*Felix matte*
att hon låg och sov i sin säng kl 04.30 unsure.gif
Läs här!

Vad som många av oss försöker förtränga... det är att vi alla kan komma att hamna i liknande situation. Alla besparingar inom vård och omsorg har lett till att gamla, sjuka inte har så mycken värde... Likgiltigheten är min värsta mardröm. sad.gif
Gillan
Klart att jag kan ha fel, men jag tror inte ett ögon-
blick på att de var där och såg henne sova 04.30.

Vadå. vi hamnar ju i den situationen allihop. Förr
eller senare. - Att vi måste "tas till vara", på det
ena eller andra sättet.

Vi hör alldeles för många skräckhistorier idag, för att
kunna vara lugna, när det gäller oss själva eller an-
höriga. Det är skrämmande blink.gif
/Evgeni
Reserv
CITAT (Evgeni @ 26-10-2005, 21:52)
Vi hör alldeles för många skräckhistorier idag, för att
kunna vara lugna, när det gäller oss själva eller an-
höriga. Det är skrämmande blink.gif
                                /Evgeni

Det tragiska är att det dör så många i skräckhistorierna, jag va´i våras på en begravning av en "skräckhistoria". sad.gif Det hade verkligen vart önskvärt om det varit just skräckhistorier, men nu är det juh som så att historier är inte sanna, men det är vanvården eller rättare sagt avsaknaden av vården över huvud taget. huh.gif Detta gäller juh självklart inte alla ställen, det finns säkert nåt litet smultronställe som är en värdig slutstation på ålderns höst, men det är som kantarellställena alldeles för få och svårhittade.

just det ja, jag glömde juh frågan, jag tror inte en sekund på att dom ens kollat damens rum. sleep.gif
Magda16
Jag jobbar på en gruppbostad för utvecklingsstörda och vet att det finns saker som står i tidningen som inte är sanna. Man läser om människor som dör i jätteäckliga lägenheter och på andra sätt blir missvårdade, men det är inte alltid så klart vad som har hänt. Säger en människa nej till att få hjälp och att någon ska komma in i lägenheten så finns det inget att göra, även om man vet att hjälp behövs. Lagen är stenhård när det gäller integritet, en människa får supa, äta ihjäl sig, göra av med alla pengar och så vidare, även om de är utvecklingsstörda. All personal har tystnadsplikt och kan inte på något sätt försvara sig. Man ska alltid vara kritisk över det som man läser sleep.gif Jag har ingen aning om de var där eller inte, men varför ska man alltid förutsätta att det är personalen som gjort fel, varför kan inte en gammal människa ockås göra fel?
Gillan
Jag håller med dig om att man ska va kritisk till
det man läser. Och visst, vi vet inte , just nu, vad
som hände i det specifika fallet. Och även om det
fungerar bra där just du är, måste du väl ändå hålla med om
att liknande saker händer allt för ofta, för att man ska
kunna kalla det för enbart tidningsankor. Vad vi än har för yrke
måste vi ju ändå leva i verkligheten.
/Evgeni
Snöflinga
I det här fallet är det väl ingen som anklagat personalen för att ha gjort fel, även om det inte verkar särskilt trovärt att de varit inne i tantens rum och kollat att hon låg där huh.gif

Men visst mardrömmer jag ibland om framtiden, bli vårdberoende och inte respekterad för den individ jag är........ att ingen hinner bry sig, ja att bara bli en belastning...... uschanimej sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon