi har det ganska ljust till och med på kvällen.

Det här är en årstid jag gillar även om jag inte får gräva i min trädgård men jag har redan börjat planeringen inför nästa säsongs trädgårdsarbetet .
SaraS
Åh, fifi, du gör mig avundsjuk.. Men jag är ju årstidspundare och njuter även av detta gråväder med lövtäckt gräsmatta och när det sitter enstaka löv och rönnbär kvar på grenarna....

Men snön får gärna komma om inom en månad eller så...
*Felix matte*
CITAT (fifi @ 23-10-2005, 12:04)
Hejsan
Här uppe i Lappland ligger det ca 5 cm snö sedan lördag morgon. Solen skiner från en klarblå himmel idag söndag och det är -5 grader kallt.

I Kiruna har vi max 1 cm kvar... men till o me det lilla gör att det är så mycket ljusare smile.gif rejält kall natt kommer vi att få... -8,8 redan ohmy.gif
labarradepan
I eskilstuna kom snön imorse.. sad.gif så nu är det dags att byta däck . Jag vill inte ha snö än.
Reserv
Kommer det idag så lär del väl va´nåt vi får dras med resten av vintern, det är -5 grader just nu
karjo
Har snö här i södra Östergötland oxå. Lite mysigt tycker jag eftersom jag är helt säker på att det kommer att försvinna väldigt fort...
mulle
Årets första snö faller just nu på Åland och det är tidigt.
Alldeles äckligt vidrigt tidigt.
Men det ska tydligen bli betydligt varmare till helgen med långt över tio grader.wub.gif
Jag tycker inte om kalla vinterdagar eller snö. Det får gärna regna hela vintern om bara termometern håller sig på plussidan - det engelska klimatet skulle nog passa mig alldeles utmärkt.
Mulle
Betty
Barmark, solsken men -7,2° Kallt som sjutton!
För trädgårdens skull så vore det inte helt fel med ett snötäcke nu... Brrrr!!!
adrian
>Usch is på gatan och alla vindrutorna... sad.gif
Ophelia
I går kväll/natt kom årets första snö smile.gif
Blomstertanten
Snö på min blommande ros !!!!!!!!!! mad.gif

Vill inte ha vinter !

Fast jag måste ju medge att det är otroligt vackert med snön på björkarna när solen skiner från en klarblå himmel som nu ! wub.gif
wolkenkrabber
+1°C och ingen snö rolleyes.gif


jah hoppas på ett lågtryck så vi får lite varmare väder och regn. snön kan komma i december om den absolut måste komma
humla
Jag vill gärna ha snö rolleyes.gif Men det dröjer väl länge än.
fruberglund
CITAT (Blomstertanten @ 24-10-2005, 10:36)
Snö på min blommande ros !!!!!!!!!! mad.gif

Hehe, här också och Kärleksörten har gett vika och lagt sig ner av tyngden smile.gif

Snön kom hit till Småland inatt också och den ligger fortfarande kvar men börjar så sakta smälta bort.

Ohhhh, vad jag blir sugen på Knäck och Julkola, kanske skulle göra lite sånt innan knodden kikar ut biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
Tidigt i morse föll lite lätt blötsnö över mina marker mellan Stenungsund och Ljungskile också, men det blev inte vitt på marken. Har någon längre söderut sett snö än?

Olle
yenny
strålande sol och ca3 grader... men i morse var det ett par minus...
Anki på Öland
Lätt molnighet och +7. Tack och lov ingen snö i sikte....
Anki
Pirum
Ingen snö i Göteborg vad jag kunde se, däremot satte den svåra kölden (massiva -4C tror jag) stopp för tre spårvagnslinjer. Hallå eller...
lena:-)
Det var/är snö i Lidköping idag, jag fick skrapa bilrutorna när jag kom hem efter jobbet kl 13.00, inte hade det töat bort inte. Tydligen hade det hänt massa bilolyckor imorse efter vad jag hörde på radion.
*Felix matte*
Strålande sol hela dagen, 6 minusgrader.
silos
Jag vill också ha snö;men här skiner solen och mina krasse blommar på gården fortfarande biggrin.gif Igår regnade det M Y C K E T biggrin.gif

Nå;jag älskar jo all väder wub.gif
SaraS
Men hur kan ni föredra regn och plusgrader!!?? Man fryser ju ihjäl då. "Som en hund i en brunn", kallt och fuktigt... ohmy.gif Och mörkt å hemskt och ingen sol...

Nej, tortt och kallt ska det vara! wub.gif Då är jag som en fisk i vattnet! Jag älskar en sekvens från Pistvakt då Lennart Jäkhel tar av sig handsken, känner på luften och konstaterar: Ah, hon strävar i slutet... smile.gif

Ni andra norrlänningar vet vad jag menar.
wolkenkrabber
CITAT (SaraS @ 24-10-2005, 16:47)
Men hur kan ni föredra regn och plusgrader!!?? Man fryser ju ihjäl då. "Som en hund i en brunn", kallt och fuktigt... ohmy.gif Och mörkt å hemskt och ingen sol...

Nej, tortt och kallt ska det vara! wub.gif Då är jag som en fisk i vattnet! Jag älskar en sekvens från Pistvakt då Lennart Jäkhel tar av sig handsken, känner på luften och konstaterar: Ah, hon strävar i slutet... smile.gif

Ni andra norrlänningar vet vad jag menar.

jag bor i norrland och jag har inte den blekaste vad du menar, har du lust att förklara med "hon strävar i slutet" betyder?
SaraS
När luften är så där galet kall och torr. Det måste ha varit kallare än 15 minus en längre period utan att det snöat så att all fukt är bunden. Snön kanrrar på ett speciellt sätt, den nästan gnisslar. Sällsynt men det händer. smile.gif
stennie
Just nu 28+ i luften 26+ i vattnet tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Gissa var jag ar? wub.gif
yenny
ÅÅÅ.. men hallå!!! Fusk!! mad.gif laugh.gif wub.gif
mulle
CITAT (stennie @ 24-10-2005, 17:02)
Just nu 28+ i luften 26+ i vattnet tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Gissa var jag ar? wub.gif

I en klart bättre odlingszon i alla fall... biggrin.gif
Egypten?
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon