Full version: På tal om vikten
Sidor: 1, 2
silos
Idag var jag till Strömsholm Djursjukhus med dottern och hennes vovve Simba och Simba vägdes då och klart är att jag ville väga mig själv då biggrin.gif Och till min stora förvåning och glädje så hade jag gått ner 4 kilo ohmy.gif Jag har för mig att när jag senast vägde mig för nån månad sen så vägde jag över 96 kilo och började med att ändra min kost och slutade att använda socker och äter godis endast en gång i veckan och inga kakor och inga stora portioner mat heller och vikten går neråt smile.gif
Jag har "syndat i det senaste dagarna ett par gånger med goda kakor och glass och även godis men NU är det SLUT med sådana fasoner när jag såg att jag hade tappat några kilon!!!

Nåt som jag inte gillar är att rumpan min har minskat och det tycker jag inte om biggrin.gif
Irene_L
Grattis till viktminskningen och lycka till!!!
Men tänk på att unna dig något gott ibland, bara det inte blir för ofta. rolleyes.gif
mvh
Irene
silos
Simbas korsband i vänster knä hade gått av och tors den 20.10 opererades han. De var tvungna att skicka hem Simba samma dag eftersom han var fruktansvärt stressad efter operationen så de kunde inte ha honom kvar de 3-4 dygn som var meningen.
Idag var vi alltså på återbesök och den snälle lugna veterinären sa att allt var bara bra med Simba;men Simba gillade inte alls att vara där fastän han var riktigt duktig ändå. smile.gif
*Felix matte*
Så bra! om du ville minska vikten wub.gif
*Felix matte*
CITAT (silos @ 24-10-2005, 22:26)
Simbas korsband i vänster knä hade gått av och tors den 20.10 opererades han. De var tvungna att skicka hem Simba samma dag eftersom han var fruktansvärt stressad efter operationen så de kunde inte ha honom kvar de 3-4 dygn som var meningen.
Idag var vi alltså på återbesök och den snälle lugna veterinären sa att allt var bara bra med Simba;men Simba gillade inte alls att vara där fastän han var riktigt duktig ändå. smile.gif

Så skönt att allt gick bra wub.gif

Vet du... jag tror nog att våra fyrbenta minns sina besök hos vet... Felix darrar som ett asplöv så fort han kommer innanför dörren... han varken hör eller ser nåt tongue.gif wub.gif vi har också en jättefin, duktig vet.. hon är verkligen en klippa när man är orolig och rådfrågar. wub.gif
Magda16
Lyckos dig som gick ned. Jag slutade med godis och chips i veckorna och jag åt mycket sådant innan, inget efter kl 19.00, 2 liter vatten om dagen, styrketräning tre gånger i veckan och en timmes promenad/ jogging om dagen och jag har inte gått ned ett endaste kilo på två månader mad.gif sad.gif Det är såååå tråkigt, så var nu så nöjd man kan vara och grattis till dig tongue.gif
Magdis
CITAT (Magda16 @ 24-10-2005, 22:37)
Lyckos dig som gick ned. Jag slutade med godis och chips i veckorna och jag åt mycket sådant innan, inget efter kl 19.00, 2 liter vatten om dagen, styrketräning tre gånger i veckan och en timmes promenad/ jogging om dagen och jag har inte gått ned ett endaste kilo på två månader mad.gif sad.gif Det är såååå tråkigt, så var nu så nöjd man kan vara och grattis till dig tongue.gif

Om du nyligen har börjat med styrketräningen så kanske det är därför det inte syns på vågen att du minskat. Fettet kan ju ha ersatts av muskler som väger mer än fett. Sen jag började styrketräna har jag gått upp i vikt och det var också mitt mål.
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-10-2005, 22:40)
CITAT (Magda16 @ 24-10-2005, 22:37)
Lyckos dig som gick ned. Jag slutade med godis och chips i veckorna och jag åt mycket sådant innan, inget efter kl 19.00, 2 liter vatten om dagen, styrketräning tre gånger i veckan och en timmes promenad/ jogging om dagen och jag har inte gått ned ett endaste kilo på två månader mad.gif  :(  Det är såååå tråkigt, så var nu så nöjd man kan vara och grattis till dig tongue.gif

Om du nyligen har börjat med styrketräningen så kanske det är därför det inte syns på vågen att du minskat. Fettet kan ju ha ersatts av muskler som väger mer än fett. Sen jag började styrketräna har jag gått upp i vikt och det var också mitt mål.

Tveksamt. Det tar lång, lång tid för de flesta kvinnor att få muskelmassa så att det ger utslag på vågen. Däremot är det många som får ökad aptit när de börjar träna och därför går upp i vikt och sedan "skyller" på att det är muskler .... smile.gif

Att man inte går ner i vikt när man slutar med godis kan bero på att man äter fel av övrig mat. Många äter helt enkelt för lite.

Jag kan varmt rekommendera Fredrik Pauluns böcker Allt om fettförbränning. Där får man mycket info och förklaringar och tips.
Fialotta
CITAT (Magda16 @ 24-10-2005, 22:37)
Lyckos dig som gick ned. Jag slutade med godis och chips i veckorna och jag åt mycket sådant innan, inget efter kl 19.00, 2 liter vatten om dagen, styrketräning tre gånger i veckan och en timmes promenad/ jogging om dagen och jag har inte gått ned ett endaste kilo på två månader mad.gif sad.gif Det är såååå tråkigt, så var nu så nöjd man kan vara och grattis till dig tongue.gif

Undrar varför du inte gått ner nåt...konstigt...har du tagit bort alla produkter med vitt mjöl i och potatis och vitt ris...prova det i så fall..jag gick ner 10 kg med den metoden...bara ett tips i all välmening smile.gif
stina
Släng vågen och ta fram måttbandet istället! Mycket bättre måttståck tycker jag!
Rossi
CITAT (stina @ 25-10-2005, 08:54)
Släng vågen och ta fram måttbandet istället! Mycket bättre måttståck tycker jag!

Helt rätt!

Eller ännu hellre - strunta även i måttbandet och ät rätt och motionera för att det är KUL och att du mår bra!
stina
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 09:07)
CITAT (stina @ 25-10-2005, 08:54)
Släng vågen och ta fram måttbandet istället! Mycket bättre måttståck tycker jag!

Helt rätt!

Eller ännu hellre - strunta även i måttbandet och ät rätt och motionera för att det är KUL och att du mår bra!

Ännu bättre! rolleyes.gif
Pirum
Eftersom jag prioriterat att lägga pengar på annat än mat på senare tid så har jag "ofrivilligt" gått ner en 6-8kg eller så (på ca 2 månader). Ingen läskeblask, inget godis, och kött bara 2-3x per vecka. Ingen större uppoffring egentligen. Har väl cyklat lite mer än normalt, men inte överdrivet mycket.

Hur mycket kalorier behöver en medelstor man egentligen? Jag får nog i mig ca 1500 kcal per dag i snitt, och då äter jag ändå rätt rejält tycker jag. Stor portion havregrynsgröt till frukost, potatismos eller ris med grönsaker till middag, frukt och nån macka med gurka till kvällsmat. Dricker te utan socker eller vatten till alla måltider, har kommit på att mjölk nog är nyttigt, men jag bälgar lätt i mig ett par liter om dagen smile.gif

Jag är väldigt utseende-ointresserad, hel och ren får räcka, sen får kläderna gärna vara flera år gamla och slitna. Så jag håller ingen diet för att slanka mig, däremot märker jag att jag mår bättre när jag struntar i att äta godis och dricka läskeblask dagarna i ända smile.gif Har dessutom, efter att ha minskat sockerätandet i övrigt, märkt hur jäkla SÖTT vitt ris är...tycker råris smakar mycket bättre smile.gif Samma med pasta.
Rossi
CITAT (Pirum @ 25-10-2005, 10:12)
Hur mycket kalorier behöver en medelstor man egentligen? Jag får nog i mig  ca 1500 kcal per dag i snitt, och då äter jag ändå rätt rejält tycker jag.

Betydligt mer än så. En medelkvinna som jag behöver ca. 2000 kalorier om dagen.

Kolla ditt energibehov här:

http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=977&a=4325
djingis
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 07:32)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-10-2005, 22:40)
CITAT (Magda16 @ 24-10-2005, 22:37)
Lyckos dig som gick ned. Jag slutade med godis och chips i veckorna och jag åt mycket sådant innan, inget efter kl 19.00, 2 liter vatten om dagen, styrketräning tre gånger i veckan och en timmes promenad/ jogging om dagen och jag har inte gått ned ett endaste kilo på två månader mad.gif  sad.gif  Det är såååå tråkigt, så var nu så nöjd man kan vara och grattis till dig tongue.gif

Om du nyligen har börjat med styrketräningen så kanske det är därför det inte syns på vågen att du minskat. Fettet kan ju ha ersatts av muskler som väger mer än fett. Sen jag började styrketräna har jag gått upp i vikt och det var också mitt mål.

Tveksamt. Det tar lång, lång tid för de flesta kvinnor att få muskelmassa så att det ger utslag på vågen. Däremot är det många som får ökad aptit när de börjar träna och därför går upp i vikt och sedan "skyller" på att det är muskler .... smile.gif

Att man inte går ner i vikt när man slutar med godis kan bero på att man äter fel av övrig mat. Många äter helt enkelt för lite.

Jag kan varmt rekommendera Fredrik Pauluns böcker Allt om fettförbränning. Där får man mycket info och förklaringar och tips.

Fast man ökar förbränningen med styrketräning.

Jag har sedan jag började med styrketräning inte gått ner så mycket i vikt medn jag har reducerat 22cm runt magen. Fått en stark kropp och jag älskar att se hur styrkan tilltar.

Jag var en stark tjej men är nu en urstark tjej, där karlarna går efter och plockar av vikterna innan de använder maskinerna efter mig.
Rossi
CITAT (djingis @ 25-10-2005, 11:21)
Fast man ökar förbränningen med styrketräning.

Helt rätt! Men vi överskattar ofta hur mycket vi förbränner och tror att det räcker att promenera en halvtimme så kan man sätta i sig två tårtbitar.

På iForms hemsida som jag länkade till tidigare så finns det mängder av test där man kan se hur mycket/lite man gör av med vid en viss aktivitet. Inte så mycket som vissa kanske tror ...

Fast just du verkar ju ha koll på läget! smile.gif
djingis
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 11:24)
CITAT (djingis @ 25-10-2005, 11:21)
Fast man ökar förbränningen med styrketräning.

Helt rätt! Men vi överskattar ofta hur mycket vi förbränner och tror att det räcker att promenera en halvtimme så kan man sätta i sig två tårtbitar.

På iForms hemsida som jag länkade till tidigare så finns det mängder av test där man kan se hur mycket/lite man gör av med vid en viss aktivitet. Inte så mycket som vissa kanske tror ...

Fast just du verkar ju ha koll på läget! smile.gif

Jo, det är ju ingen vits med att träna som en galning för att sedan äta som en tosing igen.

Fast om man försöker att hålla igen på "onödiga" kalorier samt träna då formas kroppen om.

Jag kan nog väga ca. 15 kg mer idag utan att det syns då kroppen är omformad av muskulatur istället för fett.

Jag gick för ett antal år sedan ner massor av vikt och jag såg ut som ett risigt skatbo.
Svag att jag knappast kunde stå upprät. Jag väger mer idag men ser "smalare" ut- konstigt men sant!
Rossi
CITAT (djingis @ 25-10-2005, 11:30)
Jag gick för ett antal år sedan ner massor av vikt och jag såg ut som ett risigt skatbo.
Svag att jag knappast kunde stå upprät. Jag väger mer idag men ser "smalare" ut- konstigt men sant!

Strongt jobbat! smile.gif
Magdis
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 07:32)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-10-2005, 22:40)
CITAT (Magda16 @ 24-10-2005, 22:37)
Lyckos dig som gick ned. Jag slutade med godis och chips i veckorna och jag åt mycket sådant innan, inget efter kl 19.00, 2 liter vatten om dagen, styrketräning tre gånger i veckan och en timmes promenad/ jogging om dagen och jag har inte gått ned ett endaste kilo på två månader mad.gif  sad.gif  Det är såååå tråkigt, så var nu så nöjd man kan vara och grattis till dig tongue.gif

Om du nyligen har börjat med styrketräningen så kanske det är därför det inte syns på vågen att du minskat. Fettet kan ju ha ersatts av muskler som väger mer än fett. Sen jag började styrketräna har jag gått upp i vikt och det var också mitt mål.

Tveksamt. Det tar lång, lång tid för de flesta kvinnor att få muskelmassa så att det ger utslag på vågen. Däremot är det många som får ökad aptit när de börjar träna och därför går upp i vikt och sedan "skyller" på att det är muskler .... smile.gif


Fast jag gick upp ett kilo på ett par veckor när jag börjat styrketräna. Har definitivt inte fått någon ökad aptit och som jag vet så har det ju aldrig hjälpt att äta mycket för att gå upp i vikt för min del. Det fastnar helt enkelt inte. Så det finns ingen annan förklaring än att det är muskler som väger. Blev 2 cm smalare runt midjan på ett par veckor också, knappast fett som försvunnit eftersom jag knappt haft nåt, men säkert musklerna som blivit bättre på att hålla in buken.
Reserv
CITAT (silos @ 24-10-2005, 22:17)
Nåt som jag inte gillar är att rumpan min har minskat och det tycker jag inte om biggrin.gif

Det är rumpan sambon går efter när hon ska banta, eftersom rumpan är det första som försvinner så är det rumpan som bestämmer när det är dags för en ny bantning. Sambon gillar inte alls stora rumpor, allrahelst inte på sig själv biggrin.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 25-10-2005, 18:00)
CITAT (silos @ 24-10-2005, 22:17)

Nåt som jag inte gillar är att rumpan min har minskat och det tycker jag inte om biggrin.gif

Det är rumpan sambon går efter när hon ska banta, eftersom rumpan är det första som försvinner så är det rumpan som bestämmer när det är dags för en ny bantning. Sambon gillar inte alls stora rumpor, allrahelst inte på sig själv biggrin.gif

Nä, vi kvinnor är lite fixerade vid stora rumpor. Men det "lustiga" i sammanhanget är att karlar inte verkar ha några problem med ordentliga rumpor att grabba tag i. laugh.gif

För många år sedan (ca. 20) fick jag en spontan kommentar från en karl där han sa "oj, vilken häck" om min rumpa. Jag blev jättegenerad och tolkade det som att han tyckte att den var superstor och ful men långt senare när vi pratade om det så sa han att hans kommentar var en komplimang för att han tyckte att häcken var snygg!

Så det kan bli!
LarsV
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:02)
CITAT (Reserv @ 25-10-2005, 18:00)

Det är rumpan sambon går efter när hon ska banta, eftersom rumpan är det första som försvinner så är det rumpan som bestämmer när det är dags för en ny bantning. Sambon gillar inte alls stora rumpor, allrahelst inte på sig själv biggrin.gif

Nä, vi kvinnor är lite fixerade vid stora rumpor. Men det "lustiga" i sammanhanget är att karlar inte verkar ha några problem med ordentliga rumpor att grabba tag i. laugh.gif

För många år sedan (ca. 20) fick jag en spontan kommentar från en karl där han sa "oj, vilken häck" om min rumpa. Jag blev jättegenerad och tolkade det som att han tyckte att den var superstor och ful men långt senare när vi pratade om det så sa han att hans kommentar var en komplimang för att han tyckte att häcken var snygg!

Så det kan bli!

Det riskerar att börja bli intressant. Är det inte dags för lite bildbevis?
Rossi
CITAT (LarsV @ 25-10-2005, 18:06)
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:02)
CITAT (Reserv @ 25-10-2005, 18:00)

Det är rumpan sambon går efter när hon ska banta, eftersom rumpan är det första som försvinner så är det rumpan som bestämmer när det är dags för en ny bantning. Sambon gillar inte alls stora rumpor, allrahelst inte på sig själv biggrin.gif

Nä, vi kvinnor är lite fixerade vid stora rumpor. Men det "lustiga" i sammanhanget är att karlar inte verkar ha några problem med ordentliga rumpor att grabba tag i. laugh.gif

För många år sedan (ca. 20) fick jag en spontan kommentar från en karl där han sa "oj, vilken häck" om min rumpa. Jag blev jättegenerad och tolkade det som att han tyckte att den var superstor och ful men långt senare när vi pratade om det så sa han att hans kommentar var en komplimang för att han tyckte att häcken var snygg!

Så det kan bli!

Det riskerar att börja bli intressant. Är det inte dags för lite bildbevis?

Du vet inte vad du ber om! Ha, ha!

Du först! *blink*
LarsV
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:07)
CITAT (LarsV @ 25-10-2005, 18:06)
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:02)

Nä, vi kvinnor är lite fixerade vid stora rumpor. Men det "lustiga" i sammanhanget är att karlar inte verkar ha några problem med ordentliga rumpor att grabba tag i.  :lol:

För många år sedan (ca. 20) fick jag en spontan kommentar från en karl där han sa "oj, vilken häck" om min rumpa. Jag blev jättegenerad och tolkade det som att han tyckte att den var superstor och ful men långt senare när vi pratade om det så sa han att hans kommentar var en komplimang för att han tyckte att häcken var snygg!

Så det kan bli!

Det riskerar att börja bli intressant. Är det inte dags för lite bildbevis?

Du vet inte vad du ber om! Ha, ha!

Du först! *blink*

Nja, jag vet inte det, jag. Jag har inte något direkt behov av att få mitt akterparti skärskådat. Och jag har heller inte kommenterat dess utseende för er. Våga inte fråga igen. Du vet inte vad du kan råka ut för!
Rossi
CITAT (LarsV @ 25-10-2005, 18:10)
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:07)
CITAT (LarsV @ 25-10-2005, 18:06)
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:02)

Nä, vi kvinnor är lite fixerade vid stora rumpor. Men det "lustiga" i sammanhanget är att karlar inte verkar ha några problem med ordentliga rumpor att grabba tag i.  laugh.gif

För många år sedan (ca. 20) fick jag en spontan kommentar från en karl där han sa "oj, vilken häck" om min rumpa. Jag blev jättegenerad och tolkade det som att han tyckte att den var superstor och ful men långt senare när vi pratade om det så sa han att hans kommentar var en komplimang för att han tyckte att häcken var snygg!

Så det kan bli!

Det riskerar att börja bli intressant. Är det inte dags för lite bildbevis?

Du vet inte vad du ber om! Ha, ha!

Du först! *blink*

Nja, jag vet inte det, jag. Jag har inte något direkt behov av att få mitt akterparti skärskådat. Och jag har heller inte kommenterat dess utseende för er. Våga inte fråga igen. Du vet inte vad du kan råka ut för!

Ja, ja. Mycket snack och lite verkstad åter igen!

*ler*
Reserv
Jag kan gå i god för att Rossis "ass" får klart godkänt med "fem busvisslingar" rolleyes.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 25-10-2005, 18:14)
Jag kan gå i god för att Rossis "ass" får klart godkänt med "fem busvisslingar" rolleyes.gif

*rodnar*

Ah, du är för gullig! Tack!
LarsV
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:11)
CITAT (LarsV @ 25-10-2005, 18:10)
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:07)
CITAT (LarsV @ 25-10-2005, 18:06)
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:02)

Nä, vi kvinnor är lite fixerade vid stora rumpor. Men det "lustiga" i sammanhanget är att karlar inte verkar ha några problem med ordentliga rumpor att grabba tag i.  :lol:

För många år sedan (ca. 20) fick jag en spontan kommentar från en karl där han sa "oj, vilken häck" om min rumpa. Jag blev jättegenerad och tolkade det som att han tyckte att den var superstor och ful men långt senare när vi pratade om det så sa han att hans kommentar var en komplimang för att han tyckte att häcken var snygg!

Så det kan bli!

Det riskerar att börja bli intressant. Är det inte dags för lite bildbevis?

Du vet inte vad du ber om! Ha, ha!

Du först! *blink*

Nja, jag vet inte det, jag. Jag har inte något direkt behov av att få mitt akterparti skärskådat. Och jag har heller inte kommenterat dess utseende för er. Våga inte fråga igen. Du vet inte vad du kan råka ut för!

Ja, ja. Mycket snack och lite verkstad åter igen!

*ler*

Okej då, skyll dig själv;

Rossi
Usch! Fy f*n!!!! Rent ut sagt om ni ursäktar franskan.

Skulle det vara du LarsV? Stackars din respektive!!!!!!!! laugh.gif biggrin.gif
mamamaggan
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 11:10)
CITAT (Pirum @ 25-10-2005, 10:12)
Hur mycket kalorier behöver en medelstor man egentligen? Jag får nog i mig  ca 1500 kcal per dag i snitt, och då äter jag ändå rätt rejält tycker jag.

Betydligt mer än så. En medelkvinna som jag behöver ca. 2000 kalorier om dagen.

Kolla ditt energibehov här:

http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=977&a=4325

Tack för bra länk!

Var in och kollade eftersom jag har fått olika uppgifter om hur mycket jag behöver för att behålla min vikt.

Just nu äter jag c:a 600 kcal mindre /dag och jag går ner i snitt 6 hekto i veckan.

Magda, jag har upplevt detsamma många, många gånger. Just nu går jag ( äntligen) ner genom att jag minskat på kolhydaterna. Äter i stort sett aldrig potatis , ris eller pasta . Inget med vitt mjöl , bara fullkornsbröd.

Prova att öka protien-intaget och dra ner på kohydraterna så får du se om det kan hjälpa dig också.

Lycka till!
Rossi
Då är det min tur och detta är FAKTISKT jag!

Bilden har jag döpt till Rossis ass!

LarsV
Nja, okej då, lite fusk var det allt. Och det är inte min fru heller wink.gif laugh.gif.

Jag har snott den från nätet, om ni nu måste veta (urrkk!). Så nu kan man väl bli anklagad för copyright-brott.
Rossi
CITAT (LarsV @ 25-10-2005, 18:19)
Nja, okej då, lite fusk var det allt. Och det är inte min fru heller wink.gif laugh.gif.

Nä, du har säkert en jättesnygg fru!
Reserv
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:19)
Då är det min tur och detta är FAKTISKT jag!

Bilden har jag döpt till Rossis ass!


Va´är det där för fusk då Rossi? Du har ju bättre bilder än sådär unsure.gif Den där bilden döljer juh det du skulle visa, äh, skit samma jag har juh redan sett rolleyes.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 25-10-2005, 18:22)
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:19)
Då är det min tur och detta är FAKTISKT jag!

Bilden har jag döpt till Rossis ass!


Va´är det där för fusk då Rossi? Du har ju bättre bilder än sådär unsure.gif Den där bilden döljer juh det du skulle visa, äh, skit samma jag har juh redan sett rolleyes.gif

Du får väl fantisera lite, Reserv! tongue.gif
LarsV
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:20)
CITAT (LarsV @ 25-10-2005, 18:19)
Nja, okej då, lite fusk var det allt. Och det är inte min fru heller wink.gif  :lol:.

Nä, du har säkert en jättesnygg fru!

Jodå, hon är helt OK. Just nu står hon över mig och hotar med sofflocket inatt om jag lägger ut någon bild på henne.
Rossi
CITAT (LarsV @ 25-10-2005, 18:23)
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:20)
CITAT (LarsV @ 25-10-2005, 18:19)
Nja, okej då, lite fusk var det allt. Och det är inte min fru heller wink.gif  laugh.gif.

Nä, du har säkert en jättesnygg fru!

Jodå, hon är helt OK. Just nu står hon över mig och hotar med sofflocket inatt om jag lägger ut någon bild på henne.

Oj då, ja det vill vi ju inte riskera! Behåll du henne för dig själv bara!

Men du kan ju alltid lägga ut en fin bild på dig själv! smile.gif
Magda16
Jag prövade på GI i måndags och tisdags rolleyes.gif och läste då Allt om fettförbränning av Paulun. Blev så deppig för att jag inte fick springa på min morgonpromenad, som jag börjat med och för första gången tycker är jätteskönt (bara bitvis, men ändå) och att jag måste dricka minst ett glas vatten innan jag ger mig ut. Det är fysiskt omöjligt för mig att göra det och eftersom ketotonerna eller vad det nu var färdades åt fel håll så var det inte bra och så vidare sad.gif biggrin.gif . Att jag inte har gått ner kan bero på att man samlar extra mycket vatten (tyvärr inte muskler) när man börjar styrketräna (enligt Oprahs tränare som menar att man inte ska väga sig de första två månaderna och helst inte alls)( men jag är som Oprah, har jag gått ner firar jag och har jag gått upp så tycker jag synd om mig själv rolleyes.gif ) Jag känner att jag går mer upprätt och glatt, och visst har det hänt saker på kroppen, men jag vill ha BEVIS!!!!kg!! tongue.gif Min kropp är ganska snäll, jag äter alldeles för lite och fel, och även om jag äter en massa godis och chips så går jag inte upp, men jag trodde att jag skulle gå ner när jag nu blev snäll mot den, men jag får väll börja med chipsen igen laugh.gif
stina
Låter inte som nån bra idé!!!! Man ska väl må bra på insidan också?

rolleyes.gif

/Stina
Magdis
CITAT (Magda16 @ 25-10-2005, 20:37)
Att jag inte har gått ner kan bero på att man samlar extra mycket vatten (tyvärr inte muskler) när man börjar styrketräna (enligt Oprahs tränare som menar att man inte ska väga sig de första två månaderna och helst inte alls.

Fick man någon förklaring till varför man skulle samla på sig mer vatten när man styrketränar? Det har jag aldrig hört.
Jag är och har alltid varit väldigt dålig på att dricka, helt enkelt för att jag inte är törstig. Det blir väl en vana också, kroppen vänjer sig vid att klara sig på mindre vatten. På mig syns det då väldigt tydligt att jag lagt på mig muskler, jag var så tunn innan så det blir väl mer tydligt då.
silos
Anledning till att jag vill gå ner i vikten är att när man blir äldre och är fet så riskerar man att få sockersjuka och dessutom var jag oftast mycket trött.

Jag var förrut alltud tvungen att sova ett par ggr. varje dag men nu är jag vaken hela dagen ifrån 9-10 tiden till 23:00-24:00.

Det skall bli spännande att se var min vikt stannar framöver.
stina
Det finns inget som gör en så trött som stora tunga måltider (bättre att äta lite och ofta tycker jag) och inget som gör en så pigg och glad som regelbunden träning.

rolleyes.gif
Reserv
CITAT (silos @ 25-10-2005, 21:16)
Anledning till att jag vill gå ner i vikten är att när man blir äldre och är fet så riskerar man att få sockersjuka och dessutom var jag oftast mycket trött.

Jag var förrut alltud tvungen att sova ett par ggr. varje dag men nu är jag vaken hela dagen ifrån 9-10 tiden till 23:00-24:00.

Det skall bli spännande att se var min vikt stannar framöver.

Sånt har juh mycket med den psykiska hälsan att göra också, det där med sömnen alltså. Förut så mådde du juh inte så bra, men nu har du blommat upp och mår juh prima som det verkar, skönt för dig Solis och grattis till nedgången. Synd på rumpan..........om du nu ville ha den kvar alltså rolleyes.gif
LadyG
CITAT (stina @ 25-10-2005, 21:23)
Det finns inget som gör en så trött som stora tunga måltider (bättre att äta lite och ofta tycker jag) och inget som gör en så pigg och glad som regelbunden träning.

rolleyes.gif

Så sant, och dessutom är kroppen anpassad för att äta lite men ofta. Som katter ungefär. Jag tycker det känns som om jag är tröttare de dagar jag hoppat över träningen, men det kanske bara är inbillning tongue.gif

Fast jag kan ju säga att man inte går ner i vikt av att träna kampsport iaf. Jag har hittils gått upp tre kilo... Min man säger att det är muskler, men jag vet inte jag... Hur kan man veta det egentligen? Det syns ju bara om man inte har underhudsfett som "skymmer sikten" men det har ju jag biggrin.gif
Magda16
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-10-2005, 20:53)
CITAT (Magda16 @ 25-10-2005, 20:37)
Att jag inte har gått ner kan bero på att man samlar extra mycket vatten (tyvärr inte muskler) när man börjar styrketräna (enligt Oprahs tränare som menar att man inte ska väga sig de första två månaderna och helst inte alls.

Fick man någon förklaring till varför man skulle samla på sig mer vatten när man styrketränar? Det har jag aldrig hört.
Jag är och har alltid varit väldigt dålig på att dricka, helt enkelt för att jag inte är törstig. Det blir väl en vana också, kroppen vänjer sig vid att klara sig på mindre vatten. På mig syns det då väldigt tydligt att jag lagt på mig muskler, jag var så tunn innan så det blir väl mer tydligt då.


Jag tror att han sa att kroppen inte var van vid vattnet och sög därför upp det på ett helt annat sätt när man drack och tränade, det lät väldigt logiskt när han sade det. Man vänjer sig jättesnabbt att dricka vatten, lika snabbt som man vänjer av sig rolleyes.gif Jag försöker att få i mig 2 liter om dagen, det är ju ändå det alla är överrens om, att det är jättebra med vatten. Sedan är jag Pepsi Max beroende sleep.gif Kan dricka en stor flaska om dagen och då är det ju bättre att fylla på med så mycket vatten man kan, både billigare och nyttigare (men jag röker, dricker och snusar inte och lite kul kan väll en kvinna få ha det laugh.gif ) Det är så snyggt med muskler som syns, både på killar och tjejer, vill ha det, kämpar för det smile.gif
silos
CITAT (Reserv @ 25-10-2005, 21:28)
CITAT (silos @ 25-10-2005, 21:16)
Anledning till att jag vill gå ner i vikten är att när man blir äldre och är fet så riskerar man att få sockersjuka och dessutom var jag oftast mycket trött.

Jag var förrut alltud tvungen att sova ett par ggr. varje dag men nu är jag vaken hela dagen ifrån 9-10 tiden till 23:00-24:00.

Det skall bli spännande att se var min vikt stannar framöver.

Sånt har juh mycket med den psykiska hälsan att göra också, det där med sömnen alltså. Förut så mådde du juh inte så bra, men nu har du blommat upp och mår juh prima som det verkar, skönt för dig Solis och grattis till nedgången. Synd på rumpan..........om du nu ville ha den kvar alltså rolleyes.gif

Det är säkert som du skriver.

Jag mår bra mycket bättre psykiskt idag;värken finns kvar i kroppen men så länge jag kan gå upp om morgnarna och gå ut med vovvarna så är jag tacksam.

Visst ville jag ha kvar min stora rumpa tongue.gif
Farbror Blå
Ska man säja grattis kanske?
Ja, det ska man ju om du känner att du mår bättre!
Blir alltid imponerad av männiksor som lyckas ändra på nåt de inte gillar hos sej själva, vare sej de är midej mått, vikt, muskelmassa eller rökvanor.=)

Var stolt! smile.gif
Magdis
CITAT (LarsV @ 25-10-2005, 18:16)

Där ligger min lilla rumpa rejält i lä! Och jag som hade en sån sjuklig lust att moona häromkvällen, det här vore ju rätta tråden för det men efter den där mooningen så liknar allt annat prematur-rumpor! biggrin.gif
silos
CITAT (Farbror Blå @ 26-10-2005, 00:01)
Ska man säja grattis kanske?
Ja, det ska man ju om du känner att du mår bättre!
Blir alltid imponerad av männiksor som lyckas ändra på nåt de inte gillar hos sej själva, vare sej de är midej mått, vikt, muskelmassa eller rökvanor.=)

Var stolt! smile.gif

Tack smile.gif

Men jag faktiskt gillar ALLT hos mig själv;men behöver minska vikten för hälsans skull.
stina
Om det var utseendet som styrde min träning och mitt matintag borde jag förmodligen dra ner på träningen och äta lite mer "fettigt" för jag ser ut som en pojke i kroppen (utom då möjligen boopsen som trots allt finns där). Har absolut ingen "läcker kvinnlig häck", den är liten och smal.... Men jag bryr mej inte om det, det är en följd av träningen som sagt och den som inte gillar vad den ser får helt enkelt se åt ett annat håll, så det så! Och jag mår i alla fall bra, är stark och frisk och det betyder mer än att behaga någon annan med min häck....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon