Full version: Måste få fråga
netaave
På kryssningen så fick jag en fantastiskt god drink som hette "Gösta" gjord på bl.a. likör av svarta vinbär.
Har försökt söka på den på nätet men inte lyckats så nu undrar jag om någon möjligen sitter på receptet?
Den var bubblig!
*Felix matte*
Här finns ett par smile.gif
netaave
mmm men tyvärr inte den, att det ska vara så förbenat svårt.....
*Felix matte*
Kanske är det deras egen "specialare" eftersom den inte finns under namnet Gösta på nätet. rolleyes.gif Jag har en liten bok... 265 drinkar...i den finns en som heter Vermouth Cassis
4 1/2 cl torr vermouth
1 1/2 cl Cremé de Cassis
1 bit citronskal
sodavatten

Blanda likör och vermouth i ett stort
glas med is. Fyll på lite sodavatten
och rör om. Vrid citronskalet över glaset.
LadyAdina
Jag har försökt hitta något, bl.a. på Cocktailguiden, men ingen lycka. Jag blev riktigt nyfiken, tyckte det lät gott! Vill också veta hur man gör denna! biggrin.gif
Kathy
CITAT (netaave @ 28-10-2005, 17:20)
På kryssningen så fick jag en fantastiskt god drink som hette "Gösta" gjord på bl.a. likör av svarta vinbär.
Har försökt söka på den på nätet men inte lyckats så nu undrar jag om någon möjligen sitter på receptet?
Den var bubblig!

Ofta så brukar de där båtarna ha sina egna namn på drinkar, men jag hittade Kir Royal som har svartvinbärslikör och bubbel i sig.


Coctailguiden online
netaave
Mailade Birka!

4 cl koskenkorva
2 cl Lejay Lagoute Cassis
fruktsoda
lime
is
LadyAdina
Spännande! Det här måste jag testa att göra någon gång! Tack för att du delade med dig av svaret du fick från dem! biggrin.gif
netaave
Provade även en annan drink som var special i baren under den här månaden.
Den såg inte speciellt aptitlig ut, ungefär som om du hällt hälften mjölk och hälften vatten i ett glas och tillsatt lite isbitar. Men den var också jättegod.

African dream
2 cl Amarula Wild fruit cream
2 cl Pisang
fyll upp glaset med mjölk och tillsätt is.

Måste erkänna att jag inte riktigt vet vad Pisang är, om den är alkoholhaltig eller om det är en smaktillsats á la grenadin.
Amarula wild fruit är iaf en fruktig gräddlikör
Kathy
Pisang
netaave
CITAT (Scrollan @ 29-10-2005, 13:02)

Tur att det finns några som har lust och tid att sitta och söka, jag ledsnar om jag inte hittar direkt.
Verkar dyrt det där, får nog kolla på båten på nästa resa.
Kathy
CITAT (netaave @ 29-10-2005, 23:39)
CITAT (Scrollan @ 29-10-2005, 13:02)

Tur att det finns några som har lust och tid att sitta och söka, jag ledsnar om jag inte hittar direkt.
Verkar dyrt det där, får nog kolla på båten på nästa resa.

Jag hittade länken på några minuter. tongue.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon